ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

واکنش تند ماساژور سابق تیم‌های ملی کشتی به ادعاهای علی‌اکبری



اخبار ,اخبار ورزشی,تیم‌ ملی کشتی

 

اخبار ورزشی - ماساژور سابق تیم‌های ملی کشتی پاسخ ادعاهای علی‌اکبری را داد

ریف: صحبت‌های علی‌اکبری دروغ است/ من مسلمانم و از او به خدا شکایت می‌کنم

ماساژور سابق تیم‌های ملی کشتی پاسخ اتهاماتی که علی‌اکبری درباره مثبت اعلام شدن دوپینگش به او نسبت داده بود را داد.

 امیر علی‌ اکبری، فرنگی‌کار سنگین‌وزن تیم ملی که در مسابقات جهانی 2013 در بوداپست مجارستان موفق به کسب نخستین مدال طلای سنگین‌وزن تاریخ کشتی فرنگی شده بود با اعلام فدراسیون جهانی کشتی به دلیل استفاده از مواد نیروزا نه تنها مدالش پس گرفته خواهد شد، که به محرومیت مادام‌العمر هم محکوم شد.

 

علی اکبری پیش از این یک بار دیگر در سال 2011 مرتکب این اشتباه شده بود که با محرومیتی 2 ساله مواجه شد، اما پس از پایان دوران محرومیتش با کسب مدال نقره یونیورسیاد دانشجویان جهان در روسیه مجدداً بازگشتش به تشک کشتی را اعلام کرد.

 

علی اکبری که تا پیش از پایان دوران محرومیتش چند ماهی را هم با تیم کشتی فرنگی کشور آذربایجان تمرین کرده بود و حتی قراردادی نیز با این کشور به امضا رسانده بود در نهایت تصمیم گرفت در مسابقات جهانی برای کشورمان روی تشک برود.

 

علی اکبری بعد از مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگش با حضور در یکی از برنامه‌های تلویزیونی به دفاع از خود پرداخت و مدعی شد که این اتفاق کار مافیای پشت پرده کشتی بوده است و همچنین ادعا کرد که قبل از دیدار فینال به علت نیاز به ماساژ به اتاق تیم آذربایجان رفته است و در آن هنگام ماساژور سابق تیم ملی ایران که اکنون در تیم ملی آذربایجان حضور دارد؛ قرصی را با عنوان «دیکلوفناک» زیر زبان او گذاشته است و به طور ضمنی با مطرح کردن این موضوع، مثبت شدن دوپینگش را به نوعی گردن «ریف بهایدینوف» انداخت.

 

این ماساژور که در طول این برنامه موفق نشد به اتهاماتی که به وی زده شد پاسخ دهد، حالا و با وجود گذشت چندساعت از این ماجرا نسبت به آن واکنش نشان داده است. وی پس از شنیدن این صحبت‌ها مبنی بر این که او قبل از مسابقه فینال قرصی را به علی اکبری داده که باعث شده نمونه آزمایش دوپینگ این فرنگی‌کار کشورمان مثبت شود از خودش واکنش نشان داد. «ریف» که با توجه به سال‌ها حضور در ایران زبان فارسی را خیلی شیرین صحبت می‌کند، با ما همکلام شد تا پاسخ اتهاماتی را که به وی زده شده است را بدهد.

 

صحبت‌های این ماساژور را می‌توانید در این خصوص در زیر بخوانید:

 

 «ریف بهایدینوف رفتوف»، فیزیوتراپ سابق تیم‌های ملی کشتی در واکنش به صحبت‌های امیر علی اکبری که او را متهم به دادن قرص قبل از رقابت فینال کرده است گفت: مربیان تیم ملی ایران شاهد هستند که من به علی اکبری کمک کردم تا به مسابقه فینال برسد؛ صحبت‌های او در مورد من یک تهمت و دروغ بزرگ است که براحتی می‌توان آن را ثابت کرد.

 

وی ادامه داد: من «ریف بهایدینوف رفتوف» فیزیوتراپ مسلمان تیم ملی کشتی فرنگی کشور آذزبایجان هستم که می‌خواهم از خودم در برابر تهمت‌های امیر علی اکبری دفاع کنم. تمام حرف‌های او دروغ بزرگی است و واقعیت ندارد و می‌خواست از رابطه ایران و آذربایجان سوء استفاده کند. علی اکبری اظهار داشته که من یک ساعت قبل از رقابت فینال به او قرص دادم، در حالی‌که اگر این کار انجام شده بود از 12 تا 48 ساعت بعد در نمونه آزمایش ادرار، این موضوع نشان داده می‌شد که چه زمانی قرص مصرف شده است.

