ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

وضعیت بد ایرانی‌ها در لیگ قطر


وضعیت ایرانیهای لیگ قطر خوب نیست و چه بسا فصل بعد هیچ بازیکن ایرانی در این لیگ بازی نکند. در جدیدترین خبر از باشگاه الأهلی آمده است که این باشگاه قطری نه جباری را می خواهد و نه منتظری را و به دنبال انتخاب جانشینان شایسته ای برای آنهاست.

خبرگزاری ایسنا: وضعیت ایرانیهای لیگ قطر خوب نیست و چه بسا فصل بعد هیچ بازیکن ایرانی در این لیگ بازی نکند. در جدیدترین خبر از باشگاه الأهلی آمده است که این باشگاه قطری نه جباری را می خواهد و نه منتظری را و به دنبال انتخاب جانشینان شایسته ای برای آنهاست.

الأهلی در فصلی که گذشت با زلاتکو کرانچار نتوانست انتظارات را برآورده کند و نتایج ناامید کننده ای به دست آورد تا این مربی جای خود را به یوسف آدم دهد.

با آمدن "آدم" تا حدودی نتایج الأهلی بهتر شد اما در کل این تیم قطری فصل خوبی را پشت سرنگذاشت و هواداران این تیم خواستار تغییر گسترده در تیم خود هستند.

رسانه های قطری پیش از این نوشتند که پژمان منتظری و مجتبی جباری دو بازیکن ایرانی الأهلی فصل بعد هم در این تیم باقی خواهند ماند و قرارداد آنها تمدید خواهد شد، اما خبرهای دیگری از باشگاه الأهلی به گوش می رسد و به نظر می رسد که این باشگاه به دنبال جواب کردن دو بازیکن خود است.

روزنامه الشرق قطر نوشت که باشگاه الأهلی نه جباری را می خواهد و نه منتظری را و به دنبال جذب جایگزینان شایسته ای برای آنها است.

به نوشته روزنامه الشرق از قرارداد جباری یک سال دیگر باقی مانده است اما قرارداد منتظری به پایان رسیده است و این باشگاه قطری قصد ندارد قرارداد او را تمدید کند.

یکی از نامزدهای ریاست باشگاه الأهلی هم در گفت و گویی که با الشرق داشت تاکید کرد که تغییرات در راه است و این احتمال زیاد است که بازیکنان خارجی جدید راهی الأهلی شوند.

روزنامه الشرق در ادامه خبر خود نوشت که امید ابراهیمی هافبک استقلال از گزینه های مورد علاقه الأهلی است و این احتمال زیاد است که این بازیکن جایگزین منتظری شود.

به نظر می رسد که وضعیت ایرانی های لیگ قطر اصلا خوب نیست و شاید فصل بعد شاهد حضور بازیکنی ایرانی در این لیگ نباشیم. محمد نوری و مسعود شجاعی دو بازیکن ایرانی که در المسیمیر و الغرافه بازی می کردند رسما از این تیمها جدا شده اند.

وضعیت اشکان دژاگه و جواد نکونام هم اصلا در العربی خوب نیست و نامزدهای ریاست این باشگاه به دنبال جذب گزینه های خارجی سرشناس تری هستند و اگر زولا از هدایت العربی اخراج شود به احتمال خیلی زیاد دژاگه و نکونام هم جواب خواهند شد.

تنها بازیکن ایرانی که الان در لیگ قطر وضعیت بهتری دارد و به احتمال زیاد فصل بعد هم در این لیگ بازی خواهد کرد مرتضی پورعلی گنجی است که در نیم فصل حضورش در السد عملکرد درخشانی در کارهای دفاعی و حمله داشت و به احتمال زیاد فصل بعد هم در السد خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
گزارشی از وضعیت لژیونرهای ایرانی در لیگ قطر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وضعیت بد بازیکنان ایرانی در قطر


مدیر باشگاه العربی قطر تاکید کرد که این باشگاه از عملکرد اشکان دژاگه راضی نیست و ماندن او در این تیم بستگی به عملکرد او در دو دیدار اخیر العربی در لیگ ستارگان قطر دارد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از سایت الکاس قطر، اشکان دژاگه، ستاره تیم ملی فوتبال ایران دومین سال حضور خود در العربی قطر را پشت سر می‌گذارد. او معمولا در ترکیب اصلی این تیم قطری به بازی گرفته می‌شود و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان است، اما به نظر می رسد که سران این باشگاه قطری نمی‌خواهند قرارداد دژاگه را تمدید کنند و او در فصل جابجایی زمستانی از این تیم جدا خواهد شد.

