ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

وقتی مردم پروین را غافل‌گیر کردند



 

 

در برنامه نود دیشب بازهم اتفاق جالبی افتاد و یکی از واقعیت های فوتبال ایران رو شد.

پس از اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس و روی کار آمدن کادر مدیریت جدید عادل فردوسی پور دیشب علی پروین را به نظر سنجی گذاشت که هواداران سلطان را غافل گیر کردند.

در ادامه خلاصه ای از اتفاقات دیشب برنامه نود را می خوانید:

* آندو میهمان گفت‌وگوی ویژه

در قسمت گفت و گوی ویژه آندرانیک تیموریان بازیکن ملی پوش تیم فوتبال استقلال میهمان برنامه 90 بود.

تیموریان در این گفت‌وگو درباره حضورش در فوتبال و رسیدن به تیم ملی و سپس لیگ برتر انگلیس و بازگشت دوباره‌اش به لیگ ایران و استقلال صحبت کرد.

وی گفت: خوشحالم و احساس غرور می‌کنم از اینکه برای تیم ملی بازی می‌کنم و هر کاری که بتوانم برای سربلندی ایران انجام خواهم داد.

وی در مورد حضورش در جام جهانی و سپس ترانسفر به لیگ برتر جزیره گفت: حضور در جام جهانی شانس من را برای بازی در لیگ‌های اروپایی بالا برد. حضور در لیگ برتر جزیره انتقالی رویایی بود.

بازیکن استقلال همچنین با اشاره به جام جهانی 2006 آلمان گفت: حیف شد که در آن مسابقات به درو دوم نرفتیم جلوی مکزیک بد شانسی آوردیم و می‌توانستیم به مرحله بعدی صعود کنیم.

تیموریان در پاسخ به سؤال فردوسی پور مبنی بر اینکه اکنون باتجربه تر است یا آن زمانی که در لیگ برتر جزیره بازی می‌کرد گفت: الان نسبت به زمانی که در انگلیس بازی می‌کردم آماده‌تر و با تجربه تر هستم. اکنون از تیم‌های اروپایی پیشنهادی ندارم.

نکته جالب توجه در این گفت و گو اصرار فردوسی پور به بازی خشن تیموریان در مستطیل سبز بود و نشان دادن بازی‌های گذشته این بازیکن. مجری 90 مدام به وی توصیه می‌کرد که در زمین کمتر خشن بازی کنند اما تیموریان اصرار داشت که این، نوع بازی‌اش است و جنگندگی و درگیری فیزیکی خصوصیات ذاتی وی در مستطیل سبز محسوب می‌شود.

در پایان گفت و گوی ویژه 90 گل جواد نکونام که شب گذشته از روی نقطه پنالتی در دیدار مقابل بیلبائو به ثمر رسیده بود پخش شد. اوساسونا بازی این هفته را 3 بر یک واگذار کرد.

* کری خوانی دایی و مهدوی کیا

پس از گفت و گوی ویژه قسمت دوم برنامه 90 تا 90 پخش شد که اختصاص به برنامه قدیمی در شهریور و مهر ماه 1378 داشت.

در این آیتم حدود 6 دقیقه‌ای گزیده‌ای از برنامه 90 در 12 سال پیش پخش شد که در قسمتی از آن برنامه مهدی مهدوی کیا و علی دایی که در آن زمان در تیم‌های هامبورگ و هرتابرلین بازی می‌کردند میهمان این برنامه بودند و باید پس از بازی تیم ملی در بوندس لیگا مقابل یکدیگر قرار می‌گرفت که فردوسی پور در آن برنامه قصد داشت کری خوانی بین مهدوی کیا و دایی به وجود آورد اما این اتفاق رخ نداد. دایی گفت ما جلوی پایین جدول هستیم و باید ببریم و مهدوی کیا گفت شاید در ترکیب نباشیم و بهتر است کری نخوانیم.

در ادامه، به بررسی چهارمین شکست این فصل پرسپولیس در دیدار مقابل مس کرمان پرداخته شد.

از ابتدای برنامه فردوسی پور سعی داشت با رویانیان مدیر عامل پرسپولیس تماس تلفنی برقرار کند که در نهایت هم موفق به این کار نشد.

حمید استیلی مربی پرسپولیس هم پاسخگوی تلفن خود نبود.

