ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ورزش ایران در هفته ای که گذشت


در این هفته رو به پایان پای رفسنجانی به فوتبال و مشکل حق پخش تلویزیونی باز شد، سرخ‎ها سقوطی تاریخی داشتند، یک ملی‌پوش فوتبال دستگیر شد، مدیرعامل متهم و پیشین پرسپولیس به استقلال نزدیک شد و ... .

خبرگزاری مهر: در این هفته رو به پایان پای رفسنجانی به فوتبال و مشکل حق پخش تلویزیونی باز شد، سرخ‎ها سقوطی تاریخی داشتند، یک ملی‌پوش فوتبال دستگیر شد، مدیرعامل متهم و پیشین پرسپولیس به استقلال نزدیک شد و ... .

 اتفاقات و رویدادهای مهم این هفت روز ورزش کم بودند اما مهم و تاثیرگذار؛ اتفاقاتی مانند نتایج دیدارهای هفته سوم لیگ پانزدهم و شکست‎های سنگینی که پرسپولیس و استقلال در این هفته متحمل شدند، مصدومیت بازیکن عراقی استقلال که همه را به دردسر انداخته است و نزدیک شدن مدیرعامل متهم و پیشین پرسپولیس به استقلال به عنوان اسپانسر و نشستی که اعضای هیات رئیسه و سازمان لیگ فدراسیون با هاشمی رفسنجانی برای رسیدگی به مشکل حق پخش تلویزیونی داشتند.

البته قهرمانی آزادکاران جوان در جهان هم از دیگر اتفاقات مهم این هفته بود.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به این شرح است:

عنوان ششمی فرنگی کاران جوان در مسابقات قهرمانی جهان

رقابت‌های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان پس از دو روز رقابت میان شرکت کنندگان پنجشنبه گذشته در سالوادور داباهیا برزیل به پایان رسید. در جریان این دوره مسابقات تیم ایران توسط رضا خدری در وزن ۵۰ کیلوگرم صاحب مدال طلا، امیرحسین حسینی در وزن ۹۶ کیلوگرم صاحب مدال نقره و علی ارسلان در وزن ۶۶ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد و به مقام ششم این مسابقات دست یافت. این عنوان در حالی برای فرنگی‎کاران جوان ایران به دست آمد که در دوره گذشته رقابت‌های جهانی (کرواسی) تیم ایران با کسب یک مدال نقره به مقام هشتم جهان بسنده کرده بود.

کمک آبی‎ها به سقوط تاریخی سرخ‎ها

دیدارهای هفته سوم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که جدول رده‎بندی مسابقات برای نخستین‎بار پرسولیس را در رده انتهایی خود دید. این جایگاه اینگونه از آن پرسپولیس شد که این تیم در روز نخست هفته سوم لیگ پانزدهم و در مصاف با سپاهان متحمل شکست ۴ بر ۲ شد. به فاصله یک روز بعد هم استقلال در دیدار خانگی برابر ذوب‌آهن با دو گل متحمل شکست شد و همزمان کمک کرد به صعود این تیم اصفهانی و سقوط تاریخی پرسپولیس به انتهای جدول.

بازداشت یک فوتبالیست و مصدومیت عجیب کرار/ پرسپولیس تاریخ‌ساز شد!

در دیگر دیدارهای این هفته لیگ برتر و در روز نخست مسابقات سیاه جامگان با یک گل و ملوان با ۲ گل به ترتیب برابر نفت تهران و استقلال اهواز پیروز شدند. دیدار دو تیم صبای قم و گسترش فولاد تبریز هم به تساوی یک بر یک رسید. همپنین در روز دوم مسابقات هم دیدار تیم‌های تراکتورسازی و پدیده با همین نتیجه یعنی تساوی یک بر یک تمام شد ضمن اینکه فولاد خوزستان با دو گل برابر استقلال خوزستان شکست خورد. سایپا هم ۲ بر یک پدیده را از پیش رو برداشت.

