ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پرویز، صمد و دیگران


این روزها استقلال در شرایط مساعدی به سر نمی‌برد و صدرجدول را از دست داده است.

روزنامه قانون: این روزها استقلال در شرایط مساعدی به سر نمی‌برد و صدرجدول را از دست داده است. از دست دادن صدر جدول و شکست در دربی شایعات فراوانی را حول و حوش آبی‌ها به گوش رساند. شایعاتی که حتی به مسئله برکناری مظلومی‌نیز کشیده شد اما آیا استقلال اکنون در بحرانی ترین شرایط خود به سر می‌برد؟ با هم مروری داریم بر نوشته‌هایی که همشهری تماشاگر در دوران مدیریت امیررضا واعظ آشتیانی درباره استقلال آن روزها مطرح کرد. ببینیم در آن روزها شرایط استقلال چگونه بود.

   بی انضباطی نه چندان ممنوع

بازیکنان توجیه شدند که اینجا استقلال است، شما پیراهن تیم بزرگی را بر تن دارید. اینجا مدیریت و کادر فنی حرف اول و آخر را می‌زند، حواس تان باشد که مبادا دست از پا خطا کنید. تا چند هفته اوضاع آرام بود اما وقتی رقابت حساس شد صدای بازیکنان معترض رساتر از همیشه به گوش می‌رسید. سیاوش اکبرپور در بازی با استیل آذین از فرمان مرفاوی برای ورود به زمین سرپیچی کرد و پس از آن با چند مصاحبه جنجالی از خجالت آقای سرمربی درآمد. گفت و گوهای تلویزیونی او دست باشگاه را برای تکذیب بسته بود و در نهایت با یک عذرخواهی معمولی همه چیز ختم به خیر شد.  وحید طالب لو در بازی با استقلال اهواز به نشانه اعتراض به نیمکت نشینی، قبل از سوت پایان نیمکت را ترک کرد  و  پژمان منتظری در جریان یکی از تمرینات با خونسردی کامل در جواب مرفاوی که گفته بود «اگر خسته ای برو خانه»، گفت: «بله، خسته ام.»

  ماشاءا… به صمد، پیغام به ماچالا

صمد مرفاوی فقط خدا را داشت. واعظ آشتیانی پس از معرفی دستیار قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید استقلال این جمله ر ابر زبان آورد. شواهد و قراین از حمایت قاطع باشگاه از مرفاوی حکایت می‌کرد اما وقتی ناکامی‌ها از نیمه دوم نیم فصل اول خودنمایی کردند، مدیران باشگاه به رغم حمایت ظاهری و رسانه ای از سرمربی خود با تردیدهایی مواجه شدند. واعظ قبل از عزیمت به سفر حج جلسه ای خصوصی با مرفاوی برگزار کرد و تذکرات هشدارگونه اش را به گوش او رساند. گوش‌هایی که در جزیره کیش به استقلالی‌ها نزدیک بودند، شنیدند که پس از جدایی میلان ماچالا از بحرین مشورت‌هایی برای نشاندن او روی نیمکت آبی صورت گرفته است. مرفاوی هنوز هم فقط خدا را دارد و به نظر می‌رسد نمی‌تواند با اطمینان به مدیران استقلال تکیه کند.

  آقای مدیر به جای سرپرست

آقای مدیرعامل می‌گفت: نیازی به سرپرست نداریم. من یک مدیر می‌گذارم بالای سر تیم که علاوه بر انجام امور مربوط به سرپرستی، رابط بین خودم و مجموعه تیم باشد. غلامحسین مظلومی‌امروز دقیقا وظایف یک سرپرست را انجام می‌دهد و البته خوشحال است از اینکه عنوان دهان پرکنی مثل مدیر تیم، مقابل نامش نقش بسته. تنها تفاوت او با سرپرست شاید این باشد که وظیفه دارد هر آنچه در تیم می‌گذرد را به آقای مدیرعامل گزارش کند. گفت و گوهای تلویزیونی غلامحسین مظلومی‌از همان ابتدا چهره کارمندی را به تصویر کشید که تحت هر شرایطی به تمجید و تایید مدیریت باشگاه می‌اندیشد. آیا کسی می‌تواند به این سوال پاسخ دهد که حذف واژه «سرپرست» از استقلال چه کمکی به حرکت رو به جلوی این تیم کرد؟ شاید آقای مدیرعامل فقط به این فکر می‌کرد که  با این اقدام ضربه محکمی‌به گیجگاه سرپرست قبلی که یار غار قلعه نویی بود بکوبد.

