ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پاسخ مسی به جماعت بی‌فرهنگ +عکس



اخبار,اخبار ورزشی,فیس بوک  لیونل مسی

 

اخبار ورزشی - پاسخ مسی به جماعت بی‌فرهنگ +عکس

بعد از اتمام مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 و مشخص شدن رقیبان ایران، عده‌ای از  ایرانیان در یک اقدام ناپسند به صفحه شخصی لیونل مسی ستاره تیم ملی آرژانتین در فیس بوک هجوم آورده و تعدادی از آنان با گستاخی و در اوج بی‌فرهنگی، حتی به او فحاشی کردند! نظراتی که تعداد آنها از 40 هزار مورد تجاوز می‌کرد. ولی لیونل مسی این اقدام زشت را بی‌پاسخ نگذاشت و اینگونه جواب فحاش‌ها را داد: «من برای این مردم متاسفم زیرا اینگونه واژه‌ها بسیار غیر دوستانه هستند».

 

اخبار,اخبار ورزشی,فیس بوک  لیونل مسی

 

در همین رابطه سایت فرارو نوشت: "آهن آلات، ضایعات، مسی‌جات خریداریم!"، "مسی یه چی میگم .... تو خودت؛ هاشم بیکزاده"، "اصلا هیچ موقع نمیرسی ..."، "تو در مقابل ایران هیچی نیستی عمت هم همینطور"، "این کوتوله میخواد بیاد با ایرانیا بازی کنه؟؟؟ به ما نمیخوری آخه کوچولو"؛ اینها نمونه ای از چند هزار کامنت منتشر شده توسط ایرانی ها در صفحه شخصی فیسبوک لیونل مسی است.

با همگروه شدن آرژانتین و ایران در جام جهانی فوتبال، از شب گذشته تاکنون بالغ بر 36 هزار کامنت که اغلب حاوی توهین و ناسزا به لیونل مسی است در صفحه شخصی وی در فیسبوک از طرف ایرانی ها نوشته شده است.

همین چند ماه پیش بود که جمع زیادی از کاربران ایرانی فیس‌بوک در خلال برگزاری لیگ جهانی والیبال با هجوم به صفحه شخصی ایوان زایتسف یکی از بازیکنان تیم ملی ایتالیا، این صفحه را پر از نظرات و کامنت‌های خود کردند که اکثرا هم حاوی مطالب توهین‌آمیز و زننده بود. خانواده زایتسف هم از این توهین‌ها بی‌نصیب نمانده بودند و حجم بالای کامنت‌ها به جایی رسید که این بازیکن گفت: "متاسفم که بزرگترین تفریح ایرانیان توهین به دیگران است!" حال بهترین بازیکن فوتبال جهان در چند سال اخیر نیز با این رفتار ناهنجار ایرانیان روبرو شده است.

بهمن فروتن عضو هیئت مدیره کانون مربیان فوتبال ایران و کارشناس فوتبال گفت: «بنده خیلی با فیسبوک سر و کار ندارم و خیلی هم به آن اعتقاد ندارم. اما ضرب المثلی وجود دارد که هرکس باد بکارد، طوفان درو می کند. اتفاقاتی که این روزها در حاشیه فوتبال کشور روی می دهد نتیجه بدفرهنگی هایی است که خود ما در فوتبال مان ایجاد کردیم. از ابتدای انقلاب یکسری کارشناس عنوان کردند باید مانع حضور زنان در ورزشگاهها شد تا مردان بتوانند در استادیوم ها فحش و بد و بیراه بگویند تا تخلیه شوند.»

وی افزود: «نتیجه آن دیدگاه همین می شود که تا این حد بدفرهنگی در استادیوم ها و سالن های فوتسال بوجود بیاید. از ابتدای انقلاب از فوتبال وسیله ای ساختند برای تخلیه زباله های درون آدم ها و نتیجه این اقدام این می شود که امروز آبروی ما از نظر اخلاقی و فرهنگی در دنیا برود و هزاران ایرانی وقت بگذارند تا به لیونل مسی فحش بدهند.

 

این در حالی است که تمام بازیکنان تیم ملی از اکنون خوشحال هستند که می خواهند مقابل آرژانتین بازی کنند و هاشم بیک زاده در مصاحبه ای اعلام می کند آرزو می کند مسی سالم باشد و در مقابل ایران بازی کند تا یادگاری برای بیک زاده باشد که مقابل وی بازی کرده است.»

این مربی فوتبال اظهار کرد: «افرادی که در صفحه فیسبوک لیونل مسی کامنت های توهین آمیز به کار بردند همان کسانی هستند که زباله های درون خود را در استادیوم ها تخلیه می کنند.» وی ادامه داد: «اکنون فحش و ناسزا در استادیوم ها تبدیل به یک حربه شده است و خیلی از مربی های بی فرهنگ عده ای آدم را اجیر می کنند تا پشت نیمکت مربیان تیم حریف بنشینند و تا می توانند به آنها فحش دهند و این کار را نوعی تخلیه نام گذاشته اند.»

فروتن گفت: «این اتفاق نتیجه سیاست نئولیبرالی جهانی است. فحش علامت خشونت است. من حرف شما را می پذیرم که فرهنگ استادیوم عصاره جریانات اجتماعی است، اما تهاجم آمریکا به افغانستان و عراق تفاوتی با این جریانات ندارد. به عبارت دیگر این خشونت زمانی در تهاجم سی هزار ایرانی به صفحه شخصی مسی در فیسبوک روی می دهد و زمانی در تهاجم آمریکا به افغانستان و عراق. جنس این خشونت ها یکی است اما تجلی آنها متفاوت است.»

وی تصریح کرد: «به نظر من این اتفاق عصاره خشونت های موجود در سیاست نئولیبرالی جهانی است. بنده واقعا از دولت توقع دارم که به خود بیاید. ما هشت سال است که فریاد می زنیم فساد فراگیر را از فوتبال برچینید. کسانی که فساد را در فوتبال مدیریت می کنند به فکر هدایت فرهنگی و اخلاقی تماشاگران نیستند. لذا به نظر من دولت و رسانه ها باید به هدایت فرهنگی تماشاگران اقدام کنند.»

اخبار ورزشی - بهارنیوز

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ به کاذب شیرازی، رئیس جماعت کاذبیه 6

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ مسی به اظهارلطف هواداران نیوولز(عکس)



اخبار,اخبارورزشی,مسی

لیونل مسی متولد شهر روزاریو و از کودکی هوادار تیم اول این شهر، نیوولز الدبویز است.

او پیش از اینکه همراه خانواده، برای معالجات پزشکی به بارسلونا مهاجرت کند، در مدرسه فوتبال نیوولز الدبویز حضور داشت و هیچگاه علاقه اش به این باشگاه را پنهان نکرده و همواره گفته است که دوست دارد با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کند.


در پی موج انتقادی شدیدی که این روزها بر علیه مسی در آرژانتین به راه افتاده، دو روز پیش هواداران نیوولز در ورزشگاه اختصاصی این تیم، با نصب بنرهایی به حمایت از این فوق ستاره پرداختند. مسی هم با انتشار عکس زیر در اینستاگرام خود در کنار پسرش تیاگو که پیراهنی با آرم نیوولز به تن دارد، به نوعی به اظهارلطف هواداران نیوولز واکنش مثبت نشان داد.

 

اخبار ورزشی - ورزش3