ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

واکنش رحمتی به ادعای جادوگر فوتبال


فرشید گراییلی که بارها با حروف اختصاری «ف.گ» به عنوان یکی از جادوگران فوتبال در رسانه‌ها معرفی شده بود، در گفت‌وگو با هفته‌نامه تماشاگران امروز مدعی شد روانشناس است و جادوگر نیست.

خبر آنلاین: گراییلی بدون آن كه نامی از سیدمهدی رحمتی بیاورد، درباره ارتباط خود با یك دروازه‌بان مطرح حرف‌هایی را به زبان آورده كه كاملاً تابلوست منظور او كسی جز سیدمهدی رحمتی نیست.

به همین بهانه با سیدمهدی رحمتی تماس گرفتیم. دروازه‌بان و كاپیتان پیكان كه خادم امام رضا (ع) است و با استفاده از تعطیلی یك‌روزه تمرین تیمش، راهی مشهد شده بود، در حالی كه تازه از حرم امام هشتم (ع) برگشته بود، گفت: «مصاحبه‌ای كه شما می‌گویید را نخوانده‌ام و تمایلی هم به خواندن آن ندارم، برای وقت خودم ارزش قائل هستم. در ضمن چون اسمی از من نیاورده، هیچ جوابی به ادعاهای این فرد نمی‌دهم. از لحاظ عقلانی هم نباید به جای تمركز روی فوتبال و زندگی‌ام، راه بیفتم و جواب هر حرفی را بدهم.»

وقتی به رحمتی گفتیم درست است اسم تو را نیاورده اما از روی كدها و آدرس‌هایی كه داده و تأكید كرده دروازه‌بانی كه به جام جهانی نرسیده، معلوم است تو را می‌گوید، جواب داد: «اجازه بدهید هر وقت اسمی از من آورد، جواب بدهم. من احتیاجی به دفاع از خودم ندارم و به برخی جریان‌هایی كه با نیت قبلی علیه من راه می‌افتد، عادت دارم. چند وقتی است درست در یك مقاطع خاص علیه من جریان‌سازی می‌شود، واگذار می‌كنم به خدا و می‌گذرم،‌ شما هم بگذرید.»

رحمتی در واكنش به اصرار ما كه از او خواستیم لااقل برای روشن شدن افكار عمومی حرفی بزند، گفت: «هرچه بگویم، بعضی‌ها فكر می‌كنند جواب این آدم را داده‌ام. فقط بنویسید وقتی من می‌توانم حاجتم را از خدا بخواهم، چرا باید محتاج بنده خدا شوم؟ من اگر بخواهم به كسی متوسل شوم، به ائمه اطهار (ع) متوسل می‌شوم. می‌آیم پابوس امام رضا (ع) و سبك می‌شوم. اگر از خدا خواسته‌ای داشته باشم، از خودش می‌خواهم و اگر دنبال واسطه هم بگردم، ائمه اطهار (ع) را واسطه می‌كنم. من با افتخار می‌گویم التماس خدا و ائمه اطهار (ع) را می‌كنم. اصلاً این كار را می‌كنم كه محتاج بنده خدا نباشم... شما بروید از مدیران و مربیان استقلال، مس و سپاهان كه برای آنها بازی كردم، بپرسید آیا من تا به حال برای كسی در هتل تیم اتاق رزرو كرده‌ام یا بلیت هواپیما گرفته‌ام؟ اصلاً بگذارید به جای من، مدیران و مربیان این تیم‌ها جواب بدهند.»


ویدیو مرتبط :
واکنش رحمتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ها به ادعای واهی فدراسیون فوتبال عربستان; در حادثه منا یک عذرخواهی از مردم جهان نکردند/ ما امنیت نداریم یا عربستان؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در موضع حق هستیم و نیازی به بیانیه نیست
اسدی: در حادثه منا یک عذرخواهی از مردم جهان نکردند/ ما امنیت نداریم یا عربستان؟

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: در حادثه منا که ما این همه شهید دادیم آنها کشورشان امن نبود یا ما؟ آیا در این مورد پاسخگو بودند؟

علیرضا اسدی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اینکه آیا در جلسه امروز با مسئولان وزارت ورزش در خصوص ادعای واهی فدراسیون فوتبال عربستان موضع گیری خاصی به عمل آمد یا خیر،‌ گفت: صحبت‌های کلی را انجام دادیم و در این مورد بررسی‌های لازم صورت گرفت.

