ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

واکنش پاشازاده به خبر درگیری‌اش



اخبار,اخبار ورزشی ,مهدی پاشازاده

سرمربی تیم فوتبال صنایع اراک می‌گوید به هیچ عنوان حرف رکیک و زشتی از دهانش خطاب به بهروان و مسئولان برگزار کننده دیدار تیمش و سپیدرود رشت خارج نشده است.

مهدی پاشازاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صحبت‌های بهروان، ضمن رد درگیری‌اش با مسئولان برگزار کننده دیدار صنایع اراک و سپیدرود رشت گفت: هیچ خبر خاصی نبود و من از انتشار این موضوع‌ها تعجب می‌کنم. ما به سپیدرودی‌ها یک گل سالم زدیم که داور مردودش اعلام کرد. با این حال هیچ چیز نگفتیم. در اواخر بازی بود که داور، سر هیچ چیز تاکید می‌کنم سر هیچ چیز به من گفت برو روی سکو بنشین. به جان بچه‌هایم دقیقا ماجرا همین بود.

او افزود: بعد از این مسئله من عصبی شدم و خطاب به بهروان گفتم تا دلیل اخراجم را ندانم به بیرون نمی‌روم. متاسفم برای کسانی که جوسازی علیه من می‌کنند و تنها حرفی که من در آنجا زدم، این بود که گفتم شورش را درآورده‌اید و هیچ فحاشی یا حرف رکیکی از دهان من خارج نشد.

 

اخبار ورزشی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
واکنش صداوسیما به انتشار فیلم درگیری ظریف و کوچک زاده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگیری در اوین؛ از تکذیب تا نگرانی‌ها / واکنش مطهری به خبر درگیری در بند 350 اوین



اخبار, زندانیان سیاسی


اخبار سیاسی - ابراز نگرانی خانواده زندانیان سیاسی از خبر درگیری در اوین
اجازه دهید با زندانیان دیدار کنیم

"آسایش روانی زندانی ها نخستین خواسته ما است. می خواهیم تلفن های بند وصل شود و بتوانند با خانواده هایشان تماس مرتب داشته باشند. داشتن حقوق اولیه یک زندانی، حق مرخصی و بیشتر از همه آزادی همه آنها خواسته ما است. همچنین می خواهیم که عاملان اتقاق دیروز تنبیه و مجازات شوند و دیه زندانیان پرداخت شود. "

روز گذشته در برخی رسانه‌ها خبری  مبنی بر درگیری در بند 350 زندان اوین (زندانیان سیاسی ای که اغلب به دلیل حوادث سال 88 محکوم شده اند) منتشر شد. بر اساس این خبر در جریان بازرسی از بند 350، بین زندانیان و نیروهای انتظامی و امنیتی مستقر در زندان درگیری شدیدی رخ داده که به واسطه آن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی مضروب و مجروح شده و عده ای از آنان به بیمارستان و سلول انفرادی منتقل شده اند. اما ساعاتی پس از انتشار این خبر، رییس سازمان زندان‌ها درگیری در زندان اوین را تکذیب کرده و گفته صرفا یک بازرسی معمولی بوده است. این در حالی است که خانواده این زندانیان ابراز نگرانی شدیدی از وضعیت عزیزان خود داشته و دارند.


در همین رابطه مریم شفیعی همسر عماد بهاور می گوید: "زندانیان سیاسی 5 سال است که گرفتار سیاست شده اند؛ و هر چند وقت یک بار ما باید شاهد این مسایل باشیم."  عماد بهاور یکی از زندانیانی است که نامش در لیست مصدومان حادثه روزگذشته زندان بوده است. او سال 88 بازداشت و در دادگاه به ده سال زندان محکوم شد، حکمی که نهایت در اعاده دادرسی به 7 سال تقلیل یافت.


