ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پاسخ کفاشیان به ادعای عربستانی ها


رئیس فدراسیون فوتبال با امیدواری از حل مشکلات با عربستان می گوید.

خبرآنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال با امیدواری از حل مشکلات با عربستان می گوید.

علی کفاشیان امروز در گفت و گو با سایت عربی «المرمی» توضیحاتی درباره اختلافات ایران و عربستان داد و گفت هیچکس نگران نباشد. او در بخشی از این مصاحبه با امیدواری گفت: «قطعا این اختلاف ها حل می شود. سیاست از ورزش دور است. اتفاقا فوتبال آمده تا ملت ها را آشتی بدهد. ما همه باید با هم متحد باشیم.»

او درباره تعویق بازی های تیم های ایرانی و عربستانی در لیگ قهرمانان توضیح داد: «بله این اتفاق افتاده است ولی امیدواریم تا ماه مارس مشکلات حل شود. در صورتی که این اتفاق نیفتد در یکی از کشورهای عمان، قطر یا امارات با تیم های عربستانی بازی می کنیم.».

کفاشیان ادعای عربستانی ها درباره مشکلات تیم هایشان در ایران گفت: «به آن صورتی که می گویند نبوده. شاید یکی دو بار مشکل پیدا کرده باشند که تازه ما این مشکلات را سریعا حل کرده ایم. قطعا ایران تلاش می کند بهترین استقبال و میزبانی را از تیم های عربستانی داشته باشد.چون نقاط مشترک زیادی مثل اسلام با آنها داریم.»


ویدیو مرتبط :
پاسخ وکیلی به ادعای حسن میلانی (متناهی بودن یا نبودن خدا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ کفاشیان به دادکان / ناخواسته رئیس شدم!



 

پاسخ کفاشیان به دادکان / ناخواسته رئیس شدم!

 

 

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه این فدراسیون در زمان ریاست محمد دادکان نیز مستقل نبوده و سازمان تربیت بدنی در امورات فدراسیون دخالت داشته است،گفت: آقایانی که صحبت از استقلال می کنند یادشان رفته که سازمان در چه مواردی برایشان تصمیم گرفت!

 

مهر: علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این مطلب افزود: بنده به عنوان مسئول، رئیس و متولی جامعه فوتبال باید اعتراف کنم جامعه فوتبال طی یک سال گذشته نتوانست انتظارات به حق مردم را برآورده کند. این حق مردم است که از تیم‌های ملی فوتبال کشورشان انتظار داشته باشند که روز به روز بهتر شوند.

وی با اشاره به اینکه فوتبال کشورمان در بخش‌های اصلی نتوانست نتیجه لازم را کسب کند، افزود: فوتبال کشور ضعف‌هایی داشته و ما در راس فدراسیون در این ضعف و ناکامی مقصر هستیم. البته عملکرد فوتبال کشور را نه فقط در جام ملت‌های آسیا، بلکه در بخش‌‎های مختلف باید مورد ارزیابی قرار داد. اگر ملاک ارزیابی فقط جام ملت‌ها و مسابقات مختلف آسیایی باشد که ما خوب عمل نکردیم اما در بخش‌های دیگر فدراسیون عملکرد خوبی داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه تیم‌های ملی فوتبال ایران به مصاف تیم‌هایی می روند که سرمایه گذاری هنگفتی در بخش‌های مختلف کرده‌اند، در خصوص استقلال فدراسیون فوتبال گفت: فوتبال ورزشی است که همه قشرهای مردم به آن علاقه دارند. مجلس، رسانه‌ها و ... در خصوص فوتبال نظر می دهند. متاسفانه رسانه ها به جای حمایت از سرمربی تیم ملی هر روز یک ایراد می گیرند. بله! اینکه رسانه‌ها انتقاد می کنند و اعمال نظر می کنند، به نوعی استقلال فدراسیون را زیر سئوال می برد!

کفاشیان که در برنامه ورزشی نود حضور یافته بود افزود: قطعا اگر فدراسیون روی پای خود بایستد و تامین درآمد کند، استقلال خواهد داشت. در ورزش کشور فقط فدراسیون فوتبال نیست که پاسخگوی سازمان تربیت بدنی است. همه فدراسیون‌ها باید پاسخگوی باشند.

قبول دارم ناخواسته رئیس فدراسیون فوتبال شدم

رئیس فدراسیون فوتبال با پذیرش اینکه ناخواسته مسئولیت این فدراسیون را پذیرفته است، در خصوص اظهارات دادکان که مدعی شده بود، فدراسیون در زمان او مستقل عمل کرده است، گفت: در زمانی که آقای دادکان رئیس فدراسیون فوتبال بود، من معاون سازمان تربیت بدنی بودم. پیش از مسابقات انتخابی المپیک 2004 آتن من به همراه ایشان، آقای هاشمی طبا و محمد مایلی کهن تشکیل جلسه دادیم تا برای انتخاب سرمربی تیم امید تصمیم گیری کنیم در آن جلسه آقای هاشمی طبا به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک به دادکان توصیه کرد، مایلی کهن سرمربی تیم امید شود.

