ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پرسپولیس و مشکل ادامه‌ دار اشتباه داوری


تیم فوتبال پرسپولیس یکشنبه گذشته برابر تیم ملوان به پیروزی یک بر صفر رسید و به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام حذفی صعود کرد،اما این دیدار سرخپوشان نیز بدون اشتباه داوری نبود تا این ذهنیت هواداران که اشتباهات داوری دیدارهای سرخپوشان عمدی نیست، رنگ ببازد.

خبرگزاری ایرنا: تیم فوتبال پرسپولیس یکشنبه گذشته برابر تیم ملوان به پیروزی یک بر صفر رسید و به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام حذفی صعود کرد،اما این دیدار سرخپوشان نیز بدون اشتباه داوری نبود تا این ذهنیت هواداران که اشتباهات داوری دیدارهای سرخپوشان عمدی نیست، رنگ ببازد.

 البته اشتباهات داوری فقط به این دیدار پرسپولیس باز نمی گردد و پیش از این در چهار مسابقه قبلی قرمزپوشان تهرانی در لیگ برتر نیز نحوه قضاوت ها با انتقاداتی مواجه شده بود به طوری که داوران یکی پس از دیگری از جمله محسن ترکی داور دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان دو جلسه، سید حسن زرگر داور پرسپولیس و سپاهان دو جلسه، علیرضا فغانی داور پرسپولیس و ذوب آهن چهار جلسه محروم و احمد صالحی داور دیدار تیم های پرسپولیس و سایپا نیز با چهار جلسه محرومیت مواجه شدند.

هرچند که محرومیت داوران هیچ سودی برای پرطرفدارترین تیم آسیا به همراه نداشت و جایگاه این تیم را به رده های پایین جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال تنزل داد، اتفاقی که در طول برگزاری رقابت های لیگ برتر برای این تیم رخ نداده بود.

در این بین سووالی ذهن مسوولان باشگاه، کادرفنی، بازیکنان، کارشناسان و هواداران این تیم را به خود مشغول کرده و آن این است که آیا اشتباهات داوری علیه تیم پرسپولیس به واقع عمدی است و یا زاییده تخیل دوستداران پرسپولیس بوده و تئوری توهمی بیش نیست؟

واکاوی رقابت های لیگ برتر نشان می دهد در شش هفته گذشته این رقابت ها، تیم فوتبال پرسپولیس بیشترین آسیب را از ناحیه داوری متحمل شده و امتیازات متعدد، فقط و فقط به دلیل اشتباهات داوری از این تیم گرفته شده است و هیچ تیم دیگری با موضوع داوری به این گونه که تیم پرسپولیس با آن مشکل داشته، درگیر نبوده و به عبارت دیگر این همه اتفاق نیز برای هیچ تیم دیگری رخ نداده است.

بر همین اساس، آیا بهتر نیست مسوولان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته داوران به فکر اصلاح امور برآیند و به درخواست هواداران و علاقه مندان این تیم پاسخ مناسبی دهند؟

هرچند که بنا بر نظر محمد فنایی کارشناس و پیشکسوت داوری، اشتباهات داوری بخشی از فوتبال بوده و این اشتباهات در دیگر دیدارهای رده های مختلف هم رخ داده و در آینده هم خواهد داد اما به چشم تیز بین منتقدان و رسانه ها نیامده است.

با باور کارشناسان و فوتبالدوستان، پرسپولیس به خودی خود مشکلات درون سازمانی بسیار زیادی اعم از مالی و ساختاری دارد، آیا بهتر نیست مساله داوری را یک بار برای همیشه برای این تیم حل کنیم تا شاید مدیران این باشگاه دغدغه کمتری برای مدیریت این باشگاه داشته باشند و یک بار دیگر شاهد رشد این باشگاه باشیم.

از سوی دیگر همه می دانیم پرسپولیس به عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم های آسیا شناخته می شود و همانطور که مسوولان فدراسیون فوتبال نیز به آن تاکید دارند، هواداران سرمایه های فوتبال هستند و گرمی و نشاط فوتبال به وجود این هواداران است و حضور آنها در ورزشگاهها است، پس آیا نباید به خواسته آن ها توجه شود؟

هواداران پرسپولیس به واقع از وضعیت ایجاد شده برای این تیم و تاثیر اشتباهات داوری بر نتایج این تیم، اراحت بوده و سرخورده شده اند پس بهتر نیست دست اندرکاران فوتبال قدری هم به فکر آن ها باشند تا با سهل انگاری بر مشکلات این تیم افزوده نشود و هواداران آن خانه نشین نشوند.

عضو کمیته تدوین مقرارت و اساسنامه فدراسیون فوتبال در پاسخ به ادعاهای مطرح درمورد عمدی بودن اشتباهات داوری ،گفت: قویا این موضوع را که گروهی در فدراسیون فوتبال، کمیته داوران و یا سازمان لیگ بدنبال تخریب پرسپولیس هستند، رد می کنم.

هوشنگ نصیرزاده با اشاره به دیدار تیم های ملی ایران و استرالیا و صعود ایران به جام جهانی 1998 فرانسه،افزود: نباید فراموش کنیم که فوتبال ایران یک بار به دلیل همین اشتباهات داوری به جام جهانی رفت.

