ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پدیده‌ای به نام کفاشیان!



اخبار,اخبار ورزشی,اخبار علی کفاشیان

«زمانی که کفاشیان به فدراسیون فوتبال آمد، تصور جامعه این بود که با مردی ساده‌دل مواجه هستند که با فوتبال آشنا نیست اما برخلاف این تصورها مشخص شد که او یک دیپلمات و سیاستمدار قدرتمند است.

«من به سلامت شخصیتی کفاشیان اعتقاد دارم اما وقتی کسی پستی می‌گیرد باید او را محک زد. در سالیان سال خیلی‌ها به فدراسیون فوتبال آمدند و رفتند اما کفاشیان ماندنی شده است و من فکر می‌کنم او می‌خواهد برای یک دوره سوم نیز در فدراسیون بماند و در همین راستا مجبور است امتیازاتی را به وزارت ورزش بدهد.»


این گوشه‌ای از اظهارات جدید امیر حاج‌رضایی کارشناس متین فوتبال کشورمان پیرامون رییس فدراسیون فوتبال است که طبعا بخش عمده‌ای از آن با حقیقت همخوانی دارد. علی کفاشیان 7 سال و دو ماه بعد از شروع ریاستش بر مهمترین فدراسیون ورزشی کشور (البته نه به لحاظ کسب نتیجه!) همچنان پایدار نشان می‌دهد و هر چند کشتی‌اش در برخورد با توفان اعتراضات طی این مدت بارها به غرق شدن نزدیک شده و کم و بیش به گل نشسته اما مثل یک ناخدای مجرب از میان امواج ناامن عبور کرده و در نهایت روی عرشه باقی مانده است.


در عدم اشراف کامل او بر مسائل فوتبال بین‌المللی و حتی فوتبال داخلی تردیدی نیست اما در عین حال شکی نداریم که او خوب می‌داند چگونه بر امواج ناملایم سواری بگیرد و حتی از حوادث منفی پلی برای پیروزی و به سوی ابقای خود بسازد.


وقتی اواخر سال پیش معاون اول و دبیر دلخواه وی (آیت‌اللهی و نبی) برکنار شدند، برخی به این نتیجه رسیدند که نفر بعدی خود اوست اما قضیه برعکس بود و ورود افرادی به فدراسیون که بیشتر به سران ورزش نزدیک‌اند تا کفاشیان (اسلامیان و اسدی) این معنا را می‌رساند که نوعی مصالحه مسکوت بین فدراسیون و وزارتخانه برای ابقای کفاشیان برقرار شده است.


کفاشیانی که به خاطر واکنش تند قطعی فیفا در قبال یک برکناری قهری عملا غیرقابل خلع است و راه تغییر وی به مجمع فدراسیون برمی‌گردد و به این نکته که خود او استعفا بدهد و یا اعضای مجمع در نشست‌های عادی خود راجع به ریاست فدراسیون به این جمع‌بندی برسند که باید فردی به جز کفاشیان مصدر کار شود و وی در یک رأی‌گیری آزاد برکنار شود.


اینکه در مجمع بعدی این اتفاق می‌افتد، در معرض تردید جدی قرار دارد و بر طبق اخبار و شایعات در این مجمع که احتمالا در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، فقط حکم سرپرستی «موقتی» اسدی و اسلامیان «قطعی» خواهد شد و کفاشیان با بهره‌گیری از این نکته که تیم ملی بزرگسالان در سال تازه آغاز شده 1394هیچ مسابقه سرنوشت‌ساز بزرگی ندارد (البته دور دوم انتخابی جام جهانی 2018 آسان نخواهد بود) می‌تواند به ابقای خود حداقل تا پایان امسال امیدوار باشد و اگر او اینک اولویت تلاش‌های خود را پیروزی تیم ملی امید در دور مقدماتی المپیک 2016 قرار داده، برای پرهیز از دردسرهایی است که شکست‌های احتمالی تازه این تیم می‌تواند در شرایط او ایجاد کند.


کفاشیان براساس همه نکاتی که گفتیم، در مصاحبه‌ای تازه تاکید کرده که هدفش 4 سال ابقای اضافی در فدراسیون است و اگر او در مجمع سال 1395 فدراسیون رای بیاورد، به این مهم دست خواهد یافت. در این حد فاصل او باید مسائل مهم دیگر روز را رتق و فتق کند.


تبدیل شدن به یکی از نواب رییس AFC دایره نفوذ و میزان قدرت وی را افزایش داده ولی فرجام کار کارلوس کروش و اینکه این مربی توانا اما قدری لجباز پرتغالی در تیم ملی می‌ماند یا خیر، نیز در ترسیم وضعیت کفاشیان در سال 94 سهم عمده‌ای خواهد داشت.


کفاشیان زرنگ‌تر و سیاستمدارتر از آن است که در این زمینه حرف آخر را بزند و توپ را به زمین سرمربی تیم ملی انداخته و منتظر شوت بعدی اوست. شوتی که کفاشیان به عنوان پدیده بزرگ (!) سال‌های اخیر فوتبال ما به کرات ثابت کرده ید طولایی در مهار آنها و حتی سخت‌تر از آنها دارد.

