ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پشت پرده ماجرای فراری دادن کی‌روش



اخبار,اخبارورزشی, فوتبال ایران


 اخبار ورزشی - پشت پرده ماجرای فراری دادن کی‌روش

در حالی که فدراسیون فوتبال تمایل دارد قرارداد کارلوس کی روش را تمدید کند اما برخی عوامل بیرونی این فدراسیون را تحت فشار گذاشته اند و قصد دارند در مقابل هر تصمیمی بایستند و زمینه برکناری برخی مسئولان فدراسیون را فراهم کنند. شنیده ها حالی است چه کی روش بماند و چه برود، آنها به دنبال اهداف خاص خودشان هستند و کی روش تنها بهانه ای برای کوبیدن فدراسیون فوتبال است.

به گزارش مهر، این از معدود دفعاتی است كه همه اهالی فدراسیون فوتبال به یك هارمونی سیستماتیك رسیده اند؛ از علی كفاشیان گرفته تا اعضای هیات رئیسه و سایرین هیچ كدام هیچ حرفی در مورد كارلوس كی روش نمی زنند. یك خلاء خبری كاملا از پیش طراحی شده كه قطعا اهدافی را در بستر خود دارد.

در آن سو كی روش هم در آخرین مصاحبه اش كه روز دوشنبه مقابل فدراسیون با خبرنگاران انجام داد صریحا عنوان كرد دیگر به ساختمان فدراسیون نمی آید مگر برای امضای قرارداد.

آنچه هم اینك به عنوان تنها مشكل اصلی بیان شده مربوط به دو بند از قراداد است كه یكی از آنها به مبلغ فسخ قرارداد منوط می شود. البته این مورد خاص در روز پنجشنبه هفته قبل در اولین نشست كی روش و كفاشیان مطرح شد و با علم به آن طرفین نشست خود را به پایان رساندند و در مصاحبه با خبرنگاران عنوان كردند كار تقریبا تمام شده. اما حالا همان جزئیات به ظاهر ساده تبدیل به قفل این معما شده است.

وزارت ورزش و شخص وزیر علی رغم صحبت های جنجالی در نشست با اصحاب رسانه، همچنان تاكید می كنند كه دخالتی در ماندن و یا خروج كی روش ندارند. البته دكتر گودرزی كدهای لازم  با جمله ما پولی به فدراسیون بابت این قرارداد نمی دهیم را ارائه داد. از این رو موضع وزارت ورزش در این مورد كاملا روشن است. اما سوال مهم و بی جواب این است كه چرا فدراسیون و كی روش عامدانه در حال خرید زمان هستند؟

سكوت معنادار همه اهالی فدراسیون در صورتی ادامه دارد كه علی كفاشیان در مصاحبه هایش ماندن كی روش را تقریبا  قطعی دانسته بود اما انفعال آنها از روز دوشنبه تا امروز بیان كننده اجرای یك تاكتیك دیگر است.

نخست؛ طرفین در حال كشتن وقت هستند تا سرانجام یكی به نفع دیگری كوتاه بیاید. حالت دوم؛یك اتحاد نامرئی بین فدراسیون و كی روش به وجود آمده است و آنها تلاش دارند با تشدید این فضای گنگ و خسته كننده،توپ را به زمین وزارت ورزش بیندازند.

نظرسنجی ها نشان می دهد با وجود مخالفت بخش اعظمی از اهالی فوتبال(مربیان و مدیران)اكثر مردم خواستار حفظ كی روش هستند و این انفعال و بی خبری، صبر عام را به اتمام می رساند. فشار افكار عمومی به روی فدراسیون با توجه به اظهارات كفاشیان،متوجه وزارت ورزش می شود و رئیس فدراسیىن اینچنین زمان را به نفع خودش می خرد. به زعم او و طبق ادعایش كار كی روش تقریبا تمام است یعنی فدراسیون مشكلی در این مورد ندارد اما باید پالس های مثبت از سوی وزارت ورزش متصاعد شود.

شاید یك مصاحبه جدید از سوی وزیر و یا یك نشست مشترك با علی كفاشیان تكلیف كی روش را برای همیشه در طول این هفته روشن كند. اگر سناریوی نخست در كار نباشد(جدال برای كوتاه آمدن) باید منتظر بود و دید اتحاد نامرئی كی روش و كفاشیان كه به صورت مستقیم كاسه صبر مردم و رسانه را نشانه رفته موجب امضای قرارداد می شود یا كی روش ناباورانه ایران را ترك می كند.

در صورت رخ دادن این اتفاق كفاشیان هوشمندانه كدهایی را مخابره می كند دال بر اینكه مقصر این عدم توافق نهادی غیر از فدراسیون فوتبال بوده است. همان هایی كه با عدم حمایت مادی و معنوی خود این قدرت را داشتند تا یك توافق نود و نه درصدی را بر هم بزنند.


 اخبار ورزشی - مهر


ویدیو مرتبط :
ماجرای صعود ایران به جام جهانی ؛پشت پرده حضور کی روش در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده زندگی کارلوس کی روش


آرین قاسمی، مترجم و نزدیک ترین فرد در ایران به کارلوس کی‌روش از پشت پرده زندگی او می‌گوید.