ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

واکنش صالحی به اظهارات دایی و رویانیان



اخبار,اخبار ورزشی,تخلفات در فوتبال


اخبار ورزشی - واکنش صالحی به اظهارات دایی و رویانیان

  رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: اینکه دایی آقای گل جهان است دلیلی برای ارتکاب تخلف از سوی او نیست و نباید بحث توهین و افترا وجود داشته باشد.

علیرضا صالحی اظهار داشت: صحبت من در یک برنامه تلویزیونی پاسخ به دایی و رویانیان بود. از سوی دیگر مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس نیز 3 نقد را در مورد رای علی دایی مطرح کرده است. در مورد بحث جوابگو بودن کمیته استیناف تصریح می‌کنم ما نباید پاسخگو باشیم، بلکه تصمیمات کمیته استیناف از طریق آرا و احکام صادر می‌شود. اگر هم توضیحی می‌دهیم برای روشن شدن ذهن عموم مردم جامعه است.

 وی افزود: نقد اول به حکم ما این است که چرا کمیته استیناف حکم را افزایش داده و این کمیته چنین اجازه‌ای نداشته است. مدیر روابط‌ عمومی باشگاه پرسپولیس و دیگر کسانی که این ادعا را مطرح می‌کنند قانون مربوط به این ادعای خود را به ما هم نشان بدهند. در کجا چنین قانونی وجود دارد که تشدید حکم در کمیته استیناف را ممنوع کرده باشد؟ شاید در قوانین کیفری و آئین‌نامه دادرسی بحث تشدید مجازات در رای تجدیدنظر را نداریم اما در فوتبال هیچ ماده قانونی نوشته شده‌ای در این باره وجود ندارد.

رئیس کمیته استیناف تصریح کرد:  در بند 2 ماده 23 آئین‌نامه انضباطی توهین کردن و افترا زدن از مصادیقی است که علاوه بر جریمه نقدی محرومیتی یک تا 8 جلسه‌ای دارد. در حکم کمیته انضباطی برای علی دایی تنها جریمه نقدی نوشته شده بود که ما ماده قانونی را در مورد این حکم به طور کامل در نظر گرفتیم. یعنی کمیته استیناف رای را تشدید نکرده بلکه آن بخش از ماده قانونی که در حکم نیامده کامل کرده است.

صالحی خاطرنشان کرد: ایراد دیگر این بوده که چرا رای قبل از امضای رئیس و دبیرکل فدراسیون، رسانه‌ای شده است. اول اینکه مدیر روابط عمومی پرسپولیس به ما بگوید در کدام رسانه چنین اتفاقی افتاده است؟ هیچ فردی حکم کمیته استیناف را بیرون از این کمیته نمی‌برد. ماده 4 آئین‌نامه انضباطی این اختیار را ایجاد کرده که بعد از صدور حکم قطعی امکان اعلام آن وجود دارد که البته چنین اتفاقی هم رخ نداده است. ابلاغ حکم بعد از امضای دبیرکل صورت می‌گیرد اما با توجه به بند 3 ماده 14 اعلام حکم منافاتی نداشته هرچند ما این کار را انجام ندادیم.

وی در واکنش به اظهارات رویانیان که از ورود سازمان بازرسی به پرونده در کمیته استیناف صحبت کرده بود، گفت: فردی حق دخالت در پرونده دیگران را ندارد اما تنها برای آنکه اذهان عمومی روشن شود عنوان می‌کنم که این بحث مربوط به پرونده امیر قلعه‌نویی و مطالبه 350 میلیونی او از باشگاه تراکتورسازی است که در این زمینه کمیته انضباطی تراکتورسازی را به پرداخت 350 میلیون تومان محکوم کرد و کمیته استیناف هم تشکیل جلسه داد و با توجه به حاضر نشدن نمایندگان باشگاه تراکتورسازی این حکم تائید شد.

