ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پافشاری خادم بر مسابقات انتخابی تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟



اخبار ,اخبار ورزشی , مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی

 

اخبار ورزشی - مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی در قزوین برگزار شد؛
پافشاری خادم بر مسابقات انتخابی تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟

خیلی‌ها بر این باورند که در هفته‌های آینده، شورای فنی تیم ملی کشتی فرنگی وارد کار می‌شود. با این حال، پافشاری خادم بر مسابقات انتخابی در حالی است که که علیرضا رضایی، مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد و سخنگوی فدراسیون کشتی چندی پیش‌ گفته بود که نظم و انضباط درون اردویی، ملاک اصلی انتخاب برای مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی است

پافشاری خادم بر مسابقات انتخابی تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟انتخاب تیم ملی، موضوعی بود که میانه رسول خادم و محمد بنا را شکرآب کرد تا معمار کشتی فرنگی ایران، اردو‌ تیم ملی را ترک کند و هدایت تیم ملی دیگر در دستان مربی کارکشته کشتی فرنگی نباشد. اکنون یک ماه پس از خوابیدن تنش‌ها، رسول خادم مسابقات انتخابی کشتی فرنگی را در قزوین برگزار کرد؛ مسابقاتی که با پرسش‌های فراوانی همراه بود.

به گزارش «تابناک»، شکست احسان لشگری، مهم‌ترین رویداد مسابقات انتخابی بود. ملی‌پوش کشتی ایران در المپیک لندن، لحظاتی پس از شکست و حذف از دور رقابت‌ها در مسابقات انتخابی، این مسابقات را ناعادلانه خواند و گفت: «این بی عدالتی در حق من بود، چون در چند مسابقه بین‌المللی شرکت کرده بودم‌». حالا اما اگر رسول خادم بر حرف خود مبنی بر ملاک بودن مسابقات انتخابی پافشاری کند، دیگر لشگری نباید در مسابقات آسیایی و جهانی پیش‌ رو جایگاهی داشته باشد.

‌اما اگر از موضوع احسان لشگری بگذریم، مسابقات انتخابی با قهرمانی غالب چهره‌های تکراری به پایان رسید. فدراسیون کشتی در حالی بر برگزاری این مسابقات پافشاری داشت که برگزاری این مسابقات در دو ماه مانده به آغاز رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی منتقدان فراوانی داشت، ولی مسوولان امر با تأکید بر اینکه با عدم برگزاری انتخابی تیم ملی، بسیاری از کشتی‌گیران پشت خط مانده‌اند و بی عدالتی‌های زیادی در سال‌های اخیر به دلیل برگزار نشدن این انتخابی شده، اصرار زیادی به برگزاری این مسابقات داشتند؛ به امید اینکه چهره جدیدی هم در این مسابقات رو شود، ولی نکته جالب توجه اتفاقاتی بود که در قزوین رخ داد و باز هم به مانند بسیاری از دفعات گذشته، همان چهره‌های همیشگی به مقام نخست رسیدند.

بنا بر این گزارش، قهرمانی قهرمانان تکراری در همان روز نخست به مسئولان فدراسیون کشتی ثابت کرد که پشتوانه‌سازی در انتخابی تیم ملی انجام نمی‌شود، بلکه باید باشگاه‌ها و استان‌ها احیا شوند تا چرخ سازندگی بچرخد. اینکه با فشار و اصرار بخواهیم انتخابی برگزار کنیم که می‌خواهیم پشتوانه‌سازی کنیم، هرگز تصور درستی نیست.

این انتخابی که به بهانه برقراری عدالت برگزار شد، آیا واقعا عدالت بود؟ با برگزاری انتخابی، قهرمان المپیک را مقابل قهرمان کشور رودررو و در یک شرایط قرار دادند و گفتند، ‌می‌خواهیم عدالت برقرار شود؛ اما پس از پایان روز نخست، یک پرسش در ذهن همگان وجود داشت که آیا واقعا عدالت برقرار شد؟!

این گزارش در ادامه می‌افزاید، نکته دیگر مسابقات انتخابی قزوین، غیبت ستاره‌های تیم‌های ملی بود. پیش از آغاز این رقابت‌ها، تنها حمید سوریان از شرکت در این مسابقات معاف شده بود، ولی حضور نیافتن طالب نعمت‌پور، بشیر باباجان‌زاده و سید احمد محمدی از نکات پرسش‌‌برانگیز این مسابقات انتخابی است. آیا همچنان با استناد به ملاک بودن مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی پیش‌ رو که کمتر از دو ماه دیگر برگزار می‌شود، بدون نعمت طالب‌پور، قهرمان سال 2013 جهان به میدان خواهد رفت؟

از سوی دیگر، ملی‌پوشان و مدال‌آورانی هم که برای کسب دوبند تیم ملی به این مسابقات آمده بودند با مشکلاتی مواجه شدند.

در این باره، امید نوروزی، قهرمان المپیک تیم ملی کشتی فرنگی بر خلاف طالب نعمت‌پور ترجیح داد برای از دست ندادن پیراهن تیم ملی در مسابقات شرکت کند و در این راه خطر تشدید مصدومیت‌اش را به جان خرید، اما در پایان از ناحیه گردن دچار مصدومیت شدید شد.‌

‌امید نوروزی که از آغاز هم می‌خواست در این مسابقات انتخابی کشتی بگیرد، با اصرار مسئولان فدراسیون وارد این رقابت‌ها شد؛ آن هم در شرایطی که از ناحیه گردن دچار مصدومیت بود. امید با همین وضعیت در دور اول مسابقات وزن 71 کیلوگرم با نتیجه 3- یک از حریفش محمد جعفر توکلی پیش بود که به دلیل مصدومیت از همین ناحیه حاضر به ادامه مسابقه نشد.

