ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پاسخ ایران به AFC: مصوبه سهمیه بندی جدید را قبول نداریم



 

پاسخ ایران به AFC: مصوبه سهمیه بندی جدید را قبول نداریم

 

فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به سؤال AFC اعلام کرد مصوبه جدید لیگ قهرمانان آسیا را قبول ندارد.

به گزارش جام نیوز به نقل از فارس، مصوبه جدید مسئولان برگزارکننده لیگ قهرمانان آسیا با نارضایتی بسیاری از فدراسیون‌های عضو AFC روبه‌رو شد. در مصوبه جدید خیلی از فدراسیون‌ها علاوه بر جریمه شدن به دلیل نقص در ارائه مدارک با کاهش سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا مواجه شدند.

فدراسیون فوتبال ایران نیز یکی از معترضان به مصوبه جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا بود.

از چهار سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا دو سهمیه قطعی کاهش پیدا کرد و ایران صاحب دو سهمیه قطعی و دو سهمیه در پلی آف شد.

روز گذشته در اقدامی جدید از سوی AFC برگه‌های نظرسنجی در خصوص مصوبه جدید لیگ قهرمانان آسیا به فدراسیون‌ها ارسال شد. در این نظرسنجی از فدراسیون‌ها پرسیده شده بود آیا این مصوبه جدید را قبول دارند یا خیر. فدراسیون فوتبال ایران نیز در نامه‌ای مفصل و با ذکر دلایل اعلام کرد این مصوبه را قبول ندارد.

جواب این نظرسنجی به احتمال زیاد این هفته اعلام می‌شود.


ویدیو مرتبط :
‫ظروف سفالی، مسی، چدنی و برنج را قبول داریم/ ظروف کریستالی و ملامینی را قبول نداریم‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش جدید AFC برای امتیاز دادن به باشگاه‌ها/ سهمیه‌های ایران در خطر!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

روش جدید AFC برای امتیاز دادن به باشگاه‌ها/ سهمیه‌های ایران در خطر!

رئیس پیشین سازمان لیگ برتر و رئیس اتحادیه فوتبال ضمن تشریح آخرین وضعیت باشگاه‌های حاضر در رقابتهای لیگ برتر برای کسب سهمیه فوتبال ایران در قاره آسیا گفت: در روش جدید امتیاز دادن به باشگاه‌ها ما مشکلاتی داریم که باید هر چه سریعتر برطرف شود.

عزیز محمدی در خصوص آخرین وضعیت باشگاه‌های حاضر در رقابتهای لیگ برتر پیش از بازدید نماینده های AFC و هچنین آخرین نحوه سهمیه بندی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تخصیص سهمیه به کشورهای شرق و غرب آسیا برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفتگوی تفصیلی را با خبرنگار مهر انجام داد که حاوی نکات زیادی بود.

مشروح این گفتگو را در زیر می خوانید:

نقص مشترک باشگاه های ایرانی

رئیس اتحادیه فوتبال در خصوص آخرین وضعیت آمادگی باشگاه های کشور پیش از بازدید نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: 14 یا 15 شهریور نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بازدید از امکانات باشگاه های حاضر در رقابتهای لیگ برتر به ایران می آیند. در حال حاضر تیرماه مدارک کلیه باشگاه ها به AFC فرستاده شده اما هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا این مدارک را تایید نکرده است. پس از ارسال مدارک ما یک بار دیگر آنها را بررسی کردیم و متوجه شدیم که اکثر آنها در دو مورد مشترک نقص دارند.

تهدید به کسر 60 امتیاز منفی از سوی AFC

وی در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر افزود: این دو مورد شامل دو آیتم مشارکت سازمانهای محلی و شرکت در فعالیت های اجتماعی باشگاه هاست. ما در این دو آیتم نه تنها امتیاز نمی گیریم بلکه به ازای هر آیتم 30 امتیاز منفی نیز از ما کسر خواهد شد. باید باشگاه ها هر چه سریعتر در این خصوص فعالیت کرده و مستندات خود را ترجمه کنند تا ما این مدارک و مستندات را ارسال کنیم.

