ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

وداع اشکبار دایی با سرخپوشان


علی دایی در تمرین عصر چهارشنبه سرخپوشان حاضر شد.

خبرگزاری ایسنا: دایی در حالی در ورزشگاه درفشی‌فر حاضر شده است که سایت باشگاه پرسپولیس او را برکنار شده و حمید درخشان را سرمربی جدید این تیم معرفی می‌کند.

پیام صادقیان، محسن بنگر، حسین ماهینی، علیرضا دغاغله، حمیدرضا علی عسگر و محمد عباس‌زاده از بازیکنان و جواد منافی و محمد دایی، دستیاران علی دایی نیز در ورزشگاه درفشی‌فر حاضر شده‌اند.

دایی: دیروز احمدی‌نژاد و امروز گودرزی برکنارم کرد

علی دایی پس از این که در تمرین پرسپولیس حاضر شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ بر اساس قراردادی که دارم بر سر تمرین حاضر شدم. مشکلات ما از زمانی که هیات مدیره جدید از اسفند گذشته سر کار آمد، شروع شد. سال گذشته قصد داشتند من را برکنار کنند. من و آقای رحیمی مشکلات زیادی را پشت سر گذاشتیم.

خیلی‌ها دوست نداشتند که کنار این تیم باشم. تابع تصمیم‌های باشگاه هستم و بر اساس قراردادی که دارم عمل می‌کنم. از طریق رسانه‌ها سرمربی پرسپولیس نشدم که حال بخواهم از طریق رسانه‌ها برکنار شوم. اگر قرار است من را برکنار کنند باید به طور رسمی یک نامه به من بدهند و من را از کار برکنار کنند. من مربی هستم و مربی یک روز به سر کارش می‌آید و یک روز هم باید از تیم برود. من زمانی سرمربی تیم ملی بودم و توسط دکتر احمدی‌نژاد از کارم برکنار شدم. امروز هم وزیر ورزش من را برکنار کرد. این برکناری برای الان نیست. من دلم برای فوتبال می‌سوزد.

وی افزود: کسی که معلوم نیست از کجا آمده و فقط به خاطر این که پول دارد و به سه باشگاه تهرانی کمک کرده است، برای پرسپولیس تصمیم‌گیری می‌کند. من دلم برای ورزش ایران می‌سوزد. مطابق قراردادم عمل می‌کنم و تا زمانی که نامه رسمی به من ندهند سرمربی پرسپولیس هستم.

علی دایی به بازی‌های آینده پرسپولیس اشاره کرد و گفت: سه بازی آینده‌مان در تهران است و مطمئنا می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم و از بحران خارج شویم. به بازیکنانم اعتقاد کامل دارم. در 5 ماه گذشته من و رحیمی و همین طور بازیکنان فشار زیادی را تحمل کردیم. نمی‌دانم چرا کسی که در کار تراکم است آمده و راجع به من صحبت می‌کند. این زنگ خطری برای ورزش است. از هواداران پرسپولیس حلالیت می‌طلبم که نتوانستم نتایج خوبی با این تیم بگیرم و مطمئن باشید زمانی که از پرسپولیس کنار بروم دیگر درباره این تیم صحبت نمی‌کنم. من عاشق پرسپولیس و هواداران این تیم هستم.

دایی درباره اینکه امروز به حساب بازیکنان پول واریز شده است نیز گفت: بازیکنی که قراردادش میلیاردی است 20 میلیون تومان که برای او پولی محسوب نمی‌شود.

دایی درباره رحیمی نیز گفت: رحیمی یک مرد واقعی است زیرا با تمام مشکلات کنار ما ایستاد و در مقابل فشارها ایستادگی کرد. مدیرانی همچون رحیمی در فوتبال ایران به اندازه انگشتان یک دست هم نیستند.

سیاسی، درخشان و منتقمی در درفشی‌فر

در حالی که علی دایی بر سر تمرین پر سپولیس حاضر شده است، حمیدرضا سیاسی و حمید درخشان نیز به تمرین پرسپولیس آمدند تا تمرین را در اختیار بگیرند.  منتقمی، سرپرست جدید سرخپوشان نیز برای مراسم معارفه سرمربی جدید سرخ‌پوشان وارد دفتر ورزشگاه درفشی‌فر شده است. این در حالی است که دایی روی نیمکت کنار زمین تمرین حضور دارد!

منتقمی: آمده‌ام تا حکم اخراج دایی را امضا کنم!

