ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

وقتی آگرو، مسی را احمق خطاب کرد


ستاره منچسترسیتی خبر خداحافظی مسی از تیم ملی فوتبال آرژانتین را رد و تاکید کرد که آقای کاپیتان در اندیشه موفقیت با پیراهن آلبی سلسته است.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از سایت گل، بعد از این که تیم ملی فوتبال آرژانتین نتوانست عنوان قهرمانی را در رقابت های کوپا آمه‌ریکا به دست آورد و در ضربات پنالتی برابر شیلی تن به شکست داد بسیاری از آرژانتینی‌ها به انتقاد از کاپیتان خود لیونل مسی پرداختند و حتی از او خواستند که دیگر به آرژانتین برنگردد.

این برخورد تند مردم آرژانتین با فوق ستاره خود باعث شد تا بسیاری از احتمال خداحافظی مسی از بازی‌های ملی سخن به میان آورند که البته این موضوع رد شد و ستاره آبی-اناریها به اردوی تیم ملی کشور رفت.

سرخیو آگرو، ستاره منچستر سیتی هم تاکید کرد که خبر خداحافظی مسی از تیم ملی فوتبال آرژانتین کذب محض است.

او گفت: وقتی این شایعات زیاد شد پیش مسی رفتم و به او گفتم، احمق درست است که می خواهی از تیم ملی خداحافظی کنی؟ مسی جواب داد که اصلا این گونه نیست و چنین خبرهای ساخته و پرداخته رسانه ها است. به او گفتم یعنی قرار است دوباره همدیگر را ببینیم؟ در این هنگام مسی خندید.

ستاره منچستر سیتی ادامه داد: مسی در تیم ملی آرامش دارد. او هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و باید به تلاشش ادامه دهد. مسی باید به خواسته کشورش پاسخ دهد و برای خوشحال کردن مردمش نهایت تلاش خود را به کار گیرد.

آگرو در پایان سخنان خود گفت: همه روی مسی تمرکز کرده‌اند. بعضی از افراد هستند که تنها می خواهند روی نکات منفی مسی تمرکز کنند و آنها را بزرگ جلوه دهند. مدت‌ها است که با این موضوع عادت کرده‌ایم و خود مسی هم می داند که چه اتفاقاتی در حال افتادن است. او به بازی با پیراهن آلبی سلسته ادامه خواهد داد.


ویدیو مرتبط :
گرفتن توپ از آگرو توسط مسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قوچان‌نژاد:در بازی آرژانتین،مسی و آگرو رانمی شناسیم



اخبار,اخبار ورزشی, جام جهانی 2014

 
 اخبار ورزشی - قوچان‌نژاد:در بازی آرژانتین،مسی و آگرو رانمی شناسیم/مثل بازی نیجریه باشیم،از آرژانتین نتیجه می گیریم

 رضا قوچان نژاد می‌گوید اگر غیر از دروازه‌بان نیجریه هر کسی درون دروازه بود، ضربه سرش تبدیل به گل می شد.

  رضا قوچان‌نژاد در بازی با نیجریه می‌توانست زننده یك گل باشد. او در نیمه اول ضربه سر زیبایی به سمت دروازه نیجریه زد كه دروازه‌بان این تیم توپ را دفع كرد. اگر آن توپ گل می‌شد حالا ایران سه امتیاز با ارزش از نیجریه گرفته بود. با این حال هنوز تیم ملی ایران ناامید نیست و به قول كارلوس كروش، در جام جهانی باقی مانده است. با رضا قوچان‌نژاد در مورد مسابقه با نیجریه و بازی بعدی تیم ملی مقابل آرژانتین صحبت كرده‌ایم.

رضا از اتفاقات قبل از بازی شروع کنیم. مربی نیجریه بعد از قرعه کشی رقابت ها در مصاحبه ای بدون آنکه شانسی برای ایران قایل باشد، گفته بود نیجریه و بوسنی برای دومی در گروه رقابت می کنند. او هیچ اسمی از تیم ملی نیاورد و رفتار او برای رسانه ها و همینطور مردم ایران جالب نبود. احتمالا با عملکردی که مقابل این تیم داشتید، حالا اسم ایران را یادش می ماند.

او نظرش را گفته و نمی توانیم ایرادی بگیریم. ما اصلا کاری با حرف های او نداریم، حالا یک چیزی گفته است. مهم این است که شما در زمین بازی چکار می کنید. ما یاد گرفته ایم در زمین زحمت مان را بکشیم و کاری را خودمان را انجام بدهیم. راستش را بخواهید، من این حرف را قبلا نشنیده بودم و اولین بار است که می شنوم او چه حرفی هایی زده است.

