ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پنج دلیل اصلى اقتدار بایرن مونیخ در این فصل


بایرن مونیخ در این فصل از رقابت ها به اقتدارى بى نظیر دست یافته است كه شاید در تاریخ بوندسلیگا بى سابقه باشد، شاید بتوان اقتدار غیر قابل تصور بایرن مونیخ را با پنج دلیل زیر توجیه نمود.

طرفداری: در آخرین بازى خانگى بایرن مونیخ در دور رفت از رقابت هاى بوندسلیگا، فرایبورگ تیم میهمان هیچ شانسى نداشت، به طورى كارل هاینتس رومنیگه از سران بایرن مونیخ این بازى را به دیدارى"یك طرفه" تشبیه كرد كه حریف نیز مى تواند از نتیجه آن راضى باشد. مونیخى ها آخرین بازی خود در نیم فصل بوندسلیگا را نیز در شهر ماینتس انجام دادند و با وجود مصدومان فراوان موفق به شکست تیم این شهر در لحظات پایانی دیدار شدند، حال بایرن مونیخ با دریافت تنها چهار گل خورده در هفده بازى و اختلاف حداقل یازده امتیازى با وولفسبورگ نزدیك ترین تعقیب كننده خود به تعطیلات زمستانی خواهد رفت، با نگاهى ریزبینانه مى توان از پنج نكته ذیل به عنوان دلایل اصلى و كلیدى اقتدار بایرن مونیخ نام برد.

1- نقل و انتقالات تاثیر گذار

ژابى آلونسو با وجود بیمارى كه داشت باز هم از سوى پپ گواردیولا در تركیب اصلى تیم براى بازى مقابل فرایبورگ قرار گرفت و باز هم به خوبى تیم را تا لحظه خروج اجبارى خود از بازى به دلیل مصدومیت رهبرى و هدایت نمود. این بازیكن 33 ساله در واقع بازیكن مورد علاقه پپ گواردیولا براى قرار گرفتن در پست هافبك دفاعى بایرن مونیخ با توجه به وجود مصدومان فراوان مونیخى ها در این پست كلیدى بوده است. آلونسو نیز به سرعت با عملكرد خوب خود تاثیرى تعیین كننده در تیم داشته و خود را با شرایط جدید تیم انطباق داده است. وى حتى تغییراتى را نیز در نحوه بازى سازى تیم گواردیولا به وجود آورده است. در حقیقت نحوه بازى او با پاس هاى بلند و دقیق خود به نوعى تكمیل كننده بازى با پاس هاى كوتاه و سریع مونیخى ها بود است.

در دیدار مقابل كلن آلونسو با 206 مرتبه تماس با توپ ركوردى جدید در این زمینه را در بوندسلیگا به نام خود ثبت نمود و حتى با گل زنى از روى ضربات ایستگاهى در بازى مقابل منچسترسیتى و وردربرمن، راه هاى تیم خود براى گل زنى را نیز افزایش داده است. البته در فاز دفاعى تیم نیز هنگام نیاز او همواره حضورى موثر داشته است.

2- سیستمى انعطاف پذیر

پپ گواردیولا بایرن مونیخ را در این فصل با سیستم هاى مختلف سه دفاعه، چهار دفاعه، با دو هافبك دفاعى، خط میانى لوزى شكل، دو مهاجمه و حتى مهاجم كاذب به مصاف حریفان فرستاده است. در حالى كه فصل گذشته تیم براى عادت كردن به ایده ها و فلسفه پپ گواردیولا زمان زیادى لازم داشت، در این فصل مونیخى ها به سرعت و به خوبى خود را  با سیستم تملك بالاى توپ گواردیولا انطباق داده اند. در بازى مقابل فرایبورگ، این سرمربى اسپانیایى براى تیم خود تركیب 1-4-1-4 را در نظر گرفته بود كه مالكیت توپ 81 درصدى را توانست به ثبت رساند.

گواردیولا همواره از تیم خود انعطاف پذیرى حداكثرى را خواسته است. در این فصل وى بیشتر تركیب خود را با توجه به تاكتیك حریف مشخص مى نماید. براى نمونه در بازى هفته گذشته مقابل بایرلوركوزن، گواردیولا براى مهار وكنترل مدافعین كنارى حریف و جلوگیرى از نفوذهاى آنها از توماس مولر و روبرت لواندوفسكى به عنوان دو مهاجم كنارى استفاده نموده بود. كریستین اشترایش سرمربى فرایبورگ سه شنبه شب بعد از شكست مقابل بایرن مونیخ در توصیف گواردیولا گفت:"در دنیاى هنر و معمارى همواره نوابغ  و استثتائاتى وجود داشته اند، در مورد فوتبال نیز چنین موضوعى صادق است و پپ گورادیولا از استتثنائات دنیاى فوتبال است."

3- آرین روبن شگفت انگیز

آرین روبن در این فصل شرایط ایده آلى را تجربه مى كند، از نظر رومنیگه این هلندى در حال حاضر "بهترین بازیكن فوتبال دنیا" به حساب مى اید. در بازى مقابل فرایبورگ وى در دقیقه 41 از روى ضربه سر موفق به ثمر رساندن صدمین گل خود براى بایرن مونیخ شد. در این فصل وى در مجموع هجده حضور خود در بوندسلیگا و لیگ قهرمان، موفق به ثمر رساندن دوازده گل و ارسال چهار پاس منجر به گل شده است.

