ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ورزش های لپ تاپی!



ورزش,ورزش برای درمان درد شانه و کتف,درمان بیماریها با ورزش

ورزش های لپ تاپی!
روزی نیست كه مطب پزشكان ارتوپدی خالی از بیماران جوانی باشد كه از درد و ناراحتی‌های دست، شانه و گردن شكایت می‌كنند. با كمی پرس و جو و تحقیق متوجه خواهید شد كه بیشتر این بیماران با كامپیوتر سروكار دارند و مجبورند ساعت‌های طولانی پشت كامپیوتر بنشینند.

البته این دردها مراحل اولیه شكایت بیماران است. گاهی اوقات این مشكلات آنقدر پیشرفت می‌كند كه باعث تغییرات فیزیكی و آناتومیكی اندام‌های بدن می‌شود. پس خستگی را بهانه نكنید و در هر حالتی كه هستید شیوه نشستن خود را اصلاح كنید. یادتان نرود بدن شما یكی از مهم‌ترین سرمایه‌های زندگی‌تان است؛ آن را فدای شغل و كامپیوتر خود نكنید!


این سر، سنگینی می‌كند!
كسانی كه با كامپیوتر سروكار دارند به‌طور متوسط روزی 6‌ساعت پشت كامپیوتر می‌نشینند. در این حالت گردن حدود 40‌درجه خم می‌شود حتی گاهی اوقات آنقدر خمیده می‌شود كه چانه به سینه می‌چسبد! سر انسان چندین كیلوگرم وزن دارد و این عضلات گردن است كه آن را بالا نگه می‌دارد بنابراین با گذراندن ساعت‌های طولانی پشت كامپیوتر عضلات گردن اسپاسم می‌كند و خسته می‌شود.


همین الان جلوی آینه بروید!
افراد هنگام نشستن در پشت كامپیوتر معمولا آرنج چپ خود را روی میز می‌گذارند و به آن تكیه می‌دهند و با دست راست‌شان كار می‌كنند. در چنین حالتی شانه چپ به طرف بالا رفته و شانه راست به طرف پایین می‌آید. با پایین قرار گرفتن شانه راست تمام اعصاب شبكه گردنی و عروق در حالت كشش قرار می‌گیرد درست مثل اینكه فردی دست شما را برای ساعت‌ها بگیرد و بكشد! اگر این افراد لباس خود را در بیاورند و جلوی آینه بایستند می‌بینند كه یكی از شانه‌هایشان پایین‌تر از دیگری است! این حالت در پزشكیDropped Shoulder Syndrome نام دارد؛ یعنی مجموعه عوارض و بیماری‌هایی كه در اثر افتادن شانه به پایین ایجاد می‌شود. در این موارد ممكن است مفصل شانه و تاندون‌های اطراف آن از جمله تاندون عضلات دوسر بازویی ملتهب و دردناك شود.


بیماری تنیس‌بازان حرفه‌ای!
هنگام كار با موس كامپیوتر، مچ دست به‌صورت مداوم بالا و پایین می‌رود. تكرار این حركت در روزها و ماه‌های اول مشكلی ایجاد نمی‌كند اما به‌تدریج باعث می‌شود برجستگی استخوانی كناره آرنج ملتهب و دردناك شود. در واقع عضلاتی كه انگشت‌ها و مچ دست را بالا می‌برد به این برجستگی چسبیده‌اند.

این بیماری معمولا در تنیس‌بازان ایجاد می‌شود و در ادبیات پزشكی با نام آرنج تنیس‌بازان یا Tennis Elbowمطرح است. اما حالا خیلی از خانم‌ها و آقایان جوان هم در اثر كار مداوم با كامپیوتر دچار این بیماری می‌شوند.


