ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ورزش و جوانان هیچ ربطی به هم ندارند!



 

ورزش و جوانان هیچ ربطی به هم ندارند!

 

محمد مایلی کهن سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران پیرامون دیدار شب گذشته ملی پوشان کشورمان مقابل عراق گفت : بازی حساسیت فراوانی داشت که همین موضوع جو سنگینی را بر مسابقه حاکم کرده بود، اما در نهایت تیمی که از این فشار خودش را دور کرد به موفقیت رسید. البته عراقی ها در نیمه اول زودتر از ما توانستند از این جو سنگین فاصله بگیرند و به گل برسند اما تیم ما به خودش آمد و به گل رسید. در نیمه دوم نیز همین حساسیت وجود داشت که ملی پوشان تیم کشورمان توانستند به خوبی بر حریف سوار شوند و بازی را به سود خود پایان دهند.

 

وی افزود: تیم ما بهتر بازی کرد و با استفاده از فاکتورهایی مثل ضربات ایستگاهی به نتیجه رسید. کسی تصور نمی کند بازیکنی چون ایمان مبعلی از ابتدا در ترکیب قرار داشته باشد اما کادر فنی به این بازیکن اعتمادکرد و روی یک ضربه ایستگاهی توسط ایمان به پیروزی رسیدیم. به نظر من حتی دروازه بان عراق هم فکرش را نمی کرد که ایمان آن ضربه ایستگاهی را یک ضرب به سمت دروازه بزند.

مایلی کهن با تمجید از عملکرد خط دفاعی و دروازه بان تیم ملی گفت: گلر و مدافعان ما روز خوبی را پشت سر گذاشتند و در جدال های هوایی برنامه های عراق را خنثی کردند در دیگر نقاط زمین نیز بازیکنان به خوبی وظایف خود را انجام دادند تا به یک پیروزی با ارزش دست پیدا کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا افزود: نباید تصور کنیم که با این برد همه چیز تمام شده؛ تیم ملی در ابتدای راه است. بسیار اتفاق افتاده که تیم های مختلف جهان بازی اول خود را باخته اند اما در نهایت قهرمان شده اند، مثل اسپانیا و بالعکس خیلی تیم ها در بازی اول پیروز بوده اند اما در ادامه ناکام شده اند.

مایلی کهن درباره رفتار مسعود شجاعی پس از تعویض گفت: از شما می خواهم که این مسئله را بزرگ نکنید بنده فکر می کنم ما همیشه خودمان دشمن خودمان بوده ایم. شما یادتان است که قبل از بازی چه جوی علیه قطبی به راه افتاد و شاید به جرات بگویم تنها کسی که از قطبی حمایت کرد و به موفقیت تیم ملی امیدوار بود، بنده بودم. متاسفانه ما هر دقیقه می خواهیم با مربی و بازیکن مصاحبه کنیم و شرایط را در نظر نمی گیریم. حتی خبرنگار اعزامی تلویزیون که باید موثق ترین اخبار را مخابره کند دریک برنامه می گوید برخی شایعات مبنی بر درگیری بازیکنان تیم ملی و مربیان وجود دارد.

وقتی تلویزیون چنین اخباری را که از پایه و اساس آن مطلع نیست مخابره می کند از دیگران چه انتظاری می توان داشت. در گذشته که سرمربی تیم ملی بودم فکر می کردم این مسائل و جوسازی ها فقط برای من اتفاق می افتد اما حالا که فکر می کنم می بینم که برای همه مربیان تیم ملی از آقایان پروین و پورحیدری گرفته تا قلعه نویی ، دایی و قطبی وجود داشته است.

در یک خانواده دو سه نفری هم مشکلات وجود دارد که باید حل شود حال تصور کنید یک تیم متشکل از بازیکنان و مربیان چه شرایطی دارد؟ چرا به این مسائل دامن می زنیم؟

اگر مسعود شجاعی از تعویض خود ناراحت شده و رفتاری از وی سر زده ما نباید این مسئه را گنده کنیم و باید منافع ملی را در نظر بگیریم. الان باید به دنبال این باشیم که آرامش به تیم ملی بدهیم؛ تیم ملی دو دیدار دشوار دیگر پیش رو دارد و نباید اسیر برخی جوسازی ها شود.

