ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ورزشگاه آزادی زیر ذره بین کنفدراسیون فوتبال آسیا‎/ورزشگاهی به شکل کاسه؛برای ایجاد وحشت و هیجان!



ورزشگاه آزادی زیر ذره بین کنفدراسیون فوتبال آسیا‎/ورزشگاهی به شکل کاسه؛برای ایجاد وحشت و هیجان!

کنفدراسیون فوتبال آسیا در اولین شماره از دوره جدید مجله رسمی خود ورزشگاه آزادی را زیر ذره بین برده است.

به گزارش خبرآنلاین، در این گزارش یک صفحه ای آمده است:ورزشگاه آزادی تهران به عنوان استادیوم اصلی بازی های آسیایی 1974 طراحی و ساخته شد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

این استادیوم تاریخی میزبان بازی های ملی ایران و همچنین دو تیم مشهور پرسپولیس و استقلال است و بزرگترین استادیوم فوتبال خاورمیانه به شمار می رود. ساختاری کاسه ای شکل آن به ایجاد جو ترسناک و هیجان انگیز کمک می کند .

استادیوم فوتبال در مرکز مجموعه ورزشی آزادی در کنار مرکز ورزشهای آبی و چند سالن ورزشی دیگر قرار گرفته است.آزادی در سال 1971 گشایش یافت و رکورد 120 هزار تماشاگر را برای بازی ایران و عربستان در مقدماتی جام جهانی 1998 در شهریورماه 1376 ثبت کرده است. در حال حاضر ظرفیت رسمی آن به 100 هزار نفر کاهش یافته است.در آوریل 2012، مسابقه بین پرسپولیس و الغرافه قطر در لیگ قهرمانان در آزادی 96200 تماشاگر داشت که رکورد قبلی در این زمینه را شکست.

رکورد قبلی نیز متعلق به بازی پرسپولیس و بنیادکار ازبکستان در سال 2009 بود.استادیوم آزادی همچنین میزبان چندین مسابقه معتبر قاره آسیا نیز بوده است از جمله فینال جام ملت های 1976 آسیا که تک گل علی پروین منجر به پیروزی ایران مقابل کویت و قهرمانی ایران شد. در سال 1999 نیز این استادیوم میزبان فینال جام باشگاههای آسیا بود که جوبیلو ایواتا 2-1 استقلال را شکست داد./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
اهدا جوایز برترینها پزشکی مقالات کنفدراسیون فوتبال آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورزشگاه آزادی؛ پر از وحشت و هیجان!


کنفدراسیون فوتبال آسیا در اولین شماره از دوره جدید مجله رسمی خود ورزشگاه آزادی را زیر ذره بین برده است.

خبرآنلاین: کنفدراسیون فوتبال آسیا در اولین شماره از دوره جدید مجله رسمی خود ورزشگاه آزادی را زیر ذره بین برده است.

در این گزارش یک صفحه ای آمده است:ورزشگاه آزادی تهران به عنوان استادیوم اصلی بازی های آسیایی 1974 طراحی و ساخته شد. این استادیوم تاریخی میزبان بازی های ملی ایران و همچنین دو تیم مشهور پرسپولیس و استقلال است و بزرگترین استادیوم فوتبال خاورمیانه به شمار می رود. ساختاری کاسه ای شکل آن به ایجاد جو ترسناک و هیجان انگیز کمک می کند . استادیوم فوتبال در مرکز مجموعه ورزشی آزادی در کنار مرکز ورزشهای آبی و چند سالن ورزشی دیگر قرار گرفته است.

http://www.khabaronline.ir/Images/News/Larg_Pic/20-10-1391/IMAGE634933784977799294.png

آزادی در سال 1971 گشایش یافت و رکورد 120 هزار تماشاگر را برای بازی ایران و عربستان در مقدماتی جام جهانی 1998 در شهریورماه 1376 ثبت کرده است. در حال حاضر ظرفیت رسمی آن به 100 هزار نفر کاهش یافته است.

در آوریل 2012، مسابقه بین پرسپولیس و الغرافه قطر در لیگ قهرمانان در آزادی 96200 تماشاگر داشت که رکورد قبلی در این زمینه را شکست. رکورد قبلی نیز متعلق به بازی پرسپولیس و بنیادکار ازبکستان در سال 2009 بود.

استادیوم آزادی همچنین میزبان چندین مسابقه معتبر قاره آسیا نیز بوده است از جمله فینال جام ملت های 1976 آسیا که تک گل علی پروین منجر به پیروزی ایران مقابل کویت و قهرمانی ایران شد. در سال 1999 نیز این استادیوم میزبان فینال جام باشگاههای آسیا بود که جوبیلو ایواتا 2-1 استقلال را شکست داد.