شکستن قولنج خوب است یا بد؟
شنیدن صدا از مفاصل و تاندون‌ها در 80 درصد از موارد نشانه بیماری نیست. با این حال ممكن است یك فرد مسن آنقدر زانویش ساییده شده باشد كه فرسایش آن همراه با صدا باشد. این صدا با صدایی كه افراد جوان از سر خوردن تاندون‌ها روی یكدیگر احساس می‌كنند، متفاوت است.

شكستن قلنج نیز اگر با شدت انجام شود و تداوم پیدا كند، ممكن است تبدیل به یك تیك عصبی شود و فرد را دچار دردسر کند. در واقع تكرار این كار به تاندون‌ها و مفاصل فشار وارد می‌كند. اما اگر گاهی یک یا دو بار برای رفع خستگی، قلنج‌تان را می‌شكنید مشكلی ایجاد نخواهد شد به شرطی كه تبدیل به یك عادت روزمره نشود!


انگشتان‌تان خواب می‌رود؟
حركت یكنواخت و مداوم مچ باعث درد و التهاب پرده دور مفصل مچ و پرده اطراف تاندون‌ها می‌شود. این حالت در پزشكیOveruse Syndrome نام دارد؛ یعنی مجموعه دردها و بیماری‌هایی كه به‌علت استفاده بیش از حد از مچ ایجاد می‌شود. تا اینجا فرد دچار تغییرات مهم آناتومیكی و ساختاری نشده است اما ادامه و تكرار این حركات باعث ایجاد سندرم تونل كارپال یا Carpal Tunnel Syndrome می‌شود.

این بیماری معمولا در خانم‌های میانسال رخ می‌دهد اما امروزه خانم‌ها و آقایان جوان زیادی به آن مبتلا می‌شوند. تكرار ضربه‌های كوچك انگشتان و مچ روی موس باعث التهاب عصب مدین می‌شود. این عصب به همراه تاندون‌ها از كانالی در كف دست عبور می‌كند. اگر این مجرا در اثر التهاب تنگ و باریك شود، انگشتان فرد دچار خواب‌رفتگی و مورمور و گزگز می‌شوند كه به چنین حالتی سندرم تونل كارپال می‌گویند.

ورزش,ورزش برای درمان درد شانه و کتف,درمان بیماریها با ورزش


برای پیشگیری از ایجاد این مشكلات،  وسواسی باشید!
 اول از همه باید نحوه نشستن خود را اصلاح كنید. زمانی كه خمیده به جلو می‌نشینید عضلات گردن تحت فشار قرار می‌گیرد و پشت‌تان قوز پیدا می‌كند. صندلی شما باید ارگونومی و انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشد، دسته‌دار بوده و پشتش عمود باشد تا بتوانید گهگاهی حركت كرده و عضلات‌تان را از حالت اسپاسم خارج كنید.

دوم اینكه نباید به طور طولانی‌مدت پشت كامپیوتر بشینید. توصیه می‌شود هر یك ساعت از جای خود بلند شوید تا گردن و اعصاب چشم‌ها استراحت كنند. زمانی كه می‌خواهید چیزی را بخوانید مجبور می‌شوید سر را بی‌حركت نگه دارید تا چشم تمركز بیشتری پیدا كند. هرقدر سر حركت كمتری داشته باشد، عضلات گردن باید با قدرت بیشتری آن را نگه دارد بنابراین تداوم این حركت باعث آسیب عضله می‌شود. پس بهتر است هر نیم ساعت تا یك ساعت یك‌بار از پشت دستگاه بلند شوید، كمی نرمش كنید، بدن‌تان را مخالف جهتی كه تا‌كنون خم بوده حركت دهید و دستان‌تان را به بالا و عقب بكشید. این ساده‌ترین راه برای پیشگیری از وقوع حادثه است.


