ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پرسپولیس2 - اس.خوزستان1 ؛ صعود تا پله هفتم



اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات لیگ برتر فوتبال

 

اخبار ورزشی - هفته دهم لیگ برتر فوتبال
پرسپولیس2 - اس.خوزستان1 ؛ صعود تا پله هفتم

حمید درخشان دومین پیروزی متوالی 2 بر یک خود را کسب کرد.

به گزارش "ورزش سه"، با کمی خوش‌شانسی مقابل نفت مسجدسلیمان می‌‌توانست امروز با پرسپولیس به جمع 4 تیم بالای جدول برسد اما قرمزها که سلانه سلانه از پله های جدول بالا می‌ آیند به رده هفتم رسیده اند که این سکو هم فعلا بد نیست.

بازی پرسپولیس ـ استقلال خوزستان با گلزنی آبی‌پوشان خوزستانی آغاز شد اما بازیکنان پرسپولیس با وجود این شروع ضعیف در پایان نیمه اول خود را جمع و جور کرد و 2 بار دروازه حریف را باز کرد و با همین دو گل بازی را به پایان برد.

*پرسپولیس:
سوشا مکانی، محسن بنگر، میشل اومانا، حمید علی‌عسگری، میثم حسینی، رضا حقیقی، محمد نوری،‌ هادی نوروزی،‌ امید عالیشاه( از دقیقه 62 محمد خانزاده)، مهدی طارمی( از دقیقه 88 مهرداد کفشگری) و محمد عباس‌زاده
سرمربی: حمید درخشان

*استقلال خوزستان:
سومایلا دیاکیته، موسی کولیبالی، مجیدحیدری، محمد طیبی، میثم مجیدی، رضا کاردوست، محمدرضا مهدوی( از دقیقه 90 فرزاد جعفری)، عبدالهادی خنیفر( از دقیقه 84 باقر هاشمی)، یزدان عباسیان( از دقیقه ایمان باصفا)، لامین دیابارا، مهدی مومنی
سرمربی: عبدالله ویسی

شرح بازی:
البته استقلال خوزستان حریف دست و پا بسته ای برای پرسپولیس نبود و بارها و بارها دروازه قرمزپوشان و خط دفاعی ضعیف این تیم را با خطر مواجه کرد.

حالا پرسپولیس با دومین برد اقتصادی خود با حمید درخشان شرایط بهتری در جدول پیدا کرده آنها باید در مسابقه بعدی خود مقابل سپاهان نمایش خوبی داشتند تا به لیگ برگردند.

شرح گل ها:
0ـ1 (استقلال خوزستان): ضربه مهدی مومنی با اشتباه سوشا مکانی وارد دروازه پرسپولیس شد.


1ـ1(پرسپولیس): نفوذ مهدی طارمی به درون محوطه جریمه و پاس به بیرون او به عباس زاده با ضربه این بازیکن به گل تساوی تبدیل شد.


2ـ1(پرسپولیس): عباس زاده قبل از پایان نیمه اول پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و با یک ضربه مطمئن فاصله پرسپولیس را دوبرابر کرد. این گل در دقیقه 45 به ثمر رسید.
اخبار ورزشی - ورزش 3

 


ویدیو مرتبط :
صعود از پله های برج میلاد با دست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بالا رفتن از پله‌ ها صعود به سمت سلامت



 

بالا رفتن از پله ها صعود به سمت سلامت

 

پیاده ‌روی در خیابان ‌ها و پیاده‌ روها برای حفظ سلامت، فوق ‌العاده است. بالا رفتن از پله‌ ها نیز همین ‌طور مربیان ورزشی، متخصصان قلب و زنان خانه‌ دار مدت‌ها است راز پله‌ ها را کشف کرده ‌اند. بسیاری از مربیان فوتبال از بازیکنان‌ خود می ‌خواهند که برای حفظ تناسب اندام‌ شان از پله‌ های استادیوم‌ ها بالا بروند ‌و سایر ورزشکاران حرفه‌ ای نیز از پلکان‌ های درون سالن‌ های ورزشی به همین منظور استفاده می ‌کنند.

 

در روزهایی که تست ، متداول نشده بود، پزشکان به همراه بیماران ‌شان از پله‌ ها بالا می ‌رفتند تا وضعیت قلبی ‌ریوی آن ها را ارزیابی کنند.

 

حتی امروزه متخصصان قلب به بیماران قلبی می ‌گویند در صورتی که بتوانند با یک نفس سه طبقه را با پله ‌ها بالا بروند، توانایی آمیزش جنسی را دارند و جراحان ممکن است در بیمارانی که بتوانند 5 تا 6 طبقه را با پله ‌ها بالا روند، اجازه عمل جراحی روی ریه را بدهند.

 


اما چه چیزی است که بالا رفتن از پله ‌ها را این ‌قدر مفید می‌ کند؟

 

پژوهشگران در کانادا برای پاسخ به این سوال، 17 داوطلب مرد سالم را که سن‌ شان به ‌طور میانگین 64 سال بود، هنگام پیاده‌ روی، بلند کردن وزنه یا بالا رفتن از پله‌ ها در نظر گرفتند.

 

* بالا رفتن از پله‌ ها بیشتر از همه بدن را فعال می ‌کرد،

 

* بالا رفتن از پله ‌ها دو برابر پیاده‌ روی سریع در سطح هموار بدن را به کار می ‌انداخت،

 

* 50 درصد سخت ‌تر از پیاده ‌روی در سربالایی یا بلند کردن وزنه بود،

 

* و اوج فعالیت جسمی‌ در بالا رفتن از پله‌ ها سریع‌‌ تر از پیاده ‌روی به دست می‌ آمد.

 

از آن جایی که بالا رفتن از پله‌ ها توانایی بدنی زیادی را طلب می‌ کند،‌ تنها افراد جوان با وضعیت قلبی سالم باید تلاش کنند که پله‌ های طولانی را به سرعت بالا بروند. اما برای بقیه بالا رفتن از پله‌ به صورت تدریجی و مداوم کافی خواهد بود.

 

ابتدا با بالا رفتن از 2 یا 3 طبقه پله شروع کنید و بعد با بهبود توانایی بدنی‌ تان تعداد طبقه‌ ها را افزایش دهید.

 

در هر زمانی که می ‌توانید از پله‌ ها بالا روید؛ اگر راه درازی تا رسیدن به طبقه مورد نظر دارید؛ می ‌توانید بخشی از راه را از پله‌ ها بالا بروید و بعد سوار آسانسور شوید.

 

برای حفظ تعادل و ایمنی از نرده کنار پله ‌ها (به خصوص هنگام پایین‌ رفتن) استفاده کنید و سعی نکنید بعد از خوردن غذایی سنگین و هنگامی که ‌احساس بیماری دارید،‌ از پله ‌ها بالا روید.

 

حتی در بالا رفتن از پله‌ ها با سرعت کم، نسبت به پیاده ‌روی سریع روی سطح غیرشیب دار، 2 تا 3 برابر بیشتر کالری خواهید سوزاند.