* احتمال 50 درصدی بازگشت ایران

در ادامه برنامه ۹۰ مهدی محمد نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال روی خط برنامه آمد و درباره بازگشت تیم امید به رقابت‌های انتخاباتی المپیک ۲۰۱۲ لندن توضیحاتی را ارائه داد و گفت: این پرونده در کمیته انضباطی فیفا مفتوح است. آخرین خبر هم امروز (دیروز) بعدازظهر وکیل فدراسیون فوتبال به اطلاع ما رساند و گفت که پرونده به بازرسی فیفا ارجاع شده است. با توجه به مدارک ما و عراق و کنفدراسیون فوتبال آسیا پرونده به این مرجع ارجاع شده است. قرار است بعد از پاسخ استعلام کمیته انضباطی فیفا رای صادر شود. فکر نکنم حداقل تا دو هفته آینده رای صادر شود. پرونده به موقع تشکیل شده است.

وی در پاسخ به سؤال فردوسی‌پور مبنی بر اینکه چند درصد امیدوار به بازگشت تیم امید به گردونه مسابقات است، گفت: با توجه به روند پرونده و اطلاعاتی که کسب کردم مدارک ما خوب و پرونده به نفع ما است و ۵۰ درصد احتمال بازگشت تیم امید وجود دارد

* حمله شدید قلعه نویی به کمیته داوران

سرمربی تراکتورسازی که تیمش در هفته های اخیر خیلی موفق عمل نکرده این اتفاقات را ناشی از عملکرد داوران دانست. قلعه نویی عملکرد داوران در بازی های تراکتورسازی را سریالی دانست که از بازی نفت و تیمش در تبریز و دعوایش با غمزه، کمک داور بازی شروع شده است.

او در واکنش به طول درمان آقای غمزه گفت: «آقای فردوسی پور این حرف ها کدام است؟ اگر قرار است پزشکی قانونی طول درمان بدهد، باید نیروی انتظامی نامه بدهد تا او بتواند برود طول درمان بگیرد. من هنوز هم می گویم در پمپ بنزینی چنین اتفاقی نیفتاده و آقای غمزه دروغ گفته است.»

اعتراض او به این موضوع منجر به واکنش کمیته داوران شد. اما نکته عجیب غیبت رضا غیاثی به عنوان سخنگوی کمیته داوران بود. یدالله سلیمانی، دبیر کمیته داوران روی خط حاضر شد و جالب اینکه تاکید کرد که مهدی تاج به عنوان رئیس کمیته داوران در یک تماس تلفنی در هنگام پخش مصاحبه قلعه نویی، سلیمانی را مامور پاسخگویی کرده و غیاثی را معذور!

سلیمانی البته نسبت به غیاثی با آرامش بیشتری پاسخگو بود اما نحوه صحبت های او کمی حاشیه برانگیز بود. حرف های سلیمانی باعث شد تا دوباره ماجرای پمپ بنزین تبریز زنده شود. همین موضوع باعث شد تا قلعه نویی دوباره روی خط برنامه نود بیاید و در حالی که همگان منتظر یک دعوای لفظی شدید بین قلعه نویی و سلیمانی بودند اما سرمربی تراکتورسازی هوشیارانه عمل کرد و بر خلاف سابقه ای که دارد این بار بسیار هوشمندانه به صحبت های سلیمانی واکنش نشان داد.

قلعه نویی البته کنایه زنی را فراموش نکرد: «من به نیروی انتظامی گفتم باید مراقب جایگاه های بنزین باشد. به هر حال ما دو بازی باختیم، هر دو بازی هم داورش آقای ممبینی بوده. من نمی خواهم گناه را گردن داوری بیاندازم. به هر حال ما یک کلمه حرف زدیم و 5 میلیون هم جریمه شدیم اما این که نمی شود حق تیم تراکتورسازی را ضایع کرد. یعنی حتی یک خطا هم نباید در این بازی ها علیه ما گرفته شود؟»

در طرف مقابل سلیمانی گفت: «بهتر است آقای قلعه نویی جنبه باخت داشته باشند و بی دلیل داوری را مقصر اشتباهات خود نکنند.»

همین واکنش سلیمانی می توانست قلعه نویی را عصبانی کند اما او بر خلاف دفعات قبل سعی کرد خونسردی خود را حفظ کند: «ماهیت کمیته داوران را دو هفته قبل آقای نصیرزداده در همین برنامه نود برای همه مردم روشن کرد و نیازی نیست که من توضیحی بدهم.»

اشاره قلعه نویی به مجادله نصیرزاده با غیاثی بود. شبی که خیلی ها معتقدند که غیاثی در مقام سخنگوی کمیته داوران عملکرد مناسبی نداشت!