وی در مورد اینکه کشور عربستان روز به روز در این خصوص فشار رسانه‌ای را بیشتر می‌کند و حتی مدعی شده‌اند که ایران درخواست کرده است که بازی‌های نمایندگان این کشور در لبنان یا عمان برگزار شود، گفت: خیلی جالب است، عربستانی‌ها از کدام منبع و مرجع در ایران اخبار را منتشر می‌کنند؟ شما در بحث خبری ابتدا باید مرجع خبر را مشخص کنید و ببینید که مرجع و منبع خبر واقعی است یا خیر؟ یعنی گوینده کسی که این اخبار را منتشر می‌کند شخص مشخصی است یا خیر؟آیا آنها کسی را به عنوان مرجع اسم برده‌اند؟

اسدی گفت: اگر این اخبار بر اساس گمانه‌زنی است که البته همینطور است ما قرار نیست به هر گمانه‌زنی پاسخ بدهیم. یعنی ما به گمانه‌زنی جوابی نمی‌دهیم. وقتی این چنین گمانه‌زنی می‌کنند یعنی انفعالی عمل می‌کنند اما ما بر مبنای عقلانیت و منطق برخورد می‌کنیم.

دبیر کل فدراسیون فوتبال تأکید کرد: عقلانیت ما چند محور دارد؛ اول اینکه طبق قوانین فیفا و AFC بحث ما فوتبال است و ما هرگز آن را سیاسی نمی‌بینیم. دوم اینکه ما فوتبال را به عنوان یک پدیده اجتماعی برای دوستی و نزدیک شدن ملت‌ها می‌دانیم پس ما به دنبال بحث تنش با هیچ کشور و هیچ فردی نیستیم. در واقع سیاست کلی و کلان کشور ما هم همین را می‌خواهد.

وی ادامه داد: سوم اینکه چیزی را که به ما می‌بندند و در رابطه با ما اعلام می‌کنند که این‌ها امنیت ندارند باید اعلام کنم که ما با ثبات‌ترین کشور دنیا هستیم. در این خصوص یک مثال فوتبالی می‌زنم؛ کشورهای افغانستان، عراق و سوریه چه در بحث ملی و چه در بحث باشگاهی درخواست‌شان برای میزبانی از حریفان، کشور ایران است. پس از منظر AFC و فیفا یک کشور باید ثبات و امنیت داشته باشد که درخواست قبول میزبانی برای یک کشور ثالث یعنی ایران مورد موافقت قرار بگیرد.

اسدی با بیان اینکه در این مورد هنوز هیچ چیز رسمی و مکتوب نه به AFC و نه به فدراسیون فوتبال ایران ارائه نشده است، افزود: چهارم اینکه وقتی ما نسبت به موضوعی به صورت قانونی پاسخ می‌دهیم که اثبات شده باشد. در واقع یک مرجعی که مرجعیت داشته باشد آن را اعلام کند. ما تا به حال در خصوص اعتراض عربستان نه چیزی را به صورت مکتوب دریافت کرده‌ایم و نه آن را دیده‌ایم و با فضایی که آنها درست می‌کنند ما به دنبال ایجاد تشنج نیستیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا در جلسه امروز بیانیه خاص یا مصوبه‌ای تصویب شد یا خیر، گفت: اصلا دلیلی نداشت که بخواهد بیانیه صادر شود. اگر بیانیه صادر می‌کردیم یعنی اینکه ما در حال انفعالی عمل کردن هستیم. ما در موضع قدرت و حق هستیم.

وی گفت: یک فدراسیون یک پیشنهاد و ادعا را مطرح کرده است. اولا باید این موضوع را اثبات کند و ثانیا اینکه باید این موضوع از طرف سازمان‌های بین‌المللی پذیرفته شود، ثالثا با ما جلسه بگذارند تا نقطه نظرات‌مان را بگوییم و یا به ما اعلام کنند. رابعا بالاخره این قضیه باید اثبات شود.

