ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ورلدساکر: ایران شانس خوبی برای صعود دارد


سردبیر مجله معتبر ورزشی ورلد ساکر گفت: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تجربه بالایش توانست ستاره آرژانتین در دیدار با این تیم را از کار بیندازد.

بیست چهارده: سردبیر مجله معتبر ورزشی ورلد ساکر گفت: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با تجربه بالایش توانست ستاره آرژانتین در دیدار با این تیم را از کار بیندازد.

 گوین همیلیتون سردبیر مجله ورزشی معتبر ورلد ساکر شب گذشته در گفتگوی اختصاصی با برنامه ۲۰۱۴ در مورد بازی تیم ملی ایران مقابل آرژانتین در جام جهانی اظهار داشت: تیم ایران مقابل آرژانتین نمایش خوبی داشت و مقابل ستاره‌های بزرگ این تیم مانند دی ماریا، هیگواین و مسی به خوبی ایستادگی کرد، اما آن چیزی که از آرژانتین انتظار داشتیم نتوانست انجام دهد. کی‌روش با تجربه بالایی که داشت توانست مسی را از کار بیندازد.

وی افزود: در نیمه اول ایران کاملاً دفاعی بازی کرد و چند حمله هم تدارک دید. نتیجه مساوی می‌توانست عادلانه باشد اما ضربه فوق‌العاده مسی پیروزی شیرینی را برای آرژانتینی‌ها رقم زد.

سردبیر مجله ورلد ساکر که عادل فردوسی پور در آن با عنوان کارشناس فوتبال ایران و آسیا قلم می زند در خصوص شناختش از بازیکنان ایران عنوان کرد: بازیکنان این تیم مانند دژاگه در انگلیس بازی می‌کند را می‌شناسم، سایر بازیکنان که در لیگ‌های ایران بازی می‌کنند اطلاعاتی از آنها نداشتیم با توجه به بازی‌هایی که از ایران در دور مقدماتی دیده بودم انتظار داشتم که تیم آنها دفاعی باشد ایران از نظر سنتی دفاعی بازی می‌کند اما آن چیزی که مرا متعجب کرد بازی خوبی مقابل آرژانتین بود هرچند که ۸۰ درصد ورزشگاه طرفدار آرژانتین بوده و جو به سود این تیم جریان داشت.

همیلتون در مورد اینکه چند بازیکن ایران پتانسیل بازی در اروپا را دارند؟ گفت: به نظر من دژاگه آینده‌ خوبی خواهد داشت هرچند فولام به دسته پایین‌تر سقوط کرد اما او می‌تواند همچنان در لیگ انگلیس درخشش خوبی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که دیدار ایران و بوسنی را چطور پیش‌بینی می‌کنید، گفت: ۱۰۰ درصد بازی حیاتی و سختی برای ایران خواهد بود. حقیقتاً از بازی‌های بوسنی در جام جهانی ناامید شدم. آنها تیمی هستند که به تازگی تشکیل شده‌اند و  به نظر من ایران مقابل این تیم شانس خوبی خواهد داشت.

همیلتون در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای می‌تواند ایران را مقابل بوسنی به پیروزی برساند، گفت: فکر می‌کنم بوسنی با همان یک مهاجم ادین ژکو بازی کند. ایران شاید نیاز داشته باشد که تهاجمی بازی کند. قطعاً دیدار نزدیکی خواهد بود.

سردبیر مجله ورلد ساکر در مورد حذف زودهنگام انگلیس از جام جهانی ۲۰۱۴ گفت: راستش را بخواهید انتظارات از این تیم زیاد نبود در گروه سختی هم قرار گرفته بودیم خودمان هم احتمال می‌دادیم صعود نکنیم. خیلی ناامیدکننده بود چرا که در دفاع مشکل داشتیم و اشتباهات زیادی مرتکب شدیم. اگر نیمه پر لیوان را نگاه کنیم می‌بینید بازیکنان جوان و آینده‌‌داری در حال ورود به تیم ملی هستند اما در دفاع با مشکل مواجه هستیم به نظر من تیم‌های بهتری از انگلیس بودند که صعود کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال می‌دهید در بازی انگلیس و کاستاریکا چند بازیکن این تیم خداحافظی کنند، گفت: این احتمال وجود دارد، فکر می‌کنم یک بازی دوستانه در ومبلی لندن برگزار کنند و بعد از آن می‌توانند کفش‌های خود را آویزان کنند.

همیلتون درباره اینکه نگاه‌ها به استیون جراد به دلیل اشتباهاتی که در جام جهانی انجام داد، چگونه است و آیا او سپر بلای این ناکامی شده است، گفت: راستش را بخواهید اشتباه او باعث شد بازی را از دست بدهیم. جراد می‌تواند نفر اول برای سپر بلا باشد همچنین سپر بلایی مقابل مشکلات بنیادین انگلیس.

