ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ولخرج‌ترین پرسپولیس تاریخ


پرسپولیس بی برنامه‌ترین و ولخرج‌ترین باشگاه تاریخ لیگ برتر برای استفاده از کادر فنی خود است تا جاییکه اگر با برانکو هم قرارداد ببندد، این باشگاه برای امسال هفت میلیارد پول برای کادر فنی پرداخته است.

خبرگزاری مهر: اگر پرسپولیس طبق گزارشی که محمدحسین نژادفلاح به رسانه ها داده با برانکو ایوانکوویچ قرار داد ببندد و رقم قیمت او هم همان هفتصد هزار دلاری باشد که خبرش مطرح شده است و با توجه به بدهی ۶۰۰ میلیونی مالیاتی برانکو  بعید هم نیست، رقمی که پرسپولیس امسال برای کادر فنی خودش پرداخت کرده به شرط عدم تغییر برانکو ایوانکوویچ تا پایان فصل عدد بسیار بالایی را نشان می دهد که ناشی از عدم مطالعه صحیح و بی ثباتی در پرسپولیسی است که در ۱۴ ماه گذشته هفت مدیر را بالای سر خود دیده است.

هفتصد هزار دلار تقریبا می شود دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان. با احتساب اینکه برانکو هیچ دستیاری با خود نیاورد و از داشته های کادر فنی امروز پرسپولیس استفاده کند - که بعید است - و با توجه به اینکه قرارداد دایی و کادر فنی ابتدای فصل پرسپولیس رقمی در حدود سه و نیم میلیارد تومان بوده و باز با تخمین به اینکه قرارداد درخشان و دستیارانش حدود یک میلیارد تومان باشد، پرسپولیس این فصل برای کادر فنی خود رقمی نزدیک به هفت ۷ تومان هزینه کرده که در نوع خود بسیار جالب توجه خواهد بود.

این قرارداد و البته قرارداد ژوره مانوئل که قریب به همین مبلغ بود و فسخ شد نشان می دهد که پرسپولیس بی برنامه ترین باشگاه برای استفاده از مربیان خود است و هیچ مطالعه کاملی در این رابطه انجام نمی دهد و به همین دلیل واضح نمی تواند روی انتخاب خود پافشاری کند.

در واقع پرسپولیس هرگز در زمینه ساخت مربی درست عمل نکرده و قدر داشته های خود را هم در این زمینه نمی داند. باید دید آیا برانکو جانشین درخشان می شود یا اینکه به دلیل همین مبالغ بسیار بالا از این قرارداد صرف نظر می کند؟


ویدیو مرتبط :
زیباترین و سرنوشت سازترین گل تاریخ باشگاه پرسپولیس-کلیپ زیبای مردان سرخ-پرسپولیس قهرمان میشه-لحظه تاریخی قهرمانی پرسپولی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران‌ترین پرسپولیس تاریخ+جدول قراردادها



 

پرسپولیس لیگ دوازدهم، بدون شک گران ترین پرسپولیس تاریخ خواهد بود. تیمی که با سیدجلال حسینی رکورد نقل و انتقالات را شکست و در صورت به خدمت گرفتن خلعتبری، یک بار دیگر رکورد خود را جابه جا می کند.

این در حالی است که پرسپولیسی ها این خوش شانسی را دارند که علی کریمی کاپیتان و ستاره اصلی تیمشان به خاطر علاقه به تیم محبوبش و عدم احتیاج به مبلاغ سنگین مالی، معمولا قراردادهای پایینی با سرخپوشان امضا می کند.

محمد رویانیان مدیرعامل جدید پرسپولیس که هنوز سالگرد مدیرعاملی اش را جشن نگرفت. برخلاف مدیران قبلی این تیم که منتظر کمک های سازمان تربیت بدنی بودند زیاد نگران این قضیه نیست و خرج های میلیاردی می کند.

 

پرسپولیس , گران ترین پرسپولیس تاریخ

 

بمب های گران قیمت و جوانان ارزان

پرسپولیس این فصل حدود 14 میلیارد برای 24 بازیکن خود هزینه کرده و شهاب گردان درون دروازه، ماهینی، سیدجلال، بنگر، پولادی در خط دفاعی و محخمد قاضی را در خط حمله به خدمت گرفته است. محمدرضا خلعتبری، پله هافبک پرتغالی سابق اینترمیلان و یک دروازه بان خارجی دیگر خریدهای احتمالی سرخپوشان خواهد بود. در صورتی که پرسپولیس در این مدت یکی دو بازیکن نسبتا خوب دیگر را به خدمت بگیرد، قطعا هزینه های تیم اصلی از 15 میلیارد تومان فراتر نخواهد رفت.

 

هزینه سفر و هتل

پرسپولیس در بازی های خارج از خانه حدود 20 میلیون تومان هزینه سفر و هتل و هزینه های جانبی می پردازد. البته در صورتی که پرواز با هواپیمایی آسمان انجام شود. این هواپیمایی که اسپانسر پرسپولیس است، هزینه ای از این تیم دریافت نمی کند. در بازی های داخل خانه پرسپولیس هم هر بازی حدود 10 میلیون تومان بابت هتل و دیگر هزینه های متفرقه پرداخت می کند.

