ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پرسپولیس مشق قهرمانی حذفی می‌کند؟



لیگ برتر فوتبال,اخبار لیگ برتر فوتبال

هفته 33 لیگ برتر فوتبال

پرسپولیس مشق قهرمانی حذفی می‌کند؟

پرسپولیس و ملوان در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که این بازی از لحاظ رده بندی دو تیم در جدول رقابت‌ها اهمیتی ندارد و به نوعی این دیدار تمرینی برای دیدار جام حذفی پرسپولیس است.

در ادامه‌ی هفته‌ی سی و سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم پرسپولیس و ملوان در تهران به مصاف یکدیگر می‌روند. پرسپولیس که این روزها بدنبال آمادگی هرچه بیشتر برای فینال جام حذفی است با حاشیه‌ی هادی نوروزی دست و پنجه نرم می‌کند و در طرف مقابل ملوانی قرار دارد که مدتهاست از روزهای خوبش فاصله گرفته و در یک احتمال بسیار ضعیف، احتمال سقوط به مرحله‌ی پلی آف را هم دارد. محمد احمدزاده که در اقدامی عجیب خودش را ممنوع المصاحبه کرده، بدنبال کسب حداقل امتیاز و گل‌محمدی به دنبال تمرین برای فینال جام حذفی است.

ملوان چیزی نزدیک به دوماه است که موفق به شکست هیچ تیمی نشده است.

آخرین پیروزی این تیم در داربی گیلان و برابر داماش در دهم بهمن سال گذشته بود. از سویی دیگر پرسپولیس آماری بسیار خوب در بازی‌های داخل خانه دارد که شانس این تیم را در این دیدار بیشتر نشان می‌دهد. پرسپولیس در 16 بازی داخل خانه‌اش در این فصل، موفق به کسب هشت پیروزی و پنج تساوی شده است و تنها سه بار تن به شکست داده است.

در آمار رقابت‌های دو تیم اما شانس ملوان کمی بیشتر از پرسپولیس است. دو تیم در طول رقابت‌های لیگ برتر 21 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که آمار نتایج دو تیم به شرح زیر است: 

 

بازی نتیجه لیگ برتر سال بازی نتیجه لیگ برتر سال
1 پرسپولیس - ملوان 2 - 1 دوره نخست 1380 2 ملوان - پرسپولیس 1 - 1 دوره نخست 1380
3 ملوان - پرسپولیس 1 - 1 دوره دوم 1381 4 پرسپولیس - ملوان 2 - 3 دوره دوم 1381
5 پرسپولیس - ملوان 1 - 2 دوره چهارم 1383 6 ملوان - پرسپولیس 1 - 2 دوره چهارم 1383
7 پرسپولیس - ملوان 4 - 1 دوره پنجم 1384 8 ملوان - پرسپولیس 1 - 3 دوره پنجم 1384
9 ملوان - پرسپولیس 0 - 0 دوره ششم 1385 10 پرسپولیس - ملوان 1 - 0 دوره ششم 1385
11 ملوان - پرسپولیس 1 - 1 دوره هفتم 1386 12 پرسپولیس - ملوان 2 - 0 دوره هفتم 1386
13 ملوان - پرسپولیس 2 - 2 دوره هشتم 1387 14 پرسپولیس - ملوان 0 - 2 دوره هشتم 1387
15 پرسپولیس - ملوان 1 - 1 دوره نهم 1388 16 ملوان - پرسپولیس 1 - 1 دوره نهم 1388
17 پرسپولیس - ملوان 2 - 3 دوره دهم 1389 18 ملوان - پرسپولیس 2 - 1 دوره دهم 1389
19 پرسپولیس - ملوان 1 - 1 دوره یازدهم 1390 20 ملوان - پرسپولیس 2 - 1 دوره یازدهم 1390
21 ملوان - پرسپولیس 2 - 2 دوره دوازدهم 1391 22 پرسپولیس - ملوان ؟- ؟ دوره دوازدهم 1392

 

 

ملوان در این دیدار سعید سالارزاده را به علت محرومیت در اختیار نخواهد داشت. همچنین پرسپولیس محسن بنگر را به دلیل محرومیت و مهرداد پولادی را بعلت مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. از سویی دیگر حضور یک نیمه‌ای علی کریمی در این بازی می‌تواند به جذابیت‌های بازی بیافزاید. پرسپولیس با پیروزی در این دیدار 50 امتیازی می‌شود و در همان رده‌ی ششم باقی می‌ماند. در صورت برتری ملوان نیز این تیم 43 امتیازی شده و با یک پله صعود در رده‌ی دهم خواهد ایستاد. در صورت تساوی در این دیدار نیز پرسپولیس 48 امتیازی و ملوان 41 امتیازی شده و بدون تغییر در جایگاه‌هایشان در رده‌های ششم و یازدهم خواهند ایستاد.

از تقابل‌های خاص در این دیدار می‌توان به رویارویی مازیار زارع، حسین بادامکی و مهرداد اولادی با تیم سابقشان اشاره کرد.

این دیدار دوشنبه (فردا) ساعت 19:10 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چهارمین قهرمانی سپاهان در جام حذفی/ پرسپولیس باز هم به زردپوشان باخت



مقابل ۱۰۰ هزار هوادار

چهارمین قهرمانی سپاهان در جام حذفی/ پرسپولیس باز هم به زردپوشان باخت

تیم فوتبال سپاهان با برتری مقابل پرسپولیس برای ششمین بار عنوان قهرمانی جام حذفی را از آن خود کرد.