رئیس کمیته استیناف خاطرنشان کرد: طبق ماده 29 آئین‌نامه انضباطی حق اعاده دادرسی برای هر فرد یا تیمی که از حکم صادر شده متضرر شود وجود دارد و باشگاه تراکتورسازی نیز درخواست اعاده دادرسی و اعلام کرد مطالبه مالی قلعه‌نویی را پرداخت کرده و ادعای او مربوط به متمم قراردادش است که در فدراسیون فوتبال ثبت نشده است.

صالحی یادآور شد: بعد از بررسی مشخص شد که اظهارات مسئولان تراکتورسازی صحت دارد و مطالبات مطرح شده در قرارداد متمم در فدراسیون فوتبال ثبت نشده است. با توجه به آئین‌نامه نقل و انتقال مربیان و بازیکنان تنها قراردادی که در فدراسیون ثبت شده باشد، اعتبار دارد. براین اساس حکم ما نقض شد اما نه این پرونده بلکه ممکن است صدها پرونده دیگر نیز با اعاده دادرسی نقض شود.

وی افزود: نمی‌دانم صحبت‌ها در مورد این پرونده به چه نیت و قصدی مطرح می‌شود و امیدوارم قصد آنها لطمه به شاکله فدراسیون فوتبال نباشد. این‌ها بخشی از گزارش‌ها مصاحبه‌های غیرواقعی است که انجام می‌شود و براساس ماده 23 آئین‌نامه انضباطی، تخلف است. من توصیه می‌کنم که از این‌گونه توجیهات و اظهارات پرهیز کنند و به فرافکنی که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود و جامعه فوتبال را در هاله‌ای از ابهام فرو می‌برد، ادامه ندهند.

رئیس کمیته استیناف تاکید کرد: پیش از این گفته بودم که از انتقادات سازنده استقبال می‌کنم اما این‌ها انتقاد مخرب است. سازمان بازرسی هم هیئتی در فدراسیون فوتبال دارد که بر تمامی قسمت‌ها نظارت می‌کند و نه تنها این پرونده، بلکه در چندین پرونده دیگر نیز بررسی‌هایی صورت گرفته است.

 

باید یادآوری کنم که سازمان بازرسی نمی‌تواند دخالتی در پرونده‌ها داشته و درگیر صدور احکام شود، بلکه تنها براساس وظایف و صلاحیت خود گزارشات و پرونده‌ها را بررسی می‌کند و در صورتی که خلافی مشاهده شود آن را گزارش خواهد کرد. در مورد این پرونده و نقض حکم آن نیز سازمان بازرسی به هیچ عنوان دخالتی نکرد.

صالحی تصریح کرد: همه ما کوچک این فوتبال هستیم و بنده ادعای بزرگی ندارم. من از بزرگان فوتبال از جمله دایی می‌خواهم که بزرگی کنند نه قانون‌شکنی. از رویانیان به عنوان کسی که سال‌ها در لباس نیروی انتظامی مجری قانون بوده این‌گونه اظهار نظرات بعید است، ضمن آنکه آئین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال مصوب سال 1390 در مجمع فدراسیون است و مدیران باشگاه‌های لیگ برتر بخشی از اعضای تشکیل‌دهنده مجمع هستند. به‌طور قطع آنها این آئین‌نامه را مطالعه کرده و به تصویب رسانده‌اند.

وی اضافه کرد: ما تنها مجری قانون هستیم و اگر قرار است به خاطر اینکه اجرای قانون خوشایند برخی نیست با این همه هجمه روبه‌رو شویم پس وای به حال شما و این فوتبال.

رئیس کمیته استیناف درباره اینکه گفته بود دایی تنبیه‌پذیر نیست خاطرنشان کرد: نگفتم دایی «هیچ‌گاه» تنبیه‌پذیر نیست و توهینی به او نکردم بلکه مضمون صحبت من این بود که با وجود احکام صادر شده برای او، همچنان به کار خود ادامه می‌دهد، همان طور که اکنون هم این کار تکرار شده و حکم تاثیری بر او نداشته است. تاثیر حکم و قانون بر فرد متخلف، تنبه او خواهد بود و دایی جدا از این جامعه نیست. او نمی‌تواند خودش به صورت جداگانه اظهار نظرکند یا اینکه قدوسی عنوان کرده ما نباید در مورد آقای گل جهان چنین برخوردی می‌کردیم!