سردبیر مجله ورلد ساکر در مورد عملکرد وین رونی در خط حمله انگلیس گفت: متأسفانه در حال حاضر دوران رونی رو به افول است، سنش هم بیشتر می‌شود باید قبول کنیم او بهترین سال‌هایش را پشت‌سر گذاشته است. هرچند وی مقابل اروگوئه در نیمه دوم بهترین بازیکن ما بود اما واقعاً برای این بازیکن هم جام جهانی ناامید‌کننده‌ای بود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا انگلیس می‌تواند با رحیم استرلینگ و چند بازیکن جوان دیگر امیدوار به آینده باشد، گفت: احتمالش وجود دارد، روی هاچسون هم به همین بازیکنان امیدوار است. این ناکامی که در برزیل اتفاق افتاد، را می‌توان به موفقیت رساند هرچند که هنوز در مورد مدافعان بی‌کیفیت نگرانی‌هایی وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
بررسی شانس صعود پرسپولیس و نفت در لیگ قهرمانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران برای صعود مستقیم به جام‌جهانی به ۴ امتیاز و کمی شانس نیاز دارد



 صعود مستقیم ایران به جام‌جهانی

مسیر پیچیده ملی‌پوشان برای رسیدن به برزیل

ایران برای صعود مستقیم به جام‌جهانی به ۴ امتیاز و کمی شانس نیاز دارد

تیم ملی فوتبال ایران برای صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۱۴ باید از دو دیدار لبنان و کره جنوبی چهار امتیاز بگیرد و کمی هم خوش‌شانس باشد تا ازبکستان و کره به نتیجه مساوی برسند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته دو دیدار حساس از گروه A رقابت‌های مقدماتی جام جهانی برزیل در منطقه آسیا برگزار شد.

در مسابقه اول ایران یک بر صفر قطر را شکست داد تا امید‌هایش برای صعود مستقیم به جام جهانی و بدون اما و اگر زنده شود. سه امتیاز بازی با قطر روح تازه‌ای به فوتبال ملی ایران دمید.

در دیدار دوم نیز نتیجه دلخواه ایران رقم خورد و کره جنوبی با وجود برتری مطلق در میدان در بیروت متوقف شود تا با این مساوی هم فاصله امتیازی ایران و کره جنوبی به یک امتیاز برسد و هم لبنان دیگر هیچ شانسی برای صعود به جام جهانی نداشته باشد و روز سه‌شنبه آینده 21 خرداد با انگیزه‌ای کمتر مقابل ملی پوشان ایران به میدان بیاید.

در حال حاضر تیم ملی ایران برای صعود مستقیم به جام جهانی 2014 برزیل باید چهار امتیاز از این دو بازی بگیرد و امیدوار باشد که دیدار ازبکستان و کره جنوبی برنده‌ای نداشته باشد.

تیم ایران اگر به دنبال صعود مستقیم و بی‌دردسر به جام جهانی هستیم باید لبنان را در تهران شکست بدهیم و در بازی آخر مقابل کره جنوبی یک امتیاز بگیریم. آن به شرطی که کره جنوبی مقابل ازبکستان متوقف شود و بازی این دو تیم برنده‌ای نداشته باشد.

حضور در پلی آف

تیم ملی ایران اگر لبنان را شکست بدهد و یا یک امتیاز از این حریف بگیرد حضورش در پلی آف قطعی می‌شود.

حتی اگر در دیدار آخر مقابل کره جنوبی شکست بخورد.

البته حضور در پلی آف معنایش پیمودن مسیری سخت برای رسیدن به برزیل است.

بهترین نتیجه کره و ازبکستان برای ایران

دیدار کره جنوبی و ازبکستان سه ‌شنبه آینده و در روز بازی ایران و لبنان برگزار می‌شود. بهترین نتیجه در این بازی برای ایران تساوی دو تیم است. اینکه ازبکستان بتواند در کره امتیاز بگیرد در این شرایط ایران در صورت پیروزی برابر لبنان 13 امتیازی و صدرنشین گروه خواهد شد.

در این شرایط تیم ملی ایران برای صعود مستقیم فقط یک امتیاز نیاز دارد.  البته کره برای برد مقابل ما به میدان خواهد آمد.

بازی روز 28 خرداد جدال مرگ و زندگی برای رسیدن به جام جهانی است جدالی که ما یک امتیاز می‌خواهیم و کره جنوبی سه امتیاز تا به طور مستقیم به جام جهانی برویم. البته پیش فرض این است که لبنان را ما برده‌ایم وگرنه اگر به این حریف امتیاز بدهیم باید فقط به پلی آف فکر کنیم.

* پیروزی کره جنوبی شرایط ما را سخت می‌کند

در صورتیکه کره جنوبی برابر ازبکستان به پیروزی برسد و 14 امتیازی شود در آن صورت ما هم در صورت پیروزی بر لبنان 13 امتیازی خواهیم شد و برای صعود بدون اما و اگر باید کره جنوبی را شکست بدهیم وگرنه امکان دارد ازبکستان با پیروزی مقابل قطر با ما هم امتیاز شود و کار به تفاضل گل کشیده می شود زیرا دیدار دو تیم در تهران و تاشکند مساوی شده‌اند. در این صورت پیروزی با تعداد گل های زیاد مقابل لبنان ارزشمند خواهد بود.

فوتبال ایران هفت روز پر هیجان را پیش رو دارد. اگر لبنان را سه‌شنبه ببریم حضورمان در پلی آف قطعی می‌شود و به صعود  مستقیم امیدوار می شویم خوشبختانه نتیجه بازی ازبکستان و کره جنوبی را قبل از شروع بازی با لبنان می‌دانیم زیرا آنها دو ساعت زودتر از ما بازی دارند. این مسئله می‌تواند از نظر روحی به سود مان باشد هرچند ما اگر می‌خواهیم صعود مستقیم داشته باشیم باید لبنان را شکست بدهیم./فارس