مایلی کهن که در گذشته منتقد جدی افشین قطبی بود در پاسخ به این سوال که چرا اکنون حامی وی شده است گفت: بنده مثل برخی از دوستان نبودم که بخاطر منافع خودم و یا باشگاهم بیانیه بدهم و تیم ملی را زیر سوال ببرم؛ در گذشته هم اگر انتقادی می کردم عیب و ایرادی را می دیدم و اگر در آینده هم ایرادی را ببینم بر زبان می آورم شما می دانید که محمد مایلی کهن آدم منفعت طلبی نیست.

محمد مایلی کهن که چند روز قبل در مصاحبه ای گفته بود چرا دادکان زمان از دست رفتن بالاترین کرسی بین المللی ورزش ایران که به مصطفی هاشمی طبا تعلق داشت اعتراضی نکرده بود و حالا منتقد سعیدلو شده است درباره صحبت های اخیر محمد دادکان که گفته است من در همان مقطع هم از هاشمی طبا هم دفاع کردم گفت: بنده اسمی از دادکان نیاوردم اما اگر ایشان دفاع کرده خدا پدرش را بیامرزد و بنده از ایشان تشکر می کنم.

سرمربی سایپا درمورد حضور کوتاه مدت کریم انصاری فرد در بازی شب گذشته گفت: درباره این موضوع مربیان  تیم ملی باید صحبت کنند ؛بنده نباید به خاطر علایق خودم و بازیکن باشگاهم تیم ملی را زیر سوال ببرم. تیم ملی 23 نفر بازیکن دارد و مهم موفقیت همه آنهاست نه یک نفر.

سرمربی اسبق تیم ملی درباره ردیف شدن اسامی مختلف به عنوان گزینه های سرمربیگری تیم ملی فوتبال گفت: شما باید ببینید چه کسانی این اسامی را ردیف می کنند و جواب سوال خود را از آنها بپرسید.

مایلی کهن ضمن اعلام مخالفت خود با طرح ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان گفت: با اجرایی شدن این مصوبه مشکلات ورزش زیادتر می شود و هر روز به دنبال احضار رییس وزارتخانه ورزش به خاطر کوچکترین موضوع و مسئله خواهیم بود در حالی که می خواهیم ورزش دولتی نباشدبا این کار ورزش دولتی تر خواهد شد. بنده معتقدم ورزش و جوانان ارتباطی با هم ندارند که ما بخواهیم وزارت ورزش و جوانان را تشکیل دهیم. ورزش به سن خاصی اختصاص ندارد؛ ورزش از بدو تولد تا نزدیکی موت انسان را در بر می گیرد پس دلیل نیست که وزارتخانه ای به عنوان ورزش و جوانان تشکیل دهیم.

به عقیده من اگر می خواهیم کار درستی انجام دهیم مثل همه جای دنیا مسوولیت فدراسیون ها را به کمیته المپیک بسپاریم تادخالت دولت ها در فدراسیون ها کم شود؛ اگر هم وزارتخانه ای تحت عنوان ورزش درست کردیم آن وزارتخانه بدنبال ساخت و ساز و پرداختن به ورزش همگانی برود.

وی در انتها در پاسخ به شایعه حضور علی کریمی در سایپا گفت: همیشه به توانایی های علی کریمی اعتقاد داشته ام دلم هم می خواهد وی در سایپا بازی کند اما قانون به ما این اجازه را نمی دهد، سایپا 4 جای خالی دارد اما ما سهمیه لیگ برتری خود را استفاده کرده ایم و عملا نمی توانیم علی کریمی را جذب کنیم .../برنا


ویدیو مرتبط :
ورزش و جوانان شهرگشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طـرح تاسیس «وزارت ورزش و جوانان» تایید شد



 

طـرح تاسیس «وزارت ورزش و جوانان» تایید شد

 

سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح تبدیل سازمان‌های تربیت‌بدنی و سازمان ملی جوانان به وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

دكتر عباسعلی كدخدایی در نشست خبری خود با خبرنگاران، اظهار كرد: طرح تبدیل سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان به وزارت ورزش و جوانان مصوب جلسه دوازدهم دی ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی در جلسه بیست و نهم دی ماه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

بر اساس این گزارش، با اعلام عدم مغایرت این مصوبه‌ی مجلس با شرع و قانون اساسی، «علی لاریجانی» نیز روز پنج‌شنبه گذشته طرح تصویب وزارت ورزش و جوانان را به دولت ابلاغ کرد و برطبق قانون اساسی رییس جمهور موظف است به زودی فردی را برای اخذ رای اعتماد به عنوان وزیر ورزش و جوانان به مجلس معرفی کند.

كدخدایی همچنین اعلام كرد: طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون مجازات اسلامی مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.