صالحی تصریح کرد: اینکه دایی آقای گل جهان است دلیلی برای ارتکاب تخلف از سوی او نیست و نباید بحث توهین و افترا وجود داشته باشد. در پرونده قهرمانی اگر از سوی هر فردی تخلف صورت گرفته اعلام و افشاگری آن از طریق رسانه‌ها ممنوع است و نباید این حرف‌ها را بزنید. رویانیان 30 سال در نیروی انتظامی خدمت کرده و می‌داند اگر تخلفی صورت بگیرد گزارش در اختیار مرجع انتظامی قرار گرفته و به مراجعی که برای رسیدگی وجود دارد، ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: اگر قهرمانی مرتکب تخلفی شده، نباید آن را در رسانه‌ها اعلام و حیثیت افراد را لکه‌دار کرد. اگر قهرمانی تخلف کرده باشد مجازات خواهد شد اما این دلیلی برای زیر سوال بردن حیثیت افراد نیست چرا که دادسرا یا دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرجعی هستند که باید در این زمینه تصمیم‌گیری و رای را صادر کنند و افراد هم باید در آنجا پاسخگو باشند.

رئیس کمیته استیناف عنوان کرد: باید به قوانین کیفری احترام بگذاریم. اگر گناه ما این است که قانون را اجرا می‌کنیم ایرادی ندارد. طبق آئین‌نامه انضباطی و ماده 23 آن، اعضای باشگاه پرسپولیس اگر ایرادی دارند، می‌توانند لایحه داده و نظرات خود را به صورت مستدل بنویسند و نباید آنها در مورد پرونده‌ها اظهارنظر کرده و افراد را بزرگ و کوچک بنامند.

صالحی در پایان گفت: توصیه‌ام به دایی و رویانیان و همچنین قدوسی این است که به توهین و افترا در رسانه‌ها خاتمه دهند و اگر هر حرف و یا نظری دارند، آن را به صورت مکتوب در اختیار ما قرار دهند تا به آن رسیدگی کنیم.
اخبارورزشی - تسنیم


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رویانیان:با قهرمانی برخورد قاطع نشود از فوتبال می‌روم/مردم بگویند اشتباه‌ها عمدی است یا نه/واکنش سپاهان به اظهارات دایی



محمد رویانیان , انتقاد رویانیان از قضاوت محسن قهرمانی

رویانیان:با قهرمانی برخورد قاطع نشود از فوتبال می‌روم/مردم بگویند اشتباه‌ها عمدی است یا نه

محمد رویانیان با انتقاد از قضاوت محسن قهرمانی در بازی پرسپولیس و سپاهان گفت: اگر با قهرمانی قاطعانه برخورد نشود، از فوتبال می‌روم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اتفاق‌های بازی پرسپولیس و سپاهان و انتقادها به عملکرد محسن قهرمانی اظهار کرد: صحبت ما از اشتباهات داوری گذشته است. آن چه در بازی روز گذشته اتفاق افتاد فراتر از یک اشتباه بود. از جامعه داوران استمداد می‌طلبم نگذارند افرادی خاص وجاهت، عدالت و صلاحیت قضاوت داوران را زیر سوال ببرند. یکی از این افراد قهرمانی است. او در بازی روز گذشته اشتباه نکرد بلکه عمدا آن تصمیم را گرفت.

