ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

وضعیت فتح‌الله‌زاده امشب مشخص می‌شود


پزشک مدیرعامل پیشین استقلال امشب (یکشنبه) در مورد وضعیت بیماری او نظر می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم: علی فتح الله زاده، روز جمعه با احساس ناراحتی در ناحیه قلب خود به بیمارستان رفت و با توصیه پزشک برای مراقبت بیشتر بستری شد. در حال حاضر وضعیت عمومی مدیرعامل پیشین استقلال خوب است و در CCU تحت مراقبت پزشکان قرار دارد تا پزشک معالج وی امشب پس از معاینه او نظر نهایی خود را در خصوص زمان مرخص شدنش بدهد.

به گفته همراهان فتح الله‌زاده حال حاضر حال عمومی وی خوب است و در صورت تأیید پزشک معالجش مدیرعامل پیشین آبی‌ها فردا و یا حداکثر سه‌شنبه از بیمارستان مرخص خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
کل کل فتح الله زاده و کامران نجف زاده در مورد قفس در ورزشگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فتح‌الله‌زاده: تکلیف نکونام امروز وفردا مشخص می‌شود/10 کتاب نوشته‌ام که خیلی‌ها خبر ندارند



فتح‌الله‌زاده: تکلیف نکونام امروز وفردا مشخص می‌شود/10 کتاب نوشته‌ام که خیلی‌ها خبر ندارند

علی فتح‌الله‌زاده می‌گوید وضعیت جواد نکونام ظرف امروز و فردا مشخص می‌شود؛ اظهارنظری که نشان می‌دهد بحث جدایی کاپیتان تیم ملی از استقلال رنگ و بوی جدی به خود گرفته است.

مدیرعامل باشگاه استقلال در گفت‌وگو با ایسنا درباره مسائل مختلفی چون اختصاص مجموعه ورزشی شهید کشوری به استقلال، سرمربی تیم ملی فوتبال، آخرین وضعیت نکونام در استقلال و دفاع از پایان‌نامه دکترایش صحبت کرد.

* ابتدا درباره اختصاص یافتن مجموعه ورزشی شهید کشوری به باشگاه استقلال بگویید.

اعتقاد من این است که استقلال و پرسپولیس باید این امکان را داشته باشند که زیرساخت‌های خود را پرورش دهند، به همین دلیل از چند وقت پیش به وزیر ورزش و جوانان نامه‌ای نوشتم و از ایشان درخواست کردم که مجموعه کشوری را به ما بدهد که با بهره‌برداری از امکانات این مجموعه زیرساخت‌های خود را توسعه دهیم.

خوشبختانه ایشان هم با روی گشاده درخواست ما را پذیرفتند و کار را به آقای سجادی واگذار کردند. من از آقای سجادی هم به خاطر حمیت و پیگیری‌شان تشکر می‌کنم. در نهایت آقای عباسی گزارش معاون‌شان را مطالعه کردند و با موافقت رییس جمهور مجموعه ورزشی شهید کشوری را به باشگاه استقلال اعطا کردند. من هم همین جا به نیابت از تمام هواداران استقلال از وزیر ورزش و رییس جمهور محترم تشکر می‌کنم که بارقه‌ای از امید را در دل هواداران روشن کردند.

* به هر حال این کار وزارت ورزش با کمک‌های مالی گذشته تفاوت داشت.

بله! خوشبختانه این بار وزارت ورزش به جای کمک‌های قطره چکانی یا دادن ماهی، به ما ماهی‌گیری یاد داد پس مطمئن باشید که در آینده شاهد پیشرفت‌های منحصر به فردی در استقلال خواهیم بود. مخصوصا با توجه به نام رزمنده سلحشور دفاع مقدس شهید کشوری و با تاثیر از بال‌های ایشان، استقلال را به اوج می‌رسانیم. امروز (یکشنبه) وقتی که وزیر ورزش این خبر را به من داد، گویی دنیا را به من داده باشد خوشحال شدم. خوشحالم که در زمان‌هایی که در استقلال بودم توانستم ابتدا ورزشگاه مرغوبکار را برای استقلال بگیرم و سپس کمپ مرحوم حجازی را بسازم و حالا هم که مجموعه کشوری را در اختیار گرفته‌ایم. به این ترتیب در چند نقطه تهران می‌توانیم پایگاه قهرمانی تاسیس کنیم و مطمئن باشید که در سال‌های آینده خواهید دید که از این محل می‌توانیم تیم‌های خوبی را تشکیل دهیم و با به کارگیری‌ استعدادهای ناب بازیکنان ایرانی به نتایج خوبی برسیم.

