ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ولخرج ترین مربی دنیا معرفی شد


سرمربی سابق چلسی در صدر ولخرج‌ترین مربیان یک دهه اخیر فوتبال جهان قرار گرفته است و بعد از او مانوئل پیگرینی در رده دوم قرار گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: سرمربی سابق چلسی در صدر ولخرج‌ترین مربیان یک دهه اخیر فوتبال جهان قرار گرفته است و بعد از او مانوئل پیگرینی در رده دوم قرار گرفته است.

به گزارش گلوبوی برزیل، ژوزه مورینیو را می‌توان «ولخرج‌ترین» مربی دنیا دانست. او از سال 2004 به این طرف، طی دو دوره مربیگری‌اش در چلسی (‌از 2004 تا 2007 و از 2013 تا کنون) و دورانی که روی نیمکت اینترمیلان و رئال‌مادرید نشسته، 903 میلیون یورو برای خرید بازیکن خرج کرده؛ مبلغ هنگفتی که هیچ مربی دیگری نتوانسته به آن برسد.

البته این تنها در زمینه خرید بازیکن است و طراز مالی باشگاه‌ها را در نظر نگرفته است. برای مثال مورینیو در چلسی بازیکنان زیادی از جوله شورله، دی بروین، لوکاکو، ماتا و داوید لوئیز را فروخت و با این پول توانست بازیکنان جدید بخرد و در واقع پولی از باشگاه برای خرید بازیکن نگرفت.

او در اینتر نیز با فروش ابراهیموویچ توانست پول لازم را برای خرید اتوئو، لوسیو و اسنایدر به دست آورد و در واقع همین حربه‌هاست که او را آقای خاص فوتبال جهان کرده است. البته «آقای خاص» در روزهایی که هدایت چلسی را بر عهده داشت، از سرمایه‌گذاری‌های کلانی که رقیبان چلسی برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر می‌کنند، انتقاد کرد و آن را به عنوان خرید عنوان قهرمانی خواند. وی همچنین گفت: زمانی که آبراموویچ به چلسی آمد، او را متهم به خرید قهرمانی کردند. حالا منچسترسیتی، یونایتد و لیورپول همین کار را می‌کنند.

مانوئل پیگرینی هم که سرمربی رئال مادرید بود زمانی که کهکشانی‌ها کریستیانو رونالدو، کریم بنزما و ژابی آلونسو را به خدمت گرفتند، در رده دوم جا گرفته است.

همچنین در این فهرست کارلو آنچلوتی که از فصل جدید او را روی نیمکت بایرن مونیخ خواهیم دید در رده سوم قرار گرفته است. این رقم در زمان حضورش در رئال‌ مادرید، میلان، چلسی و پاری‌سن‌ژرمن به ثبت رسیده است. کارلتو تنها ۲۲ میلیون یورو کمتر از مربی پرتغالی خرج کرده است.

روبرتو مانچینی که این فصل با اینتر نتایج خوبی کسب کرده است در رده بعدی قرار دارد. او زمانی که در سیتی بود خیلی ولخرجی کرد و البته همین ولخرجی هم باعث شد تا سیتی با او قهرمان لیگ برتر شود.

پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ در رده پنجم قرار گرفته است. البته او خوش‌شانس بوده است که آکادمی لاماسیا در زمان او چند بازیکن خوب را به تیم بارسلونا اضافه کرد و در واقع این تیم به خرید بازیکن اقدام نکرده است ولی در عین حال ریخت و پاش‌های او در بایرن مونیخ باعث شده است تا او در رده پنجم قرار گیرد.


ویدیو مرتبط :
بدترین مربی ورزشی دنیا !!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی گران‌ ترین فوتبالیست‌ های دنیا+عکس


گرانقیمت‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان چه کسانی هستند؟