وی ادامه داد: این کار می‌تواند ناشی از مسائل روحی – روانی و شخصیتی باشد و یا می‌تواند ناشی از دست‌های پشت پرده باشد که امیدوارم مورد دوم نباشد. اگر دستی در کار است، چرا آن را قطع نمی‌کنید؟ آیا این درست است که دل 30 میلیون هوادار را غمگین کنید. آخر به چه قیمتی و چرا؟ اتفاق رخ داده در بازی گذشته اشتباه داوری نبود. اشتباه برای وقتی است که داور صحنه را نمی‌بیند. نه اینکه وقتی صحنه را ندیده، بدترین تصمیم را می‌گیرد و یک تیم را نابود می‌کند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با انتقاد مجدد از محسن قهرمانی گفت: این برای نخستین بار نیست که این داور در بازی‌های پرسپولیس مقابل سپاهان اتفاقات را به نفع تیم اصفهانی رقم می‌زند. در سال‌های گذشته یک بار در زمان دنیزلی و یک بار هم در زمان دایی پرسپولیس با سپاهان بازی داشت که هر دو بار 4 بر یک مغلوب شد و جالب اینجاست که در آن بازی‌ها هم اشتباه‌های داوری به کمک تیم اصفهانی آمد. آقای قهرمانی آیا اشتباه شما در آن بازی‌ها هم اتفاقی بوده است. وقتی یک اشتباه فاحش چند بار تکرار می‌شود، اسمش چیست؟ مردم به این سوال پاسخ دهند.

رویانیان در ادامه گفت: پرسپولیس این بازی را باخته و دیگر نمی‌توان سه امتیاز را برگرداند اما من توقع برخورد قاطعانه با قهرمانی را دارم. اگر با او برخورد نشود از فوتبال می‌روم و اگر برخورد شود هم به این فوتبال امیدوار می‌شوم که می‌توان در آن نفس کشید. من به اصفهانیان ارادت دارم. او می‌تواند از من شکایت هم بکند اما یادش نرود که این کار صورت مسئله را پاک نمی‌کند. برخورد محکم با قهرمانی نه تنها حرف و حدیث‌ها را از جامعه داوری دور می‌کند که همه ما را به پاک بودن فوتبال امیدوار می‌کند.

 

علی دایی ,مدیرعامل سپاهان


واکنش سپاهان به اظهارات دایی

قائم مقام باشگاه سپاهان از پیگیری حقوقی اتهامات علی دایی خبر داد.

مسعود تابش در واکنش به اظهارات علی دایی پس از بازی پرسپولیس با سپاهان که گفته بود از قبل می‌دانستیم محسن قهرمانی به سمت سپاهان غش کرده است!  اظهار کرد: ما ترجیح می‌دهیم در این باره صحبتی نکنیم، اما معاونت حقوقی باشگاه در حال بررسی این موارد است که اگر اتهامی به سپاهان زده باشند، قطعا شکایت‌های لازم را انجام دهیم.

** پرسپولیس بررسی کند ببیند چه کسی به ‌آنها خیانت کرده!
وی با بیان این که پرسپولیسی‌ها قبل از بازی با سپاهان جوسازی کرده بودند، افزود: این حرف‌ها صحت ندارد و اتفاقا این دوستان بودند که از دو، سه روز قبل از بازی جوسازی را شروع کردند. دوباره به سراغ مربوط به موضوع آب‌ها رفتند و از این جور مسائل. بنده به عنوان مدیر اجرایی تیم سپاهان اجازه نمی دهم یک آدم غیر مربوط وارد رختکن تیمم شود. ما کارشناس تغذیه، پزشک و مسئول تدارکات داریم و می‌دانیم هر جا که به عنوان تیم مهمان حاضر می شویم مسئولیت تدارک تیممان بر عهده خودمان است.

تابش ادامه داد: این را همه تیم‌های لیگ می دانند، حالا اگر پرسپولیس این بار که البته با مشکل آب مواجه نشدند، اما اگر دفعه پیش چنین مشکلی داشتند بروند بررسی کنند که چه کسی در تیم‌شان خیانت کرده که مثلا آب‌های آلوده مصرف کرده‌اند! ما به هیچ وجه به این مسائل توجهی نمی‌کنیم.