آزادكاران جوان ایران قهرمان جهان شدند

یکشنبه شب گذشته تیم کشتی آزاد جوانان ایران با کسب ۲ مدال طلا، چهار مدال نقره و کسب مجموع ۶۲ امتیاز برای نخستین‌بار در تاریخ بصورت متوالی قهرمان جهان شدند. در جریان این دوره از مسابقات قهرمانی جهان که در برزیل جریان داشت، ایمان صادقی و مجتبی گلیج مدال طلا گرفتند و امین طاهری، علیرضا گودرزی، رضا مظفری و سید ایمان حسینی هم به مدال نقره دست یافتند.

بازداشت یک فوتبالیست و مصدومیت عجیب کرار/ پرسپولیس تاریخ‌ساز شد!

متهم گریخت!

«حمیدرضا سیاسی، مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس که به خاطر نشست با یکی از عوامل موساد در زمان حضورش در این باشگاه مشکلاتی برایش ایجاد شد و حتی به خاطر برخی ابهامات مدتی را در زندان سپری کرد در یکی از نشست‎های مسئولان باشگاه استقلال برای جذب اسپانسر حضور داشت و قول‌هایی هم برای کمک به این باشگاه داده است»! این یکی ازمهمترین خبرها درهفت روز گذشته ورزش بود که یکشنبه گذشته به صورت اختصاصی توسط خبرگزاری مهر منتشر شد. بر این اساس سیاسی با حضور در یکی از نشست‎های آبی‎ها که در محل وزارت ورزش و جوانان هم برگزار شد، تمامی توضیحات در مورد اسپانسر و حمایت‌های مالی را ارائه کرد اما در نهایت همکاری میان وی و استقلال نهایی نشد و سیاسی از جمع آبی‎پوشان رفت.

مصدومیت دردسرساز!

جاسم کرار، بازیکن عراقی تیم فوتبال استقلال طی این هفته سوژه‌ای بود که خیلی‌ها در مورد آن از مسئولان استقلال پرس و جو می‌کردند. این بازیکن در نیمه دوم دیدار برابر ذوب آهن وارد زمین شد اما تنها چند دقیقه از ورودش به زمین نگذشته بود که در برخورد با مدافع حریف به زمین خورد و برای دقایقی نفسش بند آمد و به همین دلیل دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد. کرار طی این هفته فقط دو بار در محل تمرینات استقلال حاضر شد؛ یک بار با لباس شخصی و یک بار هم برای انجام فقط ۱۰ دقیقه تمرین. در کل اینکه وضعیت مصدومیت کرار به گونه ای است که صحبت‌های متناقض زیادی پیرامون آن مطرح شده و حتی اینگونه عنوان شده کرار از آنجا که پول خود را از استقلال دریافت نکرده تمارض به آسیب دیدگی کرده است. در هر صورت آسیب دیدگی این بازیکن برای مسئولان استقلال دردسرساز شده است. کرار در دیدار روز جمعه برابر استقلال اهواز هم غایب خواهد بود.

بازداشت یک فوتبالیست و مصدومیت عجیب کرار/ پرسپولیس تاریخ‌ساز شد!

سه مدال و یک سهیه المپیکی تکواندوکاران در روسیه

مرحله اول رقابت‌های تکواندو کسب امتیاز ورودی المپیک در سال ۲۰۱۵ در حالی یکشنبه شب در مسکو خاتمه یافت که تیم ایران همچون کرهجنوبی نسبت به ۵۰ کشور دیگر شرکت کننده عملکرد بهتری داشتند. تیم ملی کشورمان در این مسابقات هفت نماینده داشت که علیرضا نصرآزادانی، مسعود حجی‌زواره، شکرانه ایزدی و اکرم خدابنده از دست‌یابی به مدال بازماندند. فرزان عاشورزاده و کیمیا علیزاده دو مدال طلا و ابوالفضل یعقوبی هم یک مدال برنز برای تیم کشورمان کسب کردند. در رقابت های تکواندو جایزه بزرگ روسیه، عاشورزاده با کسب مدال طلا سهمیه المپیکی خود را قطعی کرد.

قول هاشمی رفسنجانی به فوتبالی‎ها

اعضای هیات رئیسه و سازمان لیگ فدراسیون فوتبال دوشنبه گذشته طی دیدار با علی اکبرهاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکلات خود را به خصوص در رابطه با حق پخش تلویزیونی با وی مطرح کردند. در همین رابطه شهرام دبیری، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال طی گفتگویی با خبرنگار مهر اعلام کرد که پیش از این مجلس قانون حق پخش را تصویب کرده بود ولی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را رد کردند. برای همین از آقای رفسنجانی خواستیم تا نسبت به حل این مشکل توجه لازم را داشته باشند. در این نشست آقای هاشمی رفسنجانی قول مساعد دادند که هر کاری از دستشان بر بیاید برای حل این مشکلات انجام بدهد.

