ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

وقتی ژنرال این همه لشکر نداشت +عکس



وقتی ژنرال این همه لشکر نداشت +عکس

نگاهی می اندازیم به چند فریم از روزهای ابتدایی ورود امیر قلعه نویی به چرخه مربیگری در لیگ برتر

استقلال تهران در آخرین بازی هفته هفتم مهمان استقلال خوزستان خواهد بود؛ در ورزشگاهی که امیر قلعه نویی از آن به عنوان خانه استقلال یاد کرده است.

 

شهر اهواز و ورزشگاه تختی اهواز این شهر؛ البته برای امیر قلعه نویی تداعی کننده خاطرات خوب روزهایی است که وی را در قامت یک مربی قابل اعتناء به لیگ برتر معرفی کرد.

 

قلعه نویی پیش از حضور در اهواز به عنوان دستیار سرمربی در استقلال تهران فعالیت داشت و در مقطعی هم سرمربی آن تیم در جام حذفی بود اما برای اولین بار در لباس مربی گری تیم پرطرفدار استقلال اهواز به چرخه مربیگری لیگ برتر وارد شد. این اتفاق در لیگ دوم رخ داد و قلعه نویی در سال های بعد از آن پرافتخارترین مربی لیگ برتر شد و تا سرمربی گری تیم ملی ایران پیش رفت. نگاهی می اندازیم به چند فریم از روزهای ابتدایی مربی گری امیر قلعه نویی در لیگ برتر ایران.

 

لیگ برتر ایران ,استقلال تهران ,استقلال خوزستان

 

1- ژنرال و آبراموویچ
واژه استقلال اهواز روی پیراهن موجود در دستان قلعه نویی و علی شفیعی زاده، یادآور دوره ای است که باشگاه های ایرانی از بی اسپانسری، نام تیم هایشان را روی پیراهن درج می کردند. این عکس البته مربوط به لحظه معارفه قلعه نویی نیست، بلکه علی شفیع زاده مالک جدید استقلال اهواز در زمستان سال 81 کنار سرمربی تیم ایستاده تا ورودش به فوتبال ایران با لقب آبراموویچ را اعلام کند. قلعه نویی چند ماه قبل از ثبت این عکس، با حکمی از نصرا... هیبدی مدیرعامل وقت استقلال اهواز سرمربی این تیم شده بود.

 

لیگ برتر ایران ,استقلال تهران ,استقلال خوزستان

 

2- آن همه لشکر نبود
قلعه نویی در سال اول حضورش در لیگ برتر، فقط بهمنی مربی بدنساز را با خودش به اهواز آورد و از کادر فنی پرتعداد این روزها خبری نبود. کریم بوستانی یکی از دروازه بان های برتر تاریخ فوتبال خوزستان و ایران نیز به عنوان مربی بومی در کنار قلعه نویی فعالیت می کرد. آن روزها، لوگوی البسه و استفاده از برند خاص برای قلعه نویی اهمیت نداشت و بر تن کردن یک تک پوش ورزشی با نقش سوسمار را عشق بود.

 

لیگ برتر ایران ,استقلال تهران ,استقلال خوزستان

 

3- شکست دادن قهرمان
این عکس مربوط به پایان بازی استقلال اهواز و سپاهان است که نصرا... هیبدی گوینده شبکه خبر سیما و مدیرعامل وقت استقلال اهواز؛ بعد از پیروزی تیمش بر گونه قلعه نویی بوسه می زند. در آن دوره، سپاهان با فرهاد کاظمی مقتدرانه به قهرمانی رسید و تا قبل از این بازی، تنها تیم بدون باخت محسوب می شد. اهوازی ها اما با قلعه نویی سپاهان را زمین گیر کردند تا سرمربی تازه وارد لیگ برتر قابلیت هایش را ثابت کند. در آن دوره، هیبدی و قلعه نویی به عنوان مدیرعامل و سرمربی رابطه گرمی داشتند و همدیگر را حمایت می کردند. البته نه به گرمی رابطه فتح الله زاده و قلعه نویی در هفته های گذشته!

 

لیگ برتر ایران ,استقلال تهران ,استقلال خوزستان

 

4- رختکن آزاد الورود
رختکن تیم ها در ابتدای دهه 80 بر خلاف سال های بعد که فوتبال به سمت حرفه ای شدن گام برداشت، ممنوع الورود نبود. هواداران نزدیک به تیم ها و مسئولان محلی، بعد از هر مسابقه خصوصاً روزهایی که تیم محبوب آن ها به پیروزی می رسید، وارد رختکن می شدند تا در شادی بازیکنان و مربیان تیم شریک شوند.

 

قلعه نویی که در متن این تصویر، مشغول خوش و بش با حاضران در رختکن تیمش است، موفق شد با استقلال اهواز مقابل استقلال تهران به پیروزی برسد و در پایان فصل از سوی دکتر قریب به عنوان سرمربی استقلال تهران برگزیده شد.

 

لیگ برتر ایران ,استقلال تهران ,استقلال خوزستان

 

منبع:bartarinha.ir


ویدیو مرتبط :
4 عکس زیباو جدیدسردار پیروز لشکر اسلام حاج قاسم سلیمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راننده ژنرال در وزارت ورزش چه کسی بود ؟ / عکس



راننده ژنرال در وزارت ورزش چه کسی بود ؟ / عکس

سایت گل - عصر دوشنبه امیر قلعه نویی با کسی به ساختمان وزرات ورزش رفت که چهره این مرد برای فوتبالدوستان چندان آشنا نیست . گفته می شود فردی که در این عکس پشت فرمان نشسته ، یکی از دو برادری است که امیر قلعه نویی نام انها را به عنوان حامیان و کمک دهنده به هیئت مدیره باشگاه استقلال معرفی کرده است .

البته به نظر می رسد که این افراد با نمونه هایی مانند هدایتی و علی انصاری قابل مقایسه نباشند اما شاید آنها جانشینانی برای علی نظری جویباری باشند که گفته می شود دیگر در پازل تاکتیکی ژنرال جایی ندارد و دوره اش به سر آمده ! شاید !/گل


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب