ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ورزشهای پیشگیری کننده از صدمات



ورزش,ورزش های مفید برای زانو,ورزش برای محافظت از زانوها

ورزشهای پیشگیری کننده از صدمات
امروزه مردم آنقدر درگیر جنبه ی کلاس و زیبایی یک ورزش هستند که فراموش میکنند که چقدر ورزش می تواند به آنها برای پیشگیری از بروز آسیب و جراحت کمک کند. با بالا رفتن سن، احتمال آسیب دیدگی حین ورزش نیز بالاتر می رود.
رم کردن صحیح بدن و انجام حرکات کششی به صورت روزانه، احتمال آسیب رسیدن به فرد حین ورزش را کاهش می دهد. اما اگر بتوانید به کمک ورزش های مخصوص قست هایی که بیشتر دچار مشکل می شوند را تقویت کرده و قدرتمند سازید، در آینده کمتر دچار مشکل خواهید شد.
نواحی آسیب پذیر بدن
قسمت هایی که معمولاً بیشتر آسیب می بینند، پشت، زانوها و شانه ها هستند. آسیب دیدگی پشت معمولاً بسیار زیانبخش است و اگر به دقت مورد درمان و رسیدگی قرار نگیرد، ممکن است برای همه ی عمر فرد را درگیر کند.

آسیب دیدگی های زانو و شانه نیزمعمولاً به خاطر شدت زیاد حرکات که باعث پارگی رباط ها و تاندون های اطراف این مفاصل می شود به وجود می آید. با اختصاص دادن قسمتی از ورزش های روزانه تان برای تقویت و نیرومند سازی این سه ناحیه، می توانید در وقت و انرژی خود صرفه جویی کرده و جلوی زیان های احتمالی را نیز بگیرید.
تمرینات ورزشی ضروری
برای محافظت از زانوها
حرکت کشش پا: این حرکت برای تقویت قسمت بیرونی عضلات چهار سر بسیار عالی است. البته این حرکت برای آن دسته از افرادی که قبلاً دچار آسیب دیدگی زانو شده اند، کمی دردآور است. این افراد می توانند از وزنه هایی سبک تر استفاده کنند یا به کلی از این حرکت چشم پوشی کنند.
برای انجام این حرکت، راست روی دستگاه کشش پا بنشینید و از عضلات چهارسر خود برای کشیدن پاها استفاده کنید. این حرکت را می توانید در 2 یا 3 سِتِِ 8 تا 10 تکراره انجام دهید.
اسکوات: این حرکت پادشاه همه ی ورزش ها به شمار می رود چون در آنِ واحد فواید زیادی بر قسمت های مختلف بدن می گذارد. این حرکت برای جلوگیری از آسیب دیدگی بسیار عالی است چون باعث تقویت کلی بدن می شود و به شما اجازه میدهد بتوانید سخت تر و با شدت بیشتر ورزش کنید.
برای انجام این حرکت می توانید از یک دمبل بر روی شانه ها و پشت گردن استفاده کنید. بعد پاها را بیشتر از عرض شانه باز کنید و اسکوات کنید، دقت کنید که زانوها از پا جلوتر نرود. آن دسته از افرادی که دچار آسیب دیدگی های زانو هستند این حرکت را با دقت و احتیاط بیشتری انجام دهند. این حرکت را می توانید در 3 تا 5 سِتِ 6 تا 10 تکراره انجام دهید.
نزدیک کردن ران ها: کنار یک دستگاه قرقره بایستید و کابلی به قوزک پای بیرونیتان ببندید. چند قدم از دستگاه دور شده و به آرامی پای بیرونیتان را به پهلو تا حد ممکن بالا ببرید. خواهید دید که این حرکت خیلی خوب روی عضلات ران شما کار می کند. برای انجام این حرکت از وزنه های سبک تر استفاده کنید. می توانید این حرکت را در 2 یا 3 سِتِ 12 تا 15 تکراره انجام دهید.