بازداشت یک فوتبالیست و مصدومیت عجیب کرار/ پرسپولیس تاریخ‌ساز شد!

دستگیری ملی‌پوش فوتبال در پارتی شبانه

یکی از بازیکنان ملی‌پوش فوتبال که در یکی دو سال گذشته مورد توجه اکثر تیم‌های مطرح لیگ برتری قرار گرفته بود به همراه دو هم تیمی خود در یک پارتی شبانه در یکی از محله‌های معروف شهر خود شرکت کردند که این بازیکن در حالتی نامتعادل دستگیر شد اما دو بازیکن دیگر متواری شدند و پلیس به دنبال آنهاست. تلاش‌ها برای آزادی این بازیکن از سوی خانواده وی و مسئولان باشگاه تا این لحظه بدون نتیجه مانده و او همچنان در بازداشت به سر می‌برد. پلیس اعلام کرده است که دو بازیکن دیگر که فرار کرده بودند باید خود را هر چه سریع‌تر معرفی کنند در غیر اینصورت آنها را در منزل یا بر سر تمرین دستگیر خواهد کرد. یکی از دو بازیکنی که گریخته‌اند سابقه حضور در یکی از تیم‌های پرطرفدار پایتخت را دارد اما جالب اینکه دیگر بازیکن متواری خارجی است و باید دید چه سرنوشتی در  انتظار این بازیکن خواهد بود.

پیکان به نیمه نهایی والیبال باشگاه‎های آسیا رسید

تیم والیبال پیکان، نماینده ایران در مسابقات باشگاه‌های آسیا پس از پشت سر گذاشتن حریفان خود در مرحله مقدماتی و دوم این رقابت‌ها، روز چهارشنبه در مرحله سوم مسابقات موفق شدنماینده ترکمنستان را ۳ بر صفر شکست داده و راهی مرحله نیمه نهایی شود.

صعود تیم والیبال نوجوانان به مرحله دوم مسابقات جهانی

تیم والیبال نوجوانان که برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان عازم آرژانتین شده، شنبه گذشته نتیجه نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها را ۳ بر صفر به لهستان واگذار کرد. تیم ایران در دومین و سومین دیدرا خود به ترتیب برابر شیلی و چین‌تایپه به برتری ۳ بر صفر دست یافت و در دیدار چهارم و آخر خود در مرحله گروهی هم موفق به شکست ۳ بر یک بلغارستان شد و اینگونه از مرحله مقدماتی صعود کرد. تیم کشورمان در مرحله دوم مسابقات چهارشنبه شب به مصاف آلمان رفت و .....


ویدیو مرتبط :
ورزش ایران در سالی که گذشت (آذر ماه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اقتصاد ایران در هفته‌ای که گذشت...



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

تلاش دولت برای ارتقای قدرت خرید مردم/کارت بنزین بدهکاران می‌سوزد

اقتصاد ایران در هفته‌ای که گذشت شاهد تحولات بسیاری بود که نمونه آن، جلسات مشترک دولت و مجلس برای ارتقای قدرت خرید مردم تا پایان سال است و بر این اساس تصمیماتی نیز در این رابطه ارایه شده است.

17 میلیون نفر مشمول دریافت کارت معیشت

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ستاد بسیج‌ اقتصادی با توجه به زیرساخت‌های موجود در اختیار، مسئول توزیع کارت معیشت به دهک‌های پایین درآمدی شده است، ضمن اینکه پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد 17 میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت کارت معیشت خانوار قرار گیرند.

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصمیم جدید دولت و مجلس برای ارتقای قدرت خرید مردم در ایام پایانی سال گفت: ستاد بسیج اقتصادی کشور با توجه به زیرساختهای در اختیار خود از زمان توزیع کالاهای کالابرگی، مسئولیت توزیع کارت معیشت خانوار را به عهده خواهد گرفت.