انتخاب با شماست
ماساژ با آب گرم می‌تواند درد و خستگی عضلات، تاندون‌ها و مفاصل را كاهش دهد. برای این كار می‌توانید روزی 3 تا 4 بار ناحیه مورد نظر را با آب گرم ماساژ دهید. انسان‌ها معمولا به گرما عادت دارند درحالی‌كه سرما نیز خاصیت‌های درمانی دارد. مثلا می‌توان برای كاهش درد كناره خارجی آرنج یا شانه از كیسه یخ استفاده كرد. برخی افراد با گرما و برخی دیگر با سرما سازگاری بیشتری دارند به هر حال هردوی این روش‌ها می‌توانند التهاب و خستگی را كاهش دهند.


اما چرا گاهی اوقات می‌شنویم برخی افراد بر اثر سرمای زمستان دردهایشان بیشتر می‌شود؟ در پاسخ باید گفت این موضوع بیشتر برای كسانی مطرح است كه دارای بیماری‌های مفصلی مانند آرتریت روماتوئید هستند نه افراد سالمی كه بر اثر استفاده مداوم از كامپیوتر دچار درد و ناراحتی شده‌اند.

استفاده از ژل‌های کاهش دهنده درد مانند ژل پیروكسیكام نیز می‌تواند در كاهش دردها موثر باشد. برای این كار می‌توان با استفاده از ژل،  ناحیه مورد نظر را روزی 3 بار ماساژ داد و بعد از گرما یا سرما استفاده كرد تا منافذ پوست باز شوند و ژل جذب شود. این اقدامات در حد كمك‌های اولیه است اما اگر قرار است قرص و دارو مصرف شود حتما باید تحت نظر پزشك و با دقت بیشتری این كار را انجام دهید.


اگر استراحت نكنید باید گچ بگیرید!
پزشكان ارتوپد در مواجهه با این مشكلات ابتدا سعی می‌كنند برای درمان بیمار از روش‌های غیرتهاجمی استفاده كنند. برای مثال استراحت كردن، استفاده از گرما، سرما، ژل‌های كاهنده درد، مصرف قرص، دارو و فیزیوتراپی جزو روش‌های غیرتهاجمی محسوب می‌شوند.

درصورتی كه بیمار از این روش‌ها نتیجه‌ای نگیرد، پزشك در مرحله بعد ممكن است از روش‌های تهاجمی مانند تزریق كورتون استفاده كند. در مرحله آخر نیز جراحی قرار دارد كه كاملا تهاجمی محسوب می‌شود. قطعا پزشك سعی می‌كند ابتدا بیمار را با یك روش ساده‌تر درمان كند.

گاهی اوقات پزشكان دست مبتلایان به بیماری آرنج تنیس‌بازان را برای 3 هفته گچ می‌گیرند. این كار درصورتی انجام می‌شود كه بیمار نتواند حرف پزشك را قبول كند كه مدتی از دستش استفاده نكند. هدف از این گچگیری استراحت دادن به دست و آرنج است. البته این كار باید حتما توسط پزشك انجام شود.

منبع: مجله ایده آل

www.3-m.ir


ویدیو مرتبط :
چه لپ تاپی بخرم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه لپ‌تاپی بخریم؟



 

 

 

چه لپ‌تاپی بخریم؟

 

اگر از رایانه‌های دسكتاپ PC خسته شده‌اید و پول كافی هم دارید، لپ‌تاپ‌های سنتی برای شما بهترین انتخاب هستند. برخلاف نت‌بوك‌ها (Netbook)‌، اندازه صفحه نمایش و صفحه كلیدهای این رایانه‌های قابل‌حمل، كامل بوده و می‌توانید یك روز كامل كاری را با آنها بدون هیچ گونه احساس خستگی و ناراحتی سپری كنید. تفكیك‌پذیری (رزولوشن) صفحه نمایش لپ‌تاپ‌های عادی از نت‌بوك‌ها بیشتر است و به شما اجازه می‌دهد تا در یك زمان، محتوای بصری بیشتری را یكجا روی صفحه داشته باشید و این امر امكان استفاده آسان‌تر از بسیاری از برنامه‌های نرم‌افزاری را برای شما فراهم می‌كند.