* خبردار شدیم که با موفقیت از پایان‌نامه دکترای خود دفاع کردید.

موضوع پایان‌نامه من ارتقا پذیری صنایع غیر نفتی بود که بر موضوع گردشگری و ارتقای اقتصاد جهانی تاکید داشت. این پایان‌نامه بسیار مورد استقبال واقع شد و دوستان و اساتیدی که در هیات علمی دانشگاه بودند، از آن بسیار اظهار خشنودی کردند و گفتند که چه بسا موضوع پایان‌نامه من در کشور آذربایجان تاثیر داشته باشد چرا که آن‌ها مانند ما اقتصادی نفتی دارند. خوشحالم که پس از چند سال تلاش توانستم درسم را با موفقیت به پایان ببرم و در رشته اقتصاد بین‌الملل دکترا بگیرم. امیدوارم این دانش‌اندوزی در استقلال هم به کارم بیاید و بتوانم از آن استفاده کنم.

* ولی اینجا هم مانند نشان شوالیه‌تان برخی معتقدند که در صحت مدرک دکترایتان شک و تردید وجود دارد. پاسخی برای این افراد دارید؟

احساس می‌کنم که همیشه حسادت‌هایی وجود دارد. من روی دکترای قبلی‌ام که در رشته روزنامه‌نگاری بود مانور نمی‌دادم چون مکاتبه‌ای بود و هرچند در 60 کشور دارای ارزش بود، ولی مورد تایید وزارت علوم ما قرار نداشت. البته وزارت علوم هنوز آن دانشگاه را مورد بررسی قرار نداده است. در هر حال آکادمی ملی آذربایجان جزو معتبرترین دانشگاه‌های جهان است که مورد تایید وزارت علوم ایران نیز قرار دارد و فکر نمی‌کنم که جای هیچ شک و تردیدی در صحت دکترایم وجود داشته باشد. هرچند معتقدم افراد حسود باز هم تلاش می‌کنند که ابهامی وارد کنند. در همان قضیه شوالیه هم دیدید که نشان من را زیر سوال بردند اما همین تلویزیون خودمان چند روز پیش نشان داد که یک بازیکن خارجی نشان شوالیه گرفته است. مثل اینکه مرغ همسایه همیشه غاز است.

* این خیلی خوب است که شما به عنوان یک مدیر ورزشی به دنبال ادامه تحصیل هم هستید.

من برخی کارها را به خاطر علاقه‌ام انجام می‌دهم نه اینکه بخواهم روی آن‌ها تبلیغ کنم. من به دانش علاقه دارم و دوست دارم که درس بخوانم. باز هم اگر فرصتی برایم ایجاد شود خیلی دوست دارم که درس بخوانم. من حتی 10 – 12 کتاب هم نوشته‌ام که خیلی‌ها خبر ندارند و اگر بشنوند حتما تعجب می‌کنند.

* اگر اجازه بدهید به بحث استقلال بازگردیم. تیم شما چند هفته‌ای است که روند خوبی را پیدا کرده و اکنون هم مقتدرانه صدر جدول را در اختیار دارد.

صدرنشینی استقلال حاصل تلاشی است که کادر فنی، بازیکنان عزیز و معاونان باشگاه انجام داده‌اند. اکنون تنها مشکل ما مسئله مالی است. نه تنها ما که 90 درصد تیم‌های ایران با مشکل مالی روبه‌رو هستند و تنها تیمی که از این نظر مشکل ندارد پرسپولیس است. بازیکنان ما هم می‌دانند که من مصمم هستم و با پشتکار تلاش می‌کنم که مشکل را حل کنم. ابتدای سال هم وقتی اسپانسری که قرار بود با ما قرارداد ببندد به قولش عمل نکرد از بازیکنان خواستم که 20 روز به من فرصت دهند تا پول‌شان را بدهم. آن‌ها هم به من اعتماد کردند و این فرصت را به من دادند و من هم به قولم عمل کردم.