سرپرست جدید باشگاه پرسپولیس می‌گوید حکم اخراج دایی را او امضا می‌کند. بهروز منتقمی پس از حضور در تمرین پرسپولیس اظهار کرد: امروز قرار است آقای سیاسی رسما حکم برکناری دایی را به من بدهد و من هم به عنوان سرپرست این حکم را امضا کنم.

در حالی که حمید درخشان به همراه دستیارش به رختکن محل تمرین پرسپولیس رفته است علی دایی روی یکی از نیمکت‌ها نشسته و اعلام کرده تا زمانی که به طور کتبی او را از کار برکنار نکنند محل تمرین را ترک نخواهد کرد.

 پیروانی: چرا با پولتان بازیکنان را نگه نداشتید؟

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر سیاسی پول داشت، چرا برای نگه داشتن بازیکنان جدا شده این تیم تلاش نکرد.

افشین پیروانی در مورد برکناری ناگهانی سرمربی پرسپولیس و مدیریت این باشگاه اظهار کرد: این مشکل مملکت است که بر اساس لیاقت و توانایی به هر کسی پست و مقام نمی‌دهند. کجای دنیا شاهد رخ دادن این اتفاقات هستیم؟ هیچ کجای دنیا چنین مسائلی رخ نمی‌دهد.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از اقدامات حمیدرضا سیاسی در باشگاه پرسپولیس گفت: شما که این قدر پول دارید که می‌توانید هزینه قرارداد علی دایی را پرداخت کنید، چرا ابتدای فصل پولی را پرداخت نکردید تا خلعتبری و حسینی و پولادی و مسلمان را نگه دارید؟ تمام این اتفاقات با نقشه قبلی رخ داده است. وقتی کسی توانایی و لیاقت نداشته باشد، این اتفاقات رخ می‌دهد. اینکه کسی که سواد ندارد، علیه تیم صحبت می‌کند، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

 وداع اشکبار دایی با سرخپوشان

علی دایی با حضور در رختکن پرسپولیس با چشمانی اشکبار از بازیکنانش خداحافظی کرد.

 محمد دایی: پیشکسوتان پرسپولیس، پیشکسوت واقعی نیستند

محمد دایی درباره برکناری برادرش از سرمربی‌گری پرسپولیس اظهار کرد: کسانی که می‌خواستند دایی را برکنار کنند از 5 ماه گذشته برنامه‌ریزی کرده بودند. آنها از بازی دوم شروع به کوبیدن دایی کردند. سیاسی و امثال سیاسی در اندازه‌ای نیستند که بخواهند درباره علی دایی تصمیم‌گیری کنند. مطمئن باشید این افراد از جاهای بالاتر حمایت می‌شوند. من از پشکسوتان پرسپولیس واقعا ناراحتم که اجازه می‌دهند پرسپولیس به این روز دچار شوند. این‌ها پیشکسوت واقعی باشگاه نیستند.

غلامپور: مطمئن باشید دایی از این رخدادها ضرر نمی‌کند

مربی دروازه‌بانان پرسپولیس می‌گوید تغییر و تحولات این باشگاه از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است.

بهزاد غلامپور درباره اتفاقات رخ داده در باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: کاملا مشخص بود که این تصمیم‌گیری‌ها از بالا صورت گرفته و از ابتدای فصل به دنبال این تغییرات بوده‌اند. کنار گذاشتن سرمربی و مدیرعامل باشگاه به این شکل یک کار کاملا غیرحرفه‌ای بود که حتی در فوتبال آماتور دنیا نیز این امر را مشاهده نمی‌کنیم. این اتفاق عواقب خطرناک و بدی را برای پرسپولیس در پی دارد که به زودی آن را شاهد خواهیم بود.

مربی دروازه‌بانان تیم پرسپولس در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش نقشی در این تغییر و تحولات داشته گفت: همه در این اتفاق دخیل هستند اگر آقای سیاسی آن قدر پول داشت که تمام قرارداد علی دایی را پرداخت کند چرا تلاش نکرد تا بازیکنانی را که از دست دادیم، نگه دارد؟ با از دست دادن خلعتبری، مسلمان، پولادی و حسینی ضرر بسیاری کردیم و حالا آقای سیاسی می‌گوید می‌خواهد پول علی دایی را پرداخت کند اما گویی پول نگه داشتن آن بازیکنان را نداشته‌ است.

غلامپور با تمجید از عملکرد علیرضا رحیمی در حمایت از علی دایی نیز گفت: علیرضا رحیمی مرد باشرافتی است که تا آخر پای علی دایی ایستاد.