وی افزود: قرار بر این است که در گام اول، برنج، روغن و قند و شکر در اختیار دو دهک پایین درآمدی قرار گیرد؛ اما هنوز در مورد توزیع مرغ و گوشت جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است.

اعلام شرایط ثبت نام مسکن آتی شهر از هفته آینده

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه بزودی کار اجرایی ساخت مسکن ویژه در سایت آتی شهر آغاز می شود، گفت: هفته آینده شرایط ثبت نام در این سایت به اطلاع مردم می رسد.

فریبرز واحدی در خصوص ساخت مسکن ویژه در آتی شهر، گفت: ساخت 2 هزار واحد در آتی شهر پیگیری می شود و در حال حاضر دو پیمانکار هم برای این پروژه انتخاب شده است. در این مورد جلساتی را با وزیر راه و شهرسازی برگزار کردیم تا شرایط متقاضیان و چگونگی اجرای این پروژه را بررسی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه از بزودی کار اجرایی در آتی شهر آغاز می شود، اظهار داشت: هفته آینده شرایط ثبت نام در این سایت به اطلاع مردم می رسد.

تشکیل صندوق هدفمندی یارانه‌ها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام جزئیات توافقات اقتصادی دیشب دولت و مجلس از راه‌اندازی صندوقی در سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان و افرادی که کسب و کار آنها در جریان اجرای این قانون مورد ضرر واقع می‌شود، خبر داد.

ارسلان فتحی پور با اشاره به توافقات شب گذشته دولت و مجلس گفت: قرار بر این شد که صندوقی در سازمان هدفمندی یارانه ها تشکیل شود که هدف از راه اندازی آن حمایت از تولید کنندگان و افرادی باشد که از اصلاح قیمتها و نوسانات قیمتی متضرر می شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سئوال مهر افزود: منابع درآمدی این صندوق از درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین به منظور حمایت از تولید ملی، قرار بر این شد که مشکلات واحدهای تولیدی حل شده، تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنها قرار گیرد و مبالغی از درآمدهای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها معادل 30 درصد در فاز دوم به تولید، کشاورزی و خدمات تخصیص یابد.

به گفته فتحی پور، همچنین تنفس بازپرداخت تسهیلات برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده و قرار بر این شد که قیمت حامل‌های انرژی به صورت ترجیحی باشد. همچنین به زودی مشکلات ارزی برطرف خواهد شد و با تصمیمات جدید، قرار است ارز بیشتری در اتاق مبادلات ارزی ارائه شود.

ضوابط جدید فروش و پیش‌فروش خودرو

عضو کمیته خودرو با اعلام ضوابط جدید پیش‌فروش و فروش نقدی خودرو گفت: برای خریداران مگان و ال90 با استاندارد یورو4، اگر موعد تحویل خودرو یک بهمن ماه به قبل باشد، قیمت به روال قبلی و اگر از یک بهمن ماه جاری به بعد باشد، قیمت به میزان مصوب روز کمیته خودرو تعیین خواهد شد.

شهرام میرآخورلو با اشاره به ضوابط جدید فروش نقدی و پیش‌فروش خودرو در بازار گفت: بر اساس ضوابطی که برای فروش خودرو در نظر گرفته شده است، قیمت فروش خودرو یا به صورت قطعی است که بر این اساس، قیمت در نظر گرفته شده به قیمت فعلی یا روز است و تحویل نیز به صورت 15 روزه صورت خواهد پذیرفت.

عضو کمیته خودرو افزود: اما اگر خودرو به صورت پیش‌فروش فروخته شود، دو ضابطه بر آن حاکم است، به این معنا که 10 تا 90 درصد قیمت به صورت ودیعه در زمان ثبت نام پرداخت می‌شود؛ در عین حال سود مشارکت به دارنده خودرو تعلق نمی‌گیرد و زمان تحویل نیز 3 تا 9 ماه پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: در این شرایط، قیمت خودرو در زمان تحویل، همان قیمتی خواهد بود که در زمان ثبت‌نام به مشتری اعلام شده است و هیچگونه تغییری براساس نوسانات روز نخواهد داشت، ضمن اینکه اگر این خودرو دیرتر از زمان مقرر تحویل داده شود، به ازای هر ماه، 2.5 درصد جریمه تاخیر به مشتری پرداخت خواهد شد.