به گفته وی خداداد عزیزی پایه گذار گل نخست ایران که کریم باقری آن را درون دروازه تیم استرالیا جای داد، کاملا در آفساید بود و این گل صحیح نبود اما اشتباه داوری، موجب ثبت گل مردود ایران و صعود ما به جام جهانی شد.

داور اسبق و کارشناس ارشد داوری ایران نیز با اذغان به اینکه اشتباهات داوران علیه تیم پرسپولیس دراین فصل بیش از حد معمول و زیاد بوده است، تاکید کرد: با این همه معتقدم این موضوع به هیچ عنوان عمدی نیست و آن را قویا تکذیب می کنم.

به اعتقاد نصیرزاده فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته داوران با توجه به وقایعی که برای این تیم درطول این فصل رخ داده است، تمامی سعی شان براین است که این موضوع را به نحو مناسب مدیریت کنند.

به گفته وی درهمین راستا آن ها از بهترین داشته هایشان برای قضاوت دیدارهای پرسپولیس استفاده می کنند که متاسفانه درهر چهار مورد بهترین ها هم اشتباهات تاثیر گذاری در دیدارهای تیم پرسپولیس داشته اند.

این کارشناس داوری درخصوص دلایل اشتباهات بهترین داوران ایران در دیدارهای تیم پرسپولیس درفصل جاری لیگ برتر و رقابت های جام حذفی اظهار داشت: معتقدم داورانی که برای قضاوت دیدارهای پرسپولیس انتخاب می شوند، فشار زیادی را باید تحمل کنند آنان با ترس از اشتباهات احتمالی پای به زمین مسابقه می گذارند و این مساله یکی از دلایل اصلی اشتباهات آنان بوده است که البته باید آن را مدیریت کرد.

در مقابل،رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال معتقد است داور دیدار پرسپولیس و ملوان اشتباهی نداشت است.

مسعود عنایت با طرح این سوال که مشکل داوری این بازی چه بود؟ گفت: مهدی طارمی دو خطا کرد که داور او را مستحق کارت زرد دانست و با نشان دادن کارت زرد وی را از میدان اخراج کرد.سوشا مکانی هم سه بار از محوطه جریمه خارج شد و درگیری ایجاد کرد و داور فقط یک کارت زرد به او داد درحالی که باید اخراج میشد.

مسعود عنایت در پاسخ به این سووال که به نظر می رسد اشتباهات داوری علیه پرسپولیس به نوعی سازماندهی شده است،گفت: داور مگر دیوانه است که علیه پرسپولیس یا استقلال و تراکتورسازی سوت بزند وقتی علیه تیم های پرطرفدار اشتباه سهوی رخ می دهد، رسانه ها داور را به نقد می کشند. اما وقتی درمورد یک تیم کم هوادار این اتفاق بیفتد، اعتراضی صورت نمی گیرد. بنابراین داوران نمی خواهند که اشتباه کنند اما این اتفاق رخ می دهد ما به داوران تأکید کرده ایم که با پیش زمینه قبلی در مسابقات قضاوت نکنند.

در پایان باید گفت که برغم همه اینها، اشتباهات داوری علیه تیم پرسپولیس به عمد و یا غیر عمد همچنان باقی است و این مساله بازیکنان را به شدت عصبی کرده است.البته نباید از کنار رفتار زشت سوشا مکانی دراعتراض به کمک داور و داور بازی نیز گذشت و آن را تطهیر کرد.

بازیکنان تیم ها باید بدانند که اعتراض به تصمیمات داور اعم از سوت های اشتباه، باید از مسیر درست خود انجام شود و این کاپیتان تیم است که می بایست با رعایت اخلاق و ادب در گفت گویی محترمانه با داور نظرات خود و دیگر اعضای تیم را به داور مسابقه انتقال دهد و هیچ بازیکنی این اجازه را ندارد که با دست زدن به رفتارهای خشن و تحریک آمیز به فضای متشنج در داخل زمین و سکوی تماشاگران دامن بزند.


ویدیو مرتبط :
اشتباه فاحش داوری در بازی : سپاهان 4 - 2 پرسپولیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حاشیه های ادامه‌دار صادقیان در پرسپولیس/ حمله به درخشان در اینستاگرام! + عکس



اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه پرسپولیس

بازیکن جنجالی پرسپولیس سال جدید را هم با حاشیه های همیشگی اش آغاز کرده است.

در روزهای گذشته شاهد این بودیم که پیام صادقیان به خاطر سرپیچی از دستورات سرمربی از تمرین اخراج شد تا مشخص شود جنجال سازی های وی همچنان ادامه دارد.

وی که بارها تاکید کرده بود دیگر برای تیمش دردسرساز نخواهد شد، کمی بعد در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به حمید درخشان حمله کرد و مدعی شد که درخشان با وی مشکل دارد و به خاطر دریبل زنی وی را اخراج کرده در حالی که هیچ مربی بازیکنش را به خاطر دریبل زدن اخراج نمی کند.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,باشگاه پرسپولیس

 

اخبار ورزشی - جام نیوز