** سپاهان امسال بیشترین ضررها را از داوری دیده اما آنها را مغرضانه نمی‌داند
قائم مقام باشگاه سپاهان با بیان این که کمیته‌ داوران و محسن قهرمانی پاسخگوی برخی اتهامات وارده باشند، به ایسنا گفت: قهرمانی و کمیته‌ داوران پاسخ‌های لازم در این باره را باید بدهند. سپاهان معمولا درباره داروی صحبت نمی‌کند. در همین فصل بیشترین ضررها را از ناحیه سوتهای اشتباه غیر عمد داوران دیده‌ایم، گل صحیح تیم ما به فجر آفساید اعلام شد، خیلی وقت‌ها داوران به ضرر سپاهان سوت‌ زده‌اند، اما همیشه گفته ایم که مغرضانه نبوده است. ‌

** دایی باید مستنداتش را ارایه کند
تابش در واکنش به این که علی دایی گفته است من شماره حساب ندارم و قهرمانی به سمت سپاهان غش کرده بود، به ایسنا گفت: واقعا دلیل این اتهامات را نمی‌دانم. علی دایی از بزرگان فوتبال ایران بوده و برای سپاهان بسیار محترم است. او یک مربی حرفه‌ای است و نمی‌دانم بنا بر چه دلایلی اتهامات را وارد می‌کند. دوستان حتما باید مستنداتی داشته باشند و این ادعاها را ثابت کنند. همان طور که گفتم معاونت حقوقی باشگاه با جدیت پیگیر این موضوع است. هیچ کجای دنیا شاهد چنین مسائلی نیستیم و واقعا از این بابت متاسفیم.

** بازیکن پرسپولیس به خودش اجازه می‌دهد درباره مدیرعاملی سپاهان نظر بدهد
وی با انتقاد از صحبت‌های یکی از بازیکنان پرسپولیس، تصریح کرد: همین یکی، دو روز پیش بود که یکی از بازیکنان پرسپولیس در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که چه کسی بهتر از فلانی مدیرعامل سپاهان شود، واقعا این برای ما جالب بود. من به عنوان یک مدیر در سپاهان هیچ وقت به خودم اجازه نمی دهم درباره مدیرعامل پرسپولیس اظهار نظر کنم،‌ اما می بینیم که در آن طرف چنین اتفاقی می‌افتد.

** ساختار منسجم سپاهان با این حرف‌ها تکان نمی‌خورد
تابش با تاکید بر این که سپاهان دارای اصول و ساختار منسجمی است که چنین مسائلی تکانش نمی‌دهد به ایسنا گفت: ما برای باشگاه برنامه پنج ساله داریم و از الان به راندمان باشگاه در سال 95 فکر می‌کنیم.

 

در این باشگاه استانداردسازی شده و مدارک ایزو را گرفته‌ایم. شاید هر باشگاه دیگری بود با از دست دادن مدیرعامل خوب و لایقی همچون علیرضا رحیمی، دچار بحران می‌شد. اما برای سپاهان این اتفاق نیفتاد، چون باشگاه ما قائل به شخص نیست و استراتژی دارد و تمام برنامه‌ها در این باشگاه تعریف شده و اگر تابش هم از آن برود مانند هر شخص دیگری اتفاقی نمی‌افتد. کاملا اتوماتیک بازی با پرسپولیس را فراموش ‌کرده‌ایم و به فکر بازی با ذوب آهن هستیم و همیشه همین طور بودیم.

** مدیرعاملی انتخاب می‌کنیم که حداقل 5 سال بماند
قائم مقام باشگاه سپاهان در پاسخ به این سوال که چه زمانی مدیرعامل جدید این باشگاه را معرفی خواهید کرد گفت: فعلا ترابیان رییس هیات مدیره باشگاه با حکم سرپرستی سپاهان را اداره می‌کند و بنده هم به عنوان قائم مقام در خدمت او خواهم بود. هیات مدیره مشغول بررسی‌های لازم است تا شخصی را انتخاب کند که در یک پروسه زمانی حداقل ، چهار ، پنج ساله سکان مدیریت باشگاه را بر عهده بگیرد و طبق استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها حرکت کند./ایسنا