تنها نكته منفی آنها این است كه قیمت و وزن لپ‌تاپ‌ها از نت‌بوك‌ها بیشتر است، اما به هر حال با بودجه‌ای در حدود 500 هزار تومان، می‌توانید لپ‌تاپ‌هایی را از اندازه صفحه نمایش 3/13 تا 6/15 اینچ انتخاب كنید كه صفحه كلیدهای شكیل و خوبی داشته باشند و در عین این كه از قدرت كافی برای پاسخگویی به نیازهای روزمره و اجرای نرم‌افزاری شما برخوردارند، زمان دوام باتری در حد 3 ساعت یا بیشتر را نیز ارائه می‌دهند. به همین علت برای افرادی كه به طور مداوم آنها را برای استفاده در كارها و ارجای وظایف گوناگون به‌كار می‌برند، همراهی ایده‌آل است.

 

انواع لپ‌تاپ

1ـ‌ لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی (Gaming laptop)‌

معرفی این لپ‌تاپ‌ها به این معنا نیست كه شما تنها قادر به بازی روی این رایانه‌های خاص هستید و امكان اجرای این بازی‌ها را روی انواع دیگر لپ‌تاپ‌ها ندارید. با آن كه بیشتر تولیدكنندگان لپ‌تاپ‌های معمولی در ساخت آنها چندان تاكیدی بر قدرت اجرای بازی آنها ندارند، اما با كمال تعجب، برخی مدل‌های نه‌چندان گرانقیمت مانند
Acer Aspire 5741 با آن كه اصلا به ظاهر آنها نمی‌خورد كه قادر به اجرای بازی‌های رایانه‌ای باشند و برای این كار، ساخته نشده‌اند، اما در زمینه اجرای بازی‌ها قدرتمند هستند. شاید قدرت این نوع سیستم بیشتر مربوط به تراشه (چیپ) گرافیكی ATI Radeon HD 5470 آن باشد كه قادر است از عهده جدیدترین بازی‌های رایانه‌ای موجود برآید. اگر به دنبال یك لپ‌تاپ بازی واقعی هستید كه بتواند براحتی به‌درد همه بازی‌ها بخورد، لپ‌تاپ گرانقیمت Alienware M17x كه 2 عدد كارت گرافیكی را در قالب یك بسته در خود جا داده است و فضای دیسك سختی معادل 2/1 ترابایت دارد، یكی از بهترین گزینه‌هاست. لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی مزیت‌های دیگری را نیز بجز اجرای بازی‌های با گرافیك بالا و سه‌بعدی دارند، از قبیل غول‌پیكر بودن كه اگر صفحه نمایش آنها 17 اینچ نباشد، می‌توانید صفحه حداقل 15 اینچی را از آنها انتظار داشته باشید. به همراه فضای كافی برای كار و بازی و همچنین فضای ذخیره داده زیادی كه در اختیار شما قرار می‌دهند. شما باید به این نكته در مورد این لپ‌تاپ‌ها توجه داشته باشید كه با داشتن صفحه نمایشی اینچنین بزرگ و قطعات سخت‌افزاری با كارایی بالا، زمان دوام باتری 5/1 یا 2 ساعته برای یك چنین سیستم‌های بازیخوری به هیچ وجه غیرعادی نیست. در ضمن باید آماده دست و پنجه نرم كردن با وزن زیاد آنها نیز باشید. شما می‌توانید آنها را برای زمان‌های نه‌چندان طولانی در یك كوله پشتی به آسانی حمل كنید.

 

2 ـ لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل (Ultraportable)‌ و نت‌بوك‌ها

اگر به دنبال لپ‌تاپی باشید كه شانه و كتف شما را از كار نیندازد، باید به دنبال یك لپ‌تاپ فرا ـ قابل حمل یا نت‌بوك باشید. این لپ‌تاپ‌ها از جهت كوچكی و سبكی، براحتی در سفر و در راه منزل و كار در كیف دستی جا می‌گیرند و در اولین نظر، بسیار شبیه هم هستند. همچنین شما، زمان دوام باتری شگفت‌انگیز بیش از 8 ساعت را نیز می‌توانید از آنها انتظار داشته باشید. لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل در برخی مواقع كمتر از 5/1 كیلوگرم وزن دارند كه می‌توانند به آسانی به همه جا حمل شوند.

لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل در مقابل لپ‌تاپ‌های معمولی بسیار لوكس به نظر می‌رسند. اندازه‌های 5/11 و 12 اینچی صفحه نمایش‌های آنها بسیار به درد بخورتر از اندازه 10 اینچی صفحه نمایش نت‌بوك‌ها بوده و همچنین سیستم‌هایی بسیار مفید و قابل استفاده‌تر و دارای كارایی بیشتری از آنها هستند كه از قطعات بسیار مرغوب و گران‌تری ساخته شده‌اند كه در این امر در مقابل نت بوك‌ها جذابیت بیشتری به آنها می‌بخشد. لپ‌تاپ‌های سری X سونی كه از فیبر كربن (Carbo Fibre)‌ و آلومینیوم ساخته شده و بهره‌مند از فضای ذخیره‌سازی از نوع وضعیت جامد (SSD)‌ یا Solid-state disk هستند، با دوام طولانی‌تر شارژ باتری و كارآیی بالا و طراحی مناسب، در راس دیگر لپ‌تاپ‌های این دسته قرار دارند. یك ایراد بزرگ لپ‌تاپ‌های فرا ـ قابل حمل قیمت بالای آنها است به طوری كه یك لپ‌تاپ فرا ـ قابل حمل سونی بیش از 000/000/1 تومان گران‌تر از یك نت‌بوك است و این در حالی است كه حتی از قدرت لپ‌تاپ‌های معمولی ارزان‌تر از خود هم برخوردار نیست.

 

3 ـ لپ‌تاپ‌های تبلت یا لوحه‌ای (Tablet PC)‌

رایانه‌های لوحه‌ای سال‌هاست كه كم و بیش در بین لپ‌تاپ‌ها حضور دارند. تا به امروز كاربردهای آنها اختصاصا جهت مصارف تخصصی و تجاری بوده است، اما با ورود آیپد اپل (Apple iPad)‌ كه رایانه‌ای است طراحی شده برای مصارف خانگی، این روال كاملا به هم خورد. آیپد سیستم‌عامل iOS را روی خود در حال اجرا دارد و برخی از رقیبان آن نیز از سیستم‌عامل آندروید گوگل (Google Android)‌ استفاده می‌كنند كه هر دوی این سیستم‌ها با فراهم ساختن امكان گشت‌و‌گذار شما در وب (web surf)‌، دانلود بازی‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری ساده كه برنامه‌های كاربردی (apps)‌ نامیده می‌شوند، كاملا كارآمد و خوب روی صفحه نمایش‌های صفحه لمسی (touchscreen)‌ تقریبا كوچك آنها عمل می‌كنند. اگر به دنبال رایانه‌ای هستید كه با سیستم عامل ویندوز كار كند، ما مطمئن نیستیم كه لپ‌تاپ‌های تبلت گزینه‌ای مناسب برای شما باشند. البته ویندوز با تنظیمات و كنترل‌های صفحه لمسی كار می‌كند و رایانه‌های لمسی هوشمند (Touchsmart)‌ در اجرای برنامه‌ها به‌وسیله كنترل انگشتان بسیار خوب عمل می‌كنند، اما حتما باید در كنار آنها صفحه كلید و ماوس نیز در دسترس باشد. این رایانه‌های لوحه‌ای به عنوان یك راه و گزینه قابل حمل برای گشت و گذار در وب بسیار مناسب هستند و انواع گوناگونی از آنها با اندازه‌های صفحه نمایش بزرگ و كوچك در بازار یافت می‌شوند.

منبع: techmagnews.com