ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ورزشگاه نقش جهان دوقربانی گرفت .



مدير عامل باشگاه سپاهان گفت:‌ متاسفانه در حادثه اي تلخ يکي از هواداران فوتبال سپاهان در سانحه تصادف درگذشت و هواداري ديگر پاي خود را از دست داد و بايد بگويم تعلل مسئولان در بازسازي ورزشگاه نقش جهان بالاخره قرباني خود را گرفت."محمد رضا ساکت" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:‌ در چند سال گذشته بارها و بارها هشدار داديم که عدم آماده سازي به موقع ورزشگاه نقش جهان مي تواند براي سپاهان مشکل ساز باشد و از سويي ديگر تردد تماشاگران به ورزشگاه فولاد شهر نيز خطراتي را به همراه دارد.

 

وي افزود : متاسفانه تا اين لحظه هيچ کدام از اين هشدارها جدي تلقي نشد و در کمال تاسف امروز بايد شاهد باشيم که يک هوادار 19 ساله به نام "مهدي فياض نژاد" جان خود را از دست داده و هواداري ديگر به نام " سجاد فرزندي" پاي خود را از دست مي دهد.

 

وي تصريح کرد:‌ در چند سال گذشته که بازي هاي خود را به ناچار به فولادشهر منتقل کرديم با تردد بسيار هواداران خود در جاده منتهي به اين ورزشگاه مواجه شديم که هر بار هم اتفاقات و حوادث متعددي روي مي داد که بيشتر آنها مربوط به تصادف وسايل نقليه و خسارات مالي بود اما اين بار شاهد هستيم يک هوادار جان خود را از دست مي دهد و هواداري ديگر بايد با قطع شدن پاي خود کنار بيايد.اي کاش زودتر از اين ها ورزشگاه نقش جهان آماده مي شد تا شاهد اين رويداد تلخ در جامعه ورزش ايران نباشيم.

 

مدير عامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان گفت: در همه دنيا به تماشاگران به عنوان عنصري غير قابل تفکيک از فوتبال نگاه مي شود و همه مسئولان براي آن که رفاه اين هواداران را فراهم کنند، به اقدامات متعددي دست مي زنند اما متاسفانه با آن که بارها و بارها شنيديم و در مصاحبه هاي مختلف خوانديم که ورزشگاه نقش جهان در فلان تاريخ افتتاح مي شود، اما هر بار اين مراسم به تعويق افتاد و امروز بايد هزينه اين کم کاري را با خون يک جوان 19 ساله بپردازيم.

 

وي افزود:‌ 17 سال است که استان اصفهان با ورزشگاه نقش جهان دست به گريبان است و متاسفانه اين موضوع به يک معضل غير قابل حل تبديل شده است،‌ با آن که قبلا"‌قول داده بودند اين ورزشگاه ديماه 87 افتتاح شود اما اين افتتاح به مرداد 88 موکول شد و امروز نيز بايد بگويم آن چه مسئولان جديد مي گويند خبر از افتتاح ورزشگاه نقش جهان در خرداد 89 است که با اين حساب مشکلات سپاهان با توجه به حضورمان در ليگ قهرمانان آسيا، دو چندان مي شود،‌البته اين را هم بايد اضافه کنم که اين موضوع باعث شده است AFC نسبت به ما و فوتبال کشورمان نظر چندان مثبتي نداشته باشد و بعضا"‌شاهد هستيم که ما را تهديد مي کنند.

 

مدير عامل باشگاه سپاهان در پايان اظهار اميدواري کرد:‌ حداقل امدواريم مسئولان امر به خون اين جوان احترام بگذارند و براي آن که ديگر شاهد چنين حوادثي نباشيم هز چه سريعتر ورزشگاه نقش جهان را آماده تحويل کنند.

 

 

 


ویدیو مرتبط :
ورزشگاه بزرگ نقش جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصوبه «واگذاری ورزشگاه نقش جهان اصفهان به شرکت فولاد مبارکه اصفهان» مغایر قانون اعلام شد



ورزشگاه نقش جهان اصفهان,شرکت فولاد مبارکه اصفهان,اخبار ورزشی

در نامه لاریجانی به احمدی‌نژاد

مصوبه «واگذاری ورزشگاه نقش جهان اصفهان به شرکت فولاد مبارکه اصفهان» مغایر قانون اعلام شد

رئیس مجلس در نامه‌ای مصوبه هیئت وزیران مبنی بر «واگذاری ورزشگاه نقش جهان اصفهان به شرکت فولاد مبارکه اصفهان» را مغایر قانون اعلام کرد.

به گزارش  فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری کشورمان، مصوبه هیئت دولت مبنی بر «واگذاری ورزشگاه نقش جهان اصفهان به شرکت فولاد مبارکه اصفهان» را مغایر قانون اعلام کرد.

متن نامه رئیس مجلس به شرح زیر است:

شماره78539هـ/ب 22/12/1391

جناب آقای دکتر احمدی‌نژاد

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیئت محترم وزیران به شماره 197281/ت48669هـ مورخ 9/10/1391، موضوع: «واگذاری ورزشگاه نقش جهان اصفهان به شرکت فولاد مبارکه اصفهان»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیئت بررسی و تطبیق مصوّبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (4) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده 10 آیین‌نامه اجرایی آن، مراتب متضمّن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقـرّر قانونی و اعلام نتیجـه به این جانب ابلاغ می‌گردد.

بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرّر در قانون، آن بخش از مصوّبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

«1ـ نظر به ماده (79) قانون محاسبات عمومی کشور ـ مصوب 1364ـ که مقرر می‌دارد: معاملات وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی با قطع نظر از مستثنیات شمارش شده در آن، حسب مورد باید از طریق مناقصه یا مزایده انجام شود، علیهذا، بند «الف» مصوبه، مبنی بر واگذار شدن ورزشگاه نقش جهان اصفهان به شرکت فولاد مبارکه اصفهان به صرف قیمت کارشناس رسمی دادگستری و بدون انجام مزایده، مغایر قانون است.

2ـ نظر به اینکه اداره امور شرکت‌های غیردولتی از جمله فولاد مبارکه اصفهان، تابع مندرجات اساسنامه و نهادهای قانونی تصمیم‌گیر در آن شرکت‌ها می‌باشد، بنابراین، بند «ب» مصوبه که متضمّن الزام شرکت فولاد به تکمیل ورزشگاه مورد واگذاری می‌باشد از حیث خارج بودن از حدود اختیارات قوه مجریه و مخل بودن الزام به عمل آمده با وظایف و اختیارات قانونی مراجع تصمیم‌گیر شرکت فولاد، مغایر قانون است.

3ـ از آنجا که به موجب بند (4) ماده (115) قانون محاسبات عمومی، ذیل بند (9ـ24) قانون بودجه سال 1391 کل کشور و تبصره (1) ماده (220) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه ـ مصوب1389ـ درآمدها و وجوه حاصل از فروش اموال قبل از هرگونه مصرف باید به حساب درآمد عمومی کشور واریز شود، بنابراین، بند «ج» مصوبه و اجزاء (1 و 2) آن از حیث تعیین محل‌های مصرف حاصل از فروش، مغایر قانون است.»

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

فارس