 

ریف تصریح کرد: در نمونه آزمایش علی اکبری «استروئید آنابولیک» وجود داشته که باعث شده تست دوپینگش مثبت شود؛ پس براحتی می‌توان ثابت کرد که مصرف دارو در چه زمانی بوده است. حالا چرا این کشتی‌گیر قصد دارد همه چیز را به گردن من بیاندازد، واقعاً نمی‌دانم.

 

وی با بیان این که من به غیر از خدمت به علی اکبری هیچ کاری دیگری را انجام نداده‌ام عنوان کرد: پس از المپیک لندن به محض این که از بلغارستان وارد ایران شدم با تماس‌های مکرر علی اکبری و درست زمانی‌که استراحت داشتم به خاطر او یک ماه تمام در خانه کشتی روی کمرش فیزیوتراپی کردم و با هزینه شخصی خودم، طب سوزنی انجام دادم تا سلامتی کاملش را به دست آورد؛ حالا این صحبت‌ها و تهمت‌ها شده جواب محبت‌های من، آیا واقعاً انصاف است؟

 

فیزیوتراپ سابق تیم‌های ملی کشتی فرنگی افزود: در مسابقات جهانی 2013 بوداپست با وجود این که فیزیوتراپ آذربایجان بودم، اما هادی علیزاده پورنیا هر روز برای درمان آسیب دیدگی زانویش پیش من می‌آمد، طالب نعمت‌پور را فیزیوتراپی می‌کردم و امیر علی اکبری در طول مسابقات چون از ناحیه کمر آسیب دیده بود خودم درمانش می‌کردم و حتی قبل از فینال ماساژش دادم. با این همه خدمت به ملی‌پوشان تیم ملی فرنگی ایران تعجب می‌کنم چرا این صحبت‌ها در یک برنامه زنده تلویزیونی در مورد من زده شده است.

 

وی در پایان با بیان این که آیا سال 2011 هم که تست دوپینگ علی اکبری مثبت شد من مقصر بودم عنوان کرد: او خودش دارو مصرف کرده است، اما حالا می‌خواهد گناه این موضوع را گردن من بیاندازد. تهمت زدن گناه نابخشودنی و بزرگی است؛ من مسلمان هستم و در یک خانواده مسلمان بزرگ شده‌ام، از علی اکبری فقط به خدا شکایت می‌کنم و از خدای بزرگ می‌خواهم حق من را از او بگیرد.

اخبار ورزشی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
واکنش ویدئویی علی کریمی به اتفاقات تیم ملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به پیروزی تیم ملی کشتی ایران برابر آمریکا



اخبار,اخبار ورزشی ,تیم کشتی آزاد ایران

 

اخبار ورزشی - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیروزی ایران را تبریک گفت

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیروزی تیم ملی کشتی کشورمان در مقابل تیم ملی کشورش را در رقابت‌های جام جهانی 2014 تبریک گفت.

به گزارش ایسنا آلن ایر ، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در صفحه فیسبوکش نوشت:

"تبریک عرض می‌کنم به تیم کشتی آزاد ایران به خاطر این پیروزی!"

تیم کشتی آزاد ایران بر آمریکا، ترکیه و ارمنستان پیروز شد.

تیم ملی کشتی آزاد ایران در سومین مسابقه خود در جام جهانی سال ۲۰۱۴ این رشته ورزشی در آمریکا، با نتیجه پنج بر سه بر تیم میزبان غلبه کرد و با این نتیجه در روز نخست، سومین پیروزی خود را به دست آورد.

در نخستین روز این مسابقات که بامداد یک‌شنبه به وقت تهران برگزار می‌شد، ایران در وزن‌های ۵۷، ۶۱، ۷۰، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم - با کشتی‌گیران خود حسن رحیمی، مسعود اسماعیل‌پور، مصطفی حسین‌خانی، رضا یزدانی و کمیل قاسمی- در برابر آمریکا به پیروزی رسید.

پیش از این ایران در برابر ارمنستان با نتیجه هشت بر صفر و در برابر ترکیه نیز با نتیجه ۷ بر یک به پیروزی دست یافته بود.

رسول خادم، سرمربی تیم ملی ایران، در مسابقه با ترکیه از کشتی‌گیران جوان خود استفاده کرده بود تا بازیکنان اصلی برای رقابت با آمریکا استراحت کنند.

کشتی‌گیران ایرانی در آخرین مسابقه از مرحله گروهی به دیدار تیم هند می‌روند.

اگر تیم ملی کشتی آزاد ایران در مصاف با هند به پیروزی دست پیدا کند به مرحله نهایی صعود می‌کند.

در جام جهانی کشتی آزاد که ۲۴ و ۲۵ اسفند (به وقت آمریکا) برگزار می شود، ده تیم در دو گروه در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

در گروه دوم روسیه، ژاپن، مغولستان، گرجستان و اوکراین حضور دارند.

اخبار ورزشی - ایسنا