همسر عماد بهاور در ادامه این گفت و گو تاکید می کند:" اگر قانون تجمیع اجرا شود بیشتر این زندانیان باید آزاد شوند. نمی دانیم چرا این قانون را اجرا نمی کنند؟ چرا همه فشارها باید متوجه زندانیانی باشد که درحال گذراندن حکمشان هستند؟ چرا همسر من که مقالات او در روزنامه های داخلی به چاپ رسیده و می تواند در این شرایط بحرانی کمک فکری برای کشورش باشد و خیلی از زندانیان  دیگر اکنون باید در زندان باشند؟ 

 

چرا ما هر لحظه باید این نگرانی را داشته باشیم که آیا عزیزانمان تا اتمام حکم زنده به خانه برمی‌گردند؟" او در مورد خواسته خانواده زندانیان سیاسی از مسوولین می گوید:"آسایش روانی زندانی ها نخستین خواسته ما است. می خواهیم تلفن های بند وصل شود و بتوانند با خانواده هایشان تماس مرتب داشته باشند. داشتن حقوق اولیه یک زندانی،  حق مرخصی و بیشتر  از همه آزادی همه آنها خواسته ما است.  همچنین می خواهیم که عاملان اتقاق دیروز تنبیه و مجازات شوند و دیه زندانیان پرداخت شود. "


سمیه عالمی پسند همسر امین (پیمان) چالاکی نیز می گوید: "ما در حال حاضر اخبار را فقط  در حد سایتها داریم و نمی دانیم واقعا چه اتفاقی در زندان رخ داده است. فقط نگران امنیت زندانیان هستیم. نمی دانیم از امروز به بعد چه بر سر زندانیان ما خواهد آمد؟ هیچ مقامی هم پاسخگو نیست ونمی دانم کجا باید احوال زندانیانمان را بپرسیم و شکایت کنیم؟ نماینده دادستان در برابر همه سوالات فقط می‌گوید خبر ندارم؛ دادستان هم اصلا دیده نمی‌شود." پیمان چالاکی نیز از جمله زندانیانی است که گفته می شود در طی حوادث روز گذشته آسیب دیده است.  او  در دادگاه بدوی به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم نیز عینا در دادگاه تجدید نظر به تائید رسید.


عبدالفتاح سلطانی یکی دیگر از زندانیانی است که گفته می شود پس از ضرب و جرح به سلول انفرادی منتقل شده است. عبدالفتاح سلطانی  وکیل دادگستری، عضو کانون مدافعان حقوق بشر و عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری است. معصومه دهقان همسر این زندانی سیاسی در مورد اتفاقات دیروز می گوید: از دیروز که خبردار شدیم این اتفاق در اوین رخ داده بسیار نگران هستیم. تا کنون نتوانسته‌ایم به ارگان یا مسئولی دستری پیدا کنیم. منتظر هستیم از حال زندانی هایمان خبر دهند." دهقان تاکید می کند:" دور از انصاف و عقل است که زندانیانی را که صدایشان به گوش هیچ کس نمی رسد را مورد ضرب و شتم قرار دهند. همه خانواده ها در نگرانی بسر می برند. همه مسوولان باید پاسخگو باشند، خصوصا انتظار داریم که نمایندگان مجلس در این باره کمیته تحقیق و تفحص تشکیل داده و رسیدگی کنند که چرا این اتفاق رخ داده است."


