ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

وزیر احمدی‌نژاد می‌خواست زندانیم کند !



اخبار,اخبار ورزشی, كمیته ملی المپیك

 

اخبار ورزشی - دنیامالی: وزیر احمدی‌نژاد می‌خواست زندانیم کند

دیروز كمیته ملی المپیك فهرست كاندیداهای نهایی انتخابات 30 دی‌ماه این كمیته را اعلام و طی آن احمد دنیامالی، مصطفی‌هاشمی‌طبا و‌هادی ساعی را در فهرست نهایی كاندیداها قرار نداد.

تصمیمی‌كه اگرچه چند روز پیش برخی رسانه‌ها از آن پرده برداشته بودند، اما با رسمی‌شدن قضیه بازهم واكنش‌های مختلفی را از جانب اعضای مختلف خانواده ورزش در پی داشت. احمد دنیامالی یكی از كاندیداهای رد صلاحیت شده در واكنش به فهرست كمیته به انتقاد از روال تایید صلاحیت افراد پرداخت. او با تاكید براینكه قانون در این زمینه رعایت نشده برخی را متهم به بی‌قانونی كرد و برخی را هم در زمره افرادی قرار داد كه از امتیازات ویژه برخوردارند.

رئیس پیشین فدراسیون قایقرانی البته اعلام كرد كه تلاش چندانی در این خصوص نمی‌كند و مهم در این شرایط حساس برگزاری انتخابات كمیته است. او البته در رابطه با موضوع رد صلاحیتش از انتخابات فدراسیون قایقرانی هم حرف‌های جالبی زد. دنیامالی دراین خصوص بیان كرد كه نمی‌داند برای چه از سوی حراست وزارت ورزش رد شده و هرگونه مشكل مالی برای رد صلاحیت شدنش را از پایه كذب خواند.

گفت و گو  با احمد دنیامالی را در زیر بخوانید:

 دیروز فهرست نهایی كاندیداهای انتخابات كمیته ملی المپیك منتشر شد و مسئولان این كمیته با حضور شما، مصطفی‌هاشمی‌طبا و‌هادی ساعی در انتخابات مخالفت كردند. نظرتان چیست؟
روزی كه ثبت نام شروع شد من رفتم ثبت‌نام كردم، بعد گفتند مدارك شما به دست ما نرسیده در حالی كه من شخصا ثبت نام كرده بودم و سپس مسئله عضویت من در شورای شهر را مطرح كردند. بعد هم كه گفتند شما به این خاطر كه نماینده هیچ فدراسیونی در انتخابات نیستی نمی‌توانی كاندیدا شوی در حالی كه طبق قوانین همه كشورهای دنیا افرادی كه عضو هیات رئیسه فدراسیون‌های جهانی هر رشته باشند بدون هیچ مشكلی می‌توانند در پست‌های مختلف كمیته ملی المپیك حاضر باشد.

 خب، تكلیفتان چیست؟
به لحاظ قانونی در مورد مسئله حضورم در شواری شهر گفتند كه باید مجوز بیاوری در حالی كه عضویت در شورای شهر اصلا شغل نیست. جدای از این، بحث دو شغله بودن افراد زمانی مطرح می‌شود كه فرد كاندیدای یك پست بشود و بتواند پیروز انتخابات مذكور شود. این نمی‌شود كه ما هنوز انتخاباتی برگزار نكرده ایم و كسی هم تكلیفش مشخص نیست بعد بگوییم شما نمی‌توانی بیایی چون دو شغله می‌شوی. آقایان اجازه بدهند افراد ابتدا دو شغله بشوند بعد خواهان استعفای او از یكی از دو جایگاهش شوند.

 الان فكر می‌كنید قانون در مورد شما تصمیم گرفته یا این یك بازی سیاسی است؟
 پارادوكس‌های زیادی وجود دارد. متاسفانه من می‌بینم به برخی افراد امتیازاتی داده می‌شود اما گلوی برخی دیگر را گرفته‌اند. البته من سعی می‌كنم زیاد درگیر این حواشی نشوم و اجازه بدهم انتخابات به خیر و خوشی انجام شود.

 یعنی بدون هرگونه پیگیری رای كمیته را می‌پذیرید و از انتخابات كنار می‌كشید؟
متاسفانه وزیر پیشین ورزش 20 ماه قبل به طور غیر قانونی من را بركنار كرد و بعدها كمیته بین‌المللی المپیك چند بار نامه زد كه روسای بركنار شده باید به كارشان برگردند. آقایانی كه ادعای عمل به قانون دارند چرا به دستور این نهاد بین المللی عمل نمی‌كنند. سوای این ما الان در برهه حساسی هستیم و باید فضا را برای سرو سامان دادن به ورزش فراهم كنیم. ما خیلی وقت نداریم و چشم به هم بزنیم مسابقات آسیایی كره از راه خواهدذرسید.

