ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

واکنش هاشمیان به اظهارات عجیب رییس کمیته پزشکی AFC



مبارزه با دوپینگ

واکنش هاشمیان به اظهارات عجیب رییس کمیته پزشکی AFC

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبتهای رییس کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: AFC از عملکرد خوب ایران در مبارزه با دوپینگ تمجید کرده و وجود 4 نمونه مثبت در 3 سال نتیجه خوبی است.

دکتر احمد هاشمیان در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح صحبت‌های دکتر سینک، رییس کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) مبنی بر اینکه از وضعیت دوپینگ در ایران نگران است، اظهار کرد: دکتر سینک گفت که طبق اطلاعات ارائه شده به AFC از سوی فیفا، از شش نمونه مثبت دوپینگ در آسیا بین سال‌های 2010 تا 2012 چهار مورد متعلق به ایران است.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که اطلاعات مربوط به دوپینگ در آسیا باید از سوی اعضای AFC به این سازمان داده شود نه از سوی فیفا. نکته مهم‌تر این است که آیا قابل باور است که در طی سه سال – از 2010 تا 2012 – تنها شش نمونه مثبت از 47 عضو AFC یافت شده باشد؟ آیا وقتی در ایران که به شدت با دوپینگ مبارزه می‌شود و اقدامات زیادی درباره کنترل دوپینگ انجام می‌شود، در سه سال چهار نمونه مثبت می‌شود. در کشوری مثل افغانستان هیچ نمونه‌ای مثبت نمی‌شود؟

هاشمیان افزود: نگرانی دکتر سینک از وجود دوپینگ در ایران نبود بلکه او به این دلیل که در مسابقات بین‌المللی هیچ مشکلی در زمینه دوپینگ نیست و در لیگ‌های داخلی با دوپینگ روبه‌رو هستیم، به خاطر وجود دوپینگ در آسیا نگران بود.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: اگر طی سه سال تنها چهار نمونه دوپینگ ما مثبت شده آیا رقم بزرگی است. دکتر سینک در همایش بین‌المللی علم و فوتبال از عملکرد ایران در مبارزه با دوپینگ تمجید کرد و اگر چهار را بر سه تقسیم کنید، رقم کوچکی به دست می‌آید که نشان می‌دهد عملکرد ما در راه کنترل دوپینگ خوب بوده است.

هاشمیان در پایان گفت: اساسا تعداد چهار نمونه مثبت از ایران نشان‌دهنده این است که فعالیت‌ها در مبارزه با دوپینگ بیشتر از سایر کشورها بوده است. برخی کشورها ممکن است نمونه‌گیری چندانی برای کنترل دوپینگ نداشته باشند. دکتر سینک ایران را جزو کشورهای برتر مبارزه با دوپینگ می‌داند.

/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
اختصاصی: حواشی اتفاقات امروز جلسه کمیته انضباطی AFC

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش تند رییس کمیته استیناف به‌ اظهارات علی دایی



اخبار,علی دایی,محرومیت علی دایی


اخبار ورزشی- رییس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال:
"دایی ادامه‌دهد محرومیتش را بیشتر می‌کنیم"

رییس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه محرومیت علی دایی تشدید نشده است، گفت: متاسفانه انتقادهای مخرب دایی نشان داد او تنبیه‌پذیر نیست و اگر به این روند ادامه دهد محرومیتش را بیشتر می‌کنیم.

علیرضا صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به موضع‌گیری علی دایی نسبت به رای کمیته استیناف ابتدا درباره اینکه دایی گفته است استیناف نباید حکم کمیته انضباطی درباره خودش را با افزایش محرومیت دو جلسه‌ای تشدید می‌کرد، اظهار کرد: اولا که ما حکم ایشان را تشدید نکردیم. طبق بند یک ماده 23 آیین‌نامه انضباطی در قبال تخلفی که ایشان انجام داده ما می‌توانیم علاوه بر جریمه نقدی، ایشان را یک تا هشت جلسه محروم کنیم. برای همین چون چنین محرومیتی در رای کمیته انضباطی دیده نشده بود ما آن را اضافه کردیم. اگر محرومیتی برای دایی در نظر گرفته می‌شد و ما آن محرومیت را افزایش می‌دادیم در آن صورت حکم را تشدید کرده بودیم.

وی در واکنش به اینکه پس می‌خواهید بگویید کمیته انضباطی صرفا با در نظر گرفتن جریمه نقدی برای دایی و محرومیت نکردنش به نوعی اشتباه کرده است، گفت: من صحبتی درباره اشتباه کردن یا نکردن کمیته انضباطی ندارم، تنها می‌گویم در رای محکومیت دایی بایدمحرومیت وجود داشته باشد اما چنین محرومیتی نبود و ما آن را اضافه کردیم.

** آیین‌نامه انضباطی فوتبال الزاما با قوانین کیفری کشور یکی نیست
صالحی با بیان اینکه قوانین فوتبال با آیین‌نامه‌های محاکم دیگر متفاوت است، گفت: همچنین نباید فراموش کنیم ما بر اساس آیین‌نامه‌های انضباطی فوتبال احکام را صادر می‌کنیم و این آیین‌نامه متفاوت از آیین‌نامه و قوانین کیفری رایج در کشور یا جاهای دیگر است، بنابراین هر چیزی که در آیین‌نامه‌های کیفری محاکم دیگر وجود دارد الزاما قرار نیست در فوتبال هم به همان شکل باشد.