*اکنون هم می‌خواهید از بازیکنان فرصتی برای حل مشکل مالی بگیرید؟

امروز هم مانند ابتدای سال با مشکل مالی روبه‌رو شده‌ایم و من از بازیکنانم می‌خواهم که 25 روز تا یک ماه به من فرصت دهند تا مشکلات را حل کنم. مطمئنم که آن‌ها هم به تلاش من اطمینان دارند و این فرصت را به من می‌دهند. مطمئن باشید که نمی‌گذارم به خاطر مسائل مالی صدر جدول را از دست بدهیم.

* رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم نزدیک است. باشگاه استقلال مدارک لازم را برای ارسال به AFC آماده کرده است؟

بله! تمام مدارک ما آماده است و تلاش می‌کنیم که حداکثر فردا (دوشنبه)‌آن‌ها را به فدراسیون تحویل دهیم تا خیلی زودتر از موعد مقرر این کار را انجام داده باشیم.

* استقلال فصل قبل در لیگ قهرمانان آسیا نمایش بدی نداشت. امسال با وجود بازیکنان و کادر فنی جدید چه عملکردی را برای این تیم متصور هستید؟

ما از کادر فنی بسیار متفکری بهره می‌بریم. بازیکنان ما با غیرت بازی می‌کنند و همین که با وجود تیم‌های قدرتمندی مثل سپاهان، تراکتورسازی، پرسپولیس و فولاد اکنون در صدر جدول هستیم، یعنی بازیکنان‌مان خیلی تلاش می‌کنند. مطمئن هستم که با غیرت بازیکنان حرف‌های زیادی در آسیا خواهیم داشت.

* سال قبل استقلال با پرویز مظلومی جام حذفی را فتح کرد ولی این سرمربی از کار برکنار شد. آیا امسال از کادر فنی جدید انتظار کسب هر دو جام حذفی و لیگ برتر را دارید یا کسب یک جام و حضور پرقدرت در رقابت‌ها برایتان کفایت می‌کند؟

حقیقت این است که امیر قلعه‌نویی بیشتر از من می‌خواهد که استقلال در هر دو جام حذفی و لیگ برتر قهرمان شود. اما من دوست دارم که در لیگ برتر قهرمان شویم و اقتدارمان را در جام حذفی حفظ کنیم و این مسئله برایمان کفایت می‌کند. ما نباید خودخواه باشیم چون سایر تیم‌ها هم تلاش می‌کنند. من با کسب یک جام هم قانع هستم ضمن اینکه می‌خواهم در لیگ قهرمانان آسیا هم عملکرد خوبی داشته باشیم.

* وضعیت نکونام به کجا رسید؟ شنیده‌ایم که امیر قلعه‌نویی با جدایی او تا حدودی موافق است.

قلعه‌نویی بیشتر بر این عقیده است که اگر بازیکنی احساس می‌کند شرایطش در جای دیگر تفاوت می‌کند، باید به نظر او توجه کنیم. در اینکه من و سرمربی تیم به شدت علاقه داریم که نکونام حداقل تا پایان فصل جاری در استقلال بماند شکی نیست. ما با جواد قرارداد دو ساله داریم ولی از طرف دیگر قلعه‌نویی هم دوست دارد که شرایط بازیکن را در نظر بگیریم. او معتقد است که اگر بازیکن در مقطعی به ما خدمت کرده ما هم اگر می‌توانیم جایی به او خدمت کنیم این کار را انجام دهیم. ما دوست داریم که نکونام بماند اما در نهایت قرار شده است که من و قلعه‌نویی با نکونام صحبت کنیم تا شرایط را بسنجیم. نهایتا ظرف امروز و فردا مشخص می‌شود که نکونام در استقلال می‌ماند یا می‌رود.

