ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

وضعیت اضطرارى در بایرن مونیخ


اوضاع در بایرن مونیخ در حال حاضر حتى پس از برد در دور اول DFB Pokal چندان مساعد به نظر نمى رسد و پپ گواردیولا پیش از شروع بوندسلیگا، به خاطر شرایط تیمش زنگ هاى خطر را به صدا در آورده و تقاضاى بازیكنان بیشترى نموده است.

طرفداری: در اواخر ماه ژولاى، هنگامى كه بازیكنان ملى پوش بایرن مونیخ همچنان در تعطیلات به سر مى بردند و هنوز سفر به آمریكاى بایرن مونیخ شروع نشده بود، پپ گواردیولا مطمئن بود كه دومین سال حضورش در بایرن مونیخ بسیار ساده تر خواهد بود:"من آرام تر شده ام و دیگر مثل سابق عصبى نیستم، ‌چون من از باشگاه، بازیكنان و بوندسلیگا شناخت خوبى پیدا نموده ام."

اما چند روز پیش از دیدار افتتاحیه فصل جدید بوندسلیگا و بازى مقابل وولفسبورگ،‌ وضعیت و احساس پپ گواردیولا سرمربى بایرن مونیخ تفاوت یافته است. او نه تنها خونسرد و آرام نیست ، بلكه عصبى تر، نا آرام تر و هیجان زده تر  به نظر مى رسد.

البته براى ناآرامى هاى جدید پپ گواردیولا به اندازه كافى دلایل قانع كننده وجود دارد،‌ دوران آماده سازى بسیار كوتاه بازیكنان حاضر در جام جهانى بایرن مونیخ و لیست طولانى مصدومان از دلایل اصلى ایجاد چنین آشفتگى فكرى در ذهن سرمربى بایرن مونیخ مى باشند.  به طورى كه گواردیولا پیش از دیدار مقابل تیمى از شهر مونستر از دور اول DFB Pokal گفته بود كه "ما هنوز به زمان بیشترى نیاز داریم" كه از این سخن سرمربى بایرن مونیخ به نوعى عذرخواهى از شروع بد احتمالى برداشت مى شد.

قهرمانان مونیخى جام جهانى بعد از تعطیلات خود، یك سفر بسیار كوتاه پرسش برانگیز به آمریكا داشتند كه بتوانند دیدار دوستانه بایرن مونیخ مقابل ستارگان لیگ آمریكا را از نزدیك مشاهد نمایند و در صورت نیاز دقایقى نیز در این بازى حضور داشته باشند. شواین اشتایگر كه مى توانست در فصل جدید نقش محورى در مركز میدان براى بایرن مونیخ به عهده بگیرد در این دیدار دوستانه و تبلیغاتى مصدوم شد، مصدومیت شواین اشتایگر در این دیدار سبب آشفتگى و عصبانیت پپ گواردیولا شد،‌ چون شواینى دوران ابتدایى فصل را بعد از این اتفاق به طور كامل از دست خواهد داد.

علاوه بر شواینى زمان بازگشت فرانك ریبرى به میادین نیز دقیقا مشخص نیست و رافینیا نیز قطعا اوایل فصل از میادین فوتبال به دور خواهد بود، ‌ضمن اینكه مصدومیت طولانى تیاگو باز هم تمدید یافته و حداقل تا اواخر ماه اكتبر ادامه خواهد داشت. با توجه به زمان غیبت غیر قابل پیش بینى ریبرى و رافینیا وهمچنین تیاگو، مصدومیت خاوى مارتینز از ناحیه رباط صلیبى در بازى سوپر كاپ آلمان و دورى حداقل شش ماهه او از میادین براى پپ گواردیولا بسیار تلخ تر خواهد بود، به طورى كه او این مصدومیت را فاجعه اى براى تیم خوانده است.