اسدی افزود: این در حالی است که عربستان خودش در مظان اتهام است یعنی این کشور علنا در حال جنگ و بمباران کردن یک کشور دیگر است. از آن طرف آن کشور هم به عربستان موشک می‌زند و این یعنی عربستان کشور امنی نیست و مطمئنا کشور ما امن است. مگر ایران با چه کشوری در جنگ است و مگر ما با کشوری جنگ داریم؟

وی تأکید کرد: اجازه دهید یک مثال غیرفوتبالی هم بزنیم. در بحث منا که ما این همه شهید دادیم آنها کشورشان امن نبود یا ما؟ آیا در این مورد پاسخگو بودند؟ حتی از مردم دنیا و مسلمین جهان نیز یک عذرخواهی هم نکردند. پس نکته اساسی این است که شاید آنها می‌خواهند ما را به انفعال و موضع‌گیری قرار دهند که معتقدم نباید در این خصوص احساسی عمل کنند.

اسدی گفت: البته ما از تمام ظرفیت‌هایی که قانونی به شمار می‌رود استفاده می‌کنیم و این حق را برای خودمان می‌دانیم که به هیچ وجه از حقوق قانونی خود کوتاه نیاییم اما لازم هم نمی‌بینیم که فعالیت خود را بروز دهیم اما از منافع ملی خود به هیچ وجه عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

----------------------------------

امنیت تیم‌های عربستانی را مانند ستارگان جهان تأمین می‌کنیم
تاج: پیشنهاد قرعه‌کشی دوباره لیگ قهرمانان خنده‌دار است/هیچ کشوری را برای میزبانی پیشنهاد نداده‌ایم

رئیس سازمان لیگ گفت: هیچ کشوری را برای میزبانی نمایندگان ایران به AFC پیشنهاد نداده‌ایم و فکر نمی‌کنم عربستان هم کشور ثالثی را پیشنهاد داده باشد تا در کشور فوق بازی با تیم‌های ایرانی برگزار شود.

مهدی تاج درمورد ادعاهای واهی کشور عربستان علیه باشگاه‌های ایرانی، گفت: واقعیت این است که تاکنون چیزی به‌صورت رسمی از سوی عربستان به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال نشده است. ضمن اینکه ما هم در این مورد چیزی رسمی به AFC ارسال نکرده‌ایم، به این علت که منتظر بودیم ببینیم عربستان چه موضعی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آنها مصاحبه و مذاکره کردند و جلسات زیادی را برگزار کردند و ما هم در مقابل این کارها را انجام داده‌ایم و حتی شاید از آنها جلوتر هم باشیم.

تاج گفت: مواضع ما این است که صد درصد امنیت تیم‌های عربستانی را تأمین می‌کنیم، مثل گذشته و مانند ستارگان فوتبال جهان که چندی پیش میزبان آنها بودیم و امنیت آنها را هم تأمین کردیم و مشکلی پیش نیامد و انتظار داریم عربستان هم امنیت تیم‌های ما را تأمین کند و ماجرا را وارد مسائل سیاسی نکند.

رئیس سازمان لیگ گفت: آیین‌نامه AFC به صراحت جلوی این مسائل را گرفته و اجازه نمی‌دهد که موضوعات سیاسی بخواهد به فوتبال ورود پیدا کند.

تاج گفت: هیچ کشوری را برای میزبانی نمایندگان ایران به AFC پیشنهاد نداده‌ایم و فکر نمی‌کنم عربستان هم کشور ثالثی را پیشنهاد داده باشد تا در کشور فوق بازی با تیم‌های ایرانی برگزار شود.

وی درباره اینکه حتی برخی کشورهای عربی خواستار تجدید قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند، گفت: این حرف‌ها اصلاً عملیاتی نیست و صحبت‌های خنده‌داری به‌شمار می‌رود و نمی‌توان آنها را اجرایی کرد.

 

اخبار ورزشی - فارس