 برخی معتقدند علی آبادی و همكارانش به دنبال مهندسی انتخابات هستند و با حذف رقبای بزرگ خود سعی دارند به هر قیمتی در كمیته بمانند. این را قبول دارید؟
من فكر نمی‌كنم كسی به دنبال مهندسی انتخابات باشد چون روح حاكم بر اساسنامه‌ای كه نوشته شده این نیست. البته آیین نامه‌ای كه این اواخر كمیته مصوب كرد و بحث گذشت 6 ماه از حكم افراد را مطرح می‌كرد قدری خارج از عرف بود كه به نظرم باید در مورد آن تجدید نظر می‌شد.

 یعنی حذف‌هاشمی‌طبا از انتخابات كمیته در راستای مهندسی نیست؟
قطعا در حق مصطفی‌هاشمی‌طبا جفای بزرگی شد. او زحمات بسیاری در ورزش كشیده و در همه جای دنیا این افراد را با خواهش و تمنا به ورزش می‌آورند.

 با توجه به فهرستی كه كمیته اعلام كرده به نظر می‌رسد، كیومرث‌هاشمی، محمد علی‌آبادی و محمود خسروی‌وفا سه ضلع مثلث رقابت برای حضور در راس كمیته ملی المپیك باشند. تحلیل‌تان از این پازل چیست؟
فكر می‌كنم مهمتر از این كه چه كسی رئیس كمیته ملی المپیك می‌شود، بحث انتخابات و خروج تشكیلات این كمیته از بلاتكلیفی است. رقابت همیشه وجود دارد.

  وزارت ورزش واقعا قصد دخالت و اعمال نفوذ در انتخابات را ندارد؟
تا اكنون كه دخالت مستقیمی‌ندیده ایم و بعید است در ادامه هم چنین اتفاقی بیفتد. البته معمولا تداعی معنی حضور هر نیرویی از وزارت ورزش در انتخابات ممكن است به حمایت وزیر از آن كاندیدای خاص معنی شود اما واقعا تا اكنون چنین چیزی مشاهده نشده و امیدوارم در ادامه هم آقای گودرزی به حرفش پایبند باشد.

 شنیدیم صلاحیت شما برای حضور در انتخابات فدراسیون قایقرانی هم تایید نشده. درست است؟
بله، متاسفانه حراست وزارت ورزش صلاحیت بنده را تایید نكرده است.

 دلیل خاصی دارد؟
به من چیزی اعلام نكرده‌اند.

  شنیده‌ایم مسائلی در بحث مالی در مورد شما مطرح شده است؟
این موضوع را به هیچ وجه نمی‌پذیرم من شاید اسم فامیلم «دنیامالی» باشد اما مال چندانی ندارم و از این حیث پاك پاك هستم. من 9 سال رئیس فدراسیون قایقرانی بودم و در این مدت نه یك ریال حقوق از فدراسیون گرفته‌ام و نه یكبار هزینه مسافرت‌هایم را از پول فدراسیون پرداخت كرده‌ام.

 

چندی پیش كه در دادگاه حاضر شدم به من گفتند 36 میلیون‌تومان خارج از برنامه هزینه‌ كرده‌ای كه آن هم كاملا طبیعی بود. برای مثال من یك پولی را در حالی كه مثلا باید خرج خریدن پارو می‌كردم را به عنوان حقوق به ورزشكاران پرداخت كرده بودم. آقایان در دولت قبل زورشان نرسید وگر نه می‌خواستند مرا زندانی كنند. اتفاقا همان موقع به وزیر گفتم كه یك زندان در محوطه وزارت ورزش درست كن تا هر رئیس فدراسیونی را كه دوست نداشتی در آن زندانی كنی.

 فكر می‌كنید حراست وزارت ورزش به چه دلیلی اجازه حضورتان در انتخابات فدراسیون قایقرانی را نداده است؟
به من چیزی نمی‌گویند. شما از جانب من از مسئولان وزارت ورزش بپرسید مشكلم چیست. اصلا من از وزارت ورزش می‌خواهم بدون مراعات آبروی من در رسانه‌ها اعلام كند چرا من را رد صلاحیت كرده‌اند. من هیچ مشكلی ندارم و همه تلاشم رابرای حضور در انتخابات می‌كنم.
اخبار ورزشی - قانون

 


ویدیو مرتبط :
وزیر شعار احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد با نخست وزیر تركیه دیدار كرد



 

 

احمدی‌نژاد با نخست وزیر تركیه دیدار كرد

 

رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر تركیه مهم‌ترین مسایل مربوط به روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران دكتر'محمود احمدی‌نژاد' و 'رجب طیب اردوغان' در این دیدار كه بیش از یك ساعت به طول انجامید بر ضرورت ارتقاء سطح مناسبات و هماهنگی‌های دو كشور در تمام زمینه‌ها تاكید كرده و آن را به نفع منافع دو ملت و صلح و ثبات منطقه و جهان دانستند.

این دیدار در حاشیه یازدهمین نشست سران كشورهای عضو اكو در استانبول انجام شد...../تحلیل:ایرنا