او همچنین در پاسخ به این سوال که پس از این تغییر و تحولات چه اتفاقی برای خودش و سایر اعضای کادر فنی می‌افتد، گفت: این را باید از آقای سیاسی و کادر جدید باشگاه پرسید.

غلامپور همچنین اشاره‌ای نیز به خرید باشگاه راه‌آهن توسط سیاسی کرد و گفت: آقای سیاسی همان ابتدا همه کارهایش سیاسی بوده است.

مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس در پایان گفت: امیدوارم هواداران ما را حلال کنند. ما هر چه در توان داشتیم برای این تیم گذاشتیم. امیدوارم پرسپولیس از این اتفاقات ضرر نکند وگرنه مطمئن باشید علی دایی از این اتفاق ضرر نخواهد کرد.

دایی مامور مهار پیروانی!

در حالی که حمید درخشان و حمیدرضا سیاسی در رختکن پرسپولیس حضور دارند، افشین پیروانی در کنار دایی روی نیمکت بیرون رختکن نشسته است. او که به شدت از اتفاقات تمرین عصر چهارشنبه عصبانی بود، توهین‌های رکیکی را خطاب به سیاسی و درخشان بیان کرد که علی دایی سعی کرد او را آرام کند و دستانش را روی دهان پیروانی گذاشت.

 فردی که رابط حمیدرضا سیاسی بود، به سمت نیمکتی که علی دایی روی آن نشسته بود آمد و دقایقی با او صحبت کرد که حامل پیامی از سوی سیاسی بود، به او گفت: چه کار می‌خواهید انجام دهید؟ آیا نمی‌خواهید محل تمرین را ترک کنید؟

دایی گفت: اگر تا شب حکم اخراج من و دستیارانم را رسما به من ندهند فردا صبح در درفشی‌فر حاضر می شوم و تیم را تمرین می‌دهم. بعدازظهر هم به عنوان سرمربی در نشست خبری شرکت می‌کنم. روز جمعه هم به عنوان سرمربی روی نیمکت می‌نشیم.

علی دایی در پاسخ به این سوال که چه زمانی محل تمرین پرسپولیس را ترک می‌کند گفت: تا زمانی که نامه‌ای رسما به من مبنی بر اخراجم به من ندهند محل تمرین را ترک نمی‌کنم.

وی درباره حمید درخشان نیز گفت: درخشان اگر فوتبال را می‌فهمید که پیکان و شاهین بوشهر را به آن روز فلاکت نمی‌کشاند.

بازیکنان پرسپولیس بدون اینکه تمرینی انجام دهند محل تمرین را ترک کردند.

وضعیت برزخی پیروانی، غلامپور و محمد دایی

علی دایی می‌گوید تنها در صورت دریافت حکم اخراجش با مصوبه هیات مدیره پرسپولیس حاضر به ترک تمرین است.

در حالی که همچنان علی دایی به همراه افشین پیروانی، بهزاد غلامپور و محمد دایی در محل تمرین پرسپولیس حاضر هستند، سرمربی پرسپولیس می‌گوید تنها با گرفتن حکم اخراج که مصوب هیات مدیره است محل تمرین را ترک می‌کند.

افشین پیروانی و محمد دایی پس از دقایقی از حضورشان در ورزشگاه درفشی‌فر به رختکن رفتند تا با حمیدرضا سیاسی و بهروز منتقمی در این باره صحبت کنند اما نظر سرپرست و رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس چیزی نیست که دایی را قانع کند. سیاسی و منتقمی می‌گویند نامه اخراج امضا شده توسط این دو برای کنار رفتن علی دایی کفایت می‌کند اما دایی زیر بار این قضیه نمی‌رود.

نکته دیگر اینکه سیاسی و منتقمی می‌گویند تنها دایی را از کار برکنار کرده‌اند و سایر اعضای کادر فنی باید به کارشان ادامه دهند که این موضوع نیز با اعتراض افشین پیروانی و محمد دایی روبه‌رو شده است.

وضعیت پیچیده کادر فنی پرسپولیس هر لحظه پیچیده‌تر می‌شود و مشخص نیست چرا کسانی که حکم به انتخاب اعضای هیات مدیره پرسپولیس داده‌اند سکوت کرده‌اند.

هدایت هواداران به بیرون ورزشگاه درفشی‌فر

در حالی که تا ساعاتی پس از این اتفاقات، هواداران پرسپولیس در ورزشگاه درفشی‌فر حاضر بودند و به سود علی دایی شعار می‌دادند با حضور نیروهای انتظامی و خاموش شدن نورافکن‌های استادیوم، این هواداران هم به سمت بیرون هدایت شدند.