ذکر خاطره برای اثبات غیر مستقل بودن فدراسیون دادکان

وی در ادامه افزود: آقای دادکان صحبت از استقلال در فدراسیون فوتبال می کنند اما زمانی که ایشان رئیس فدراسیون فوتبال بود، وقتی قصد داشتند آقای شاهرخی را سرمربی تیم ملی فوتبال کنند آقای مهرعلیزاده رئیس وقت سازمان تربیت بدنی به ایشان دو هفته فرصت داد تا برانکو سرمربی تیم ملی شود. زمانی هم که وحید هاشمیان برای تیم ملی بازی نمی کرد، آقای مهرعلیزاده تاکید کردند این بازیکن باید به تیم ملی بازگردد که من به دفتر آقای دادکان رفتم و دستور آقای مهرعلیزاده را به ایشان ابلاغ کردم که همان زمان با هاشمیان تماس گرفت و درخواست کرد به تیم ملی بازگردد.

در فدراسیون قبلی رئیس همه کاره بود

وی در ادامه یادآور شد: من 6 ماه بصورت همزمان رئیس فدراسیون فوتبال و دبیرکل کمیته ملی المپیک بودم. در این زمان یک هیئت رئیسه در فدراسیون فوتبال همراه من بود که همه آنها به غیر از من فوتبال بودند و تجربه ریاست در بخش‌های مختلف فوتبال را داشتند. ما فدراسیون را با هم اداره می کردیم و تصمیمات را بصورت دسته جمعی اتخاذ کرده و به اجرا درمی آوردیم. اما در فدراسیون قبلی رئیس فدراسیون تصمیم گیرنده اصلی بود. سه تا کارمند فدراسیون عضو هیئت رئیسه بودند و باقی اعضای هیئت رئیسه نیز بصورت صوری فعالیت می کردند اما امروز فدراسیون مطالبق اساسنامه عمل کرده و هیچ تصمیمی بصورت فردی اتخاذ نمی شود.

فوتبال به خاطر منیت دو نفر تعلیق شد

کفاشیان با یادآوری اینکه فوتبال کشور به خاطر منیت دو نفر تعلیق شد و هر کدام از آنها این فوتبال را به سمت خود می کشیدند، افزود: ما باید واقعیت ها را بگوییم و نباید استقلال یک فدراسیون را زیر سئوال ببریم. اینها که مدعی هستند، فدراسیون در زمان آنها مستقل بوده، حقیقت را بگویند. البته آنها این حق را دارند که پاسخ مرا بدهند، خوشبختانه آنها همیشه خوب حرف می زنند!

یک توپ در بازی با عربستان گل می شد، دایی بهترین مربی دنیا می شد

رئیس فدراسیون فوتبال بصورت تلویحی پذیرفت علی دایی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نکرده است و گفت: آن موقع با توجه به فاکتورهایی که آقای دایی داشت، ایشان را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کردیم. او برای تیم ملی بد کار نکرد، شاید اگر در بازی ایران - عربستان یک توپ ما گل می شد، امروز ایشان سرمربی تیم ملی بود و بهترین مربی دنیا!

علی آبادی دایی را توصیه کرد

وی یاد آور شد: ما قرار بود کلمنته را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کنیم اما جامعه فوتبال شرایط او را نمی پذیرفت. شاید اگر ما این مربی پروازی را انتخاب می کردیم، همین رسانه‌ها پوست ما را می کندید! در آن زمان فشار روی ما زیاد بود، رقابت‌های مقدماتی جام جهانی نزدیک بود و هر کس گزینه‌ای را مطرح می کرد که در آن شرایط آقای علی آبادی توصیه کرد، علی دایی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کنیم!

فدراسیون برای انتخاب قطبی مستقل عمل کرد

کفاشیان در ادامه خدا را شاهد گرفت که فدراسیون در انتخاب افشین قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی مستقل عمل کرده و حتی محمد مایلی کهن نیز انتخاب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بوده است. وی با طرح این موضوعات گفت: ما خیلی مستقل از فدراسیون‌های دیگر عمل کردیم اما از آنجایی که اقدامات خود را عملی نکردیم، اینطور به نظر آمده که مستقل نیستیم.

دادکان خودش تصمیم می گرفت و خودش عمل می کرد

وی تاکید کرد: فدراسیون فوتبال در زمان دادکان با نظر ایشان اداره می شد. دادکان خودش تصمیم می گرفت و خودش آن را عملی می کرد. ایشان که تاکید دارد، فدراسیونش مستقل بوده شاید فراموش کرده باشد، در زمان بازگشت تیم امید از چین آقای مهرعلیزاده به رئیس فدراسیون تاکید کردند، محمد مایلی کهن دیگر نباید سرمربی تیم امید باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال خود را فردی قائل به اساسنامه خواند و در خصوص حضور افشین قطبی در تیم ملی گفت: پس از آنکه مسابقات مقدماتی جام جهانی تمام شد و تیم ملی به جام جهانی نرفت، برای عقد قرارداد با افشین قطبی مذاکره کردیم. ما با این مربی یک قرارداد امضا کردیم که تا پایان مرحله انتخابی جام ملتهای آسیا بود و اگر تیم ملی این مرحله را رد می کرد، قرارداد ایشان تمدید می شد. آقای قطبی مرحله اول را با موفقیت طی کرد، در آن دوره نظراتی مطرح شد که دیگر با آقای قطبی ادامه ندهیم و سرمربی جدید انتخاب کنیم.