* گفتید که امروز (یکشنبه) با وزیر ورزش جلسه‌ای داشته‌اید. علاوه بر بحث اختصاص مجموعه ورزشی کشوری به استقلال درباره چه موارد دیگری صحبت کردید؟

من عضو کمیته راهکارهای اقتصادی هستم که پیش از این در وزارت ورزش تشکیل شده بود و درباره درآمدزایی باشگاه‌ها به بحث و بررسی می‌پرداخت. در جلسه امروز هم درباره همین مسائل صحبت کردیم و قرار شد که به پیشنهاد آقای وزیر چند کارگروه و کمیته مجزا تشکیل شود تا راهکارهای قابل اعتنایی برای درآمدزایی باشگاه‌ها تعیین شود. ایشان رهنمودهایی هم به ما دادند که در کار از آن‌ها استفاده کنیم.

* شما پیش از این عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال بودید و در اواخر دوران حضور شما بود که کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران پیوست. سوال ما این است که آیا در قرارداد این مربی بندی وجود دارد که بر اساس آن سرمربی تیم ملی برای انجام مصاحبه ناچار باشد با فدراسیون فوتبال ایران هماهنگ کند؟

متاسفانه ورود کی‌روش به ایران با انتخابات هیات رییسه فدراسیون مصادف شد و به همین دلیل من در کم و کیف قرارداد این مربی قرار نگرفتم. مطمئنا اگر من در جریان کار بودم نکاتی را در قرارداد می‌گنجاندم. اما موردی که درباره آن صحبت کردید، در همه قراردادها یک امر عادی است. کادر فنی حتما باید با هماهنگی مجموعه‌ای که زیر نظرش کار می‌کند به مصاحبه بپردازد مخصوصا اگر بخواهد علیه آن مجموعه یا باشگاه‌های دیگر صحبت کند. حتم دارم که چنین بندی در قرارداد کی‌روش هم لحاظ شده است ضمن اینکه ایشان گفته است که ضعف پرسپولیس دلیل نتیجه نگرفتن تیم ملی بوده که به این ترتیب حالا که پرسپولیس به روزهای خوبی رسیده و قدرتمند شده تیم ملی هم باید خوب نتیجه بگیرد و به جام جهانی برود.

* صحت دارد که شما گفته‌اید اگر به جای فدراسیون بودید کی‌روش را برکنار می‌کردید و به جایش امیر قلعه‌نویی را در راس کادر فنی تیم ملی قرار می‌دادید؟

من از ابتدا هم به مربی وطنی اعتقاد داشتم و همان زمان‌ها هم قلعه‌نویی را به فدراسیون پیشنهاد دادم. دوستان دیگری هم بودند که مربیان دیگری را معرفی می‌کردند اما در نهایت کی‌روش به تیم ملی آمد. این مربی باید تعامل بیشتری با باشگاه‌ها داشته باشد و بداند که ایرانی‌ها فوتبال را خیلی خوب می‌فهمند. ما جام جهانی نرفته نیستیم و تاکنون سه بار این رقابت‌ها را تجربه کرده‌ایم. به نفع کی‌روش و فوتبال ایران است که این مربی تعامل بیشتری با سایرین داشته باشد.

* شما به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال از روند رو به رشدی که پرسپولیس پیدا کرده خوشحالید یا ناراحت؟

من از اینکه پرسپولیس قوی باشد خوشحال می‌شوم. قدرت پرسپولیس به بازیکنان ما هم انگیزه می‌دهد همیشه بین ما و پرسپولیس رقابت وجود داشته است. مطمئنا بردن یک پرسپولیس قوی به ما در لیگ قهرمانان آسیا انگیزه زیادی می‌دهد. قبلا هم گفته‌ام که پرسپولیس بازیکنان بسیار خوبی دارد و تنها در مدیریت فنی با اشکالاتی روبه‌رو بوده که کم کم با حضور گل‌محمدی ،‌باقری و دوستان دیگر حل شده است./ایسنا