ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پرسپولیسِ مورد نظر در دسترس نیست!


درحالی که لیگ در تعطیلات نیم فصل به سر می‌برد و تیم ها در تدارک جذب بازیکن و برنامه های آماده سازی هستند، از باشگاه پرسپولیس تنها خبری که به گوش می‌رسد، «بی خبری» است.

خبرگزاری ایسنا: درحالی که لیگ در تعطیلات نیم فصل به سر می‌برد و تیم ها در تدارک جذب بازیکن و برنامه های آماده سازی هستند، از باشگاه پرسپولیس تنها خبری که به گوش می‌رسد، «بی خبری» است.

پس از این که در سوم آذر ماه حمیدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شد، تصور همگان بر این بود که این باشگاه بعد از ماه ها صاحب مدیرعامل شده و می‌تواند روزهای خوبی را طی کند. اینکه یک باشگاه مدیرعاملی داشته باشد که از اختیارات تصمیم گیری برخوردار باشد امریست بدیهی که بعداز مدتها پرسپولیس صاحب آن شده بود.

 اما طولی نکشید و تنها 12روز بعد خبر رسید مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بازداشت شده است. البته در لحظات اول مسئولین باشگاه این موضوع را یک «سوتفاهم» می‌دانستند و سعی در بی اهمیت جلوه دادن آن می‌کردند. اما بعداز مدتی سکوت را به صحبت ترجیح دادند.

پرسپولیس در نیم فصل نخست نتایج خوبی نگرفت و خیلی از کارشناسان دلیل آن را کیفیت پایین بعضی از بازیکنان می‌دانستند. درخشان هم که از نحوه یارگیری تیم راضی نبود در آخرین اظهارنظر خود به ایسنا گفت:«من وارث تیمی هستم که خودم نبسته ام». برهمین اساس سرمربی پرسپولیس به دنبال جذب بازیکنان جدید است تا برای نیم فصل دوم تیمی قدرتمند را روانه میدان کند، زیرا او می‌داند اگر با همین پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند شاید به زنگ تفریحی برای حریفان خود تبدیل شود.

در حال حاضر که در تعطیلات نیم فصل لیگ چهاردهم به سر می‌بریم همه باشگاه ها برنامه های از پیش تعیین شده خود را پیگیری می‌کنند و با بازیکنان مد نظرشان مذاکره می‌کنند اما باشگاه پرسپولیس که این روزها مدیرعامل ندارد، برنامه ای برای نیم فصل در نظر نگرفته است. سرخپوشان این روزها در جذب بازیکن هم ناتوان بوده اند و در انتظارند تا با آزادی سیاسی مشکلات برطرف شده و بازیکنان مد نظرشان را جذب کنند. البته احتمال اینکه پرسپولیس دیگر سیاسی را نداشته باشد نیز وجود دارد.

این روزها وقتی خبرنگاران با مسئولان باشگاه پرسپولیس تماس می‌گیرند پاسخ های جالبی می‌شنوند. نکته مشترک مصاحبه های جعفر کاشانی، مهدی خواجه وند و محمد زادمهر این جمله است: «باشگاه پرسپولیس بدون مشکل روند عادی را طی می‌کند». مصاحبه های حسین کلانی هم حاکی از آن است که از چیزی خبر ندارد. او در آخرین اظهارنظرش هم گفته: «امیدوارم در روزهای آینده همه چیز درست شود، در غیر این صورت من استعفا می‌دهم».

بهروز منتقمی هم که مامور وزارت ورزش در باشگاه است، پس از بازداشت سیاسی امور باشگاه را در اختیار گرفته است، اما نکته جالب اینجاست که او هم پاسخگو نیست و دوست ندارد اظهارنظری انجام دهد. البته این نکته قابل ذکر است که او در باشگاه پرسپولیس اختیار تام برای تصمیم گیری ندارد و برای اداره امور از وزارت ورزش دستور می‌گیرد.

یکی از پرطرفدارترین باشگاه ایران این روزها حال خوبی ندارد و روزهای «بلاتکلیفی» را پشت سر می‌گذارد. کسی در این باشگاه پاسخگو نیست و یا اگر پاسخی هم باشد فقط وعده است. در این که هواداران نگران وضعیت این تیم هستند شکی نیست ولی ای کاش این نگرانی در میان تصمیم گیرندگان هم وجود داشت تا هرچه زود تر تکلیف مدیرعامل باشگاه را مشخص کنند.


