ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

پارتی بازی کفاشیان برای غیبت خاکپور در کلاس مربیگری



اخبار,اخبارورزشی, سرمربی تیم امید

اقبالی مدرس این کلاس در بین مربیان اعلام کرده خاکپور با توجه به ادامه غیبت در کلاس ها احتمالاً نخواهد توانست مدرک این دوره را بگیرد . سرمربی تیم امید برای نشستن روی نیمکت در انتخابی المپیک به این مدرک نیاز دارد

سرمربی تیم امید به دلیل ادامه غیبت در کلاس های مدرک A مربیگری از دریافت مدرک این دوره بازخواهد ماند.

محمد خاکپور که در جلسات اولیه این کلاس شرکت کرده بود، از ادامه حضور در بین مربیان خودداری کرد و به یک سفر خارجی رفت. روز گذشته مسعود اقبالی مدرس این کلاس در بین مربیان اعلام کرده است خاکپور با توجه به ادامه غیبت در کلاس ها احتمالاً نخواهد توانست مدرک این دوره را بگیرد . این در حالی است که سرمربی تیم امید ایران برای نشستن روی نیمکت در مسابقات نهایی انتخابی المپیک به این مدرک نیاز دارد چراکه مدرک آمریکایی وی از سوی کنفدراسیون آسیا ارزش به مراتب پایین تری دارد.

به گزارش ورزش 3، مدیر رسانه ای تیم امید در این باره می گوید: «آقای خاکپور با هماهنگی آقای کفاشیان از کلاس مرخصی گرفته و برای رفع یک مشکل کاری به آمریکا رفتند و تا 4-5  روز دیگر برمی‌گردند و مشکلی هم نیست!» به گفته علیپور خاکپور حتی در یک آزمون عملی این کلاس هم شرکت کرده است و مشکلی با حضور در این دوره ندارد. اگر این موضوع صحت داشته باشد باید منتظر اعتراض سایر مربیانی که مرتب در کلاس ها شرکت کردند باشیم چراکه یک پارتی بازی محسوس و واضح برای خاکپور خواهد بود.

مرتضی محصص، رئیس کمیته آموزش هم در این باره به ما گفت: من از این مسئله اطلاعی ندارم و باید از خود آقای اقبالی سوال شود.
 
اخبار ورزشی - ورزش 3


ویدیو مرتبط :
استعفا خاکپور از مربیگری تیم امید ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کفاشیان: خاکپور کلاس‌های AFC را بگذراند


رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید محمد خاکپور باید کلاس‌های مدنظر AFC را برای نشستن بر روی نیمکت تیم ملی المپیک پشت سر بگذارد. وی همچنین علی رغم مسایل مختلف مطرح شده درخصوص کی‌روش معتقد است که او مشکلی برای همراهی تیم ملی ندارد.

خبرگزاری ایسنا: علی کفاشیان پس از اولین جلسه هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از انتخابات AFC در رابطه با مسائل مختلف از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه گزارش‌های ارائه شده توسط شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و گزارش‌های ارائه شده توسط مدیرفنی جدید AFC، انتخاب روسای کمیته‌های استیناف و انضباطی کنفدراسیون آسیا، برگزاری جلسه بعدی هیات رییسه AFC، رایزنی‌های انجام شده درخصوص حل مشکل محمد خاکپور سرمربی تیم ملی المپیک و چگونگی تطبیق مدرک مربیگری او برای نشستن بر روی نیمکت سرمربی‌گری تیم امید، آخرین وضعیت کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و نیز رای‌های مربوطه درخصوص راه آهن و مس کرمان صحبت کرد که در ادامه آن را می‌خوانید.

- در رابطه با اولین جلسه هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از انتخابات AFC صحبت کنید و بگویید چه مطالب مهم و قابل اشاره ای در این جلسه مطرح شد؟

این جلسه اولین جلسه هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از انتخابات AFC بود. ابتدا شیخ سلمان گزارش‌هایی را در رابطه با مسایل مرتبط با فوتبال آسیا مطرح کرد. پس از آن مدیرفنی جدید AFC، گزارش‌هایی در ارتباط با برنامه‌های آینده مربوط به کنفدراسیون فوتبال آسیا، توسعه فوتبال در قاره کهن، برنامه‌های ویژه در ارتباط با فوتبال پایه و توسعه آن و نیز تربیت مربیان در آسیا را مطرح و به هیات رییسه ارائه داد.

