ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

وینگادا و دیوان عالی ورزش به پرسپولیسی‌ها بدهکار شدند



نلو وینگادا,آخرین وضعیت پرونده وینگادا,بدهی وینگادابه پرسپولیس

عجیب اما واقعی
وینگادا و دیوان عالی ورزش به پرسپولیسی‌ها بدهکار شدند

نلو وینگادا و مسئولان دیوان عالی ورزش ۱۰ هزار فرانک سوئیس به قرمزپوشان بدهکار شدند.

مصطفی شکری در گفت‌وگو با  فارس در خصوص آخرین وضعیت پرونده وینگادا، اظهار داشت: پس از تسویه حسابی که با وینگادا داشتیم و حساب و کتاب‌های انجام شده، مشخص شد که این مربی باید 10 هزار فرانک سوئیس بابت اینکه رای وی در دیوان عالی ورزش شکسته شده، به ما پرداخت کند.

وی افزود: البته این پول را فقط نباید وینگادا بدهد و بخشی از آن را باید خود دیوان عالی ورزش به دلیل شکسته شدن رای پرونده پرداخت کند که ما کارهای اولیه را در این زمینه انجام دادیم و انشاءالله تا چند روز آینده با تاکید محمد رویانیان این پول را دریافت خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین مترجم مصطفی دنیزلی نیز در سفری به ترکیه از ما در خصوص وضعیت پرونده دنیزلی سؤالاتی کرد که ما هم به وی رسما اعلام کرده‌ایم که دو لایحه آماده اقدام در خصوص دنیزلی است. لایحه اول؛ ما نامه‌ای را به فدراسیون فوتبال ایران آماده کرده‌ایم تا به فدراسیون فوتبال ترکیه بزند و به او اعلام کند که پول ما را زودتر پرداخت کند.

 

لایحه دوم؛ اینکه طرح شکایت‌مان برای ارسال به فیفا آماده است و فقط دو هفته دیگر با توجه به رایزنی‌ها و آخرین دستور رویانیان به دنیزلی فرصت می‌دهیم تا این پول را پرداخت کند. این تاریخ بعید است که دیگر تمدید شود./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
جانشین چاوز در دیوان عالی ونزوئلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا دیوان عالی پاکستان نخست وزیر را سلب صلاحیت کرد؟



دیوان عالی پاکستان, نخست وزیر پاکستان

 

 

چرا دیوان عالی پاکستان نخست وزیر را سلب صلاحیت کرد؟

خبرگزاری فارس: دیوان عالی پاکستان نخست‌وزیر این کشور را به دلیل عدم همکاری با دادگاه در بازگشایی پرونده فساد رئیس‌جمهوری این کشور، فاقد صلاحیت اعلام کرد.

 

خبرگزاری فارس: چرا دیوان عالی پاکستان نخست وزیر را سلب صلاحیت کرد؟

به گزارش فارس به نقل از شبکه بی‌بی‌سی،  "یوسف رضا گیلانی" نخست‌وزیر پاکستان در ماه فوریه سال جاری میلادی متهم شد که اجازه بازگشایی پرونده‌های قدیمی فساد علیه "آصف علی زرداری" رئیس‌جمهور را نداده است.

بر اساس این گزارش،‌ دو ماه پیش، دیوان عالی پاکستان رسماً گیلانی را به اهانت به دادگاه به دلیل عدم اجرای دستور قضایی برای از سر گیری پیگرد رئیس جمهوری پاکستان متهم کرد.

 

پس از گذشت دو ماه، دیوان عالی پاکستان امروز، سه‌شنبه، نخست‌وزیر این کشور را فاقد صلاحیت اعلام کرد و تأکید کرد که وی از همان 26 آوریل سال جاری میلادی که حکم علیه او صادر شد، صلاحیت خود را از دست داده است.

روز 26 دی سال جاری، دیوان عالی پاکستان، نخست وزیر این کشور را در ارتباط با پرونده مربوط به فرمان عفو شماری از سیاستمداران پاکستانی در سال 2007 میلادی به دادگاه احضار کرد.

 

این فرمان عفو که توسط دولت سابق پاکستان صادر شد از جمله شامل منع پیگرد آصف علی زرداری نیز می‌شد که تا پیش از آن، به اتهام فساد مالی تحت تعقیب قرار داشت.

دیوان عالی پاکستان در دسامبر سال 2009 میلادی حکم عفو صادر شده از سوی دولت را لغو کرد و از دولت جدید خواست تا به پرونده کسانی که مشمول عفو شده اند رسیدگی کند.

مهلتی که دیوان عالی برای گشایش دوباره پرونده ها تعیین کرده بود به پایان رسید و به همین دلیل هم نمایندگانی از دولت برای ادای توضیحات در این باره به دادگاه احضار شدند.

 

علیرغم صدور حکم دیوان عالی پاکستان علیه گیلانی، وکیل وی گفته است که تنها مجلس می‌تواند نخست‌وزیر را از کار برکنار کند.

دیوان عالی نیز گفته که برای مجلس پاکستان احترام قائل است و آنها کار خود را انجام دهند و ما نیز کار خود را انجام می‌دهیم.

 

گروهی از تحلیلگران می‌گویند این اقدام می تواند، بحران سیاسی پاکستان را خیلی بیشتر از قبل کند.

"حزب مردم پاکستان"، حزب حاکم در این کشور برای بررسی این موضوع اقدام به تشکیل نشستی اضطراری کرده است.

این حزب در مجلس پاکستان دارای اکثریت است و می‌تواند جانشین آقای گیلانی را انتخاب کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که گیلانی تاکنون دو مرتبه در دیوان عالی کشورش تلاش کرده تا اتهامات وارده علیه خود مبنی بر عدم بازگشایی پرونده‌های فساد را باز کند..../فارس