ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پرتغالی ایرانی الاصل!


اصولا کی روش وقتی فریاد می زند که تیمش پیش افتاده.

عصر ایران: او فریاد می زند. مثل بازی با بحرین در مقدماتی جام جهانی ، مثل بازی مقابل کره جنوبی درسئول ، مثل بازی مقابل لبنان.مثل یک دوجین بازی دیگر. چنان رگ های گردنش بیرون می زند و صورتش برافروخته می شود که هرکس نداند فکر می کند چه شده. وقتی کی روش فریاد می زند گول نخورید تابلو را نگاه نکنید. اصلا نمی شود از فریاد های او به نتیجه بازی رسید. اصولا کی روش وقتی فریاد می زند که تیمش پیش افتاده . او اولین بار مقابل همین بحرین فریاد می زد. همان بازی ای که 6 برصفر شد و همه خوشحال شدند.

پرتغالی ایرانی الاصل

کی روش می داند که باید سربازهای شلخته اش را مجبور کند که در زمان برتری در نتیجه هم بجنگند. شاید تئوری اش این طور باشد که بازیکنان تیم ملی در زمان عقب بودن خودشان بازی می کنند.اما آنها یکی را لازم دارند که وقتی نتیجه 2 ،3 یا حتی 6برصفربه نفع شان است سرشان فریاد بزند  و یادشان بیاورد که درحال جنگ هستند.

پرتغالی ایرانی الاصل

او به فرمانده لشکر می ماند وقتی که سربازها خیالشان راحت شده. وقتی که جنگ رو به پایان است وقتی که سربازها دنبال غنیمت هستند. کی روش کنار زمین می آید و به دانه دانه شان با فریاد وظایف را یادآوری می کند. عکس فریاد های او در بازی لبنان که در تهران برگزار شد هنوز هم موجود است. او چنان بطری ها را به در و دیوار می کوبید که هر کس نمی دانست فکر می کرد ایران از لبنان عقب افتاده. تیم ملی ایران جلو بود اما او بیشتر می خواست . او سربازی می خواست زیر پرچم؛ 90 و هرچند دقیقه ای اضافه که داور گرفت.سربازی که  بدود و بجنگد.

پرتغالی ایرانی الاصل

کی روش وجدان بیدار سربازانش است. وقتی که خوشی زیر دلشان زد و دلشان خواست عجیب و غریب و اشتباه بکنند نوبت  اوست که  فریادهایش را هوار کندسر شان. چه دوست داشتنی است این لحظات برای همه ایرانی هایی که سربازان ملی شان را دوست دارند. چه لذت بخش است که یک فرمانده هست در زمان خوشی که یادآوری کند 90 دقیقه تمام نشده .

پرتغالی ایرانی الاصل

 این فریادها البته همه فریادهای کی روش نیست . او خیلی وقت است که پای تیم ملی ایران فریاد می زند. چه زمانی که ارزش پیراهن ملی را به رحمتی یاد داد و هنوز هم به او انتقاد می کنند ، چه زمانی که اتوبوس کم کیفیت تیم ملی را برگشت زد ، چه زمانی که امکانات کمپ را با فریاد به روز کرد و  حتی چه زمانی که مشت گره کرده اش را روی صورت مربی کره جنوبی گرفت  . او باید در ایران هر روز از این فریادها بزند حتی وقتی می خواهد با مربیان ایرانی هم کلام شود.

پرتغالی ایرانی الاصل

کارلوس کی روش اسطوره مسوولیت پذیری است. یک مربی به تمام معنی حرفه ای کنار زمین. او مسولیت تیم ملی ایران را پذیرفته و در راه این مسوولیت مجبور است به تک تک ما یاد بدهد که چطور ایرانی باشیم . قبل از هر بازی از همه ایرانی ها خواهش کند به استادیوم بیایند ، به مسوولان وزارت ورزش وظایف حمایت مالی شان را یادآوری کند و به مسوولان فدراسیون برگزاری اردوی و بازی تدارکاتی را یاد بدهد و... کی روش حتما ایراد هم دارد. دراینجایش شک نکنید. او ایراد دارد ، اشتباه دارد ، مشکل دارد، اتهام های ثابت شده و نشده دارد، اصلا شاید روزی سیاهه ای از ایرادهای فنی و غیرفنی در ایران رونمایی شود .با همه ایرادها و اتهام ها ؛ اما او از خیلی ها ایرانی تر است. ایرانی بودنش در لباس مربی تیم ملی را بیش از همیشه وقتی می شود فهمید که یک توپ ساده ، دقیقه نود به بیرون می رود و او کنار زمین با رگ های بیرون زده و صورتی برافروخته ایستاده و  بر سر بازیکنش فریادمی زند.او با همه بدی ها و خوبی هایش از خیلی ها ایرانی تر است.


ویدیو مرتبط :
ایرانی الاصل (مستند ظهور مقدمه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایزه فریتس والترآلمان به فوتبالیست ایرانی الاصل هرتابرلین اهدا شد



 

 

 

جایزه فریتس والترآلمان به فوتبالیست ایرانی الاصل هرتابرلین اهدا شد

 

شروین رجبعلی فردی، بازیکن ایرانی الاصل تیم فوتبال هرتابرلین، جایزه فریتس والتر آلمان را دریافت کرد.

این جایزه روز سه شنبه توسط معاون رییس فدراسیون فوتبال آلمان به مدافع چپ تیم فوتبال هرتابرلین اهدا شد.

فریتس والتر یکی ازمعروفترین بازیکنان تاریخ فوتبال آلمان است که در سال 1954همراه با این تیم اولین قهرمانی جام جهانی را کسب کرد.

این جایزه معمولا به بهترین بازیکنان زیر 19سال در آلمان اهدا می شود.

رجبعلی فردی 19ساله حدود دو سال پیش نیزجایزه بهترین بازیکن زیر17سال آلمان را دریافت کرده بود.

ماتیاس زامر مدیرورزشی فدراسیون فوتبال المان با تقدیر ازبازیهای خوب رجبعلی فردی گفت: برنامه تیم هرتابرلین در بخش جوانان جزو بهترین ها در المان بوده و الگویی برای این کشور محسوب می شود.

وی افزود: شروین درفصل های اخیر بازی های بسیارعالی از خود نشان داده است ضمن انکه وی دارای شخصیتی ممتاز نیز می باشد.

بازیکنان ملی پوش آلمان مانند بندیکت هوودس ازتیم شالکه ، ژروم بوآتنگ از منچستر سیتی و امانوئل نویر از شالکه نیز در گذشته این جایزه را دریافت کرده اند.

رجبعلی فردی از سال 2008 با امضای قراردادی حرفه ایی به تیم هرتابرلین پیوست ، ولی هنوز در تیم آماتورهای آن بازی می کند.

در گذشته روزنامه های محلی شهر برلین از رجبعلی فردی به نام پدیده جدید تیم فوتبال هرتابرلین نام برده بودند.

این روزنامه ها، این بازیکن را جوانترین بازیکنی عنوان کرده بودند که برای تیم هرتابرلین بازی رسمی انجام داده و یکی از جوانترین بازیکنان تاریخ بوندسلیگا محسوب می شود.