- گویا قرار بوده در این جلسه روسای کمیته‌های مختلف AFC نیز انتخاب شوند، چه انتصاباتی در این زمینه انجام شد؟

روسای کمیته‌های استیناف و انضباطی در جلسه هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شدند. با توجه به سابقه‌ای که روسای قبلی در این زمینه داشتند کماکان تصمیم بر این شد تا رییس کمیته استیناف از گوام و رییس کمیته انضباطی از سنگاپور انتخاب شوند که همان روسای قبلی بودند چرا که آنها از سابقه لازم برخوردار و هیات رییسه به این نتیجه رسید که آن‌ها بهترین گزینه‌ها برای اداره کمیته‌های استیناف و انضباطی در فوتبال آسیا هستند.

- جلسه بعدی هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا چه زمانی و در چه خصوصی برگزار خواهد شد؟

این جلسه اولین جلسه هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از انتخابات AFC بود. جلسه بعدی هیات رییسه در آبان ماه سال جاری در کشور هندوستان برگزار خواهد شد و بهترین‌های فوتبال آسیا در این جلسه انتخاب می‌شوند که دومین جلسه هیات رییسه پس از انتخابات AFC‌ است.

- AFC محمد خاکپور را از نشستن بر روی نیمکت تیم ملی فوتبال المپیک ایران به دلیل عدم تطبیق مدرک مربیگری در آمریکا با آسیا منع کرده بود، قرار بود پس از آنکه شما به عنوان نایب رییس منطقه میانه فوتبال آسیا انتخاب شدید از این کرسی برای حل مشکل سرمربی تیم المپیک استفاده کنید تا او بتواند با درنظر گرفتن راهکارهای لازم بر روی نیمکت تیم ملی بنشیند. چه اتفاقی در این زمینه رخ داد؟

در حاشیه جلسه هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا با مدیر فنی و دبیرکل AFC‌ جلسه‌ یک ساعته‌ای را برگزار کردیم و قرار شد یک دوره آموزشی طراحی و خاکپور این دوره را پشت سر بگذارد تا مشکلی برای نشستن او بر روی نیمکت تیم ملی المپیک پیش نیاید. قرار است مکاتبات لازم در این زمینه انجام شود تا بتوانیم مشکل به وجود آمده را حل کنیم. در هر صورت تا قبل از شروع بازی‌های مرحله دوم انتخابی المپیک 2016 ریو در قطر، خاکپور می‌تواند بر روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

- خاکپور برای نشستن بر روی نیمکت تیم ملی تا قبل از رقابت‌های انتخابی که در قطر برگزار می‌شود مشکلی نخواهد داشت؟

تا پیش از این رقابت‌ها تیم ملی المپیک بازی حساسی را نخواهد داشت و دیدارهای درنظر گرفته شده برای این تیم دوستانه خواهد بود و مشکل خاصی پیش نخواهد آمد در هر صورت با دبیرکل و مدیرفنی AFC‌تفاهم کرده‌ایم تا بتوانیم تطبیق لازم را برای مدرک مربیگری خاکپور انجام دهیم. در مورد کلاس‌ها، نوع برگزاری آن ها و شکل آن در ایران باید با کمیته آموزش هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم و سپس گزارشات و مکاتبات لازم را به AFC‌ بدهیم. در هر حال خاکپور باید کلاس‌های مدنظر AFC‌ را پشت سر بگذارد. آن‌ها قرار است جزئیات را براساس مکاتباتی که ما با آن‌ها انجام می‌دهیم درخصوص کلاس‌ها ارائه کنند و بگویند چه شرایطی را مدنظر قرار دهیم.

- رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره سقوط راه آهن کماکان صادر نشده است علاوه بر این موضوع پرونده تبانی مس کرمان نیز در کمیته اخلاق همچنان مفتوح است. علاوه بر این باید عنوان کرد که چیزی کمتر از یک ماه تا برگزاری رقابت‌های پانزدهمین دوره لیگ برتر باقی مانده و رای‌های صادر شده در کمیته استیناف و کمیته اخلاق کاملا سرنوشت تیم‌های سقوط کننده از لیگ برتر و صعود کننده به این لیگ را مشخص می‌کند. چه زمانی در این خصوص تصمیات لازم اتخاذ خواهد شد و نتیجه را اعلام خواهید کرد؟

کمیته‌های استیناف و اخلاق، کمیته‌های مستقلی هستند که پرونده‌های مختلف به آن‌ها ارجاع می‌شود. پرونده مس کرمان در کمیته اخلاق در حال بررسی است و پرونده راه آهن نیز در کمیته استیناف در حال رسیدگی است. هر زمانی که این کمیته ها در خصوص پرونده‌های مذکور به نتیجه برسند رای خود را صادر خواهند کرد. به هر حال چنین پرونده‌هایی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و باید به درستی در رابطه با آن‌ها اعلام رای کرد.

- با توجه به حضورتان در جلسه هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا آیا پیشنهادی از سوی کشورهای آسیایی برای برگزاری بازی های دوستانه با تیم ملی بزرگسالان ایران ارائه نشد؟‌

پیشنهاد خاصی از سوی کشورهای آسیایی برای بازی با تیم ملی بزرگسالان ارائه نشد تنها دیدار با تیم ملی ژاپن در مهرماه قطعی شده است و جلسه هیات رییسه که روز شنبه برگزار شد به اتمام رسیده و من نیز امشب به تهران بازمی‌گردم.

- مسایل متفاوتی نیز درخصوص کی‌روش سرمربی تیم ملی مطرح شد، ابتدا که گمانه‌زنی‌ها در رابطه با این بود که او حقوق شش ماهه‌اش را دریافت نکرده و به همین دلیل به کشور بازنخواهد گشت. پس از آن مساله فوت همسر او عنوان شد. آخرین وضعیت کی‌روش به چه صورت است؟

متاسفانه همسر کی‌روش فوت شد و ما این موضوع را به او تسلیت می‌گوییم. پس از این اتفاق کی‌روش از ما درخواست تمدید مرخصی از سه هفته به شش هفته را داشت که با آن موافقت کردیم. در هر حال او شش هفته از فدراسیون فوتبال مرخصی گرفته است و پس از آن تا پیش از آغاز پانزدهمین رقابت‌های لیگ برتر به ایران بازخواهد گشت. مشکلی در ارتباط با مسایل مالی وجود ندارد و صحبت‌های مطرح شده درست نیست.

- درباره جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال که قرار است دوشنبه هفته جاری برگزار شود نیز توضیح دهید. قرار است چه مباحثی در این رابطه مورد بحث قرار گیرد؟

جلسه هیات رییسه فدراسیون فوتبال در ارتباط با آیین‌نامه ها، برنامه‌های مربوط به حق پخش تلویزیونی و نیز مشخص شدن زمان مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال است. قرار است اعضا بار دیگر کنار یکدیگر جمع شوند و در این خصوص تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

- باز هم پیش از آغاز رقابت‌های لیگ برتر مسایل مختلفی درخصوص پرداخت حق پخش عنوان شده است حتی تهدید‌هایی باز هم از طرف مسئولان فوتبالی کشور به گوش می‌رسد که اگر حق پخش فوتبال پرداخت نشود رقابت‌های لیگ برتر برگزار نخواهد شد. آخرین تصمیم در مورد مشکلات پیش آمده درباره استیفای حق پخش مسابقات فوتبال چیست؟

این مساله که بخواهیم رقابت‌های لیگ را برگزار نکنیم موضوعی است که باید در جمع برای آن تصمیم گیری شود. قرار بود تکلیف حق پخش تا پیش از رقابت‌های فصل آینده تعیین شود و اگر طی 10 روزی که توسط هیات رییسه سازمان لیگ مشخص شد این موضوع مدنظر قرار نگیرد باید مدیران باشگاه‌ها و مسئولان هیات رییسه سازمان لیگ و فدراسیون جمع شوند و درباره این مساله صحبت کنند.