ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پلنگ‌ جویبار حریفش را روی میز پرت کرد


فینال وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی با اتفاقی عجیب همراه بود.

خبرگزاری تسنیم: فینال وزن ۹۷ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد جام جهان پهلوان تختی با اتفاقی عجیب همراه بود.

در فینال وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد جام تختی، رضا یزدانی و امین محمدی به مصاف هم رفتند.

درحالی که 36 ثانیه از زمان این کشتی گذشته بود، یزدانی پای حریف را در اختیار گرفت و او را به بیرون برد. در حالی که پای محمدی توسط یزدانی بالا برده شده بود، او به خارج از تشک رفت و به روی میز داوری افتاد. این حرکت باعث برهم ریخته شدن میز داوری و سقوط محمد به همراه یکی از داوران از سکو شد.

همچنین اتفاقی که در فینال وزن 97 کیلوگرم رخ داد، منجر به وقفه‌ای چند دقیقه‌ای در برگزاری آن شد.


ویدیو مرتبط :
پلنگ جویبار,ستاره مازندرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرصتی دوباره‌ به «پلنگ جویبار»؛ با اجازه کادرفنی



تیم ملی کشتی آزاد,بازگشت  رضا یزدانی به تیم ملی,مسابقات انتخابی کشتی آزاد
فرصتی دوباره‌ به «پلنگ جویبار»؛ با اجازه کادرفنی

باتوجه به ابهام موجود در وزن 96 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد و تصمیم به تکرار انتخابی این وزن زمان خوبی است تا فرصتی دوباره به رضا یزدانی داده شود تا ادعای خود را ثابت کند.

حالا که شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد به درستی و براساس منطق و استدلال تصمیم به برگزاری مجدد انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در وزن 96 کیلوگرم گرفته است چه بهتر که در این بین فرصتی دوباره هم به رضا یزدانی داده شود تا وی هم شانس خود را بیازماید و اگر مدعی پوشیدن مجدد دوبنده تیم ملی است آن را در رقابت با مدعیان بدست بیاورد.

یزدانی که مدعی دیر مطلع شدن از حضورش در مسابقات انتخابی بود، حالا زمان کافی برای آمادگی به منظور حضور در این رقابت‌ها داشته و از طرف دیگر با ابراز ندامت از عدم حضور در این مسابقات بار دیگر با عنایت کادرفنی به اردوی تیم ملی دعوت شد تا از نظر آمادگی هم مشکلی نداشته باشد.

کادرفنی و شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد نشان داده‌اند در اجرا و پایبندی به قانون مصمم بوده و هستند، اما شاید حالا نیاز به کمی نرمش آنهم در مقابل قهرمان سابق جهان و ملی‌پوش ایران در المپیک لندن که برای دفاع از اعتبار ایران در آن رقابت‌ها دچار مصدومیت شد باشد تا با فرصتی دوباره به «پلنگ جویبار»، او بار دیگر امکان آزمایش خودش را داشته باشد، تا در رقابت با مدعیان ضمن احترام به قانون، هر کشتی‌گیری که آماده‌تر بود و از این میدان سربلند بیرون آمد به حق به دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی برسد.

از طرفی چنین تصمیمی بر خلاف برخی اظهار نظرها نه تنها تصمیمات کادرفنی را زیر سوال نمی‌برد و لطمه‌ای به اقتدار کادر فنی و شورای فنی نخواهد زد بلکه می‌توان از آن به عنوان نقطه عطفی همراه با قاطعیت در تصمیم‌گیری یاد کرد که می‌تواند کادرفنی تیم ملی را از حواشی که ممکن است در آینده به سبب این تصمیم گریبانگیر آنها شود در امان بدارد تا کادرفنی هم متهم به لجبازی و جانبداری از کشتی‌گیری خاص، به عقیده برخی‌ها نشود و با رعایت جانب انصاف، از وقوع حواشی احتمالی جلوگیری کند تا با فراغ بال برای حضور در میدان جهانی آماده شود.

پیش از این هم این پیشنهاد با توجه به اتفاقات رخ داده در انتخابی 96 کیلو و کیفیت نه چندان بالای آن مطرح شد که با این وجود به نظر می‌رسد بهترین کار ممکن صدور مجوز برای یزدانی و رقابت این کشتی‌گیر با سایر مدعیان برای تعیین ملی‌پوش نهایی باشد تا هم جایگاه این قهرمان ملی حفظ شود و هم حرف کادر فنی زمین نماند.

حالا فرصت خوبی است تا با توجه به ابهام موجود در 96 کیلو و برابری نفرات این وزن، فرصتی دوباره به یزدانی داده شود تا ادعای خود را ثابت کند. یزدانی عنوان کرده بود که توان رویارویی با تمام حریفان را دارد و حالا بهترین فرصت برای اثبات این مدعاست؛ البته با اجازه کادرفنی./فارس