ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پشت پرده انتخابات فدراسیون در گفتگو با کفاشیان



فدراسیون فوتبال , انتخابات , علی کفاشیان

 

رئیس فعلی فدراسیون فوتبال می گوید که تا حالا کسی به او نگفته در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت نکند.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از خبرآنلاین، علی کفاشیان می رود، علی کفاشیان شاید بماند و علی کفاشیان شاید کلا از ورزش برود. این روزها درباره رئیس فدراسیون فوتبال حرف زیاد است. حتی اعضای خانواده او هم نمی دانند چه تصمیمی خواهد گرفت. وقتی با کفاشیان درباره آینده حرف می زنیم، باز هم پاسخ روشنی نمی دهد. او خوب می داند شاید در این گود، او حذف شود.

* می توانیم بگوییم از همین حالا تکلیف انتخابات آینده روشن است؟

- نه، اصلا نمی توانیم این حرف را بزنیم. حالا اگر شما خودتان می خواهید تکلیف را روشن کنید، ما را هم در جریان بگذارید. حالا کی را انتخابت کرده اید برای ریاست؟! (خنده)

* چرا ما؟ تصمیم گیرنده فرد دیگری است؟

- تصمیم گیرنده که یک آدم نیست، مجمع فدراسیون فوتبال است. ولی انگار شما خبرنگارها دوست ندارید بنده رئیس بمانم.

* ولی شنیده ایم آدم مهم دیگری دوست ندارد شما بمانید!

- چه کسی؟ والا تا الان کسی به من نگفته در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت نکن. مگر اینکه شما بگوئید! (خنده)

* ولی وزیر ورزش انگار از آقای قریب حمایت کرده است.

- نه، کی گفته؟

* خود شما گفتید. ولی انگار زیردستان شما اینقدر رویتان فشار آورده اند که مجبور شدید حرف خود را پس بگیرید. شما این حرف را زدید، گفتید که آقای وزیر یکشنبه دو هفته قبل به شما گفته قریب رئیس می شود.

- ببینید، من کاری به این حرف ها ندارم. ولی شما وقتی این حرف را می توانید بزنید که فدراسیون فوتبال مجمع نداشته باشد. اتفاقا آقای وزیر در آن جلسه به من گفت، شما بروید کاندیدا شوید. کاندیدای دیگر هم بیاید. هر کس در مجمع رای آورد همان وزیر می شود.

* ولی شما می دانید که مجمع به کسی رای می دهد که مورد تائید وزیر باشد.

- ببینید این دیگر بحثش جداست. ولی من معتقدم مجمع این دوره استقلال زیادی دارد.

* آیا همین مجمع از شما خواست که دوباره رئیس بمانید؟ در مجمع 4 دی ماه اغلب اعضا به شما نگفتند که مقابل تاج و عزیزمحمدی می ایستند؟

- اولا شما نباید هر چیزی را بیان کنید ولی این چیزی که می گوئید، مورد تائید بنده نیست. ولی درباره بخش اول سوالتان، می گویم درست است. اعضای مجمع همیشه به من لطف داشته اند و از چند وقت پیش گفتند ما دوست داریم شما به کارتان در فدراسیون فوتبال ادامه بدهید چون دیگر کارها ثبات گرفته و تیم ملی هم بدون مشکل پیش می رود. بنده هم قبلا این را به روزنامه ها گفته بودم. الان هم بنده ایستاده ام و تا روز آخر در انتخابات می مانم.

* آیا اگر وزیر از شما بخواهد انصراف می دهید؟

- اگر قرار بود چنین درخواستی داشته باشد، تا الان داشت. ایشان اتفاقا اهل این حرف ها نیستند. همان روز برگزاری مجمع 4 دی خیلی ها گفتند هر چی درباره اساسنامه تصویب شد کار وزیر بود. ولی باور نمی کنید، ایشان شب قبل از برگزاری مجمع با من حرف زدند. فقط گفتم که فلان ساعت مجمع را داریم و خلاصه دیر نکنید که ایشان هم گفتند حتما می آیند. وگرنه نه فشاری در کار بوده و نه چیزی.

* ولی شما چطور انتخابات را با این موضوع مهم مقایسه می کنید. طبیعی است وزیر بخواهد کسی رئیس شود که مورد تائیدش باشد.

- فعلا که نه من و نه دیگر کاندیداها مهر تائید روی پیشانی مان نخورده! (خنده) حالا چه خبر؟ اصلا شما نگران انتخابات نباشید، خودمان خوب برگزارش می کنیم. خودتان خوبید؟ کار خوب است؟ خانواده خوب است؟!

* پس سوال آخر را می پرسیم. آیا قرار نیست شما کنار بروید و قریب بیاید. همه می گویند تمام شده است.

- اگر تمام شده بود، من زودتر از شما خبردار می شدم. ولی فعلا تا روز 15 اسفند چیزی تمام شده نیست. منتظر بمانید همان روز تمام می شود.


ویدیو مرتبط :
کلیپی از حاشیه انتخابات هیئت فوتبال استان فارسl درگیری لقظی کفاشیان با نامزد انتخابات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده رای دادن کفاشیان در انتخابات فیفا



اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,کفاشیان

رئیس فدراسیون فوتبال این بار خیلی شفاف اعلام کرده به شیخ سلمان رای می دهد.

تا ساعاتی دیگر انتخابات فیفا برگزار می شود و رئیس جدید فدراسیون جهانی فوتبال انتخاب می شود. ایران هم مثل کشورهای دیگر، یک رای دارد و می خواهد آن را به نفع شیخ سلمان، رئیس بحرینی afc بدهد. او با جذب حمایت بعضی از کشورهای آفریقایی، اکثر کشورهای آسیا و همینطور آمریکای جنوبی، امیدوار است تا رئیس فیفا شود اما در مقابل یک رقیب سرسخت به نام اینفانتینو دارد.

دبیر کل ایتالیایی یوفا که به مسئولان فدراسیون فوتبال گفته بود به طور قطع رئیس فیفا می شود، هنگام ترک تهران جمله جالب تری به زبان آورده بود: «من با آمریکایی ها هم قول و قرار خود را گذاشته ام. به میامی سفر می کند تا هماهنگی نهایی را با آمریکایی ها انجام دهم.» اینفانتینو در گفت و گو با برنامه 90 هم گفت: «من قطعا رئیس فیفا می شوم.»

حالا در این شرایط ایران حامی شیخ سلمان بحرینی است و می خواهد به او رای دهد. شاید بهتر این بود که کفاشیان حداقل به صورت شفاف درباره رای خود حرف نزند. او همیشه عادت دارد تا حتی پس از رای دادن، نگوید به چه کسی رای داده اما این بار در مصاحبه ای گفت که قطعا به نفع شیخ سلمان رای در صندوق می اندازد. با توجه به تیزهوشی کفاشیان شاید این یک بازی باشد. او در رسانه ها بگوید به شیخ بحرینی رای می دهد و پشت پرده به اینفانتینو رای دهد. در این صورت نه شیخ سلمان از دست او دلخور می شود و نه اینفانتینو که رای کفاشیان را مال خود کرده است. در این شرایط اتفاق 4 سال قبل برای ایران نمی افتاد. آن زمان، حمایت از بن همام مقابل بلاتر، هزینه سنگینی پس از انتخاب مرد سوئیسی برای فوتبال ایران داشت چراکه فیفا خواسته های فدراسیون را اجابت نمی کرد. نزدیک به دو سال طول کشید تا رفت و آمدها به فیفا سرانجام کارساز شود و بلاتر نرم تر شود.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین