ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

واکنش توکلیان به اظهارات لشگری و نصیری


مربی تیم کشتی آزاد ایران با بیان این که هنوز انتخاب سید احمد محمدی کشتی‌گیر وزن 65 کیلوگرم برای حضور در تیم ملی قطعی نشده است، گفت: نصیری به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای سریعا در اردوی تیم ملی حاضر شود.

خبرگزاری ایسنا: امیر توکلیان در خصوص حضور نیافتن میثم نصیری، ملی‌پوش وزن 65 کیلوگرم آزاد ایران در اردوی این تیم به نشان اعتراض به برگزاری مسابقه انتخابی میان او و سید احمد محمدی در لهستان، اظهار کرد: میثم نصیری یکی از خوب‌های ما در وزن 65 کیلوگرم است. درست است که او در مسابقات انتخابی تیم ملی اول شد، اما سید احمد محمدی به عنوان مهم‌ترین رقیب او به علت آسیب دیدگی‌ شدید پا و به گواه کادر پزشکی نتوانست در مراسم وزن کشی مسابقات انتخابی شرکت کند و به دنبال آن در مسابقات انتخابی حضور نیافت و نصیری در این مسابقات قهرمان شد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: با این وجود ما برای حضور محمدی در اردوی تیم ملی فیلتر گذاشتیم و او با نفرات دوم و سوم این وزن در مسابقات انتخابی کشتی گرفت و هر دوی آنها را مقتدرانه شکست داد و به اردوی تیم ملی راه یافت. به دنبال این موضوع نیز پانزده روز پیش به نصیری و محمدی اعلام کردیم برای انتخاب ملی‌پوش این وزن قصد داریم. در حاشیه برگزاری تورنمنت لهستان مسابقه انتخابی برگزار کنیم و آنها را کاملا در جریان گذاشتیم. با وجود پیروزی محمدی در مجموع سه دیدار، هنوز انتخاب نهایی وی برای حضور در تیم ملی قطعی نیست و پانزده روز تا آغاز مسابقات جهانی لیست نفرات اعلام می‌شود.

وی در خصوص غیبت میثم نصیری در اردو نیز خاطر نشان کرد: او بدون هماهنگی با کادر فنی از حضور در اردو خودداری کرده است و با این کار خود به نوعی نشان می‌دهد که محمدی از او بهتر است. رسول خادم از عملکرد هیچ کدام از این دو کشتی‌گیر در تورنمنت لهستان رضایت ندارد و هنوز انتخاب نفر برتر نهایی نشده است. نصیری باید در اردو حاضر شود و به مبارزه بپردازد. هیچ کشتی‌گیری نمی‌تواند برای کادر فنی تیم ملی و فدراسیون تعیین تکلیف کند. این که او بخواهد به جای حضور در اردو و مبارزه به مسائل حاشیه‌ای بپردازد مطمئنا به ضرر خودش است.

توکلیان درباره احتمال برگزاری مسابقه انتخابی میان نصیری و محمدی گفت: او ابتدا باید در اردو حاضر شود تا شورای فنی در این خصوص تصمیم گیری کند. هر احتمالی وجود دارد اما به شرطی که نصیری به وظیفه قانونی خود عمل کند. هیچ کشتی‌گیری در هیچ وزنی از حضور در تیم ملی مطمئن نیست و کادر فنی پس از مشاهده دقیق تمرینات و آنالیز وزن به وزن کشتی‌گیران نفرات نهایی را انتخاب خواهد کرد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد درباره ادعای نصیری مبنی بر این که به او در لهستان اعلام شده تیم ملی کشتی آزاد در وزن 56 کیلوگرم نماینده‌ای در بازی‌های آسیایی نخواهد داشت نیز خاطر نشان کرد: من نمی‌دانم چه کسی این حرف‌ها را زده است. هنوز هیچ چیز در این رابطه مشخص نسیت و حتی کادر فنی تیم ملی هم به جمع بندی نهایی نرسیده و معلوم نیست در چه وزنی نماینده‌آی در بازی‌های آسیایی نخواهیم داشت. نصیری به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای باید هر چه سریع‌تر به اردوی تیم ملی ملحق شود تا خود را نشان بدهد.

وی در ادامه در خصوص درخواست احسان لشگری آزادکار وزن 86 کیلوگرم مبنی بر تجدید نظر کادر فنی تیم ملی پس از محرز شدن دوپینگ رقیبش در مسابقات انتخابی تیم ملی در قزوین گفت: لشگری از افتخارات کشتی ایران محسوب می‌شود و هنوز هم می‌تواند برای ایران افتخارآفرینی کند. او اگر درخواستی در این باره دارد باید آن را به شورای فنی تیم ملی ارائه کند تا در این خصوص تصمیم گیری شود. هنوز هیچ کشتی گیری به صورت قطعی انتخاب نشده و احتمال تجدید نظر در صورت درخواست قانونی وجود دارد. او به جای اظهار نظر در رسانه‌ها باید به صورت حضوری به دنبال ارائه درخواست خود باشد.

توکلیان در پایان درباره شرایط اردوی تیم ملی کشتی آزاد، خاطر نشان کرد: تمرینات پر فشار کم‌کم به اوج خود می‌رسد و همگی کشتی‌گیران از روحیه و انگیزه بالایی برخوردارند. ما نیز به صورت وزن به وزن با صرف ساعت‌ها وقت آنها را مورد بررسی و آنالیز قرار می‌دهیم تا بهترین نفرات را انتخاب کنیم. خدا را شکر اردوی یک دست و خوبی داریم و نظم خوبی نیز بر آن حاکم است.


ویدیو مرتبط :
واکنش تند رسایی به اظهارات دکتر روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش آمریکا به اظهارات احمدی نژاد



 

 

 

 

واکنش آمریکا به اظهارات احمدی نژاد

 

واکنش آمریکا به اظهارات احمدی نژاد: در بخش هایی از حکومت ایران علاقه به گفتگو وجود دارد

کراولی در جمع خبرنگاران گفت : " ما حاضریم با ایرانی ها در هر زمان و در هر مکانی در چارچوب گروه 5+1 دیدار داشته باشیم ".

مقامات آمریکایی روز گذشته به اظهارات روز دوشنبه محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران درباره گفتگوی رودرروی وی با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا واکنش نشان دادند .

به گزارش عصر ایران و به نقل از خبرگزاری فرانسه جمع بندی واکنش مقامات آمریکایی  به این سخنان احمدی نژاد در قالب این ادعا مطرح شد که این پیشنهاد در واکنش به فشارهایی است که از ناحیه تحریم های جدید  شورای امنیت ، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به ایران وارد آمده است .

این مقامات به این مساله اشاره ای نکردند که در 5 سال گذشته  این چندمین باری است که احمدی نژاد درخواست گفتگوی مستقیم با رییس جمهوری آمریکا را مطرح می کند .

البته واکنش آمریکایی ها کمی متناقض هم به نظر می رسد چرا که از سویی رابرت گیبس سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات احمدی نژاد گفت که واشنگتن فکر نمی کند که این پیشنهاد ایران جدی بوده باشد و این در حالی بود که فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با جدی گرفتن این سخنان احمدی نژاد دلیل اصلی این قبیل سخنان را در افزایش فشارهایی دانست که تحریم های جدید شورای امنیت و ایالات متحده و اتحادیه اروپا بر ایران وارد کرده است .

کراولی در جمع خبرنگاران گفت : " ما حاضریم با ایرانی ها در هر زمان و در هر مکانی در چارچوب گروه  5+1 دیدار داشته باشیم  ".

وی افزود : " ایران ممکن است با تحریم های جدید شورای امنیت ، ایالات متحده و اتحادیه اروپا به دنبال یافتن راهی برای گفتگو با آمریکا باشد ".

وی با اشاره به اینکه با تحریم های جدید هزینه معامله با این کشور افزایش یافته است ضمن تاکید بر این که آمریکا هم  از گفتگو استقبال می کند گفت:" احساس می کنیم که در  بخش هایی از حاکمیت ایران تمایل  به گفتگو با آمریکا وجود دارد ".

کراولی صراحتا اشاره ای به این نکرد که آیا منظورش از بخش هایی در ایران همان احمدی نژاد و طرفداران دولت فعلی است یا نه؟

کراولی از سوی دیگر با ادعای اینکه تشدید تحریم ها توجه ایران را به موضوع گفتگو جلب کرده است افزود که دلیل این ادعایش گفتگوهای اخیر ایران با کاترین اشتون مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نیز این قبیل اظهارات مقامات ایرانی درباره گفتگو با آمریکا است .

از سوی دیگر رابرت گیبس سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در اظهاراتی که با اظها رات کراولی کمی متفاوت به نظر می رسد ، گفت :  "ایران درباره گفتگو در موضوع هسته ای خود چندان جدی نیست."

وی افزود : " ماهمواره گفته ایم که اگر ایران جدی باشد حاضریم بنشینیم و درباره فعالیت های   ممنوع ! هسته ای ایران گفتگو و مذاکره کنیم ".

کراولی افزود : " اما تا کنون جدیتی در طرف ایرانی ( در باب مذاکره )  ندیده ایم .

گفتنی است روز دوشنبه محمود احمدی نژاد رییس جمهوری طی اظهاراتی اعلام کرد که حاضر است در حاشیه سفر شهریور ماه خود به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به صورت رودررو و در مناظرهای تلویزیونی با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا گفتگو کند ...../تحلیل:عصرایران