مصدومیت خاوى مارتینز باعث تغییراتى در برنامه هاى تاكتیكى گواردیولا و سیاست باشگاه دربازار نقل و انتقالات شده است. چون این ملى پوش اسپانیایى نقش مهمى در سیستم 3-4-3 مورد نظر گواردیولا داشته است. گواردیولادر این خصوص مى گوید:"او بازیكن متخصصى است كه در سیستم هاى مختلف در پست هاى متقاوتى مى تواند بازى نماید." . حال سران بایرن مونیخ كه پیش از این فعالیت خود بازار نقل و انتقالات تابستانى را تمام شده اعلام نموده بودند، بار دیگر مجبور به جستجو براى جذب بازیكنى شبیه به خاوى مارتینز شده اند و این روزها شایعات زیادى در خصوص بازیكنان مورد علاقه بایرن مونیخ مطرح شده است، از سامى خدیرا و آرتورو ویدال گرفته تا لارس بندر و گونزالو كاستروى لوركوزنى و حتى مهدى بن عطیه از رم. البته در پست سمت راست دفاع میانى نیز شرایط بحرانى به نظر می رسد، چون به گفته گواردیولا "دراین پست تنها ژروم بوآتینگ وجود دارد"

برنامه پپ گواردیولا براى فصل دوم حضورش در بایرن مونیخ، بهبود بخشیدن به وضعیت تیم و ارتقا سطح قوتبال این تیم مونیخى بوده است. اما حال وى مجبوراست با توجه به تعداد بالاى مصدومان، از شروعى بد و لرزان در بوندسلیگا در هراس باشد و از وقوع آن جلوگیرى نماید. گواردیولا در این خصوص مى گوید:"احساس من در حال حاضر همانند شرایط قبل ازدیدار پایانى DFB Pokal فصل گذشته است، در آن زمان نیز هیچ كس ما را باور نداشت." اما بایرن مونیخ در آن بازى عملكرد خوبى داشت و توانست  با از پیش رو برداشتن دورتموند، فاتح آن رقابت ها شود.

اما پپ گواردیولا حال به خوبى درك كرده است كه شرایط در مونیخ كاملا متفاوت است، باخت مقابل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، اولین تردیدها را در قبال سیستم گواردیولا برانگیخت. چون به یك باره سرمربى اى كه به دلیل قهرمانى بسیار زودهنگام در بوندسلیگا و عملكردى خوب در لیگ قهرمانان مورد تمجید فراوان قرار مى گرفت، ‌به تك بعدى و اسیر تیكى تاكاى بارسا بودن متهم شد.

تیكى تاكا  و نوع فوتبالى كه با آن توصیف مى شود، دیگر مورد علاقه پپ گواردیولا نیست، در بخش هایى از كتاب مارتى پرارنائو خبرنگار اسپانیایى به نام " آقاى گواردیولا" پپ عنوان نموده كه ازتیكى تاكا و مالكیت بى هدف توپ متنفر است:"این یك روش احمقانه است و به هیچ نتیجه اى نمى رسد، باید توپ را با هدفى خاص به مالكیت خود درآورد، با هدف نزدیك شدن به دروازه حریف و ایجاد موقعیت."

در بازى نهایى DFB Pokal فصل گذشته پپ گواردیولا با استفاده از یك زنجیره سه نفره دفاعى شگفتى آور شد. البته در دوران سرمربى گرى او استفاده از چنین سیستمى براى اولین بار رخ نمى داد، او پیش از این در بارسا نیز بارها چنین سیستمى را آزمایش نموده بود. پپ گواردیولا الیته در این زمینه معتقد است:"در طول فصل ما قطعا از سیستم هاى مختلفى با توجه به شرایط بازى استفاده خواهیم نمود." پپ گواردیولا علاوه بر بازیكنان انعطاف پذیر، براى رسیدن به هدف خود در دومین فصل حضورش در بایرن مونیخ به تاكتیك هاى انعطلف پذیرى نیز نیاز خواهد داشت، البته بى تردید بعد از آمادگى كامل ملى پوشان آلمانى و بازگشت مصدومان چنین موضوعى براى پپ گواردیولا محقق خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
وضعیت بایرن مونیخ در بوندس لیگای این فصل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خلاصه بازی بایرن مونیخ - هافنهایم


یک ورزش:



در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.