 

اصلا هم برایمان مهم نیست، هر کس هر حرفی دوست دارد می تواند بزند. مهم این است که یک تیم باشید و به زمین بروید و بازی تان را داخل زمین انجام بدهید. وگرنه، بیرون از زمین هرکسی می تواند هر چه می خواهد بگوید. نمی توانیم از آنها هم ایراد بگیریم، چون این نظرشان است. برای ما بازی وقتی شروع می شود که داور سوت شروع بازی را می زند و ما هم کارمان را شروع می کنیم. به نظر من آدم و یک تیم باید خودش را در زمین بازی نشان بدهد. ما جلوی نیجریه نشان دادیم که در زمین بازی می جنگیم. خدا وکیلی، ما جلوی در بازی اول عین شیر بازی کردیم. نمی دانم چطوری بگویم ولی من واقعا افتخار می کنم به تیمم. به تیم ملی کشورم.

کروش قبل از بازی گفته بود که من در این بازی نیاز به جنگجو دارم. آیا شما با عملکردی که در زمین بازی داشتید، جنگجوهای کارلوس کروش بودید؟
دیگر نیازی به توضیح اضافه ای نیست و شما خودتان بازی را دیدید. دیدید که برای هر توپ و هر پاس در زمین بازی جنگیدیم. تیم نیجریه واقعا یکی از بهترین تیم های آفریقاست، این را فراموش نکنید. بازیکنان این تیم هم نیاز به معرفی ندارند. آنها در تیم های مختلف اروپایی بازی می کنند و بعضی شان در بهترین لیگ ها هستند. ما در بازی نیجریه واقعا برای هر توپ جنگیدیم. درست است که بازی را نبردیم، ولی تلاش کردیم. این یک امتیاز هم برای شروع بد نبود. در نیمه اول می توانستیم دروازه نیجریه را باز کنیم. من خودم یک شانس گلزنی داشتم. نیمه دوم هم دوباره حمله کردیم و دو سه شوت زدیم ولی توپ هایمان گل نشد. به نظرم خوب شروع کردیم و امتیاز خوبی به دست آوردیم.

درباره صحنه نیمه اول... واقعا چطور دورازه بان نیجریه آن توپ را مهار کرد؟ او بهترین گلر فصل گذشته لوشامپیونه فرانسه شد. اگر گلر دیگری جای او بود، توپ گل می شد؟
خدایی اش گلر خیلی خوبی بود. اصلا فکر نمی کردم بگیرد. وقتی هد را زدم گفتم توپ رفت توی گل و می خواستم شادی کنم ولی نمی دانم.... قسمت نبود. سیو خیلی خوبی داشت. دیگر به آن فکر نمی کنم. نه من و نه دیگر بازیکنان. این بازی برای تمام شد. بازی گذشته ما بوده و حالا باید به جلو نگاه کنیم. یک امتیاز مهم گرفتیم. حس همه بچه ها خوب است. حالا برای بازی با آرژانتین کلی انگیزه داریم.

در این بازی تیم ملی بیشتر دفاعی بازی کرد. این بر روی تو که تک فوروارد هستی، فشار ایجاد نمی کند؟ آن جلو تنها هستی و مدام باید به عقب برگردی و توپ بگیری. در زمین خیلی خسته می شوی، درست است؟
چطوری بگویم، معلوم است که هر بازی در جام جهانی سخت است. ما یک تیم هستیم. باید همه با هم دفاع کنیم و در زمان حمله هم، با هم دفاع کنیم.  من یک چیز بگویم، درست است ایران تیمی نیست که بتواند جام جهانی را ببرد ولی کیفیت خاص خودش را دارد. اگر با تیم کار کنیم، می توانیم نتیجه بگیریم ولی اگر قرار است برای خودمان بازی کنیم، اصلا نمی توانیم نتیجه لازم را به دست بیاوریم.

 

ما برزیل و آرژانتین نیستیم که 7،8 بازیکن خیلی فوق العاده داشته باشیم. ما شاید مثل آنها بازیکنی نداشته باشیم که 3،4 نفر را دریبل کند اما یک تیم هستیم. باید از لحاظ تیمی فشرده بازی کنیم و تاکتیک قوتی داشته باشیم تا بتوانیم در زمین بازی نتیجه بگیریم. در بازی نیجریه می توانستیم با همین انسجام برنده باشیم ولی قسمت نبود. اما حداقل بچه ها انگیزه گرفته اند و می توانند از نتیجه راضی باشند تا در بازی های آینده بتوانیم نتایج بهتری به دست بیاوریم.