رئیس پیشین سازمان لیگ در خصوص سایر نواقصی که در مدارک برخی از باشگاه ها وجود دارد، تصریح کرد: مدارک مالی دو باشگاه ذوب آهن و آلومینیوم هرمزگان نیز حسابرسی نشده بود که در حال حاضر این دو باشگاه در حال حسابرسی و  ترجمه آن هستند.

نامه به وزیر برای برطرف کردن سریع نواقص ورزشگاه ها

عزیز محمدی با اعلام اینکه مسئولان مربوطه همه تلاش خود را می کنند اما هنوز برخی از مشکلات ورزشگاه های ما حل نشده، تاکید کرد: سازمان لیگ و اتحادیه فو تبال ضمن اعلام نواقص برخی ورزشگاه ها به مسئولان مربوطه، در این خصوص  هشدار لازم را به باشگاه ها داده اند. ما حتی از طریق اتحادیه فوتبال باشگاه های کشور به وزیر ورزش نامه نوشته و در آن تاکید کردیم که برای برطرف کردن هرچه سریعتر نواقص باشگاه ها نیاز به همکاری جدی تر وسریعتر شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی و همچنین ادارات کل ورزش و جوانان استان ها و هیات های استانی مربوطه داریم تا مانند سالهای گذشته شاهد از دست دادن امتیاز و در سال جاری حتی کسر امتیاز از فوتبال ایران نباشیم.

اعلام جزئیات نواقص ورزشگاه ها

وی در خصوص باشگاه هایی که در حال حاضر نواقصی دارند اعلام کرد: ورزشگاه تختی آبادان باید مجهز به صندلی شود، ورزشگاه های دستگردی و اکباتان باید هرچه سریعتر اقدامات خود را در خصوص جایگاه خبرنگاران و تفکیک راه های ورودی ورزشگاه برای بازیکنان، خبرنگاران و تماشاگران انجام دهند، استادیوم انقلاب کرج نیاز به تجهیز به اتاق کنترل ورزشگاه از طریق دوربین های مدار بسته و تجهیزات مربوطه در این زمینه دارد، ورزشگاه تازه تاسیس غدیر اهواز باید مجهز به تجهیزات مربوط به اتاق کنترل دوپینگ، جایگاه خبرنگاران، سالن کنفرانس، رختکن ها و VVIP شود و ورزشگاها تختی نیز یکسری ایرادات داشت که مسئولان مربوطه از حدود دو ماه پیش اقدامات لازم را انجام داده اند و در بازدیدی که روز گذشته ما از این ورزشگاه داشتیم متوجه شدیم که ایرادات آن تا حدود زیادی برطرف شده است.

ورزشگاه هایی که مورد تایید AFC  قرار خواهند گرفت

رئیس پیشین سازمان لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: البته ورزشگاه یادگار امام قم  نیز ایراداتی در زمینه جایگاه خبرنگاران و نور ورزشگاه دارد که در حال برطرف شدن است. البته باید بگویم در بازدیدهایی که ما از این ورزشگاه ها انجام داده ایم، متوجه شده ایم که مسئولان مربوطه با تمام توان برای برطرف کردن نواقص و رسیدن به استانداردهای مد نظر AFC تمام تلاش خود را می کنند.

وی تاکید کرد: در بازدید نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا  از ورزشگاه ها آزادی، فولاد شهر اصفهان، شهید باهنر کرمان، یادگار امام تبریز، تختی اهواز، خلیج فارس بندرعباس، انقلاب کرج و یادگار امام قم  به احتمال زیاد این ورزشگاه ها به تایید AFC خواهند رسید. البته این ورزشگاه ها ایرادات کوچکی دارند که باید برطرف شوند.

