ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پرسپولیس – ذوب‌آهن بدون تماشاگر می‌شود


بازی پرسپولیس با ذوب‌آهن در مرحله نیمه‌نهایی جام ‌حذفی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

خبر ورزشی: چنانچه کمیته استیناف رأی صادره از سوی کمیته انضباطی در مورد محرومیت یک جلسه‌ای طرفداران باشگاه پرسپولیس را تأیید کند، بازی این تیم با ذوب‌آهن در مرحله نیمه‌نهایی جام ‌حذفی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

تاریخ برگزاری این بازی 14 آذر در استادیوم آزادی است.

این مطلب مورد تأیید علیرضا صالحی، رئیس كمیته استیناف نیز هست البته او می‌گوید: «بر اساس بند یك ماده 44 آیین نامه، آرای انضباطی به محض صدور اجرا خواهد شد، حتی اگر قابلیت تجدید نظرخواهی داشته باشد.» او همچنین در پاسخ به ابهامات ایجاد شده مبنی بر اینكه در صورت تأیید رأی چون تخلف در لیگ ‌برتر رخ داده باید در لیگ ‌برتر اعمال شود، گفت: «آیین‌نامه انضباطی در این مورد سكوت كرده است اما اگر در رأی كمیته انضباطی آمده باشد اولین دیدار خانگی، محرومیت در اولین دیدار خانگی اعمال خواهد شد، مگر اینكه من و همكارانم در كمیته استیناف در بررسی این پرونده به این نتیجه برسیم كه باید رأی صادره را لغو كرد.»

در محرومیت‌های انضباطی مسابقات از هم تفكیك نمی‌شوند و حتی در بند 2 ماده 44 كه در انتهای مطلب آمده به كلمه مسابقات اشاره شده كه شامل همه بازی‌های رسمی می‌شود. كما اینكه پیش از این دیدید فیروز كریمی محرومیت 8 جلسه‌ای خود را ناشی از توهین به بازیكن خارجی تیم فجر‌سپاسی در سوپر لیگ قزوین سپری كرد و بعد از آن برای مربیگری در سطوح بالا به تیم ذوب‌آهن برگشت. البته برای خیلی‌ها این ابهام وجود دارد که چرا كمیته انضباطی محرومیت یك جلسه‌ای طرفداران تراكتورسازی را در بازی با استقلال اعمال نكرد و در ادامه اجازه داد بازی این تیم با پدیده در جام‌ حذفی در حضور تماشاگر برگزار شود و حال می‌خواهد محرومیت را در بازی با ذوب‌آهن در هفته هفدهم لیگ و در روز 20 آذر اعمال كند. شاید به همان دلیل كه دیدار تراكتورسازی با استقلال و در ادامه پدیده با حضور تماشاگر برگزار شد، دیدار پرسپولیس با ذوب‌آهن در جام‌ حذفی هم با حضور تماشاگر برگزار شود! و محرومیت طرفداران پرسپولیس در صورت تأیید از سوی كمیته استیناف در بازی با فولاد اعمال گردد.

ماده 44 اجرای احكام

1- آرای انضباطی به محض صدور و امضای دبیر كل اجرا خواهد شد، حتی اگر قابلیت تجدید نظرخواهی داشته باشد.

2 - تنبیهاتی مانند اخراج و محرومیت از شركت در مسابقه توسط ركن قضایی دارای تأثیر فوری بر مسابقات بعدی می‌باشد، حتی اگر نامه تنفیذ بعداً به ‌دست هیأت‌ها، باشگاه‌ها یا نمایندگان اعزامی برسد.

اسماعیل حسن‌زاده درباره رای صادره کمیته‌ انضباطی، اظهار کرد: ما این آرا را بر اساس آیین‌نامه انضباطی صادر ‌کرده‌ایم. هواداران باشگاه پرسپولیس پیش از این چندین بار مرتکب تخلفاتی شده بودند و ما هم با جرایم نقدی آنها را جریمه کرده بودیم اما متاسفانه جرایم ما مثمرثمر واقع نشد و هواداران پرسپولیس مجددا در دیدار با استقلال مرتکب تخلفاتی شدند.

وی افزود: بنا بر اختیاراتی که آیین‌نامه داده است، تصمیم گرفتیم هواداران باشگاه پرسپولیس را از یک دیدار در ورزشگاه محروم کنیم. این رای از سوی ما ابلاغ شده است و آقای نبی هم آن را امضا و به باشگاه ابلاغ کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت اعتراض باشگاه پرسپولیس آیا این رای باز هم اجرایی خواهد شد؟ گفت: وقتی رایی ابلاغ می‌شود قابل اجرا است، حتی اگر باشگاه پرسپولیس اعتراض هم کند، باید در بازی مقابل ذوب آهن بازی‌اش بدون تماشاگر برگزار شود.

حسن‌زاده در ادامه در واکنش به انتقاداتی که به رای صادره از سوی کمیته‌ انضباطی می‌شود، گفت: ما تخلفات انجام شده را در رای آورده‌ایم. دوستان می‌توانند تخلفات را با میزان مجازاتی که انجام داده‌ایم مطابقت دهند. در آیین‌نامه حتی پیش‌بینی شده است که ما جرایم سنگین‌تر از این در نظر بگیریم اما فعلا به همین جرایم بسنده ‌کرده‌ایم.


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // خلاصه بازی : پرسپولیس 0 - 2 ذوب آهن‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرسپولیس – ذوب آهن؛ بدون تماشاگر


کمیته استیناف رای خود را درباره درخواست تجدید نظرخواهی باشگاه پرسپولیس صادر کرد.

خبرگزاری فارس: به نقل از سایت سازمان لیگ، متن رای صادره کمیته استیناف به شرح زیر است:

با توجه به درخواست تجدید نظرخواهی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نسبت به رای صادره از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به شماره دادنامه 473 مورخ 8/9/93 مبنی بر ارتکاب تخلف تماشاگران باشگاه پرسپولیس و اقدام به اهانت به سرمربی تیم استقلال که به حکم برگزاری یک بازی بدون حضور تماشاگران با استناد به بند 3 ماده 79 آیین نامه انضباطی منجر شده بود، پس از دقت در محتویات پرونده و بررسی گزارش نماینده رسمی سازمان لیگ و همچنین نماینده کمیته انضباطی، کمیته استیناف اعتراض باشگاه پرسپولیس راغیر موجه تشخیص داده است و با توجه به تکرار تخلف تماشاگران این باشگاه در هفته های اول، دوم، چهارم، هفتم، دوازدهم، سیزدهم و چهاردهم رای صادره کمیته انضباطی مبنی بر برگزاری اولین بازی خانگی بدون حضور تماشاگران با توجه به بند 2 ماده 41 تایید می شود.