ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

«پدیده» منحل می‌شود؟!


همان طور که پیش‌بینی می‌شد مشکلات مالی که گریبان مجموعه پدیده را گرفته بود، این روزها بیش از هر وقت دیگر به تیمش رخنه کرده و حالا 3بازیکن تاثیرگذار مشهدی‌ها در آستانه دیدار با پیکان به دلیل پاس نشدن چک هایشان تمرینات را ترک کردند.

خبرگزاری فارس: همان طور که پیش‌بینی می‌شد مشکلات مالی که گریبان مجموعه پدیده را گرفته بود، این روزها بیش از هر وقت دیگر به تیمش رخنه کرده و حالا 3بازیکن تاثیرگذار مشهدی‌ها در آستانه دیدار با پیکان به دلیل پاس نشدن چک هایشان تمرینات را ترک کردند.

«محمد صلصالی، محمد غلامی و محمدمهدی نظری سه بازیکن تیم پدیده به دلیل پاس نشدن چک هایشان تمرین را رها کردند و حاضر نشدند در آستانه بازی با پیکان همراه تیم تمرین کنند.»

همان طور که قبلا مرزبان هم در نشست خبری گفته بود قرار بود باشگاه پدیده امروز چک تعدادی از بازیکنان را پاس کند که به دلیل مشکلات مالی این اتفاق رخ نداد و مشخص نیست در حالی که کاروان پدیده فردا در ساعت 16 باید راهی تهران شود این سفر انجام می شود یا خیر؟!

همچنین تعدادی دیگر از بازیکنان غیر بومی پدیده از مشکلات مالی به مدیران باشگاه گله کردند و این احتمال وجود دارد آنها هم تمرینات را تحریم کنند.

مسئولان تیم پدیده که البته فقط مدیرعامل‌شان «جواد وطنخواه» ماهیت روشنی دارد این روزها در پی حل مشکلات هستند، آن‌ها که امیدوار بودند با معرفی هیات مدیره قدرتمند اوضاع تیم‌شان را سر و سامان ببخشند، حالا حکایت یک بام و دو هوا را دارند؛ به طوری که در اسامی معرفی شده به عنوان اعضای هیات مدیره باشگاه پدیده، در سایت باشگاه با آن‌چه در سایت رسمی شرکت پدیده معرفی شده، متفاوت است و اتفاقا در این تفاوت‌ها نام 2عضوی به چشم می‌خورد که اصلا با یکدیگر میانه خوبی ندارند و بارها با اختلاف و درگیری زمینه به حاشیه کشیده شدن مدیریت باشگاه را فراهم کرده‌اند.

آن‌چه که این روزها در مشهد به گوش می‌رسد این است که با توجه به این اتفاقات حتی احتمال انحلال تیم پدیده نیز وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
بركوت یگان ویژه اوكراین منحل نمیشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بروز مجدد پدیده كشند قرمز



 

 

بروز مجدد پدیده كشند قرمز

 

 

با این‌كه هنوز تب داغ بحث و بررسی در مورد پدیده كشندقرمز در آب‌های جنوبی ایران كاملا فروكش نكرده بود، اما شنیدن خبر بروز مجدد پدیده كشندقرمز این بار به رنگ دیگری همه را شگفت زده كرد.

 


عضو هیأت علمی موسسه ملی اقیانوس‏شناسی از مشاهده پدیده كشندقرمز از ۲ نوع متفاوت و توامان به رنگ‌های سبز كم‌رنگ و قرمز شكلاتی رنگ در آب‌های ساحلی چابهار خبر داد.

 


طبق بررسی‌های انجام شده این پدیده مربوط به شكوفایی گونه‌ای تاژكدار پلانكتونی و گونه‌ای ‌تاژكدار احتمالا سمی و خطرناك است كه انجام تحقیقات بیشتر در زمینه شناسایی و بررسی اكولوژی جلبك‏های مضر برای حصول اطمینان از سمی بودن یا نبودن آن ضروری است.

 


كارشناسان به منظور بررسی مرجان‌های آب‌های ساحلی چابهار عازم این منطقه شده بودند كه، پس از چند روز متوالی (۲۹ فروردین تا اول اردیبهشت جاری) به دلیل ماندگار شدن پدیده كشندقرمز و عدم دید كافی موفق به نمونه‌برداری نشدند و از مرجان‏های این منطقه عكسبرداری به عمل نیامد.

 


با این وجود، وقوع پدیده كشندقرمز از ۲ نوع متفاوت و به طور توأم در این آب‌ها چشمگیر بوده است.

 


این پدیده در آب‌های درون خلیج چابهار و به وسعت كم (یك تا ۲ كیلومتر) در نزدیكی اداره بندر به رنگ سبز كم‌رنگ ظاهر شده و آب‌های خارج از خلیج چابهار (واقع در شرق آن) به رنگ شكلاتی ظاهر شده و در مواقعی كه شدت باد كمتر می‏شد از غلظت بیشتری بویژه در آب‌های نزدیك به ساحل برخوردار بود و وسعت آن در آب‌های نزدیك به ساحل و دورتر از آن به چندین كیلومتر بالغ می‏شد.

 


عضو هیأت علمی موسسه ملی اقیانوس‏شناسی تصریح كرد: بررسی دقیق‌تر نمونه‏های زنده جمع‌آوری شده از كشندقرمز سبزرنگ توسط میكروسكوپ نشان داد كه این كشند بر اثر شكوفایی تاژكداران پلانكتونی Noctiluca miliaris رخ داده است.



از طرف دیگر، كشندقرمز شكلاتی رنگ تا عمق ۵/۲ متری لایه ضخیمی را تشكیل می‏داد، اما در لایه‏های پایین‌تر از ضخامت آن كاسته شده تا حدی كه دید برای یك غواص به كمتر از ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر می‏رسید و دمای آب از ۵/۲۴ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

 


وی تاكید كرد: از این‌رو با توجه به این مسائل و احتمال قرار گرفتن این جنس در گونه سمی باید بلافاصله به بررسی این موضوع پرداخت چرا كه در صورت سمی بودن آن، تلفات ماهیان و خطراتی برای انسان رخ خواهد داد.

 


همچنین از آنجا كه مجموعه تالاب‌های هامون با وسعتی بالغ بر ۲۹۳ هزار هكتار به عنوان بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین ایران و عامل اصلی حیات در منطقه سیستان شناخته شده بود، متاسفانه به دلیل خشكسالی‌های پی‌درپی از سال ۱۳۷۹ خشك شد، اما اخیرا مدیر كل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست از تدوین «طرح جامع مدیریت تالاب هامون» برای نجات این تالاب بین‌المللی خبر داد.

 


مهندس امیر عبدوس، با اشاره به این كه تالاب‌های «انتهای جنوبی هامون پوزك» به وسعت ۱۰ هزار هكتار و «هامون صابری و هامون هیرمند» به وسعت ۵۰ هزار هكتار در سال ۱۹۹۰ به دلیل اختلالات ناشی از دخالت‌های انسان در اكوسیستم تالاب در فهرست قرمز كنوانسیون رامسر قرار گرفته‌اند، افزود: برای نجات این تالاب بین‌المللی «طرح جامع مدیریت تالاب هامون» تهیه شده است.