در اواسط نیمه دوم بازی با نیجریه، کریم انصاری فرد کنار زمین آمد و با تو دقایقی حرف زد. دیالوگ خاصی بین شما رد و بدل شد.
راستش یادم نیست.

خیلی با ذوق و شوق با تو حرف می زد. واقعا یادت نیست؟
واقعا یادم نیست. در زمین ما خیلی زیاد حرف می زنیم. من خودم با کروش حرف می زنم و خیلی بازیکنان دیگر. به خاطر همین یادم نیست چه حرفی بین ما رد و بدل شد.

با توجه به بازی آرژانتین و بوسنی که آن را نگاه کردید و همانطور عملکردی که تیم ملی در بازی نیجریه داشت، فکر می کنی ایران چقدر شانس صعود از گروه را داشته باشد
خب این چیزی که می گوئید برای آینده است نه الان. ما اول به بازی نیجریه فکر می کردیم، الان هم به بازی آرژانتین فکر می کنیم. حالا صعود و شانس صعود بماند برای بازی آخر.

بازی بوسنی و آرژانتین را تماشا کردی. چه نظری درباره بوسنی داری که رقیب ما برای صعود است؟ آرژانتین هم که تکلیفش را همه می دانند.
بوسنی به نظر تیم خوب و قدرتمندی است. آرژانتین هم که نیاز به تعریف ندارد. آنها یکی از تیم هایی هستند که حتی شانس قهرمانی در جام جهانی را دارند. واقعا هم شانس دارند. من این بازی دیدم ولی به نظرم بیشتر از اینکه فکر آنها باشیم، باید به خودمان فکر کنیم. به این فکر کنیم که با چه تاکتیکی بازی کنیم تا بتوانیم در زمین نتیجه بگیریم. اگر شنبه مقابل آرژانتین هم مثل نیجریه بازی کنیم، مطمئن باشید می توانیم نتیجه بگیریم.

رضا، لذت گل زدن در جام جهانی برای هر مهاجمی شیرین است. تو در بازی اول بدشانسی آوردی....
خب من یک چیز بگویم. به نظرمن گل زدن کلا لذت دارد، حالا فرقی ندارد کجا. در لیگ یا تیم یا هر تورنمنتی. کلا گل زدن خوب است ولی الان مهم نیست کی گل بزند. مهم موفقیت تیم است. ما یک تیم هستیم. اگر گل می زنیم همه با هم می زنیم، اگر گل نمی خوریم همه به هم کمک می کنیم.

به بازی آرژانتین می رسیم؛ بازی روی شنبه. با مسی، آگرو، دی ماریا و خیلی از ستاره های این تیم روبرو هستیم.
ما برای آرژانتین احترام خیلی زیادی قایل هستیم ولی وقتی داور سوت بازی را می زند اصلا به این اسم ها توجه نمی کنیم. یعنی اصلا مسی و دی ماریا و دیگران را نمی شناسیم. وقتی دور سوت را زد، برای ما جنگ شروع می شود. اصلا اسم بازیکن حریف برایمان مهم نیست. همه چیزمان را برای وطن مان می دهیم، برای خانواده مان، برای فامیل مان، برای هواداران و برای همدیگر. قول می دهم شنبه ما همینطور بازی کنیم. حالا بازی را خواهیم دید..

مردم ایران از سرتاسر دنیا برای تماشای بازی ایران به برزیل آمده اند. چه پیغامی برای آنها داری؟ از دو سه روز قبل از بازی انگار خواب نداشتند و در شهر کوریتیبا، همه جا هستند و تیم ملی را تشویق می کنند.
واقعا من به همه آنها افتخار می کنم. این جمعیت با حضورشان ما را خدایی خیلی خوشحال کردند. واقعا افتخار است که برای این مردم فوتبال بازی می کنیم. در خیابان و همه جا هستند. انشاالله در بازی آرژانتین هم حمایت های لازم را انجام می دهند تا بتوانیم یک بازی خیلی خوب انجام بدهیم.

به عنوان سوال آخر؛ حضور در جام جهانی چقدر می تواند در آینده تو تاثیر گذار باشد؟ چقدر روی انتخاب تیم جدیدت اثر می‌گذارد؟
خدا بزرگ است. الان که معلوم نیست ولی بعدا مشخص می شود.
  اخبار ورزشی - خبر آنلاین