همسر این وکیل زندانی در مورد تکذیب های صورت گرفته  خاطر نشان می کند:"اگر واقعا این حوادث رخ نداده است به زندانی ها اجازه تماس تلفنی بدهند تا خانواده هایشان را از نگرانی خارج کنند و یک ملاقات فوری به ما بدهند." او تاکید می کند که زندانی باید حق تماس تلفنی، ملاقات حضوری، مرخصی و درمان داشته باشند و از مسئولان می خواهد اکنون که تمامی خانواده ها نگران و منتظر هستند اقداماتی انجام دهد. همسر سعیدمتین پور نیز با اعلام اینکه خبر خاصی ندارم از وضعیت زندان ندارد می گوید:"  هیچ ارتباطی نداریم و باید تا روز دوشنبه صبر کنیم. همیشه ما از اتفاقات رخ داده در 20 دقیقه زمان ملاقات خبر دار می شویم. اما از  دیروز و از لحظه شنیدن این خبر شوکه شده ام . در دوره ای هستیم که همه منتظر آزادی زندانی هایمان هستیم اما متاسفانه برعکس رفتار می شود. مطمئن هستم این اتفاق افتاده اما در مورد جزییات باید تا روز ملاقات صبر کرد." سعید متین پور نویسنده، روزنامه نگارو  فعال مدنی آذربایجان است. سعید متین پور شب چهارم خرداد 1386  و در دادگاه به به ٨ سال حبس تعزیری محکوم شده است.


در همین مورد علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس هم به قانون گفته بود: رئیس سازمان زندانها باید توضیح بدهد. لااقل خانواده های این زندانیان سیاسی باید در جریان قضیه قرار بگیرند و اگر برخی از آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند اجازه ملاقات به خانواده هایشان داده شود. معلوم نیست چرا شدت عمل نشان داده شده و عده ای مصدوم و عده ای به زندان انفرادی منتقل شده اند. شاید برخی نهادهای اطلاعاتی موازی وزارت اطلاعات برای ایجاد مشکل برای دولت جدید دست به این اقدام زده اند. به هر حال در اینجا قوه قضائیه، وزیر دادگستری و وزیر اطلاعات مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند و رئیس جمهور هم باید از حقوق شهروندان دفاع کند. ما این مسئله را در مجلس پیگیری و از وزیر دادگستری سئوال خواهیم کرد. کسانی که این اتفاق را تکذیب می کنند اجازه دهند خانواده های این زندانیان با آنها ملاقات کنند تا حقیقت روشن شود.

 

---------------------------

مطهری: برای روشن شدن حقیقت، زندانیان با خانواده‌هایشان ملاقات کنند

قوه قضائیه، وزیر دادگستری و وزیر اطلاعات مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند و رئیس جمهور هم باید از حقوق شهروندان دفاع کند. ما این مسئله را در مجلس پیگیری و از وزیر دادگستری سئوال خواهیم کرد. کسانی که این اتفاق را تکذیب می کنند اجازه دهند خانواده های این زندانیان با آنها ملاقات کنند تا حقیقت روشن شود.

در پی انتشار شایعاتی درباره درگیری در بند 350 زندان اوین، علی مطهری در پاسخ به سوالی در این باب متنی کوتاه نوشته آن را برای قانون‌آنلاین ارسال کرده است. متن زیر یادداشت و توصیه‌های علی مطهری به مسئولان قضایی و اطلاعاتی کشور است:


این خبر را من هم شنیده ام. امیدوارم حقیقت نداشته باشد. رئیس سازمان زندانها باید توضیح بدهد. لااقل خانواده های این زندانیان سیاسی باید در جریان قضیه قرار بگیرند و اگر برخی از آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند اجازه ملاقات به خانواده هایشان داده شود. معلوم نیست چرا شدت عمل نشان داده شده و عده ای مصدوم و عده ای به زندان انفرادی منتقل شده اند.

 

شاید برخی نهادهای اطلاعاتی موازی وزارت اطلاعات برای ایجاد مشکل برای دولت جدید دست به این اقدام زده اند. به هر حال در اینجا قوه قضائیه، وزیر دادگستری و وزیر اطلاعات مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند و رئیس جمهور هم باید از حقوق شهروندان دفاع کند. ما این مسئله را در مجلس پیگیری و از وزیر دادگستری سئوال خواهیم کرد. کسانی که این اتفاق را تکذیب می کنند اجازه دهند خانواده های این زندانیان با آنها ملاقات کنند تا حقیقت روشن شود.
اخبار سیاسی  -قانون آنلاین