ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ولاسکو: کوبا سرزمین چگواراست و داستان متفاوتی با ایتالیا دارد



رقابت ایران با کوبا,ولاسکو,سرمربی تیم ملی والیبال ایران

گزارش خبرنگار ایسنا از هاوانا

ولاسکو: کوبا سرزمین چگواراست و داستان متفاوتی با ایتالیا دارد

سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از نخستین جلسه تمرینی در هاوانا تاکید کرد که مسابقه با کوبا داستان دیگری دارد.

خولیو ولاسکو در گفت‌وگو باایسنا در هاوانا، اظهار کرد: در نخستین جلسه تمرینی در کوبا شاهد شرایط نرمالی بودیم. ما سفر خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم و طبیعی است که پس از ساعت‌ها پرواز شروع دوباره تمرینات قدری سخت باشد. اما این هم بخشی از شرایط خاص مسابقات لیگ جهانی است. بازیکنان باید یاد بگیرند که خارج از خانه و در کشورهای مختلف با اختلاف زمانی قابل توجه چگونه ساعت خواب خود را تطبیق دهند.

 

وی افزود: تمرین خوبی را در نخستین روز اقامت در کوبا پشت سر گذاشتیم. فکر می‌کنم فردا شرایط بهتر هم می‌شود. بازیکنان باید بیاموزند که بعد از سفرهای طولانی زیاد استراحت نکنند. این نیز بخشی از مسابقه است. باید بتوانیم در شرایط سخت هم تمرین خود را دنبال کنیم.

 

سرمربی تیم ملی ایران درباره میزبانی کوبا نیز تاکید کرد: هتل و کیفیت غذاها خیلی مطلوب است. غذاهای اسپانیایی با کیفیتی سرو می‌شود. هتل ملیا(محل اقامت تیم ملی والیبال ایران) هم شرایط خوبی دارد. تا اینجا که یک روز از اقامت ما در کوبا می‌گذرد شرایط مطلوب است. اینجا سرزمین اسپانیایی تبارها و چگوراست و البته تفاوت‌هایی با ایتالیا و ایران دارد.

ولاسکو درباره بازی با کوبا نیز گفت: کوبا تیم جوانی در اختیار دارد.

 

ممکن است آن‌ها در کوتاه مدت همه ویژگی‌های خود را نشان ندهند. هر یک از بازی‌های آن‌ها مقابل آلمان، صربستان و ایتالیا و روسیه شرایط متفاوتی با یکدیگر داشت. من فکر می‌کنم باید در درجه اول بازی خوبی مقابل کوبا داشته باشیم. به مردم ایران هم می گویم نباید زیاد به پیروزی مقابل ایتالیا فکر کنیم. زیرا هر مسابقه داستان متفاوتی دارد./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
کوبا قربانی دیگر شاگردان ولاسکو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیگ جهانی والیبال قرعه کشی شد/همگروهی ایران با روسیه، ایتالیا، کوبا، صربستان و آلمان



لیگ جهانی والیبال قرعه کشی شد

شاگردان ولاسکو حریفان خود را شناختند/ ایران؛ پدیده تازه وارد!

تیم ملی والیبال ایران حریفان خود در لیگ جهانی والیبال را شناخت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش فارس، گروه بندی لیگ جهانی والیبال در نشست هماهنگی این رقابت ها در شهر زوریخ سوییس برگزار شد و تیم ملی والیبال ایران حریفان خود در این رقابت ها را شناخت.

لیگ جهانی والیبال سال 2013 برای نخستین بار در تاریخ این مسابقات با حضور 18 تیم و در 3 گروه 6 تیمی برگزار خواهد شد و گروه بندی دور مقدماتی این رقابت ها بر اساس رده بندی جهانی تیم های شرکت کننده است.

تیم ملی ایران در گروه دوم این رقابت ها با تیم های روسیه، ایتالیا، کوبا، صربستان و آلمان همگروه شد؛ تیم های برزیل، لهستان، ایالات متحده آمریکا، بلغارستان، آرژانتین و فرانسه در گروه اول قرار گرفتند.

تیم های کانادا، کره جنوبی، فنلاند، هلند و دو تیم دیگر که 25 دیماه 91 از سوی کمیته اجرایی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) اعلام خواهند شد، در گروه سوم این رقابت ها حضور دارند.

دور نخست یا بین قاره ای این رقابت ها از 11 خردادماه سال آینده (31 می سال 2013) به مدت پنج هفته برگزار خواهد شد که تیم های اول تا سوم هر گروه که در رنکینگ بهتری قرار دارند، سه میزبانی خواهند داشت و در دو بازی میهمان حریفان می‌شوند.

به این ترتیب در گروه دوم این رقابت ها که تیم ملی والیبال ایران قرار دارد، تیم های روسیه، ایتالیا و کوبا در 3 بازی دور بین قاره ای میزبان خواهند بود و در 2 بازی مهمان می شوند.

صعود به مرحله نهایی این رقابت ها نیز به این صورت خواهد بود که از گروه‌های اول و دوم 3 تیم برتر به همراه بهترین تیم گروه سوم به مرحله نهایی صعود می‌کنند که با تیم میزبان هشت تیم مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال را تشکیل می دهند.

مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال نیز از 16 تا 21 تیرماه سال 92 (26 تا 31 جولای 2013) برگزار خواهد شد که میزبان این مرحله نیز آخر ژانویه سال 2013 معرفی می شود.

* گروه بندی  لیگ جهانی 2013 به این شرح است: (WR، رنکینگ تیم ها در فهرست فدراسیون جهانی والیبال است)

گروه اول: برزیل (WR1)، لهستان (WR4)، ایالات متحده آمریکا (WR5)، بلغارستان (WR8)، آرژانتین (WR9) و فرانسه (WR16)

گروه دوم: روسیه (WR2)، ایتالیا (WR3)، کوبا (WR6)، صربستان (WR7)، آلمان (WR10)، ایران (WR14)

گروه سه: کانادا (WR18)، کره (WR22)، فنلاند (WR31)، هلند (WR41)، دو تیم متعاقباً اعلام می‌شوند.

در دوره گذشته این رقابت ها تیم های ملی والیبال لهستان، آمریکا و کوبا به ترتیب در مکان های اول تا سوم قرار گرفتند.

تیم ایران در دور مقدماتی این رقابت ها دو بار در قاهره تیم مصر را شکست داد و سپس دو بار در تهران مقابل تیم ژاپن به برتری رسید تا به همراه تیم هلند مجوز حضور در لیگ جهانی را کسب کند.

تیم ایران برای نخستین بار است که در چنین تورنمت معتبر و مهمی حضور پیدا می کند و با توجه به نتایجی که اخیراً والیبال ایران کسب کرده است، مردم، مسئولان و هواداران این رشته امیدوارند که شاگردان ولاسکو بازهم بتوانند لقب "پدیده" رقابت ها را به خود اختصاص دهند./فارس