احمد آل شافی، مدیر باشگاه العربی قطر از تغییرات گسترده در تیمش خبر داد و درباره چهار بازیکن خارجی این تیم گفت: وقتی من به عنوان مدیر باشگاه انتخاب شدم از زولا درباره بازیکنان خارجی العربی سوال کردم و او تاکید کرد که با حضور دوترا و پائولینیو موافق است. ما هیچ بازیکنی را به او تحمیل نکردیم.

او ادامه داد: از بین چهار بازیکنی که در اختیار داریم تنها یک بازیکن به صورت قطعی در تیم می ماند و او پائولینیو است. این بازیکن برزیلی عملکرد بسیار خوبی در ترکیب العربی داشته و بدون شک او را حفظ می‌کنیم اما سه بازیکن دیگر یعنی دوترا، اشکان دژاگه و رود فانی دو دیدار باقیمانده العربی تا تعطیل شدن لیگ، آخرین فرصت برای آنهاست که توانایی های خود را ثابت کنند در غیر این صورت از العربی جدا خواهند شد، البته باید این را هم بگویم که جدایی دوترا تا حدود زیادی نهایی شده اما دو بازیکن دیگر باید در دو دیدار آینده نظر ما را به خود جلب کنند.

العربی در هفته سیزدهم لیگ ستارگان قطر سه شنبه همین هفته در ورزشگاه خانگی الوکره به میدان می‌رود. این تیم یک بازی دیگر هم برگزار می‌کند و بعد از آن فصل جابجایی زمستانی شروع می شود و لیگ ستارگان قطر به مدت 40 روز تعطیل خواهد شد.

دژاگه از بین بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ قطر عملکرد بهتری از خود نشان داده است اما به نظر می‌رسد که قطری‌ها تمایلی برای ادامه همکاری با بازیکنان ایرانی ندارد. محمد نوری که در المسیمیر بازی می‌کند نتوانسته انتظارات را برآورده کند و به احتمال خیلی زیاد او هم در نیم فصل از این تیم قطری جدا خواهد شد.

مسعود شجاعی هم که به وجود این که فرصت بازی زیاد به او رسیده است اما نتوانسته در الغرافه خوب ظاهر شود و انتظارات را بر آورده کند.

مجتبی جباری و پژمان منتظری هم در فصل جاری با الأهلی عملکرد خوبی نداشته‌اند. جباری در دو فصل قبل بهترین بازیکن الأهلی بود اما در فصل جاری خوب ظاهر نشده است و حتی در یک بازی هم پنالتی از دست داد. با توجه به عملکرد بسیار ضعیف الأهلی در فصل جاری و احتمال زیاد برکناری زلاتکو کرانچار و آمدن سرمربی جدید احتمال جواب کردن جباری و منتظری زیاد است به ویژه منتظری که در چند بازی اخیر الأهلی هم نتوانسته به خاطر نیمکت نشینی به میدان رود.

آندرانیک تیموریان، دیگر بازیکن ایرانی شاغل در لیگ قطر است که او هم وضعیت خوبی ندارد. رسانه های قطری بارها از احتمال زیاد جدایی تیموریان سخن به میان آورده‌اند با این حال او در ترکیب اصلی تیمش به میدان می‌رود.

از بین تیم های عربی که بازیکنان ایرانی در آنها بازی می کنند العربی بهترین عملکرد را داشته و با 23 امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده بندی جای دارد با این حال این تیم به دنبال تغییرات زیاد در فصل جابجایی زمستانی است حال چه برسد به المسیمیر که با محمد نوری قعر نشین جدول رده بندی است و یا الأهلی که نسبت به فصل قبل بسیار ضعیف تر ظاهر شده است.