  تکذیبیه به جای جریمه مصاحبه

هیچ بازیکنی حق ندارد بدون اجازه باشگاه مصاحبه کند. این قانون ویژه پر سر و صدای واعظ آشتیانی بود  و کسانی که آن را زیر پا گذاشتند تهدید به جرایم مالی شدند. رسانه‌ها تنها در حضور مدیر روابط عمومی‌باشگاه و با اجازه مدیریت حق گفت‌وگو با بازیکنان را داشتند. آنچه البته پیش از آنکه مورد اعتراض رسانه‌ها وقاع شود با موضع گیری بازیکنان مواجه شد. واعظ به بندی که در توصیف ممنوعیت مصاحبه در قراردادها گنجانده شده بود اشاره می‌کرد اما پس از چند ماه مصاحبه استقلالی‌ها و اکثر روزنامه‌ها قابل رویت بود که باشگاه به جای پافشاری روی مواضع قبلی خود هر از گاهی تکذیبیه برخی از این مصاحبه‌ها را روی خروجی سایت خود می‌گذارد.

  باشگاه ایرانی جنس ایرانی بخر

بیانیه‌های واعظ و قلعه نویی علیه یکدیگر موشک‌بارانی بدون خونریزی بود که تمام فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داد. دست آنها برای نثار ناسزاهای کوچه و بازاری به یکدیگر بسته بود وگرنه قطعا از این حیث هم کم نمی‌گذاشتند. در روزهایی که استقلال روی دور ناکامی‌افتاده بود و سپاهان در صدر جدول قدرت نمایی می‌کرد آشتیانی تصمیم گرفت قبل از سفر حج با قلعه نویی تماس بگیرد و حلالیت بطلبد. این نمای کاملی بود از یک مدیر سنتی و نسبتا آشنا با پیچ و خم‌های سیاست که البته با شعار نوگرایی به ورزش آمده است.

  تسویه حساب از جیب سازمان

هیجان انگیزترین ادعای مدیرعامل جدید به برطرف شدن موانع و مشکلات مالی مربوط می‌شد. او خطاب به بازیکنان گفت: «نگران پول تان نباشید، ما  سر موقع تسویه می‌کنیم. شما کار خودتان را بکنید و ما هم کار خودمان را». سال‌ها بود چنین جسارتی پشت میز مدیریت استقلال دیده نمی‌شد. پیش قسط اول پرداخت شد و حقوق‌ها و پاداش‌ها سرموقع می‌رسید اما اوضاع خیلی زود به روال سابق بازگشت. خبر رسید که با وجود اعلام‌های قبلی، بدهی‌های میلیاردی سابق باشگاه به قوت خود باقی است. از بازیکنان خواسته شد که کمی‌تحمل کنند. یکی از آقایان مشاور گفت: ما حداقل بدهی‌های بازیکنان سابق را صاف کردیم و یک روز بعد خبر رسید چک سعید لطفی، بازیکن سه سال قبل استقلال هم برگشت خورده است. حالا قرار است سازمان تربیت‌بدنی پول قلنبه ای را به حساب استقلال تزریق کند، درست مثل همیشه.

  مربی پروازی نداریم

گفتند برای ما حاشیه درست نکنید. اریش‌روته مولر همیشه کنار استقلال خواهد بود و مربی پروازی نیست. در طول نیم فصل اول پیرمرد آلمانی بازی‌های زیادی را به دلیل تدریس در کلاس‌های مختلف فیفا از دست داد. او پس از بازی با راه آهن در هفته شانزدهم به پیونگ یانگ کره شمالی رفت و کاملا ناپدید شد. می‌گفتند در کره شمالی خبری از تلفن و اینترنت نیست و نمی‌دانیم چه بلایی سر روته آمده. باشگاه استقلال کماکان معتقد است روته مربی پروازی نیست. احتمالا او با قطار یا کشتی مسافرت می‌کند.