عزیز محمدی افزود: اگر نمایندگان AFC پیشرفت کار را در برخی ورزشگاه ها که نواقص بیشتری دارند را ببینند زمان لازم را برای برطرف کردن آن نواقص خواهند داد. ضمن اینکه نمایندگان اتحادیه فوتبال و سازمان لیگ نیز به اتفاق یکدیگر، پیش از ورود  نمایندگان AFC بازدید نهایی را از اکثر ورزشگاه ها انجام داده اند و فقط تعداد معدودی از ورزشگاه ها از جمله یادگار امام قم ، تختی آبادان و اهواز باقی مانده اند که طی روزهای شنبه تا دوشنبه مورد بازدید قرار خواهند گرفت.

نحوه سهمیه بندی AFC برای کشورهای عضو

وی در خصوص آخرین نحوه سهمیه بندی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تخصیص سهمیه به کشورهای عضو گفت: در نحوه امتیاز بندی جدید سهمیه مستقیم به 5 کشور شرق و 5 کشور غرب آسیا که بیشترین امتیاز را داشته باشند اختصاص داده می شود به طوریکه  به کشورهای که از نظر کسب امتیاز در جایگاه های اول و دوم قرار گیرند چهار سهمیه مستقیم، به کشوری که در جایگاه سوم جای گیرد سه سهمیه مستقیم  و یک سهمیه پلی آف، کشور چهارم دو سهمیه مستقیم و یک پلی آف و کشور پنجم نیز یک سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف خواهد گرفت ضمن اینکه کشورهایی که از نظر کسب امتیاز در رتبه های پنجم و ششم قرار گیرند فقط یک سهمیه پلی آف خواهند گرفت. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز اعلام کرده برای کسب حداقل سهمیه حداقل 600 امتیاز لازم است.

امیدواری به افزایش تعداد سهمیه در بین کشورهای غرب آسیا

عزیز محمدی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر که با توجه به قرارگرفتن ما از نظر امتیاز در سال گذشته در جایگاه پنجم کشورهای غرب آسیا پس از کشورهای عربستان ، قطر، امارات و ازبکستان آیا امکان کاهش سهمیه ما با احتساب قوانین جدید AFC ، وجود دارد؟ یا ما از نظر امتیازی می توانیم این چهار کشور را پشت سر بگذاریم؟ تاکید کرد: من خیلی امیدوارم که در جایگاه خوبی از نظر کسب امتیاز در بین کشورهای غرب آسیا قرار گیریم و سهمیه ما نه تنها کاهش پیدا نکند بلکه افزایش نیز یابد چون ما از نظرامتیاز تکنیکال استاندارد لیگ و تماشاگرا ن وضعیت خیلی خوبی داریم ، ضمن اینکه نواقص مربوط به مدارک باشگاه های ما نسبت به سال قبل نیز خیلی بهتر بوده اما در زمینه نواقص ورزشگاه ها هنوز ضعف داریم که همه تلاش خود را می کنیم تا با رفع نواقص ورزشگاه ها امتیازات تکنیکال فنی خود را بالا برده و امتیازات منفی نگیریم.

هشدار به باشگاه های حاضر در لیگ برتر

رئیس پیشین سازمان لیگ تاکید کرد: باشگاه های حاضر در رقابتهای لیگ برتر کاملا باید هوشیار باشند چون کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اختصاص سهمیه به کشورها11 معیار دارد که بر اساس قوانین جدید نداشتن هر یک از آیتم ها نه تنها باعث می شود که فوتبال یک کشور امتیاز آن آیتم را از دست بدهد بلکه برای هرنقص در این آیتم ها نیز به آن کشور 30 امتیاز منفی خواهد داد.

تدوین برنامه برای برگزاری جام حذفی با وجود بازیهای تیم ملی

وی در خاتمه در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود بازیهای تیم ملی و حضور این تیم در رقابتهای فوتبال غرب آسیا امکان برگزاری رقابتهای جام حذفی وجود دارد، گفت: من با قاطعیت می گویم با وجود بازیهای رسمی و دوستانه تیم ملی برنامه ای تدوین کرده‌ام که بازیهای جام حذفی را بدون اینکه باشگاه‌ها تحت فشار قرار گرفته و آسیبی در این خصوص ببینند برگزار کرد./مهر