** اطلاعات دایی از پرونده قلعه‌نویی غلط است
رییس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال همچنین در واکنش به بخش دیگری از صحبت‌های دایی مبنی بر اینکه کمیته استیناف با وجود آنکه سقف قرارداد وجود داشته اما برای پرونده یکی از مربیان با مبلغ قرارداد یک میلیارد و 200 میلیون تومان رای صادر کرده و وقتی پای سازمان بازرسی به وسط آمده این رای را تغییر داده است، به ایسنا گفت: اطلاعات دایی درباره آن پرونده غلط است. این مطالب و انتقادها جنبه توهین‌آمیز دارد. اولا کسی حق دخالت در پرونده دیگری را ندارد. متاسفانه این بدعت بد در جامعه گذاشته شده که افراد در امور دیگران دخالت می‌کنند! شما بهتر است از حق خودت دفاع کنی و اولا مواظب باشی تخلفی نکنی و ثانیا اگر تخلفی کردی به صورت منطقی از خودت دفاع کنی. متاسفانه دایی و وکیل ایشان دفاع معقول، قانونی و منطقی از خودشان نکردند و رو به انتقادهای تهدیدآمیز و توهین‌آمیز آوردند!

وی خطاب به دایی تاکید کرد: من از افرادی که خود را بزرگ این فوتبال می‌دانند تعجب می‌کنم. اگر آنها چنین رفتاری می‌کنند پس از دیگران باید چه توقعی داشته باشیم؟! پرونده مربی که دایی به آن اشاره کرد برای امیر قلعه‌نویی حکم صادره ما بر اساس مستندانی بود که قلعه‌نویی ارائه کرد و ما رسیدگی کاملی انجام دادیم. از تراکتورسازی هم دعوت کردیم اما در جلسه حاضر نشد. مبلغ هم یک میلیارد و 200 میلیون تومان نبود بلکه 350 میلیون تومان درج شده بود. ما حکم را به نفع قلعه‌نویی صادر کردیم و مبلغ قرارداد هم طبق سقف قرارداد بود.

صالحی افزود: همچنین این موضوع ارتباطی به سازمان بازرسی ندارد اصلا رویه این سازمان به گونه‌ای نیست که بخواهد در کار کمیته استیناف یا نهادهای دیگر دخالت کند. نه در آیین‌نامه انضباطی فوتبال چنین آمده و نه آنها چنین می‌کنند. بهتر است دایی از سازمان بازرسی اطلاعات کافی را به دست آورده و بعد اظهارنظر می‌کرد.

** دایی ثابت کرد تنبیه‌پذیر نیست و اگر ادامه دهد بیشتر محرومش می‌کنیم!
رییس کمیته استیناف با بیان اینکه دایی بهتر است نشر اکاذیب نکند، به ایسنا گفت: ادامه این روند از سوی علی دایی مستلزم در نظر گرفتن محرومیت بیشتر برای او خواهد بود. بدعت‌های غلط به خاطر همین دست مصاحبه‌هاست. متاسفانه ایشان نشان داد تنبیه‌پذیر نیست!

وی در پاسخ به اینکه دایی گفته است افرادی بودند که حرف‌های تندتری علیه داوری زدند اما چرا کمیته انضباطی و کمیته استیناف او را محروم کردند و واکنشی نسبت به بقیه ندارند، اظهار کرد: کمیته استیناف فقط نسبت به اعتراض‌های انجام شده رسیدگی‌های لازم را انجام می‌دهد. وقتی شکایتی نشده، پرونده‌ای وجود ندارد و اعتراضی هم صورت نگرفته است، ما به چه چیزی رسیدگی کنیم؟ متاسفانه این انتقادهایی که ایشان مطرح کردند انتقادهای مخرب بوده و به هیچ وجه سازنده نیست. دایی از تریبون رسانه‌ها استفاده می‌کند و همه چیز را به باد انتقاد می‌گیرد، در حالیکه هیچ کدام از این صحبت‌ها درست نیست.

** حکم دایی به امضای دبیرکل فدراسیون رسیده بود
صالحی در پاسخ به اینکه آیا رای کمیته استیناف بدون امضای رییس یا دبیرکل فدراسیون به دایی ابلاغ شده، گفت: به هیچ وجه چنین چیزی نبوده است بلکه مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون حکم ایشان را امضا کرده و پس از امضا، حکم را به دایی ابلاغ کردیم.

** حکم دایی ارتباطی به پرونده قهرمانی ندارد
رییس کمیته استیناف در پایان در واکنش به اینکه بهتر نبود آرای مربوط به اتهامات داوری و همین‌طور رای دایی با هم صادر می‌شد، گفت: این حکم خیلی وقت است که صادر شده و ارتباطی به اتهام‌های داوری ندارد. پرونده دیگر مربوط به تخلف اتهام زده شده به محسن قهرمانی است که هر وقت کمیته انضباطی به نتیجه نهایی رسید و حکمش را صادر کرد اعلام می‌شود و در آن مقطع اگر اعتراضی هم باشد کمیته استیناف به آن ورود خواهد کرد.

اخبار ورزشی - ایسنا