ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

واکنش تند کرانچار به اظهارات حمید درخشان



اخبار,زلاتكو كرانچار سرمربی سابق سپاهان

اخبار ورزشی - کرانچار: درخشان در جایگاهی نیست که در مورد من نظر بدهد/ در مورد رفتن به پرسپولیس کسی با من حرف نزده

زلاتكو كرانچار سرمربی سابق سپاهان این روزها در حال ایرانگردی است اما با این حال اخبار زیادی پیرامون تیم آینده او شنیده می شود.

تا قبل از این خیلی ها از حضور او روی نیمکت سرخپوشان صحبت می کردند و حتی اخیرا گسترش فولاد تبریز هم به این گزینه ها اضافه شد.زلاتکو کرانچار در این خصوص می گوید:« قبلا هم گفته ام که فعلا استراحت می کنم و به هیچ تیمی فکر نمی کنم. در حال حاضر تمام فکرم این است که هیچ یک از مکان های تاریخی و دیدنی ایران را از دست ندهم و از آنها بازدید کنم. نه با من صحبتی برای رفتنم به پرسپولیس شده و نه از تیم های دیگری پیشنهاد دارم.»


کرانچار در خصوص اینکه حمید درخشان عنوان کرده تاریخ مصرف او در فوتبال ایران تمام شده است تاكید می كند:« به هر حال اگر من هم جای ایشان بودم، نسبت به این قضیه که هر روز برایم جانشین تعیین می کردند واکنش نشان می دادم و عصبانی می شدم. اما ایشان در جایگاهی نیستند که بگویند تاریخ مصرف من گذشته است یا خیر و در مورد من نظر بدهد. این مسایل در حیطه وظایف کارشناسان است و همیشه گفته ام كه مربیان باید رفتار و گفتار حرفه ای داشته باشند.»

اخبار ورزشی  - سایت فوتبال ایران

 


ویدیو مرتبط :
واکنش تند رسایی به اظهارات دکتر روحانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش تند کرانچار به اظهارات کی‌روش


سرمربی تیم فوتبال سپاهان ضمن تاکید براینکه به هیچ عنوان با نبودن ملی‌پوشان تیمش در لیگ قهرمانان آسیا موافقت نخواهد کرد، به اظهارات روز گذشته کی‌روش واکنش نشان داد.

تسنیم: زلاتکو کرانچار، سرمربی سپاهان یک روز بعد از آنکه کارلوس کی‌روش در نشست خبری خود برنامه‌های آینده‌اش را اعلام کرد و کسانی که فوتبال ایران را با قدرت‌های اروپایی مقایسه می‌کنند کمدین خطاب کرد، بر موضع قبلی خود برای ندادن بازیکنان ملی‌پوش به تیم ملی در مقطع برگزاری لیگ قهرمانان آسیا پافشاری کرد.

سرمربی سپاهان همچنین امیدوار است که با آمدن 2 بازیکن خارجی و ملحق شدن سوکای و نویدکیا، زردپوشان اصفهانی به روزهای اوج بازگردند. او در گفت‌‌وگو با خبرگزاری تسنیم از عزم تیمش برای شکست دادن تراکتورسازی صحبت کرد.

سپاهان از صدر جدول فاصله گرفته و اکنون دیدار دشوار مقابل تراکتورسازی را هم پیش رو دارید.

این یک حقیقت است که تیم ما با صدر جدول فاصله پیدا کرده است اما این فاصله بیش از اندازه نشده است. سپاهان در فرصتی که پیش رو دارد با هم‌زیستی بازیکنان باتجربه و جوان و با آوردن 2 بازیکن بین‌المللی و صاحب کلاس به رقابت در صدر جدول باز خواهد گشت. ما خوب بازی می‌کنیم و این چیزی است که من را راضی می‌کند. در هر بازی چندین شانس گلزنی داریم اما مشکل اینجا است که به گل نمی‌رسیم. همین که خوب بازی می‌کنیم نشان می‌دهد که به جایگاه خود بازخواهیم گشت.

بازی با تراکتورسازی دقیقاً همان فرصتی است که می‌تواند ما را به رقابت در صدر جدول بازگرداند. ما با همین هدف و با تصمیم به بردن برابر تراکتورسازی قرار خواهیم گرفت.

سرجیو ون ویک که یک بازیکن اندونزیایی - هلندی است  را جذب کرده‌اید. آیا او می‌تواند مشکلات خط حمله سپاهان را برطرف کند؟

ما به این بازیکن نیاز داشتیم و البته در کنار آن منتظر بازگشت سوکای و محرم نویدکیا هستیم که حضورشان نمره مثبتی برای ما خواهد بود. من امیدوارم که سرجیو به همراه بازیکن برزیلی که مدنظر داریم بتوانند به کیفیت ما اضافه کنند. سرجیو و آن بازیکن برزیلی از 15 دی‌ماه و همزمان با پایان فصل نقل‌وانتقالات زمستانی می‌توانند برای سپاهان به میدان بروند و ما به بازدهی آنها در تیم خود امیدواریم.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی دیروز 2 برنامه نرمال و ویژه خود را برای تیم ملی اعلام کرد. نظر شما درباره برنامه‌های او چیست؟

من تنها یک نکته را می‌گویم که حاصل آشنایی با دوره‌های آماده‌سازی جام جهانی است. اینکه بازیکنان ما بعد از حضور در لیگ قهرمانان آسیا در تیم ملی جمع شوند می‌تواند اتفاق خوبی باشد، در واقع بعد از برگزاری آن مسابقات یک ماه و نیم فرصت برای تیم ملی وجود دارد تا همه بازیکنان مدنظر کی‌روش در تمرینات این تیم حاضر شوند. بدین ترتیب هم فرصت استراحت و هم فرصت آماده‌سازی فراهم خواهد شد تا نفرات واقعی تیم ملی شناخته شوند. باور من این است که اگر بازیکنان در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند می‌توانند رده‌بندی بهتری را برای فوتبال ایران رقم بزنند و البته فرصت کافی برای حل کردن مشکلات زندگی روزمره خود را پیش از حضور در اردوی تیم ملی خواهند داشت.

من هم علاقه دارم تا تیم ایران آماده‌سازی خوبی را برای جام جهانی داشته باشد و معتقدم زمان کافی در ماه می برای برگزاری اردوی جام جهانی فراهم است. توصیه می‌کنم آن زمان را برای دیدار با تیم‌های با کیفیت و دعوت از تیم‌های آفریقایی، آمریکای جنوبی و کشورهای نزدیک به فوتبال یوگسلاوی سابق اختصاص دهند که قطعاً بازدهی خوبی خواهد داشت. در آن زمان است که می‌توان به بینشی در مورد میزان کیفیت تیم و میزان نیاز آن به اصلاحات پیدا کرد.

پیوستن به مذاکرات کی روش - قلعه نویی و ابراز مخالفت

کی‌روش و قلعه‌نویی برای نشستی مشترک با یکدیگر موافق هستند آیا امکان پیوستن شما به این همفکری وجود دارد؟

اتفاقاً این تصمیم بسیار خوب است و فدراسیون باید همانند روشی که در تمام دنیا متداول است نشستی را میان مربیان لیگ و کادر فنی تیم ملی برگزار کند. 2 سال است که در ایران کار می‌کنم و تنها یکبار با کارلوس کی‌روش تماس مستقیم داشته‌ام که البته آن هم به صورت اتفاقی بود. یکبار هم با دستیار کی‌روش دیدار داشتم که در آن زمان به سیموئز توصیه کردم که همه مربیان باشگاهی را جمع کنند تا در نشستی مشترک راهکار بهبود شرایط تیم ملی را بررسی کنیم اما با هیچ پاسخی روبه‌رو نشدم!

البته در نهایت با نبودن بازیکنان ملی‌پوش در لیگ قهرمانان آسیا مخالفت خواهم کرد. تا زمانی که در ایران هستم با هر تلاشی که بخواهد بازیکنان ملی‌پوش را از باشگاه ما در لیگ قهرمانان آسیا بگیرد مخالف هستم و تنها در صورتی که باشگاه‌های اروپایی بازیکنان لژیونر را به تیم ملی بدهند من هم بازیکنان سپاهان را در اختیار تیم ملی می‌گذارم.

کی‌روش افرادی که فوتبال ایران را با اروپا مقایسه می‌کنند کمدین خوانده و حتی برخی معتقد بودند منظور او شما هستید...

باز هم همان را می‌گویم که اگر لژیونرهای اروپایی آمدند من هم با حضور بازیکنان سپاهان در اردوی تیم ملی مخالفت نخواهم کرد. کی‌روش پرتغالی است و سرمربی تیم ملی کشورش بوده. آنها تیم پرتغال را چگونه آماده حضور در جام جهانی می‌کردند؟ آیا لیگ را تعطیل کرده و بازیکنان ملی‌پوش را از باشگاه‌های‌شان می‌گرفتند؟ همان یک ماه و نیم زمانی که فیفا تعیین کرده کافی است و آن کسانی مسخره هستند که افکار دیگری را درون خود پرورش می‌دهند. نمی‌دانم چرا باید در این زمینه مشکلی وجود داشته باشد. بی‌تردید اگر بازیکنان در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند نمره مثبتی برای آنها خواهد بود.

بنابراین شما با از دست دادن بازیکنان خود خارج از موعد مقرر از سوی فیفا مخالف هستید؟

قطعاً اینگونه است. این بینش غلط و اشتباه است. من با شناختی که نسبت به کل امورات فوتبال دارم مستدل صحبت می‌کنم. در تمام دنیا لیگ‌ها در ماه آوریل به پایان می‌رسد و تنها فینال لیگ قهرمانان اروپا در ماه می برگزار خواهد شد. بنابراین فرصت برای برپایی اردوی آماده‌سازی وجود دارد. مکزیک که لیگ کشورش را به تعویق انداخته کنار بگذارید اما بازهم بازیکنان لژیونر این کشور و سایر کشورها در باشگاه‌های خود هستند و حق همراهی تیم‌های ملی‌شان را ندارند. بی‌شک حضور بازیکنان ملی‌پوش در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند اعتبار فوتبال ایران را حفظ کند.

ضمن آنکه خود کی‌روش در نشست خبری روز گذشته اعلام کرده که در اردوهای اسفندماه تیم ملی و یا برنامه‌های بعدی خارج از چارچوب اوقات رسمی فیفا برگزار شود، بازیکنان لژیونر در اردوی ایران حضور نخواهند داشت بنابراین چگونه است که او دنبال حضور بازیکنان ملی‌پوش باشگاه‌های داخل ایران است.

 رائول مهار می‌شود

 به سراغ لیگ قهرمانان آسیا برویم و گروه سپاهان که برخی آن را گروه مرگ نامیده‌اند.

بلافاصله بعد از قرعه‌کشی اعلام کردم که در گروه سختی قرار داریم و تیم‌های با کیفیتی در گروه سپاهان هستند. اما تیم ما هم از چنان کیفیتی برخوردار است که می‌تواند از گروه خود صعود کند. به ویژه با جذب 2 بازیکن بین‌المللی و اضافه شدن محرم نویدکیا و سوکای توانایی بالا رفتن از گروه‌مان را داریم. البته تاکید دارم که باید بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار داشته باشیم.

نظرتان راجع به السد قطر که رائول را در اختیار دارد چیست؟

آنها همیشه صاحب کیفیت هستند و به همین دلیل است که در این رقابت‌ها حضور دارند. مسئولیت ما این است که مقابل السد بازی خوبی انجام دهیم و نتیجه مناسب کسب کنیم. رائول هم بازیکنی باکیفیت است و بی‌تردید باید از او مراقبت کنیم که به نظرم می توانیم این کار را انجام دهیم.

مجتبی جباری و آرش افشین بر خلاف انتظارات در سپاهان موفق نبودند. دلیل این موضوع و جدایی آنها را چه می‌دانید؟

آنها نتوانستند انتظاری که داشتیم را برآورده کنند.

همین؟

همین.

در نهایت از کرواسی و بخت صعود این تیم در همگروهی با برزیل، مکزیک و کامرون بگویید.

معتقدم کرواسی با کیفیتی که دارد می‌تواند از گروهش صعود کند. برزیل جدی‌ترین حریف تیم ملی کشورم است که در سراسر جام جهانی مدعی قهرمانی خواهد بود. در سال 2006 هم کرواسی بازی خوبی را برابر برزیل انجام داد و تنها با بدشانسی یک بر صفر نتیجه را واگذار کردیم. ضمن آنکه این تیم کرواسی با پتانسیل بالاتری بازی می‌کند و بخت صعود از این گروه خواهد بود.