ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پارکور ورزشی مفرح



پارکور یک راه نوین برای تعامل با محیط اطراف فقط با استفاده از توانایی‌های انسان است.

اخبار,اخبار ورزشی,پارکور

 

اخبار,اخبار ورزشی,پارکور

 

اخبار,اخبار ورزشی,پارکور

 

اخبار,اخبار ورزشی,پارکور

 

اخبار,اخبار ورزشی,پارکور

 

اخبار,اخبار ورزشی,پارکور

 

اخبار,اخبار ورزشی,پارکور

 

اخبار,اخبار ورزشی,پارکور

 

اخبار ورزشی - بهار


ویدیو مرتبط :
با ماهیگیری ورزشی و مفرح حال کنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پارکور تنبل ها، ورزشی عجیب و غریب!


از این به بعد با دیدن افرادی که رو به زمین در خیابان، بالای کوه و در بین صخره ها دراز کشیده اند، تعجب نکنید و تعادلشان را برهم نزنید. آنها در حال انجام یکی از خطرناکترین ورزش های دنیا هستند.

صبح بخیر: از این به بعد با دیدن افرادی که رو به زمین در خیابان، بالای کوه و در بین صخره ها دراز کشیده اند، تعجب نکنید و تعادلشان را برهم نزنید. آنها در حال انجام یکی از خطرناکترین ورزش های دنیا هستند.

 پارکور، ورزشی پر از جنب و جوش است که هر کسی قادر به انجام آن نیست اما «گری کلارکسون» و «کریستین لانگ دان» دو هنرمندی هستندکه ورزشی جالب را ابداع کرده اند، آنها نام ورزش خود را پارکوری برای تنبل ها گذاشته اند زیرا برای انجام آن نه تنها نباید پرش های سخت انجام داد، بلکه باید تا حد توان بی حرکت بود.

پارکور تنبل ها، ورزشی عجیب و غریب!

«دقت» تنها شرط لازم وضروری برای انجام این ورزش است، چرا که در اینجا هیچ خبری از پرش های خطرناک و صعودهای ورزشی نیست. تنها باید رو به زمین دراز کشید و مدت ها بی حرکت ماند، البته ناگفته نماند که باید تحمل نگه کنجکاو مردم را داشت که چطور این حرکت را نگاه کرده و آن را دیوانگی می دانند. شاید از این جهت نام این ورزش به تنبل ها نسبت داده شده باشد اما انجام آن نیازمند شجاع و حفظ تعادل زیاد است.

انجام پارکور تنبل ها دو قانون مهم دارد؛ تا حد توان باید عمومی بوده و هر چه مردم بیشتری به تماشا بایستند یعنی شما در کار خود موفق تر عمل کرده اید. برای انجام آن باید روی زمین دراز کشید و حتما کف دست ها صاف و چسبیده به بدن باشند. همچنین صورت کاملا رو به زمین بوده و بینی، لب ها و پیشانی به زمین بچسبند. حتی این عمل می تواند در حالت عمومی نیز اجرا شود اما باز هم صورت رو به دیوار و چسبیده به آن باشد.

این نوع پارکور از سال 2006 ناگهان طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا پیدا کرد و این تعداد تا سال 2009 به اوج خود رسید، به طوری که حتی از مردمی که این کار را در هر گوشه و کنار انجام می دادند گزارش تهیه شده و در رسانه های مختلف سراسر دنیا چاپ شد. در این زمان بود که گری و کریستین فکر دیگری به سرشان زد. آنها وب سایتی طراحی کرده و از همه علاقمندان درخواست کردند تا در مکان های مختلف این پارکور را انام داده و عکس های خود را در این سایت قرار دهند. در نهایت بهترین عکس ها در مسابقه شرکت داده می شوند.

پارکور تنبل ها، ورزشی عجیب و غریب!

هر چه این ورزش در جای خطرناکتر و با حفظ تعادل بیشتری انجام شده باشد، امتیاز بیشتری خواهد داشت. این خبر به سرعت در تمام دنیا منتشر شد. مردم برای عکس گرفتن، عجیب ترین مکان ها را انتخاب می کردند، از پرتگاه و اتوبان گرفته تا فروشگاه و محل کار و در مقابل چشم صدها عابری که با تعجب آنها را تماشا می کردند. طولی نکشیدکه این ورزش به یکی از جالب ترین و پرطرفدارترین هنرهای عمومی مبدل شد.

شاید با نگاه به این عکس ها، انجام این کار احمقانه به نظر برسد اما کنار هم قرار دادن هزاران عکسی که از سراسر دنیا در این سایت قرار داده شده است، مانند نمایشگاهی از عکس های جذاب و دیدنی یک عکاس خلاق با مدل های پر دل و جرأت است، عکس هایی از مردم کشورهای مختلف دنیا که در حالت های گوناگون رو به زمین تراز کشیده و بی حرکت مانده اند.

گری و کریستین معتقدند «مهم نیست که دیگران در آن لحظه درباره انسان چه فکر می کنند، مهم احساس خوشحالی و رضایتی است که در زمان انجام پارکور تنبل ها به انسان دست می دهد.»

پارکور تنبل ها، ورزشی عجیب و غریب!

هنوز هم هر روز تعداد زیادی عکس به سایت طراحی شده توسط گری و کریستین اضافه می شود و بسیاری از آنها کسانی هستند که در نقاط مختلف دنیا از خود عکس گرفته و در سایت گذاشته اند. این افراد اعضای سایت به حساب آمده و تعداد آنها به بیش از 100 هزار نفر می رسد که البته همچنان هم رو به افزایش است. اکنون بسیاری از مردم هم حق رأی دادن به عکس های مورد علاقه خود را دارند. حتی تعداد بازدیدکنندگان این سایت هم هر روز رو به افزایش است.

پارکور تنبل ها، ورزشی عجیب و غریب!

 قبل از کریستین وگری، «تامگرین» اولین نفری بود که در سال 1994 این حرکت را در یک مکان عمومی در پیاده رویی در اتاوا اجرا کرد. او که یک کمدین است، بدون توجه به مردم برای یک مدت طولانی روی زمین دراز کشیده و بی حرکت ماند. در همین زمان یک دوربین ترافیکی فیلماو را ناخودآگاه ضبط کرده و در شبکه سی ان ان نمایش داد. پس از آن، تام دلیل حرکت خود را آزمایش حفظ تعادل و مدت زمانی که می خواست بی حرکت بماند، اعلام کرد.

پارکور تنبل ها، ورزشی عجیب و غریب!

البته این ورزش تا به حال قربانیانی هم داشته است. در سال 2011 یک جوان استرالیایی 20 ساله به نام «آکتون بیل» برای انجام این حرکت به بالکن خانه خود در طبقه هفتم رفته و به صورت عمودی دراز کشید اما متاسفانه به پائین سقوط کرد. او به خاطر این کار جایزه داروین را دریافت کرد. این جایزه به کسانی تعلق می گیرد که به خاطر حماقت خود جانشان را از دست داده اند.