ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ورزشكار حرفه‌ای در هیچ شرایطی نباید تمرین را تعطیل كند



ورزشكار,رشته‌های ورزشی,ورزشكاران حرفه‌ای,ورزش

ورزشكار حرفه‌ای در هیچ شرایطی نباید تمرین را تعطیل كند
استادیار دانشكده تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است: بیشترین آمار آسیب دیدگی‌ در تمام رشته‌های ورزشی مربوط به ورزشكاران حرفه‌ای است كه پس از پایان هر رقابتی وارد استراحت مطلق غیر فعال می‌شوند.
دكتر مرتضی بهرامی نژاد  با بیان این نكته كه یك ورزشكار حرفه‌ای حتی پس از پایان رقابتش نباید تمرینات خود را رها نكند، تصریح كرد: اگر یك ورزشكار حرفه‌ای بعد از پایان هر رقابت یا مسابقه‌ای، تمرینات خود را بلافاصله تعطیل و پس از یك وقفه طولانی به دنبال آماده سازی خود باشد برای شركت در رقابت بعدی دچار افت بدنی شدید می‌شود و دیگر از شرایط ایده‌آل و خوبی برخوردار نخواهد بود.
وی افزود: اگر ورزشكاران حرفه‌ای سایر كشورها ركوردشان سال به سال بهبود پیدا می‌كند به خاطر داشتن یك استراحت كوتاه فعال و انجام تمرینات با حجم كمتر پس از پایان هر رقابت حساس و مهم است. یعنی تمرینات یك ورزشكار حرفه‌ای هیچ وقت تعطیلی ندارد و این طور نیست كه پس از اتمام رقابتش تمریناتش را تا شروع رقابت بعدی رها كند اما در كشور ما متاسفانه چون چنین اصولی رعایت نمی‌شود ورزشكار همیشه از این مساله لطمه می خورد.
این استاد دانشگاه كاهش وزن زیاد برای ورزشكاران از جمله كشتی‌گیران را بدترین حالت برای ورزشكار از نظر افت استقامت و قدرت عضلانی عنوان كرد و افزود: كاهش وزن ناگهانی به ویژه نزدیك مسابقات در هیچ رشته ورزشی مورد توجه و اهمیت قرار نمی گیرد. به طوری كه ورزشكار روی باسكول شرایط مناسبی دارد اما از نظر استقامت و قدرت عضلانی دچار افت شدید است. بنابراین درصد چربی ورزشكار هنگام كاهش وزن باید ایده‌آل باشد تا كارایی لازم خود را در حین رقابت از دست ندهد.
بهرامی نژاد در پایان خاطرنشان كرد: هر چقدر درصد چربی ورزشكاری پایین‌تر باشد عملكرد وی نیز بهتر خواهد بود، به ویژه در رشته‌های سرعتی هر چقدر درصد چربی بالا باشد امكان آسیب دیدگی‌ بالاتر و ورزشكار از تمرینات خود بهره كافی را نخواهد برد.

منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
ورزشكار حرفه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنجال در رشت؛ هواداران تمرین داماش را تعطیل کردند/درخشان برو



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بازیکنان به خانه رفتند

جنجال در رشت؛ هواداران تمرین داماش را تعطیل کردند/درخشان برو

هواداران تیم فوتبال داماش گیلان امروز مانع تمرین کردن این تیم و خواهان تغییر سرمربی شدند.

به گزارش  فارس، هواداران تیم فوتبال داماش گیلان که تعدادشان 200 نفر بود، امروز در ورزشگاه عضدی رشت مانع از تمرین بازیکنان تیم فوتبال این باشگاه شدند.

این هواداران خواهان تغییر سرمربی تیم بودند و می‌گفتند حمید درخشان را نمی‌خواهیم. با این اتفاق بازیکنان تمرین را ترک کردند و مسئولان داماش هم منتظرند تا جو ورزشگاه آرام شود و سپس درخشان را از ورزشگاه خارج کنند.

تیم داماش گیلان اکنون با 31 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد./فارس