با توجه به اینکه در لیگ دوازدهم با حضور تیم هایی مثل سایپا، پیکان، نفت تهران، استقلال و راه آهن سرخپوشان 22 بار در ورزشگاه آزادی و فقط 12 بار در دیگر شهرستان ها به میدان می روند از لحاظ مالی هم هزینه هایشان کمتر می شود. مجموعا 220 میلیون برای بازی های داخلی و 240 میلیون برای بازی های خارج از خانه هزینه 460 میلیونی در طول فصل برای مدیران پرسپولیس ایجاد خواهد کرد که با احتساب بازی های جام حذفیف حدودا به 500 میلیون تومان می رسد.

 

ورزشگاه درفشی فر

در حال حاضر هزینه های عمرانی پیشرفت ورزشگاه درفشی فر بر گردن پرسپولیس نیست و سازمان ساخت تجهیز اماکن ورزشی وظیفه نوسازی کمپ را برعهده دارد. با این وجود، پرسپولیسی ها حدودا ماهی 50 میلیون تومان برای نگهداری از این ورزشگاه هزینه می کنند. هزینه ایت که تقریبا سالی 600 میلیون تومان می شود و جزو هزینه های روزمره تمام باشگاه های دنیاست.

 

پیراهن و شورت ورزشی

کمپانی معتبر آل اشپورت آلمان وظیفه تهیه لباس های پرسپولیس در تمام رده های سنی را برعهده دارد. با وجود اینکه همیشه هزینه تهیه پیراهن باشگاه برعهده شرکت تولیدکننده بوده و در کشورهای اروپایی این شرکت ها مبلغ زیادی به باشگاه ها می پردازند، آل اشپورت تنها بخشی از هزینه لباس پرسپولیس را برعهده گرفته است. به گفته یکی از کارمندان باشگاه معمولا پرسپولیسی ها باید سالی 300 میلیون برای لباس هایشان در تمام رده ها خرج کنند.

 

اجاره ورزشگاه آزادی

مسوولان دو تیم محبوب پایتخت، در بازی های خانگی باید 28 میلیون برای اجاره ورزشگاه آزادی بپردازند. هزینه ای که همیشه با بحث و حاشیه های فراوان همراه بوده اما فعال تغییری در روند آن ایجاد نشده است. این هزینه در 17 بازی لیگ، رقمی نزدیک به 500 میلیون تومان می شود. پرسپولیس فصل آینده در بازی های آسیایی حضور ندارد و فقط این هزینه را در مسابقات لیگ یا جام حذفی می پردازد.

 

کارمندان باشگاه و روزنامه رسمی

باشگاهی مانند پرسپولیسف کارمندان زیادی دارد و تقریباماهی 70میلیون تومان بابت حقوق این کارمندان می پردازد. مبلغی که در سال 840 میلیون خواهد شد. روزنامه رسمی پرسپولیس هم ماهی 20 میلیون تومان خرج داشت که از یک هفته قبل این هزینه توسط اسپانسر تامین می شود و هزینه ای برای باشگاه نخواهد داشت این اسپانسر یکی از هواداران پرسپولیس بوده که هزینه های روزنامه را برعهده گرفته است.

 

تیم های پایه

پرسپولیس در تمام رده های سنی تیم دارد و اخیرا تیم ب این باشگاه راه اندازی شده که فصل گذشته به قهرمانی لیگ استانی رسید. مجموع هزینه های تیم پایه و ب پرسپولیس کمتر از یک میلیارد می شود. مبلغی که همیشه مدیران پرسپولیس قول افزایش آن را می دهند.

 

مجموع هزینه ها و درآمدها

هزینه های جاری پرسپولیس در لیگ یازدهم، مبلغی حدود 18 میلیارد تومان می شود. در صورت ایجاد هزینه های اضافی که امری طبیعی در فوتبال ایران به شمار می آید، احتمالا این مبلغ حدود 20میلیارد خواهد شد. قرار است امسال وزرات ورزش مبلغی حدود 12 میلیارد به پرسپولیس و استقلال بدهد و پرداخت 8میلیارد باقی مانده برعهده باشگاه خواهد بود.

سازمان لیگ هم حدود یک میلیارد بابت حق پخش و بلیت فروشی و تبلیغات به پرسپولیس می پردازدف البته محمد رویانیان اعلام کرده به زودی بلیت فروشی را از سازمان لیگ می گیرد تا این درآمد بسیار بیشتر شود. سرخپوشان هنوز اسپانسر فصل آینده خود را مشخص نکرده اند و می توان انتظار داشت حدود 4 تا 5 میلیارد هم از این طریق درآمد عاید سرخپوشان شود. طی ماه های اخیر سایت رسمی پرسپولیس هم به یکی از منابع درآمد این تیم تبدیل شده که به گفته یکی از مسوولان این سایت، ماهی 50 میلیون تومان برای باشگاه درآمد دارد.

درآمدی که با توجه به بالا رفتن آمار بازدید، رو به افزایش است اما در همین شرایط هم سالی 600 میلیون تومان برای باشگاه سود خواهد داشت. اجاره سالن فوتسال و استخر درفشی فر هم به تامین هزینه های جاری این ورزشگاه کمک می کند در مجموع، اگر پرسپولیسی ها بتوانند درآمد خود را از بلیت فروشی افزایش دهند، بعید است سال آینده مشکلی در پرداخت هزینه های جاری این باشگاه ایجاد شود.../انتخاب