ورزش,ورزش های مفید برای زانو,ورزش برای محافظت از زانوها

برای محافظت از پشت
این ورزش در تقویت عضلات ستون مهره‌ها مؤثر بوده و از ستون فقرات هنگام بلند كردن وزنه‌های سنگین محافظت می‌كند. برای انجام این حركت ورزشی، روی یك سطح صاف به روی شكم بخوابید به صورتی كه پاها كاملاً دراز و دست‌ها بالای سر قرار گیرد.

به آرامی سینه را از روی زمین بلند كنید. برای این كار از ماهیچه‌ی پایینی پشت كمر استفاده كرده و 10 تا 20 ثانیه در آن حال باقی مانده و سپس پایین بیایید. این حركت را 2 یا 3 مرحله و هر مرحله 12 تا 15 بار انجام دهید.
دراز و نشست (كرانج شكمی) روی توپ این حركت ورزشی برای تقویت میان تنه بسیار مناسب بوده و فرد را از آسیب پشت و كمر حفظ می‌كند. برای انجام این حركت، روی یك توپ بدنسازی بخوابید به صورتی كه پشتتان در مركز آن قرار گیرد.

دست‌ها را در نزدیكی گوش قرار داده و از عضلات شكم برای بلند كردن بالا تنه خود استفاده كنید.10 ثانیه در این حالت باقی بمانید و دوباره به حالت شروع برگردید. این حركت را در 2 یا 3 مرحله با 15 تا 20 بار تكرار انجام دهید.
پرس شانه این تمرین به نام پرس نظامی معروف بوده و برای تقویت ماهیچه‌های اطراف مفصل شانه مفید است. برای انجام آن یك جفت دمبل یا یك هارتل را در بالای شانه نگه دارید، همین‌طور كه پشتتان را صاف نگاه داشته‌اید با دراز كردن بازوها، وزنه‌ها را بالای سر برده و دقت كنید كه وزنه‌ها را زیاد بالا نبرید، چون احتمال آسیب دیدگی شما را افزایش می‌دهد. پس از بالابردن وزنه‌ها دوباره آنها را به آرامی به جای اول خود بازگردانید.

این حركت را می‌توانید در 2 یا 3 مرحله با 10 تا 12 بار تكرار انجام دهید.
كشش(لیفت) با پاهای صاف این حركت، حركت مناسب دیگری برای تقویت عضلات پشت است كه تأثیری مثبت بر عضلات پشت زانوها دارد. برای انجام این حركت، باید وزنه‌ای در جلوی پا قرار داده و تا كمر خم شوید و درحالی‌كه دست‌ها از پایین به بالا قرار گیرند، وزنه را بگیرید، سپس به آرامی پشتتان را تا حد ممكن صاف نموده و به حالت ایستاده برگردید و بعد دوباره خم شوید. این حركت را در 2 یا 3 مرحله و 8 تا 10 بار انجام دهید.
چرخشی خوابیده به پهلو روی زمین دراز بكشید. وزنه‌ای سبك را طوری دردست بگیرید كه مقابل زمین نباشد. آرنج را با زاویه 90 درجه ثابت نگاه دارید. وزنه را در مقابل‌ خود پایین آورده و رو به بالا بچرخید، به طوری كه دستتان به سمت سقف باشد، پس از انجام این حركت دوباره پایین برگردید. این حركت را در 1 یا 2 مرحله با 10 تا 15 بار تكرار انجام دهید.
پیشگیری همیشه بهتر از درمان است!
مطمئنم که تقریباً همه می دانند درد و ناراحتی تا چه حد آزار دهنده و ناخوشایند است. نه تنها دیگر نمی توانید به انجام کارهای مورد علاقه ی خود ادامه دهید، بلکه میزان زمانی که باید برای انجام ورزش های توانبخشی و فیزیوتراپی بگذارید واقعاً آزار دهنده است. پس همانطور که از قدیم هم گفته اند، پیشگیری بهتر از درمان است. از همین امروز می توانید با انجام این حرکات ورزشی تقویتی، از بروز هرگونه صدمه و آسیب در بدنتان جلوگیری به عمل آورید .