  وعده عملی نشده رسانه ای

واعظ آشتیانی در بدو کار به روزنامه استقلال جوان که مدیرعامل سابق باشگاه مدیریت آن را بر عهده دارد، تاخت و مدعی شد این رسانه، رسانه ارگان باشگاه استقلال نیست. وعده او برای چاپ روزنامه باشگاه هرگز عملی نشد و این ادعا که هواداران استقلال می‌توانند با مراجعه به سایت اختصاصی باشگاه استقلال از تمام اخبار باشگاه مطلع شوند نیز بی اساس بود. روی سایت باشگاه اغلب جز اخبار مربوط به تمرین و بیانیه‌ها چیزی یافت نمی‌شود و این رسانه اساسا تهی از جاذبه‌های خبری و ژورنالیستی است.  واعظ آشتیانی بعدها با همین علی فتح ا... زاده هم آشتی کرد.

  کدام ساماندهی، کدام لیدرها؟

تعدادی از لیدرها اخراج شدند و استقلال با شعار سازماندهی لیدرها لیگ نهم را آغاز کرد. با این حال طولی نکشید که پس از ناکامی‌ها تماشاگران به دو دسته کاملا مجزا تقسیم شدند. لیدرها و اطرافیان، سنگ مرفاوی را به سینه می‌زدند و گروه مخالف، امیر قلعه نویی را تشویق می‌کردند. در واقع تنها تغییر لیدرها نسبت به فصل گذشته به پیراهن‌های زردرنگی که به آن‌ها پوشانده شده بود محدود می‌شود وگرنه سیاست تشویق‌ها همان سیاست همیشگی است. حالا منتظریم تا لیگ قهرمانان و آسیا آغاز شود. واعظ آشتیانی هدفگذاری ابتدای فصل را بر مبنای نتیجه گیری در این مسابقات تعریف کرد. آیا این سیاستگذاری هم مثل آن سیاستگذاری‌هاست؟


ویدیو مرتبط :
پرویز و پونه-رامبد جوان در نقش پرویز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرویز مظلومی متهم کرد / می خواهند بلای صمد را سرش بیاورند!



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,مظلومی

پرویز مظلومی می گوید آنهایی که علیه اش شعار می دهند ، در حقیقت دست شان را رو کرده اند!

به گزارش خبرآنلاین؛ استقلال بعد از کست تلخ در دربی روزهای دشواری را سپری کرد. پرویز مظلومی تا آستانه برکناری پیش رفت و اگر برد شیرین برابر فولاد اتفاق نمی افتاد،شاید او حالا دوباره در خانه اش نشسته بود و باید فوتبال را از تلویزیون تماشا می کرد. اما 3 گل تیمش به فولاد ، دوباره آنها را بهکورس برگردانده و تنها یک غفلت از قرمزها می تواند صدر جدول را به تیم مظلومی برگرداند. با این وجود مظلومی هنوز هم شعارهای تندی را در ورزشگاه می شنود. شعارهایی که مربی استقلال آنها را طراحی شده می داند و درباره شان گفته است:«آقایان با خط هایی که در شعارهای شان می دهند ، دست شان را هم رو می کنند. من مثل صمد مرفاوی نیستم ، نمی نشینم که بگذارمهر بلایی می خواهند سرم بیاورند. نمی گذارم بلایی را که سر صمد آوردند ، سر من هم بیاورند.»

او اینها را در جدیترین اظهار نظرش گفته. مظلومی در 3 بازی پیش رو حتی اگر 9 امتیاز بگیرد ، باز نیاز به این دارد که پرسپولیس امتیاز بدهد. البته او باید به منصوریان برای بردن پرسپولیس امید ببندد و به بردن قلعه نویی در مصاف مستقیم با تراکتورسازی تا شانس قهرمانی پیدا کند! گزینه هایی که روی حرف های مظلومی به سوی آنهاست.

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین