ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پشت پرده موساک فونسکا و لیونل مسی


برخی از اسناد منتشر شده شرکت پانامایی موساک فونسکا نشان از آن دارد که ستاره بارسلونا نیز متهم به فساد مالی است.

خبرگزاری ایسنا: بازیکنان فوتبال، روسا، سیاست‌مداران و چندین میلیاردر دنیا، نامشان در اسنادی که مربوط به شرکت ماساک فونسکا در پاناما است دیده شده که به پولشویی، فساد مالی و پنهان کردن سرمایه‌شان متهم هستند.

بررسی اسناد 40 ساله و ثبت‌های حسابداری به همراه جزئیات اطلاعات پاسپورت‌های موجود نشان از آن دارد که بسیاری از چهره‌های قدرتمند دنیا برای پنهان کردن میزان دارایی‌هایشان رو به شرکت‌های Offshore در پاناما آوردند. با فاش شدن اسناد شرکت ماساک فونسکا، سایه سیاهی روی دارایی‌های بسیاری از افراد ثروتمند کره زمین افتاده است.

دنیای فوتبال نیز از این اتفاق دور نبوده است. در این رابطه به نام افرادی از کمیته اجرایی فیفا، لیونل مسی از بارسلونا و میشل پلاتینی اشاره شده است. مسی که به همراه پدرش مالک چند شرکت تجاری است، پیشتر از سوی سران فوتبال اسپانیا به فرار مالیاتی و پولشویی متهم شد و در دادگاه نیز حضور یافت. موضوع اصلی این جریان نیز حق پخش تصاویر مسی در شرکت‌هایی از کشورهای اروگوئه و بلیز است که هیچ فعالیت تجاری ندارند. رای نهایی دادگاه در این زمینه هنوز اعلام نشده و مسی و پدرش، خورخه هوراسیو مسی در حال رفت و آمد در دادگاه هستند.

میشل پلاتینی، رییس پیشین یوفا که اکنون به خاطر پولشویی و دریافت رشوه دو میلیون یورویی از سپ بلاتر، رییس فیفا به مدت 6 سال از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم است، متهم به تاسیس شرکتی سوری در پاناما شده که در سال 2007 تاسیس شده است.

از سوی دیگر نیز خوان پدرو دامیانی، عضو کمیته اخلاق فیفا نیز در این مدارک دیده شده است. دامیانی متهم به دریافت رشوه از اوژنیو فیگوئردو، نایب رییس پیشین فیفا و همچنین هوگو ینکیس و پسرش برای حق پخش تلویزیونی در آمریکای لاتین شده است. او سال گذشته در زوریخ سوییس به خاطر پولشویی بازداشت شده بود.

از اشخاص پرآوازه دیگری که نامشان در این اسناد رویت شده است می‌توان به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه اشاره کرد. همچنین نام زیگموندور داوید گونلاگسون، نخست وزیر ایسلند و همسرش نیز در این میان مطرح شدند.


ویدیو مرتبط :
لیونل مسی - تکنیک های مسی - لیونل مسی 2014- دانلود کلیپ جدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیونل مسی ۱۱۰ کیلویی !




لیونل مسی

 

لیونل مسی مهاجم بارسلونا اسپانیا پس از به ثمررساندن چهار گل در بازی مقابل ارسنال از سوی ارسن ونگر مربی این تیم به بازیکن پلی استیشن تشبیه شد .

اما در همین هفته عده ای از قنادهای با ذوق ایالت کاتالان در جنوب اسپانیا دست به ساخت مجسمه ای از او کردند.این مجسمه ۱۱۵ کیلویی در شهر لیدا به نمایش گذاشته شده و مسی را همراه با توپ طلایی که در اواخر سال گذشته دریافت کرد نشان می دهد .هنوز برای سرنوشت این مجمسه شکلاتی تعیین تکلیف نشده است .
خبر آنلاین (www.khabaronline.ir)