منبع:tebyan.net


ویدیو مرتبط :
مواد غذایی پیشگیری کننده از سرطان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غیب شدن ماده پیشگیری کننده سرطان از سفره‌ها



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مطالعات محققان موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی ایران نشان می‌دهد در حالی زردچوبه از غذای کشور حذف شده است که این ماده گیاهی علاوه بر دارا بودن خواص پیشگیری از بروز سرطان، در صورت مصرف همراه با گوشت قرمز موجب حذف مواد مضر از روده می‌شود.

دکتر الهام اختری، مجری طرح در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا با بیان این که در این مطالعات به بررسی نقش زردچوبه در سلامت سلولی پرداخته شده است گفت: زردچوبه که مصرف آن در ایران بیش از هزار سال قدمت دارد، ریشه گیاه است که پس از فرآوری و تبدیل آن به پودر به غذاها به ویژه به گوشت قرمز اضافه می‌شود.

وی با بیان این که بر اساس مطالعات انجام شده، میزان شیوع سرطان در کشور در گذشته کمتر بوده که این امر به دلیل عادات غذایی مناسب بوده است، خاطرنشان کرد: مصرف زرد چوبه همراه با گوشت قرمز در کشور قدمت زیادی دارد. گوشت قرمز حاوی ماده‌ای به نام نیتروزامید است و زمانی که وارد روده می‌شود منجر به تولید مواد مضر می شود. ترکیبات موجود در افزودنی‌هایی چون زردچوبه و سماق موجب زودن این ماده از روده خواهد شد.

اختری با اشاره به اثرات زردچوبه در حفاظت از سلول‌ها، اظهار داشت: این ماده گیاهی حاوی کورکومین است که می‌تواند سلول‌ها را در جهت رشد طبیعی هدایت و از موتاسیون‌ (رشد سلولی) غیر طبیعی جلوگیری کند.

این محقق ایجاد تومورهای سرطانی را ناشی از رشد غیر طبیعی سلول‌ها دانست و ادامه داد: زردچوبه به عنوان ماده‌ای برای پیشگیری از سرطان مطرح شده و این در حالی است که امروزه به دلیل تبلیغات گسترده انواع سس‌ها، زردچوبه از سفره‌های حذف شده است.

وی به روش‌های مصرف زردچوبه اشاره و خاطر نشان کرد: گیاه زردچوبه معمولا پس از جمع آوری ریشه آن، بدون انجام مراحل شستشو وارد آسیاب‌های بزرگ صنعتی شده و پس از تبدیل به پودر، بسته بندی و راهی بازار می شود.

مجری طرح از اجرای تحقیقاتی بر روی فرآوری این ماده گیاهی در این مطالعات خبر داد و افزود: طی این مطالعات پس از شستشوی هزار کیلوگرم زردچوبه، 200 تا 300 کیلوگرم از وزن آن کم شد که نشان دهنده وجود خاک زیاد بر روی ریشه زردچوبه بوده است.

وی با تاکید بر بهتر بودن فرآوری این ماده گیاهی در خانه، گفت: بهتر است، ریشه زردچوبه خریداری شده و پس از انجام مراحل شستشو، کمی خرد و با استفاده از آسیاب‌‎های خانگی تبدیل به پودر شود.

اختری اهمیت اجرای این مطالعات را توجه بیشتر مردم به مصرف زردچوبه در غذاهای روزمره به دلیل اثرات پیشگیرانه آن در سرطان ذکر کرد و اظهار کرد: این مطالعات به صورت مقاله مروری بوده که اقدام به بررسی مقالات طب کلاسیک دوره پنج ساله از 2010 تا 2015 و آثار پزشکی تاریخی در حوزه طب سنتی شد.

 

اخبار علمی - ایسنا