از سوى فیفا آرین روبن در لیست سه نامزد نهایى كسب عنوان بهترین بازیكن سال قرار نگرفت، اما در واقع او محرك اصلى بایرن مونیخ به حساب مى آید كه با توجه به تكنیك و سرعتى كه دارد براى هر حریفى غیر قابل پیش بینى است. روبن به تازگى به عنوان بهترین ورزشكار سال فوتبال هلند انتخاب شده است، چنین اتقاقى بعد از انتخاب رود گلیت در سال 1987، براى اولین بار براى یك بازیكن از فوتبال  هلند اتفاق مى افتد، روبن بعد از پیروى مقابل فرایبورگ گفت:"سه امتیاز، صدمین گل و انتخاب به عنوان بهترین ورزشكار سال، فكر نمى كنم كه امشب بتوانم بخوابم."

4- عدم وجود حاشیه

هیچ باشگاهى در دنیا با مصدومیت بازیكنان كلیدى خود همانند بایرن مونیخ در این فصل به چالش كشیده نشده است، به خصوص اینكه بعد از بازى با فرایبورگ بازیكنانى نظیر، آلونسو، لواندوفسكى و بن عطیه نیز به لیست مصدومان قبلى مونیخى اضافه شده اند. البته وجود مصدومان زیاد در كادر تیم مزیت هایى نیز براى بایرن مونیخ به همراه داشته است، چون سبب شده نارضایتى كمترى بر روى نیمكت ذخیره هاى تیم دیده شود. البته مصدومیت بازیكنانى كلیدى نظر شواین اشایگر، لام، آلابا، مارتینز و تیاگو تیم را به چالش سختى كشانده و سبب بر هم خوردن هماهنگى موجود در تیم شده است، با این حال بایرن مونیخ موفق به حفظ آرامش و دور ساختن خود از حواشى بوده و تنها گاهى ژردان شكیرى و پیر امیل هویبیرگ نارضایتى خود از نیمكت نشینى را بروز داده اند.

5- خط دفاعى مستحكم

مانوئل نویر خود تغییراتى را در نحوه بازى خط دفاعى بایرن مونیخ پدید آورده است، در بازى مقابل فرایبورگ نیز واكنش او در خارج از محوطه جریمه در دقیقه 26 بازى بسیار جسورانه و تحسین برانگیز بوده است. مانوئل نویر، ژروم بوآتینگ و مهدى بن عطیه مثلث مستحكم بایرن مونیخ در خط دفاعى بوده اند، به طورى كه در شانزده بازى تنها سه گل دریافت كرده و ركوردى جدید از خود بر جاى گذاشته اند. بن عطیه بعد از شروعى نسبتا دشوار از هفته ها پیش عملكردى بسیار مثبت از خود بر جاى گذاشته و بوآتینگ نیز اشتباهات بسیار كمترى نسبت به فصل قبل داشته است.

و مانوئل نویر؟ رومینگه بعد از بازى مقابل فرایبورگ در خصوص وى گفت:"دروازه بان ما  در این میان به لیبرویى كامل تبدیل شده و عملكرد او با بهترین دوران فوتبال فرانتس بكن باوئر قابل مقایسه است."


ویدیو مرتبط :
بازیكنان بایرن مونیخ برای فصل جدید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بارسلونا با نام مسی به نیمه نهایی صعود کرد/ بایرن مونیخ با اقتدار به نیمه نهایی رسید



یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

بارسلونا با نام مسی به نیمه نهایی صعود کرد

تیم فوتبال بارسلونا به سختی موفق شد به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، از دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم فوتبال بارسلونا در حالی در ورزشگاه مملو از تماشاگر نیوکمپ از پاری‌ سن ژرمن پذیرایی می‌کرد که در بازی رفت و در ورزشگاه پارک دِ پرنس دو تیم به نتیجه تساوی 2 بر 2 رضایت داده بودند.

این بازی در نهایت با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید.

در این بازی بارسلونا چند تغییر نسبت به ترکیب ثابت بازی‌های گذشته خود داشت و لیونل مسی بهترین بازیکن خود را به دلیل مصدومیت روی نیمکت گذاشته بود.

نیمه اول این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

در اوایل نیمه دوم برخلاف جریان بازی این پاری سن ژرمن بود که روی ضدحمله در دقیقه 50 توسط پاستوره به گل رسید.

حساسیت دیدار باعث شد که لیونل مسی بالاخره در دقیقه 62 به جای فابرگاس وارد زمین شود.

این تعویض جواب داد و بارسلونا روی حرکت زیبای مسی موفق شد در دقیقه 71 توسط پدرو رودریگز به گل تساوی برسد.

در نهایت بارسلونا موفق شد با نتیجه تساوی 3 بر 3 با پاری سن ژرمن و به دلیل گل زده در خانه حریف این تیم را حذف کرده و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

بایرن مونیخ با اقتدار به نیمه نهایی رسید

تیم فوتبال بایرن مونیخ موفق شد با غلبه بر یوونتوس به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، از دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم فوتبال یوونتوس ایتالیا ملقب به بانوی پیر در حالی در ورزشگاه دل‌آلپی از بایرن مونیخ پذیرایی می‌کرد که در بازی رفت و در ورزشگاه آلیانس آرنا با نتیجه 2 بر صفر از باواریایی‌ها شکست خورده بود.

این بازی در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود بایرن مونیخ به پایان رسید.

نیمه اول این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم و در دقیقه 64 ماریو ماندزوکیچ گل اول بازی را وارد دروازه یوونتوس کرد تا تیم ایتالیایی برای صعود به 4 گل نیاز داشته باشد. در دقیقه 90 نیز پیزارو گل دوم بایرن را زد تا بایرن 2 بر صفر از میزبان خود پیش افتد.

بدین ترتیب بایرن مونیخ موفق شد با نتیجه 4 بر صفر در مجموع 2 بازی رفت و برگشت یوونتوس را حذف کرده و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند./فارس