ویدیو مرتبط :
مشترک مورد نظر در دسترس نمی باشد-طنز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارگردان مورد نظر در دسترس نمی‌باشد/بخش‌هایی از «من روحانی هستم» صحت ندارد



اخبار ,اخبار سیاسی ,فیلم من روحانی هستم

 

اخبار سیاسی -  هویت سازنده فیلم «من روحانی هستم»
کارگردان مورد نظر در دسترس نمی‌باشد

«من روحانی هستم»، مستندی است که آذرماه سال گذشته توسط «گروه چندرسانه‌ای شفق» ساخته شد. حالا چند هفته‌ای است این مستند، به مدد «صداوسیما» ،سروصدایی به راه انداخته است.

مستندی که مستقیما شخص رییس‌جمهوری را هدف گرفته است و با مطالب غیرواقع سعی در تخریب  اعتبار حسن روحانی دارد. علی لاریجانی رییس مجلس «من روحانی هستم» را دروغی بزرگ به تاریخ خوانده و هدف سازندگان آن را «انتقام» انتخاباتی دانسته است.

 

رییس‌جمهوری  هم می‌گوید هدف از این تخریب‌ها به‌حاشیه‌کشاندن دولت است و او فعلا بنا ندارد به آن پاسخ بدهد، البته در صورت لزوم مسایل را با مردم در میان خواهد گذاشت. با وجود این سازندگان این فیلم عنوان کرده‌اند که قسمت‌های دوم و سومی هم در راه است و به‌زودی منتشر خواهد شد. نکته جالب توجه در این میان «معصومه نبوی» کارگردان این فیلم جنجالی است. کارگردانی که با وجود مصاحبه‌های متعدد منتسب به او، هیچ تصویری از او در رسانه‌ها منتشر نشده و کارنامه‌ای هم تا‌کنون از او در نهادهای صنفی و دولتی حوزه سینمایی کشور از فیلم اولی‌ها گرفته تا حرفه‌ای‌ها به ثبت نرسیده است. این در حالی است که قوه‌قضاییه از ورود خود به این موضوع خبر داده است.


یک صفحه«فیس‌بوک» و دیگر هیچ
پیگیری‌های «شرق» برای یافتن کارگردان موردنظر تاکنون بی‌نتیجه مانده است. خیابان معروف انقلاب، خیابان زیبای حافظ، کوچه البرز، شماره 10، طبقه همکف (نشانی درج‌شده در سایت گروه چندرسانه‌ای شفق) هم ما را به جایی نرساند. فرد ناشناس حاضر در این ساختمان در پاسخ به پافشاری خبرنگار «شرق» برای گفت‌وگو با کارگردان فیلم به این گفته بسنده کرد که: «اینجا فرد مسوولی نیست که در این رابطه بتواند به شما پاسخ بدهد.» حتی نتوانستیم از همکاران خبرگزاری «مهر» هم که چندی پیش با «معصومه نبوی» مصاحبه‌ای انجام داده بودند، اطلاعاتی از این کارگردان به دست بیاوریم.گویا مصاحبه به صورتی «ویژه» سر از این خبرگزاری درآورده است و ارتباط رودررویی با کارگردان مورد نظر در کار نبوده است. پس از ناامیدشدن از پیگیری حضوری، در فضای مجازی به جست‌وجو پرداختیم. به جز بازنشر گفت‌وگوهای «معصومه نبوی» در رسانه‌های اصولگرا، مطلب دیگری به نام او در اینترنت موجود نیست. البته صفحه‌ای به نام «معصومه نبوی» در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» وجود دارد که پر است از تصاویر و فیلم‌هایی به همان سبک و سیاق فیلم «من روحانی هستم». صفحه‌ای که انگار بنا شده برای اینکه بر دولت تازه از‌راه‌رسیده «حسن روحانی» بتازد. صفحه‌ای که البته به‌جز درج نام «معصومه نبوی» هیچ اطلاعات دیگری از کارگردان مذکور در آن وجود ندارد. 