 

قهرمانی سپاهان,سپاهان قهرمان جام حذفی

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار فینال جام حذفی بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان از ساعت 18 امروز در حضور حدود 100 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

در ابتدای این دیدار دو تیم حملات نصف و نیمه‌ای روی دروازه‌های یکدیگر انجام ‌دادند تا اینکه در دقیقه 24 کریم انصاری‌فرد روی پاس غلامرضا رضایی در موقعیت گلزنی قرار گرفت و توانست دروازه شهاب گردان را باز کند.

بازیکنان سپاهان پس از این گل و در دقیقه 30 در صحنه‌ای در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت شده بودند و روی دروازه این تیم فشار می‌آوردند این در حالی بود که عادل کلاه‌کج از پرسپولیس روی زمین افتاده بود و همین امر با اعتراض سرخ‌پوشان همراه بود. نیمه اول با پیروزی یک بر صفر سرخ‌پوشان به پایان رسید.

در نیمه دوم سپاهانی‌ها بازی بهتری را به نمایش گذاشتند. در دقیقه 54 جواهیر سوکای در نزدیکی دروازه توپ را به بیرون زد. 5 دقیقه پس از این حسین ماهینی، مدافع سرخ‌پوشان اشتباه فاحشی انجام داد و پاس رو به عقب او به جواهیر سوکای رسید و وی توانست در دقیقه 59 بازی را به تساوی بکشاند. این دیدار در پایان 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

پرسپولیس در وقت‌های اضافه بازی بهتری را آغاز کرد. هادی نوروزی در دقیقه 96 صاحب موقعیت شد که نتوانست توپ را به خوبی پیش ببرد و با گم کردن توپ صدای اعتراض غلامرضا رضایی را در آورد.

در ادامه و در دقیقه 99 غلامرضا رضایی باز هم با پاس خود محمد نوری را در موقعیت تک به تک قرار داد تا گل دوم پرسپولیس توسط نوری به ثمر برسد. یک دقیقه پس از این محسن بنگر توپ را به تیرک افقی دروازه سپاهان کوبید تا در پایان وقت‌ اضافه اول پرسپولیس با نتیجه 2 بر یک به برتری رسیده باشد.

در ابتدای وقت اضافه دوم محمد غلامی توانست دروازه نیلسون را برای بار دوم باز کند تا بازی به تساوی برسد و تکلیف قهرمان در ضربات پنالتی مشخص شود. 

در ادامه یحیی گل‌محمدی در دقیقه 115 مهدی مهدوی‌کیا را وارد زمین مسابقه کرد تا کاپیتان سرخ‌پوشان تنها با 5 دقیقه بازی رسمی در دیدار فینال جام حذفی برای همیشه از مستطیل سبز خداحافظی کند. مهدوی‌کیا در چند دقیقه حضور خود توانست با سانترهایش 2 موقعیت خطرناک روی دروازه سپاهان به وجود آورد.

اولین ضربه پنالتی را هادی نوروزی به بیرون زد و بولکو برای سپاهان به گل تبدیل کرد. 

حسین ماهینی ضربه دوم سرخ‌پوشان را به گل تبدیل کرد و محمدرضا خلعتبری نیز برای زردپوشان گلزنی کرد.

پنالتی سوم پرسپولیس را رضا حقیقی به آسمان زد! امید ابراهیمی نیز پنالتی سوم سپاهان را به گل تبدیل کرد.

میثم نقی‌زاده پنالتی چهارم سرخ‌پوشان را به گل تبدیل کرد و احسان حاج صفی با زدن توپ به درون دروازه سپاهان را برای بار چهارم قهرمان کرد.

علیرضا فغانی قضاوت این دیدار را بر عهده داشت که به رضا حقیقی، حسین ماهینی و محمد نوری از پرسپولیس و محمدرضا خلعتبری و امید ابراهیمی از سپاهان کارت زرد نشان داد.

ترکیب پرسپولیس:

نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، امیرحسین فشنگچی، رضا حقیقی، محمد نوری، علی کریمی (میثم نقی‌زاده-85)، عادل کلاه‌کج، غلامرضا رضایی (مهدی مهدوی‌کیا-115) و کریم انصاری‌فرد (هادی نوروزی-56)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب سپاهان:

شهاب گردان، اروین بولکو، علی احمدی، میلان سوشاک، محسن ایران‌نژاد، امید ابراهیمی، امین جهان‌عالیان (رادومیر جلاویچ-64)، حسین پاپی، محرم نوید‌کیا (احسان حاج‌‌صفی-82)، جواهیر سوکای (محمد غلامی-68) و محمدرضا خلعتبری

سرمربی: زلاتکو کرانچار

پیش از این پرسپولیس 6 بار راهی فینال شده بود که توانسته بود 5 قهرمانی از آن خود کند و یک بار در فصل 84-85 در ضربات پنالتی مقابل سپاهان شکست خورد. طلایی‌پوشان اصفهانی نیز 3 بار راهی فینال شده بودند که در هر 3 بار عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

سپاهان با این برد توانست برای چهارمین بار عنوان قهرمانی جام حذفی را از آن خود کند.

فارس