ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پشت پرده استعفای بلاتر


شوک استعفای بلاتر در حالی رخ داد که تنها ۵ روز از انتخاب وی برای پنجمین دوره ریاستش می‌گذشت و مرد شماره یک فیفا از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید اما سوال اینجاست: چرا بلاتر استعفا کرد؟

خبرگزاری فارس: شوک استعفای بلاتر در حالی رخ داد که تنها 5 روز از انتخاب وی برای پنجمین دوره ریاستش می‌گذشت و مرد شماره یک فیفا از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید اما سوال اینجاست چرا بلاتر استعفا داد؟

جواب شایعات را رئیس بازرسان FBI اینگونه عنوان کرد: به گفته این مقام مسئول در پلیس فدرال بعد از اینکه دبیر کل فیفا دستگیر شد سرنخ‌ها به دریافت رشوه توسط بلاتر ختم می شود و این خبری است که با وجود دلایل کافی همچنان نیاز با اعتراف دستگیر شدگان دارد.

بلاتر بعد از انتخاب به عنوان ریاست فیفا برای پنجمین بار خود را از اتهامات وارده پاک دانست و گفت: این اتهامات هیچ ارتباطی به من ندارد و قول می دهم در 4 سال پیش رو تمام تشکیلات را پاک  و خالی از تبانی و رشوه کنم اما به یک‌باره ورق برگشت و پیرمرد 69 ساله بعد از تحولاتی که در 5 روز اخیر رخ داد جلوی دوربین‌ها آمد و طی یک سخنرانی کوتاه و چند دقیقه‌ای خبری استعفای رسمی خود را اعلام و به گوش همگان رساند.

چرا بلاتر که از سال 1998 بر کرسی ریاست فیفا ریشه دوانده بود تصمیم به برکناری و عزل خود گرفت؟

مرد سوئیس استعفایش را به بی اعتمادی و فضای مسموم شکل گرفته در تشکیلات فیفا نسبت داد و این در حالی بود که ساعاتی پیش دست راست بلاتر ژروم والکه با دستور دادستان‌های وزارت دادگستری آمریکا بازداشت شد.

مطابق با اسناد رو شده از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده،‌ والکه شخصا در پرداخت‌های غیرقانونی نقش داشت. بیانیه کمیته مالی و اعتباری فیفا این را رد کرد اما خود والکه به آن‌ اعتراف کرد.

رسانه‌های آمریکایی خبر از دست داشتن مستقیم بلاتر در دریافت رشوه را علنی اعلام کردند اما تحقیقات به جایی رسیده که 14 متهم اصلی پرونده همچنان به دست داشتن وی اعتراف نکرده‌اند.

باید دید در چند روز آینده این اتهامات ثابت خواهد شد یا خیر و آیا تمام عواقب بزرگترین رسوایی تاریخ فوتبال جهان با یک استعفای ساده برای مرد فاسد سوئیسی خاتمه خواهد یافت یا ماجرا به شکل دیگری رقم خواهد خورد.


ویدیو مرتبط :
پشت پرده استعفای فتح الله زاده!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پشت پرده استعفای مدیرعامل استقلال چیست؟



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در روزهای سکوت رسانه‌ای فتح‌الله‌زاده و بی‌خبری وزیر ورزش

پشت پرده استعفای مدیرعامل استقلال چیست؟/کناره‌گیری صوری یا خداحافظی واقعی؟!

در روزهایی که مدیرعامل باشگاه استقلال سکوت رسانه‌ای کرده وزیر ورزش هم از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

به گزارش  فارس، باشگاه استقلال وضعیت مالی خوبی ندارد. این موضوع بر کسی پوشیده نیست و مصاحبه های علی فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال و بازیکنان این تیم گواه این موضوع است.

بحث مشکلات مالی استقلال به حدی است که تیم برای رفتن به قطر دچار چالش شده است و مسئولان باشگاه استقلال با تامین اعتبار شخصی هزینه پرواز چارتر را فراهم کرده اند.

مسئولان این باشگاه می گویند با توجه به توافق با وزارت ورزش و جوانان باید نیمی از هزینه های باشگاه توسط این وزارت پرداخت شود و این درست همان نقطه شروع مشکلات آبی‌پوشان شده است.

این طور که از شواهد و قرائن در ورزش مشاهده می شود اوضاع مالی و اقتصادی در وزارت ورزش حتی برای فدراسیون هایی که باید در بازی های آسیایی 2014 کره جنوبی شرکت کنند مناسب نیست و چه برسد به اینکه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بخواهند طبق توافق صورت گرفته نیمی از هزینه های خود را از وزارت دریافت کنند.

علی فتح الله زاده می گوید تاکنون مبلغ 9میلیارد و 500 میلیون تومان برای استقلال هزینه کرده است و اکنون نوبت وزارت است تا قدمی بردارد.

از هیئت مدیره استقلال هم آبی گرم نشده است. در واقع اعضای هیئت مدیره معتقدند درآمدزایی و سرازیری پول به باشگاه باید توسط مدیرعامل صورت گیرد و نقش هیئت مدیره فقط سیاست گذاری است.