میرآخورلو، شرایط دوم پیش‌فروش خودروها را نیز اعلام کرد و گفت: بر این اساس، مشتری در زمان ثبت‌نام 10 تا 90 درصد از مبلغ خودرو را به صورت ودیعه پرداخت کرده؛ زمان تحویل 3 تا 9 ماهه خواهد بود و سود مشارکت حداقل 19 درصد به صورت سالانه است.

وی اظهار داشت: البته در این روش، ذکر خواهد شد که مشتری باید قیمت خودرو را براساس قیمت روز تصویب شده در کمیته خودرو در زمان تحویل، بپردازد. در چنین شرایطی اگر در قرارداد ذکر شده باشد که شیوه پیش‌فروش به این صورت است که قیمت در زمان تحویل براساس قیمت روز کارخانه، هرچقدر که مصوب باشد، تعیین شود، آنگاه مشتری حق اعتراض نخواهد داشت.

اکتشافات جدید نفت و گاز در مرز با عراق و ترکمنستان

وزیر نفت با تشریح جزئیات اکتشافات جدید نفت و گاز در کشور از کشف میادین جدید نفت و گاز در مرز مشترک با عراق و ترکمنستان خبر داد و گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از 2 میلیارد بشکه ذخایر درجای نفت کشف شده است.

رستم قاسمی گفت: مطالعات و فعالیت‌های جدید اکتشافی در ایران از کشف ذخایر جدید نفت و گاز در مناطق مرزی با ترکمنستان و عراق حکایت دارد.

وزیر نفت با اعلام اینکه در شرایط فعلی توسعه فعالیت‌های اکتشافی و حفاری در مناطق مرزی و میادین مشترک نفت و گاز یکی از سیاست‌ها، اولویت‌های اساسی و راهبردی صنعت نفت است، تصریح کرد: هم اکنون فعالیت های اکتشافی در این مناطق ادامه دارد.

این عضو کابینه دولت دهم در خصوص جزئیات ذخایر جدید اکتشاف شده در مناطق شمال شرق کشور، توضیح داد: حجم ذخایر گاز طبیعی در این میدان جدید عظم و قابل توجه است اما برای اعلام دقیق رقمی از میزان ذخایر گاز کشف شده باید عملیات اکتشافی شامل لرزه نگاری و حفاری چاه‌های جدید تکمیل شود.

پیشنهاد 700 هزارتومانی کارگران برای دستمزد 92

نتایج محاسبات کارگران برای ارائه پیشنهاد حداقل دستمزد سال آینده به رقمی بین 600 تا 700 هزار تومان و حداکثر 1.1 میلیون تومان رسید.

در روزهای گذشته محاسبات جدیدی در زمینه وضعیت معیشت خانوار کارگری و تغییرات سبد هزینه های کارگران صورت گرفته است که نشان می دهد، روند افزایش هزینه ها به ویژه در بخش خرید اقلام پرمصرف شتاب گرفته است.

کارگران می گویند از سبد 390 قلم کالاهایی که بانک مرکزی تغییرات قیمت آنها را محاسبه می کند، کمتر از 40 قلم در سفره خانوار کارگری به عنوان اقلام پرمصرف مطرح است و اساسا هزینه های ماهیانه کارگران نیز در همین بخش شکل می گیرد.

علی دهقان کیا از جدیدترین محاسبات و بررسی های صورت گرفته در زمینه تغییرات قیمت اقلام در سبد معیشت خانوار کارگری به منظور تدوین پیشنهاد مزد سال 92، گفت: میانگین نرخ تورمی که از سوی دولت اعلام می شود برای کارگران قابل استناد نیست، چون اساسا کالاهایی مورد محاسبه و بررسی قرار می گیرد که در زندگی کارگران از درجه اهمیت بالایی برخوردار نیست.

کارت‌بنزین بدهکاران بانکی می‌سوزد

همزمان با توافق ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و برخی از بانک‌ها به‌منظور ابطال کارت بنزین و گازوئیل برخی از بدهکاران بانکی، وزارت نفت ابطال کارت سوخت خودروها را تنها با دستور مقامات قضایی مجاز اعلام کرد.