سلیمانی در پاسخ به این کنایه قلعه نویی سعی کرد به نوعی علیه نصیرزاده موضع بگیرد و با ادبیاتی خاص نشان دهد که نصیرزاده چندان مورد قبول مردم نیست! این در حالیست که در سال های گذشته هوشنگ نصیرزاده جزو کارشناسان محبوب برنامه های داوری در تلویزیون و رسانه ها بوده است.

* غیاثی از سخنگویی کمیته داوران عزل شده

حرف های رضا غیاثی در هفته های اخیر سبب شد تا سرانجام او دیگر مسئول پاسخگویی به سئوالات داوری نباشد.

در برنامه این هفته 90 مشخص شد رضا غیاثی دیگر حق مصاحبه ندارد. سخنگوی کمیته داوران که در نبود حسین عسگری با مصاحبه های آتشینش، شب هایی خاص مثل برنامه 90 دو هفته قبل را رقم زده بود. فردوسی پور از اینکه جای غیاثی، سلیمانی یعنی دبیر فدراسیون خواهان ادای توضیحات شده بود؛ پرسید: «چرا آقای غیاثی جوابگو نیستند؟ مگر ایشان سخنگوی کمیته داوران نیست؟» که در پاسخش سلیمانی گفت: «راستش آقای تاج به من زنگ زدند و خواستند پاسخ آقای قلعه نویی را بدهم.»

غیاثی غیر از عصبانیتش در برنامه 90 دو هفته قبل و چند مصاحبه جنجالی، چندی قبل حرف های تندی را به یکی از افراد سرشناس رسانه ای زده بود که برآیند این اتفاقات شاید دلیل اصلی باشد برای دور شدن او از سمت سخنگویی کمیته داوران. غیاثی که نصیرزاده در وصفش گفت: «شاید بتوانی دبیرکل سازمان ملل باشی اما سخنگوی خوبی نیستید.»

البته سلیمانی هم در این مصاحبه کوتاهش به سبک غیاثی سخن گفت و قلعه نویی را با بدترین واژگان مورد مخاطب قرار داد و بعد از این هم به شدت علیه نصیرزاده سخن گفت و او را عنصری شناخته شده خواند.

* هواداران علی دایی را می خواهند

محمد پنجعلی امشب در برنامه نود در مصاحبه تلفنی با این برنامه تاکید کرد: «زمان استعفای استیلی فرا رسیده است. عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس که قرار است در جلسه هیئت مدیره این باشگاه در صبح روز سه شنبه با ادامه کار استیلی در این تیم مخالفت کند در گفتگو با عادل فردوسی پور خیلی ساده و شفاف با صراحت گفت: «من احساس می کنم که باید به نظر مردم احترام گذاشت. ما با این وضعیت نتیجه نمی گیریم. من از نظر فنی حمید را قبول دارم اما او با این شرایط در پرسپولیس نتیجه نمی گیرد!»

پنجعلی همچنین پیشنهاد خود را برای جانشینی استیلی عنوان کرد: «علی دایی، چه اشکالی دارد که به نظر مردم احترام بگذاریم. مردم علی دایی را می خواهند. ما باید با باشگاه راه آهن رایزنی کنیم و ببینیم اگر می شود علی را به پرسپولیس بیاوریم.»

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس که سیاست احترام به نظر مردم را برای صحبت های خود در برنامه نود انتخاب کرده بود، ادامه داد: «مردم با این ترکیب کادر فنی موافق نیستند. حمید هم الان فشار زیادی را تحمل می کند. به نفع خود استیلی هست که به احترام نظر مردم استعفا بدهد.»

او همچنین درباره سمت تازه علی پروین به عنوان مدیر راهبری سعی کرد سر بسته و بدون نظر به نوعی با اعلام بی نظری و عدم حمایت از این سمت تازه مخالفت خود را با تصمیم جدید رویانیان ، مدیرعامل این باشگاه نشان دهد.

* نتیجه نهایی نظرسنجی نود: 61 درصد مردم می گویند پروین تیم را نجات نمی دهد!

مسابقه پیامک برنامه نود این هفته به یک نظرسنجی درباره تیم پرسپولیس اختصاص داشت.

پرسش این برنامه این گونه طرح شده بود: با توجه به سمت جدید علی پروین به عنوان مدیر فوتبال آیا او می تواند پرسپولیس را از بحران خارج کند؟

در شروع برنامه نود البته درصد نظرات موافقان و مخالفان به همدیگر نزدیک بود اما بعد از صحبت های محمد پنجعلی آمار مخالفان رشد قابل توجهی داشت. در پایان برنامه مشخص شد که 61 درصد مردم معتقدند که پروین نمی تواند در این شرایط پرسپولیس را از بحران خارج کند و البته 39 درصد نظر دیگری داشتند.