 

اخبار ورزشی - ایران ورزشی
 


ویدیو مرتبط :
حضور سهامداران پدیده در جهت حمایت از شرکت پدیده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدف بعدی برکناری کفاشیان



 

 

 

البته عظیم زاده با علی آبادی در شهرداری هم همکار بوده است و مسوول ویژه بازرسی و پیگیری معاونت فنی و عمرانی شهرداری بود. اگرچه هم اکنون گزینه های بسیاری برای جایگزینی عظیم زاده مطرح است اما شانس مسعود عنایت از همه بیشتر نشان می دهد.

نظر یکی از بازدیدکنندگان سایت تابناک درباره منصور عظیم زاده رئیس مستعفی کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال که در بحران نامه به یک اسرائیلی مجبور شد استعفانامه یی بنویسد بسیار جالب و عجیب است. «راستی، راست می گن ایشون از طرفدارهای پر و پا قرص خاتمی بوده؟» درباره این عضو موثر فدراسیون فوتبال حرف و حدیث های بسیاری شنیده می شود اما شاید قرابت او با سیدمحمد خاتمی به سال های حضورش در دانشگاه امام صادق(ع) بازمی گردد که پیش از انتخابات سال ۷۶ و در بحبوحه جنگ تبلیغاتی چپ ها و راست ها به عنوان نماینده سیدمحمد خاتمی در مقابل نمایندگان ناطق نوری و ری شهری در سالن همایش دانشگاه حاضر شد و در تریبون آزاد دانشگاه امام صادق(ع) که به دعوت بسیج دانشجویی شکل گرفته بود به دفاع از نظرات و آرای خاتمی پرداخت اما در فعالیت های اجرایی نشان داد در گروه اصولگرایان قرار می گیرد.

شاگرد اول هفت ساله دانشگاه امام صادق که با معدل ۴۸/۸۸ از ۱۰۰ فارغ التحصیل شد و به مدت دو سال رئیس انجمن صنفی این دانشگاه محسوب می شد از شهریور ۸۳ رئیس دفتر مدیرعامل و مدیر روابط عمومی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر تهران، وابسته به شهرداری تهران بود که اعضای هیات مدیره اش افراد صاحب نامی در دولت های نهم و دهم شدند. علی سعیدلو، محمد علی آبادی، سیدمهدی هاشمی و داوود مددی که نشان می دهد دوستی عظیم زاده با آنها به پیش از انتخابات ۸۴ باز می گردد کمااینکه همین چند ماه پیش از او به عنوان جایگزین محمد آخوندی در سازمان تربیت بدنی نام می بردند که البته بنا به دلایلی از سوی عظیم زاده رد شد و او حضور در فدراسیون را پسندید.

رئیس مستعفی کمیته بین الملل فدراسیون البته از دی ماه ۸۴ به سمت مدیرعامل و رئیس هیات مدیره موسسه فرهنگی - هنری آتیه و همچنین مدیرمسوول نشریات آتیه (خورشید) و تامین هم منصوب شد که البته در ماجرای درگیری مددی و مصری در دولت نهم طرف مددی را می گیرد و در نشریات از مواضع وزیر دفاع نمی کند تا بعد از چند روز از کار برکنار شود و جایش را به افرادی چون پاریاب دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، جعفر بهداد رئیس سابق خبرگزاری ایرنا و کاوه اشتهاردی مدیرمسوول موسسه ایران بدهد. البته عظیم زاده با علی آبادی در شهرداری هم همکار بوده است و مسوول ویژه بازرسی و پیگیری معاونت فنی و عمرانی شهرداری بوده و ریاست روابط عمومی حوزه معاونت فنی و عمرانی را نیز برعهده داشته است.

● فدراسیون تحت فشار

دیروز تلفن همراه علی کفاشیان از ظهر خاموش شد و رئیس دفترش اعلام کرد حاج آقا به جلسه یی رفته اند که البته می توان تشخیص داد از چه درجه اهمیتی برخوردار است چراکه کفاشیان در طول حضورش در فدراسیون تنها یک بار و آن هم بعد از انتخاب قطبی و برای دور ماندن از توصیه سازمان چنین کاری کرده است. اگرچه هم اکنون گزینه های بسیاری برای جایگزینی عظیم زاده مطرح است اما شانس مسعود عنایت از همه بیشتر نشان می دهد. اینکه کفاشیان چگونه در حال تماس با سازمان تربیت بدنی است تنها به بخشی از جریان بازمی گردد اما او شاید به این نکته توجه نداشته باشد که ناخواسته قدم در راهی می گذارد که به برکناری او ختم می شود و البته خطر دیگری را بر فوتبال ایران تحمیل خواهد کرد.

اگرچه تیم ملی برای بازی با سنگاپور آماده می شود و هدف هم جام ملت های آسیا اعلام شده اما روند تحرکات دولتی و زمینه سازی رسانه های نزدیک به دولت نشان می دهد آنها می خواهند سرنوشت قطبی و کفاشیان را به هم گره بزنند تا در صورت آماده شدن فضا و ایجاد بهترین فرصت ایده هایشان را پیاده کنند و مقدمات برکناری کفاشیان را فراهم سازند. زمان نشان می دهد مردم درباره عملکرد کفاشیان چه قضاوتی می کنند چراکه در دوران صفایی و دادکان هم جو عمومی این گونه بود که مردم ناراضی هستند. اما حالا همه حسرت می خورند.