آمارهای بانک مرکزی حاکی از آن است که حجم مطالبات معوق بانکها از مرز 70 هزار میلیارد تومان در سالجاری گذشته و با این وجود، تاکنون تعریف ساز و کارهای متعدد منجر به بازگشت مطالبات معوق به خزانه شبکه بانکی کشور نشده است.

بر این اساس اخیرا برخی از بانک‌های کشور با ارسال نامه ای به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور خواستار ابطال کارت هوشمند سوخت بدهکاران بانکی شده بودند. در نامه ارسال تعدادی از بانک‌ها به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تاکید شده بود: برخی از صاحبان تاکسی، وانت بار و خودروهای عمومی از محل تسهیلات دریافتی از بانک‌ها موفق به نوسازی خودروهای خود شده اند اما نسبت به پرداخت به موقع اقساط وام بانکی خود اقدام نکرده اند.

همچنین در بخش دیگری از نامه برخی از بانک‌ها به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، پیشنهاد شده بود، به منظور وصول برخی از معوقات از صاحبان خودروهای عمومی، کارت هوشمند سوخت این خودروها باطل شود.

کلیات طرح انتزاع وظایف بخش کشاورزی از وزارت صنعت و معدن تصویب شد

با تصویب نمایندگان کلیه اختیارات، وظایف و امور مربوط به سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت و انجام اقدامات لازم در خصوص صادرات، واردات و تنظیم بازار داخلی برخی محصولات کشاورزی از وزارت صنعت معدن و تجارت منتزع و به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شد.

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی کلیات طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی با 201 رای موافق، 27 رای مخالف و 7 رای ممتنع از 243 رای تصویب شد.

این طرح به دلیل برخی شبهات که به نظر می رسید مخالف قانون برنامه باشد نیاز به دو سوم رای نمایندگان داشت.

بهمنی تقاضای بازنشستگی کرد

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی که به شدت از تحقیق و تفحص مجلس از این بانک گلایه دارد، اخیرا تقاضای بازنشستگی کرده است.

محمود بهمنی که از کارکنان رسمی بانک ملی ایران است و مامور به خدمت در بانک مرکزی می باشد، اخیرا تقاضای بازنشستگی کرده است. در همین حال، محمود بهمنی پس از بازنشستگی فقط با مجوز رسمی دولت می‌تواند در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ادامه فعالیت داشته باشد.

البته رئیس کل بانک مرکزی زمستان سال گذشته نیز به دلیل فشارهای زیاد درباره مصوبه دولت برای برداشت شبانه از حساب بانکها استعفا کرد ولی دولت با این استعفا موافقت نکرد.

تصمیم جدید بانک مرکزی برای محاسبه تورم

رئیس کل بانک مرکزی، از تغییر سال پایه محاسبه نرخ تورم از 83 به 90 و اعلام نرخ های جدید از ماه‌های آینده خبر داد و گفت: موجودی ارزی در کشورهایی که نفت می فروشیم، قابل توجه است.

محمود بهمنی با بیان اینکه علت مغایرت آمارهای مربوط به نرخ تورم بانک مرکزی با مرکز آمار ایران به دلیل سال پایه بوده است، گفت: تاکنون مرکز آمار ایران بر مبنای سال پایه 81 و بانک مرکزی نیز بر پایه سال 83، نسبت به محاسبه و اعلام نرخ تورم اقدام کرده اند.

رئیس کل بانک مرکزی، اظهار داشت: در سال جاری با تلاش های صورت گرفته توانستیم سال پایه محاسبه نرخ تورم را از 83 به 90 تغییر دهیم، بنابراین از یکی دو ماه آینده می توانیم آمارهای دقیقی را بر اساس سال پایه جدید اعلام کنیم.

بهمنی درباره انتقاداتی که از نرخ تورم و گزارشات ماهیانه بانک مرکزی صورت می گیرد، بیان داشت: باید در انتقادی که صورت می گیرد توجه شود چون ما میانگین نرخ 359 قلم کالا را بررسی و گزارش می کنیم.

وی درباره آخرین برنامه ها و سیاست های بانک مرکزی درباره کنترل بازار ارز، خاطر نشان کرد: ما هم اکنون به میزان کافی پول در کشورهای مختلفی که نفت می فروشیم داریم./مهر