پوشه‌های خالی وزارت ارشاد
پس از بی‌نتیجه‌ماندن پیگیری در فضای مجازی، سراغ وزارتخانه‌ای می‌رویم که علی‌القاعده متولی سینما – اعم از مستند و داستانی – کشور است. «بابک دربیگی» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سوابق «معصومه نبوی» به «شرق» می‌گوید: «هیچ سابقه‌ای از ایشان در وزارت ارشاد وجود ندارد و فردی به نام «معصومه نبوی» تاکنون هیچ موجودیت عینی ندارد.» رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارشاد همچنین در پاسخ به اینکه آیا این وزارتخانه پیگیری‌ای درخصوص شناسایی «معصومه نبوی» در آینده انجام خواهد داد، گفت: «ما در حال پیگیری هستیم اما هنوز سابقه‌‌ای از فعالیت سینمایی ایشان پیدا نکرده‌ایم.» معصومه نبوی عضو انجمن مستندسازان کشور هم نیست و هیچ ارتباطی تاکنون با این انجمن صنفی نداشته است. انجمن مستندسازان کشور زیر نظر «خانه سینما» فعالیت می‌کند و تنها نهاد حرفه‌ای صنفی است که اغلب فعالان حوزه مستند‌سازی در آن عضو هستند. «شهنام صفاجو» مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هم در گفت‌وگویی کوتاه با «شرق» با اظهار بی‌اطلاعی از فعالیت «معصومه نبوی» می‌گوید: «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از سازمان‌های تابعه سازمان سینمایی وزارت ارشاد است که در زمینه مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن و فیلم اول از فیلمسازان حمایت می‌کند. جشنواره سینمای حقیقت در سال حدود هزار فیلم از سراسر کشور دریافت می‌کند. اما تا این لحظه خانم «معصومه نبوی» نه به این مرکز آمده و نه کاری ارایه کرده و نه طرحی مطرح کرده است.» صفاجو در پاسخ به «آیا برای ساخت مستند نیازی به مجوز هست یا خیر؟» گفت: «ما برای تولیدات‌مان باید از اداره کل نظارت سازمان سینمایی مجوز بگیریم. اما مستندسازان ضرورتی ندارد با ما حتما در ارتباط باشند.» مدیر روابط‌عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: «معمولا مستندسازان حرفه‌ای طرح‌ها را با ما مطرح می‌کنند اما خانم «معصومه نبوی» تاکنون هیچ ارتباط یا همکاری با این مرکز نداشته است.»


قسمت دوم هم در راه است؟
ناشناس‌ماندن کارگردان فیلم علیه رییس‌جمهوری در حالی ادامه دارد که در مصاحبه‌ای که به نقل از «معصومه نبوی» در «نسیم» منتشر شده، وی وعده داده که به‌زودی قسمت‌های دوم و سوم فیلم خود را نیز منتشر کند. «من روحانی هستم» به موضوعاتی چون نامه «99نفر» در مخالفت با نخست‌وزیری میرحسین موسوی برای دومین‌بار و نقش حسن روحانی در آن، ماجرای مک‌فارلین و نقش روحانی به‌عنوان عضو مذاکره‌کننده با آمریکایی‌ها، مذاکرات هسته‌ای سعدآباد و پذیرش پروتکل الحاقی که در آن رییس‌جمهوری را فردی فریب‌خورده نشان می‌دهد، نقش روحانی در پایان‌دادن به جنگ ایران و عراق، موضع رییس‌جمهوری در قبال حادثه کوی دانشگاه در 18 تیر 78 و موارد دیگری از زندگی حسن روحانی پرداخته است.

 

مشخص نیست برخی اصولگرایان چگونه به دفاع تمام‌قد از فیلمی برخاسته‌اند که آگاهان بر نادرست‌بودن محتوای آن تاکید دارند. علاوه بر این، هویت و پیشینه کارگردان فیلم هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و حتی وجود خارجی فردی که به عنوان کارگردان اعلام شده، زیر علامت‌ سوال بزرگی است. چندی پیش بود که روحانی از منتقدان خواست، انتقادهای خود را با شناسنامه اعلام کنند و مشخص کنند که خاستگاه فکری و جناحی آنان کدام است اما اکنون به‌نظر می‌رسد برخی منتقدان نه‌تنها شناسنامه جناحی، بلکه شناسنامه فردی و هویت حقیقی خود را نیز کتمان می‌کنند. در چنین شرایطی است که تشخیص سره از ناسره و دروغ از واقعیت، بسیار دشوار شده است.فیلم تخریبی علیه رییس‌جمهوری در حالی منتشر شده که ایران در حال مذاکره با 1+5 بر سر پرونده هسته‌ای کشورمان است. پیش از این هم مخالفان با بالابردن بیلبوردهای «صداقت آمریکایی» توسط مرکز فرهنگی و هنری «اوج» سعی در ساده‌لوح نشان‌دادن مذاکره‌کنندگان هسته‌ای  ایران داشتند. 