وی افزود: در آن دوره برخی از اعضای هئیت رئیسه فدراسیون فوتبال نظر داشتند که مربی دیگری جای قطبی انتخاب شود تا اگر تیم ملی نتیجه نگرفت، بگوییم تیم با مربی جدید هم به جایی نرسید. من این شرایط را قبول نکردم، چرا که وجدانم قبول نمی کرد، یک نفر را فدای خود کنم. خوشبختانه تیم ملی با قطبی بد نتیجه نگرفت. سه بازی را بردیم و همه از تیم تعریف کردند اما با یک باخت همه چیز دگرگون شد.

کفاشیان با ابراز تاسف از افرادی که شایعه استعفا و کناره گیری او از ریاست فدراسیون را مطرح کرده اند، گفت: باید ببینیم چه به سود فوتبال ماست. وقتی مجمع تشکیل جلسه داده و رئیس و اعضای هئیت رئیسه فدراسیون را انتخاب می کند، خود همین مجمع باید برای آینده فدراسیون تصمیم گیری کند. این از اختیارات مجمع است که تشکیل جلسه داده و برای فدراسیون تصمیم گیری کند. قطعا اگر من را برکنار کنند، دوباره فوتبال ایران تعلیق خواهد شد. البته من بدم نمی آید، بروم. شاید اگر بروم از دست شما رسانه‌ها راحت و آسوده شوم!

از یک خرابه آکادمی فوتبال ساختیم

وی در ادامه افزود: در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال کارهای پایه‌ای زیادی انجام شده است. بیش از 60 اردو و دیدار تدارکاتی برای تیم‌های مختلف برگزار کرده‌ایم. خانم های ما برای اولین بار در مسابقاتی که زیر نظر فیفا برگزار می شد، با حجاب اسلامی حضور پیدا کردند. تیم نوجوانان ایران برای اولین بار قهرمان آسیا شد و در مسابقات جام جهانی به مرحله دوم راه یافت. از یک خرابه در کمپ تیم‌های ملی یک آکادمی ساختیم و ...

من بروم، همه باید بروند

رئیس فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: اگر من از فدراسیون فوتبال بروم، باید همه اعضای هئیت رئیسه هم بروند. ما با هم اختلاف نظر و سلیقه داریم اما وقتی یک تصمیم اتخاذ می شود، باید همه از آن حمایت کنند. سر ماندن قطبی ما با هم اختلاف نظر داشتیم اما زمانی که تصمیم گرفتیم او در تیم ملی بماند، همه از این تصمیم حمایت کردند. ما دوست نداریم مانند برخی ها هر حرفی که خواستیم بزنیم و بعد بگوییم استقلال رای داشتیم. این خوب نیست.

استرس ریاست فدراسیون فوتبال زیاد است

وی تاکید کرد: من 15 سال رئیس فدراسیون بودم. چهار سال معاون سازمان تربیت بدنی و چهار سال هم دبیرکل کمیته ملی المپیک بودم. در این مدت به اندازه سه سالی که رئیس فدراسیون فوتبال بودم، استرس نداشتم. ریاست بر فدراسیون فوتبال خیلی سخت است. سخت ترین کار انتخاب سرمربی برای تیم ملی است. سنگین‌ترین بار بر دوش ماست که باید فوتبال کشور را اداره کنیم. باور کنید وقتی مردم اعتراض می کنند، ما خیلی سختی می کشیم و ناراحت تر از آنها هستیم. من نمی خواستم به فوتبال بیایم و شاید اگر به عقب برگردیم، چنین مسئولیتی را قبول نکنم.

کفاشیان خاطرنشان کرد: شکست تیم ملی در جام ملت‌های آسیا عاملی شد تا دریابیم، نقاط ضعف تیم ملی کجاست. ما در چه شرایطی هستیم و تیم‌های دیگر چه وضعیتی دارند. باید علت ناکامی را پیدا کنیم و در جهت رفع آن قدم برداریم. باید فوتبال را به جایی برسانیم که درست شود. با این شرایط اگر ادامه بدهیم، قطعا در آینده برای صعود به مسابقات جام ملت‌های آسیا هم مشکل خواهیم داشت.

وی در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: بحث و اتفاقاتی که پیرامون عقد قرارداد با کلمنته رقم خورد، باعث شد تا آخرین لحظه که سرمربی انتخاب نشده و معرفی نشود، نام گزینه مورد نظر فدراسیون را معرفی نکنیم. نمی توانم برای معرفی سرمربی تیم ملی تاریخ بگویم اما امیدواریم ظرف هفته آینده سرمربی تیم معرفی شود.../مهر