نوروزی برای اینکه به مسابقات ادامه ندهد، نزد حسن بابک، مدیر تیم‌های ملی رفت و از او خواست ‌به مسابقات ادامه ندهد تا احتمال تشدید مصدومیت هم وجود نداشته باشد؛ اما بابک اعلام کرد اگر دوبنده تیم ملی را می‌خواهد باید کشتی بگیرد. نوروزی در دور سوم باید با بیابانگرد کشتی می‌گرفت که دیگر حاضر نشد مسابقه بدهد. بیابانگرد لحظاتی روی تشک منتظر ماند، ولی نوروزی روی تشک حاضر نشد. در این دقایق یک اتفاق جالب هم رخ داد و آن چیزی بود که از بلند گوی سالن پخش شد. گوینده سالن اعلام کرد که کشتی‌گیران حواسشان باشد که اگر به بهانه مصدومیت روی تشک حاضر نشوند، باید منتظر تصمیمات کمیته فنی و شورای فنی بمانند!

همه این حاشیه‌ها در حالی در مسابقات انتخابی قزوین رخ داده که هنوز این علامت سؤال در خصوص ملاک بودن مسابقات انتخابی و کارایی این مسابقات وجود دارد. خیلی‌ها بر این باورند که در هفته‌های آینده، شورای فنی تیم ملی کشتی فرنگی وارد کار می‌شود. با این حال، پافشاری خادم بر مسابقات انتخابی در حالی است که که علیرضا رضایی، مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد و سخنگوی فدراسیون کشتی چندی پیش‌ گفته بود که نظم و انضباط درون اردویی، ملاک اصلی انتخاب برای مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی است.
اخبار ورزشی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
پیدا کردن کارت انتخابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بعثی زدایی باید ادامه پیدا کند



 

بعثی زدایی

 

تصمیم کمیته ای که بسیاری از بعثی ها را رد صلاحیت کرد، تصمیمی بسیاردرست و کلیدی برای سرنوشت عراق بود. چنان که پیش از این نیز متذکر شدم، بعثی ها نباید در عراق آینده نقشی داشته باشند. آنانی که دستانشان به خون بی گناهان و عراقیان آلوده است یا در آن شریک بوده اند، می بایست در دادگاهی عادلانه با داشتن وکیل و کلیه حقوق یک متهم با حضور هیئت منصفه محاکمه شوند و آنانی که تنها عضو حزب بعث بودند، تنها می توانند به عنوان یک شهروند عادی در عراق زندگی کنند و حق نفوذ در پست های کلیدی عراق را ندارند، چون از گذشته ای نامطمئن و تاریک برخوردار بوده اند. روند بعث زدایی چنان که در قانون اساسی عراق آمده باید ادامه یابد. تاکنون این فرآیند آن چنان که مناسب بوده صورت نگرفته و یا بسیار کند انجام شده و یا رها شده است.

پس از انتخابات، بعثی زدایی بسیار کلیدی تر در پست های امنیتی و اطلاعاتی و پلیسی عراق است که باید حتماً انجام شود. کوتاهی در این زمینه می تواند تمام زحمات این چند ساله عراقی ها را بر باد دهد و بعثی ها با نقشه ای که در سر دارند، با کودتایی خزنده و آرام، قدرت را دوباره به دست گیرند. هشدار می دهم که کار اصلی و حیاتی هنوز مانده است و بعثی زدایی می بایست پس از انتخابات که اوضاع آرام شد، حساب شده و پیوسته صورت گیرد، این کار باید از مقامات بالای امنیتی شروع شده و به تدریج به پست های پایین تر برسد. کلیه کسانی که در گذشته عضو حزب بعث بوده اند یا اینک به نوعی همکاری با آن ها داشته اند، باید کنار گذاشته شوند.

برادران سنی که حق شان است در آینده عراق نقش داشته باشند، باید راه و سرنوشت خود را از بعثی ها جدا کنند و بی سبب با اصرار بر حضور بعثی ها بر روند سالم مردم سالاری در عراق ناخواسته و نادانسته لطمه نزنند. در صورتی که آمریکایی ها برای طرح آشتی ملی به دولت عراق فشار آوردند که از بعثی ها در حکومت استفاده شود، دولت عراق باید برایشان توضیح داده و روشن سازد که آنان نقشه دارند که پس از خروج آمریکایی ها از عراق، قدرت را در دست گیرند و هم اینک نیز در بسیاری از جاها نفوذ کرده اند و مشارکت آنان در حکومت مانع از آن نمی شود که به فعالیت های خود بر علیه دولت و حکومت منتخب عراق پایان دهند و تنها پست های کلیدی تری برای وارد کردن ضربات حساس تر و حیاتی به عراق آزاد و دولت آن بدست می آورند و ایشان سال هاست که به این نوع از رفتارهای دوگانه ریاکارانه خو کرده اند و انفجارهای اخیر انجام شده در مکان های حساس دولتی که توسط بعثی ها صورت گرفته است، خود گواه این حقیقت است و عراقی ها به هیچ وجه نمی توانند اجازه دهند که زحمات چند ساله شان به هدر رود و خون های به ناحق ریخته شده پایمال گردد. پافشاری عراقی ها بر راه درست شان به تدریج دیگران را با ایشان همراه خواهد کرد. ایران نیز باید در تعامل با سوریه مانع از رهبری توریست ها توسط بعثی های فراری به سوریه شود. سوریه باید عراق گذشته را فراموش کرده و برای عراق آزاد و مردم سالار فردا که به همه عراقی ها تعلق دارد، تلاش کند.