 فردا هم دایی پرسپولیس را تمرین می‌دهد، هم درخشان

علی دایی بدون گرفتن حکم اخراجش ورزشگاه درفشی‌فر را ترک کرد.

پس از اینکه حمیدرضا سیاسی و بهروز منتقمی حاضر نشدند حکم اخراج علی دایی ممهور به مصوبه هیات مدیره را در اختیار سرمربی پرسپولیس قرار دهند و با دخالت نیروهای انتظامی هواداران حاضر در ورزشگاه درفشی‌فر از محل تمرین پرسپولیس خارج شدند، ماموران نیروی انتظامی سرپرست باشگاه و همچنین رییس هیات مدیره پرسپولیس را به بیرون از ورزشگاه هدایت کردند.

علی دایی هم که دیگر از گرفتن حکم اخراجش با خروج سیاسی و منتقمی از ورزشگاه ناامید شده بود، هنگام خروج به خبرنگاران گفت: چون حکم اخراجم را ندادند فردا صبح ساعت 10 در تمرین حاضر می‌شوم. اگر حکم اخراجم را دادند که هیچ، وگرنه در نشست خبری حاضر می‌شوم و جمعه برای بازی با نفت مسجد سلیمان به ورزشگاه می‌روم.

او در پاسخ به این سوال که شما چرا حاضر نیستید با حکم منتقمی از کار برکنار شوید، گفت: منتقمی وجاهت قانونی ندارند. آنها می‌توانستند خیلی رسمی من را به باشگاه دعوت کنند و بگویند شما را نمی‌خواهیم اما این کار را انجام ندادند.

دایی در پایان مدعی شد: سیاسی باشگاه راه آهن را خریده و به خاطر این خرید می‌خواهد پرسپولیس متزلزل شود.

سیاسی هم هنگام خروج از ورزشگاه به خبرنگاران گفت: از نظر ما دایی اخراج شده و فردا درخشان تیم را تمرین خواهد داد. مطمئن باشید مشکلات پرسپولیس به پایان می‌رسد.


ویدیو مرتبط :
از کارواش 5+1 تا وداع اشکبار با پراید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دایی رکورد پرسپولیس و یحیی را شکست/ هفتمین باخت سرخپوشان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال

دایی رکورد پرسپولیس و یحیی را شکست/ هفتمین باخت سرخپوشان

رکورد شکست ناپذیری پرسپولیس مقابل راه آهن شکست و این تیم هفتمین باخت خود را کسب کرد.

در آخرین دیدار هفته بیست و نهم لیگ برتر از ساعت 17:30  تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و در حضور 5هزار و صد تماشاگر( طبق اعلام بلندگوی ورزشگاه) مقابل راه‌آهن به میدان رفت که بازی با نتیجه یک بر صفر به سود راه آهن به پایان رسید.

علیرضا عظیمی در دقیقه 57 با شوتی محکم از پشت محوطه جریمه برای راه آهن گلزنی کرد.

محسن قهرمانی داور مسابقه به بهشاد یاورزاده، حامد نورمحمدی و علیرضا عظیمی از راه آهن کارت زرد نشان داد.

پرسپولیس با سرمربیگری یحیی‌ گل‌محمدی در 14 مسابقه متوالی شکستی نخورده بود که علی دایی رکورد شکست ناپذیری گل‌محمدی و پرسپولیس را شکست. این هفتمین باخت پرسپولیس در این فصل بود.

راه آهن با این برد 42 امتیازی شد ولی به دلیل تفاضل گل کمتر در همان رده هشتم باقی‌ ماند. پرسپولیس 42 امتیازی هم همچنان ششم است.

برای مشاهده جدول اینجا را کلیک کنید.

ترکیب راه آهن:

محمد محمدی، ابراهیم کریمی، مهدی زارعی، پیروز قربانی، فرزاد آشوبی، حامد نورمحمدی، حمید علی‌عسگر، مهرداد کفشگری، امید عالیشاه( از دقیقه 65 مجتبی شیری)، علیرضا عظیمی( از دقیقه 87 بهشاد یاورزاده) و بهادر عبدی

سرمربی: علی دایی

ترکیب پرسپولیس:

نیلسون، علیرضا نورمحمدی، سیدجلال حسینی، مهرداد پولادی، محمدرضا خانزاده، میثم نقی‌زاده، رضا حقیقی، محمد نوری( از دقیقه 78 امیرحسین فشنگچی)، هادی نوروزی( از دقیقه 64 محمد قاضی)، غلامرضا رضایی و کریم انصاری‌فرد

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

فارس