 

-------------------------------------------

علی مطهری
اخبار سیاسی - بخش‌هایی از «من روحانی هستم» صحت ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به محتوای بخش‌هایی از مستند «من روحانی هستم»، آن را ناصحیح دانست.

علی مطهری «مستند من روحانی هستم» را نوعی تخریب دانست و اظهار کرد: «من این مستند را ندیدم، اما در جریان مطالب و محتوای آن هستم، در این مستند صحبت‌هایی از جمله اینکه دکتر روحانی در جریان قضیه مک‌فارلین بوده است، وجود دارد در حالی‌که چنین چیزی صحت ندارد.»  او ادامه داد: «یا قسمتی دیگر از این مستند که گفته شده دکتر روحانی جزو ٩٩ نفری بوده که با نخست‌وزیری موسوی مخالفت کرد، باید توجه داشت که اگر هم اینگونه بوده، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند آزادانه نظر خود را در موضوعات مختلف داشته باشند.»  مطهری در عین حال خاطرنشان کرد که دولت باید وعده‌های خود را در زمینه‌هایی که ادامه روند آن به نفع کشور نیست، عملی کند.

حمید رسایی
واکنش دولت به دلیل کاهش مقبولیت است
نماینده تهران در مجلس گفت: «هیچ مشکل قانونی، توهین و تخریبی در مستند «من روحانی هستم» وجود ندارد، اگر چیزی در این مستند هست که به مذاق دولت خوش نمی‌آید، مربوط به کارنامه آنان است. باید بروند کارنامه خود را درست کنند و اصالت خاطرات خود را زیر سوال ببرند؟» حمید رسایی با بیان این نظر که «دستگاه قضایی برای دفاع از سازندگان این مستند ورود کند» افزود: «بچه‌های سازنده این فیلم باید احساس امنیت کنند، قوه‌قضاییه مستندات سازندگان را بخواهد، آنها را تطبیق دهد و حقیقت را اعلام کند.» عضو جبهه پایداری عنوان کرد: «واقعیت این است که موضوع اصلا خود مستند نیست، موضوع این است که دولت با کاهش مقبولیت حتی در نزد هواداران خود مواجه شده است. دولت می‌خواهد اشکالات خود در توافق «ننگین ژنو»، سوالات مردم درخصوص چرایی انفعال دولت در برابر توهین‌های غربی‌ها و وضعیت یارانه‌ها را لاپوشانی کند.»

محمد‌رضا خباز
حمله مخالفان به دولت ناعادلانه است
 معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست‌جمهوری گفت: «تفاوت مخالفان داخلی با دشمنان خارجی در این است که می‌گویند از جانب مردم سخن می‌گویند و خود را پاسدار انقلاب و منافع کشور عنوان می‌کنند.» محمد‌رضا خباز درخصوص علل حمله به دولت گفت: «شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری، از میان رفتن پایگاه آنها در بین مردم و ازبین‌رفتن جو متشنج گذشته که موجب به‌دست‌آوردن منافع زیاد شخصی و گروهی شد، موجب شده که مخالفان دولت از هر فرصتی استفاده کنند و ناعادلانه به دولت حمله کنند.» خباز افزود: «اتفاقی که می‌افتد آن هم به وسیله برخی افراد نشان می‌دهد‌‌ همان برخوردی که با دولت خاتمی شد با دولت روحانی نیز خواهد شد.» نماینده ادوار مجلس با اشاره به مواضع تندرو‌ها درخصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: «گروهی با دروغ به دنبال برهم‌زدن اعتماد مردم از دولت هستند که برخی از آنها انگیزه شخصی و برخی دیگرنیز انگیزه‌های گروهی دارند.»
اخبار سیاسی - شرق