* وقتی 90 برنامه ای شد برای نجات جان یک انسان

خانواده ایرانی الاصل خارج از ایران از طریق 90 خواهان کمک به فرزندشان شدند.

خانواده ای ایرانی ساکن اروپا در ایمیلی به برنامه 90 از مردم کشورمان خواستند تا به فرزند 14 ساله شان کمک کنند. پسربچه ای که در یک باشگاه کوچک بازی می کرده.

پسری به اسم تایماز که برای نجات از بیماری سرطان، نیاز به عمل پیوند مغز استخوان و سلول های بنیادین داشته و عادل فردوسی پور از مردم خواست تا آنهایی که تمایل دارند با ایمیل این خانواده تماس بگیرند و برای پیوند سلول بنیادین به او و دیگرانی که این بیماری خطرناک را دارند، کمک کنند.


ویدیو مرتبط :
آخر خلاقیت با موز (دیگران را غافل گیر کنید )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گیر پروین به معاون شدن بازیگر مشهور سینما در پرسپولیس



اخبار,اخبار ورزشی,پروین

یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس که موافق ماجرای معاونت فرهنگی باشگاه است، گفت: «دومنک هم اول بازیگر بود و بعد سرمربی فرانسه شد.

شایعه انتخاب پژمان بازغی به عنوان معاون فرهنگی باشگاه پرسپولیس باعث به‌وجود آمدن حرف و حدیث‌های جدیدی شد.

هر چند که پژمان در طول این چند روز سکوت کرد و ترجیح داد تا به کارهای هنری‌اش بپردازد ولی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که علی پروین و تعدادی از نزدیکان او به این ماجرا واکنش نشان داده‌اند.

پروین که مدت‌هاست سکوت کرده اتفاقا ارتباط خوبی نیز با پژمان بازغی دارد، در یک جمع خودمانی به انتقاد از مسئولان باشگاه پرسپولیس پرداخته است. سلطان که از شکست سرخ‌ها در بازی های لیگ برتر به شدت ناراحت بود، به انتقاد از مسئولان باشگاه پرسپولیس پرداخت: «به جای این قرتی‌بازی‌ها برن یه فکری به حال تیمشون بکنن.»

سرمربی سابق پرسپولیس که مدت‌هاست ترجیح می‌دهد در مورد این تیم صحبتی نکند، در این جمع خودمانی صحبت‌های جالبی کرد: «ما پرسپولیسی هستیم و از این تیم حمایت می‌کنیم... چند وقته حرف نزدیم و بازم تا جایی که بشه حرفی نمی‌زنیم ولی وضعیت پرسپولیس تو لیگ خوب نیست... مردم دارن حرص می‌خورن... اگه این‌جوری برن جلو خیلی کار سخت می‌شه... آخر فصل هر یه امتیازی که الان از دست می‌دیم کلی به دردمون می‌خوره.»

گیر سلطان به ماجرای معاونت فرهنگی باشگاه ادامه دارد: «به جای اینکه دنبال آوردن بازیگر باشن برن و کار فنی تیم رو درست کنن. من کاری به این کارا ندارم و اون بنده خدا هم پرسپولیسیه ولی اول باید کار فنی تیم درست بشه.»

در حالی که منبع رسانه‌ای نزدیک به پروین صحبت‌های دیگری هم در مورد این ماجراها می‌کند، یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس که موافق جذب بازغی است و این خبر را منتشر کرده در جریان این موضوع قرار می‌دهیم و او هم صحبت‌های جالبی در مورد اظهارنظر پروین می‌کند: «بدون شک مسئولان باشگاه پرسپولیس هم از جایگاه این تیم در جدول ناراحت هستند. در حال حاضر هدف ما حمایت از برانکو و تقویت تیم است و همه این را مطمئن باشند که پرسپولیسی‌ها تلاش می‌کنند تا دل مردم و هواداران را شاد کنند.»

توجیهات این عضو نزدیک به باشگاه پرسپولیس در مورد ماجرای بازغی آن هم در شرایطی که سرخ‌ها سکوت کرده‌اند، شنیدنی است: «فراموش نکنید که "دومنک" سرمربی تیم‌ملی فرانسه در جام جهانی 2002 یک بازیگر بود. در پرسپولیس کسی نمی‌خواهد از معاونت فرهنگی کمک فنی بگیرد و او را روی نیمکت بنشاند، هدف این است که به وضعیت فرهنگی باشگاه توسط یک هنرمند پرسپولیسی و بااخلاق سر و سامان بدهیم.»

اخبار ورزشی - روزنامه گل