مسئله این است که چرا باید درست در فاصله 7 هفته مانده به پایان لیگ برتر به یکباره این همه مشکل مالی سر باز کند و تیمی که در صدر جدول قرار دارد و یکی از امیدهای اصلی قهرمانی به شمار می رود باید این چنین دچار حواشی مالی شود؟

* فتح الله زاده استعفا داده است

چند روز قبل بود که خبرگزاری فارس خبری مبنی بر ارسال متن استعفای مدیرعامل استقلال به دفتر وزیر ورزش و مخالفت عباسی منتشر کرد.

نکته قابل توجه این است که مجموعه استقلال به خوبی می داند که رئیس آنها به چه دلایلی تصمیم به این کار گرفته است اما ظاهرا قرار گرفتن در جو رسانه ای که در این مد به دنبال تکذیب خبر استعفای مدیرعامل استقلال بوده اند باعث شده تا خود را به بیراهه بزنند.

شب گذشته بعد از بازی استقلال با نفت آبادان که منجر به پیروزی آبی‌پوشان شد علی امیری معاون ورزشی باشگاه و میرشاد ماجدی سرپرست آبی پوشان که به نظر می رسید به دلیل کسب 3 امتیاز روحیه گرفته و فرصت را برای فرار از فشار خبر استعفای فتح الله زاده مناسب دیده بودند چنان به تکذیب این خبر روی آوردند که جای تعجب است که چطور این دو نیروی زیر دست فتح الله زاده از چنین موضوع مهمی چشم پوشی می کنند؟ آنها بهتر از هر کسی می دانند که چرا در چنین شرایطی مدیرعامل استقلال سکوت پیشه کرده و حتی وی در تنها مصاحبه ای که صبح امروز انجام داده در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا استعفای او صحت دارد پاسخ "سکوت" را داده است.

* وزیر مثل استعفای رویانیان اظهار بی‌اطلاعی کرد

اینکه چرا وزیر ورزش متن استعفای فتح الله زاده را کتمان می کند باید در همان دلایلی جستجو کرد که عباسی چندی قبل از استعفای محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس به همین شیوه اظهار بی اطلاعی کرد و خود را به ندانستن زد!

شاید سکوت علی فتح الله زاده نسبت به این تصمیمی که گرفته مربوط به همین اظهار بی اطلاعی های عباسی بازگردد.

شاید فتح الله زاده هنوز هم امیدوار است که وزیر ورزش و جوانان موقعیت حساس و ملی استقلال را درک کند و از خزانه مالی وزارت آنچه که به این باشگاه متعهد شده را سرازیر کند.

غیر از این است که استقلال در هفته ای که پیش رو داریم به اسم ایران قرار است در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود؟

بهتر است آنهایی که از نزدیکان فتح الله زاده هستند و نمی دانند وی استعفا داده دلایل سکوت رسانه ای مدیرعامل استقلال را بپرسند و بگویند دلایل سکوت مدیر عامل استقلال چه دلیلی دارد؟ آیا استعفا برای گرفتن پول است و یا برای رفتن!

ذکر این نکته نیز ضروری است که اگر مسئولان باشگاه استقلال بابت دریافت پول از وزارت ورزش که در واقع طبق قول و قراری که با هم دارند حق این باشگاه است،  اقدام به استعفای صوری مدیرعامل گرفته باشد جای بسی تاسف است. هر چند در این یکی دو روز نقل قول هایی را از معاونین وزیر که نمی خواستند نامشان فاش شود در برخی رسانه ها خواندیم که اذعان داشتند فتح الله زاده استعفا کرده ولی بعید است که این تصمیم صوری باشد.

به گزارش فارس، در ضمن اگر هم استعفای صوری در کار باشد وزارت ورزش می تواند با آن موافقت کند!

به نظر می رسد افرادی که اکنون کنار فتح الله زاده هستند ماندن در استقلال را بیشتر از خود مدیرعامل دوست دارند البته این مسئله طبیعی است چون این فتح الله زاده است که فشار مالی شدیدی را تحمل می کند نه کنار دستی‌هایش.

خبرنگار فارس از اتفاقات پشت پرده استعفای فتح الله زاده کسب اطلاع کرد و پی برد همان روزی که متن استعفای مدیرعامل استقلال به دفتر وزیر ورزش ارسال شده وزیر ورزش خود را مهیای حضور در سالن مسابقات کشتی می‌کرد اما معاونین وی در وزارت  بابت همین متن استعفا چندین بار با فتح الله زاده صحبت کرده اند و دلایل این تصمیم او را جویا شدند اما عجیب است که چطور می شود معاون باشگاه استقلال که مدعی شده تا ساعت 21 چهارشنبه شب با فتح الله زاده بابت سفر به قطر جلسه داشته اند و مشکلی نبوده از این موضوع اظهار بی اطلاعی می کند؟

خود مدیرعامل استقلال بهتر از هر کسی می داند که تیمش در آستانه اولین بازی در لیگ قهرمانان آسیا با چه مشکلات مالی روبرو است.

و کلام پایانی اینکه خبرگزاری فارس به رسم رسالتی که به دوش دارد این خبر را منتشر کرد و بر خبر خود تاکید داریم و در روزهای آینده مشخص می شود که بحران مالی در استقلال حل می شود و اینکه آیا استعفای فتح الله زاده صوری بوده یا کاملا واقعیت داشته است./فارس