ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

«وارینگاه»؛ میزبان فوتبال ایران در استرالیا


ایرانیان مقیم شهرهای مختلف استرالیا خود را برای استقبال از تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت های آسیا آماده می کنند.

ایرنا: تارنمای 'دیلی تلگراف'استرالیا روز شنبه نوشت که تیم ملی فوتبال ایران نیز روز 30 دسامبر (هشتم دی ماه) عازم شهر ساحلی 'وارینگاه' استرالیا می شود تا در آکادمی ورزش های سیدنی خود را آماده رقابت در جام ملت های آسیا کند.

تیم ایران تا روز هفتم ژانویه (17 دی ماه) در شهر 'وارینگاه' تمرینات خود را ادامه می دهد و سپس برای رویارویی با تیم ملی فوتبال بحرین به عنوان نخستین حریف خود در این دوره از رقابت ها، عازم ملبورن می شود.

هر چند که تماشاگران نمی توانند در تمرین های تیم ایران در وارینگاه حضور یابند، اما شورای این شهر استرالیا که میزبانی ایران را از آن خود کرده امیدوار به انجام یک دیدار عمومی با اعضای تیم ملی ایران در پارک 'کورمر' است.

ایرانیان ساکن وارینگاه استرالیا از هم اکنون خود را آماده استقبال از تیم ایران می کنند و از طرفی نیز در تلاش هستند با تشویق مردم استرالیا آنها را متقاعد کنند که از تیم ایران بعد از تیم خود حمایت کنند.

وارینگاه در شمال سیدنی و در ایالت 'نیو ساوت ولز' قرار دارد. این شهر که در سال 1906 تاسیس شده براساس سرشماری سال 2011 میلادی حدود 141 هزار نفر جمعیت دارد.

تیم ملی فوتبال ایران که اکنون در اردوی آمادگی آفریقای جنوبی بسر می برد براساس آخرین رده بندی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در جایگاه 51 و استرالیا در رتبه 100 قرار دارد.

نخستین بازی شانزدهمین دوره جام ملت های آسیا روز 19 دی ماه با رویارویی تیم های استرالیا و کویت آغاز می شود.

تیم ملی فوتبال ایران در این دوره از رقابت ها با تیم های امارات، قطر و بحرین در گروه سوم همگروه است.

نخستین بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم بحرین 21 دی ماه ساعت 20 به وقت محلی در استادیوم 'ملبورن ردتانگلار' برگزار می شود که ظرفیت 30 هزار تماشاگر را دارد.

تیم ایران در دومین بازی خود ساعت 20 به وقت محلی در روز 25 دی ماه در استادیوم استرالیا در شهر سیدنی که ظرفیت 84 هزار تماشاگر را دارد به مصاف تیم قطر می رود و در بازی سوم ساعت 19 روز 29 دی ماه در استادیوم بریزبن ورزشگاه 52 هزار نفری سانکورپ مقابل تیم امارات قرار می گیرد.

گزارش تارنمای 'دیلی تلگراف' استرالیا نشان می دهد ایرانیان این کشور در اقدامی خودجوش در تدارک استقبال از تیم ایران و تشویق این تیم مقابل حریفان هستند.


ویدیو مرتبط :
برنده شدن ایران در برابر استرالیا(فوتبال)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل میزبان جام ملت‌های اسیا



 

 

 

تساوی تیم ملی فوتبال ایران مقابل میزبان جام ملت‌های اسیا

 

دیدار دوستانه تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر از ساعت 19:10 امشب به وقت ایران در ورزشگاه 50 هزار نفری دوحه قطر در حضور معدود تماشاگران حاضر در ورزشگاه به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

سفیدپوشان ایران در آغاز این دیدار حملاتی را روی دروازه قطر، میزبان رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2011 انجام دادند که با بی‌دقتی مهاجمان کشورمان این موقعیت‌ها از دست رفت.

در ادامه این دیدار شاگردان برونو متسو به بازی مسلط شدند و 2 موقعیت مناسب گلزنی را توسط یار سرشناس خود، سباستین سوریا از دست دادند که در یکی از این حملات و در دقیقه 15 سید مهدی رحمتی، دروازه‌بان کشورمان یک موقعیت تک به تک و ایده‌آل را از مهاجم زهردار حریف گرفت.

ملی‌پوشان ایران نیز در دقیقه 30 توسط آندرانیک تیموریان می‌توانستند به گل برتری مقابل حریف در این نیمه برسند، اما تیموریان نتوانست از اشتباه بزرگ خط دفاعی و سعد الشیب، دروازه‌بان قطری‌ها بهره لازم را برده و برای تیم ملی ایران گلزنی کند.

این رقابت تدارکاتی در نیمه دوم سرد و بی روح آغاز شد. در این نیمه نیز چند حمله نصفه و نیمه توسط بازیکنان 2 تیم روی دروازه‌های یکدیگر خلق شد که در یکی از آنها شوت محکم و سرکش غلامرضا رضایی که به تازگی وارد میدان شده بود از پشت محوطه جریمه قطر از بالای دروازه این تیم راهی اوت شد.

در دقیقه 68 نیز سید جلال حسینی روی یک ارسال با ضربه سر توپ را به دستان سعدالشیب فرستاد.

در دقیقه 69 در حالی که حملات ایران پردامنه تر از قبل دنبال می‌شد، رضایی در حال تک به تک شدن با دروازه‌بان قطر تعادلش را با برخورد مدافع قطری از دست داد که این برخورد را داور مجارستانی خطای پنالتی تشخیص نداد.

در دقیقه 71 ضربه زیبا و روی پای پژمان نوری از پشت محوطه جریمه با بدشانسی ملی‌پوشان ایران پس از برخورد به تیرک دروازه قطر راهی اوت شد تا بهترین بخت شاگردان قطبی برای باز شدن دروازه‌ حریف نیز راه به جایی نبرد.

در نهایت این دیدار دوستانه 10 روز مانده به آغاز رسمی مسابقات جام ملت‌های آسیا با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا با این نتیجه مشخص شود که کادر فنی 2 تیم بیشتر به قصد محک زدن بازیکنان خود به منظور شناسایی ترکیب اصلی برای حضور پرقدرت در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2011 قطر، تیم‌های خود را در این دیدار دوستانه به میدان فرستاده بودند.

ژولت ژابو، داور مجارستانی این دیدار به ابراهیم ماجد و مسعود الحمد از قطر و سید مهدی رحمتی از ایران کارت زرد نشان داد.

طبق توافق انجام شده توسط مسئولان 2 تیم، در این مسابقه هر کدام از تیم‌های ایران و قطر حق انجام 6 تعویض را داشتند.

ترکیب تیم ملی ایران:

سیدمهدی رحمتی، سیدجلال حسینی، هادی عقیلی، محمد نصرتی (46-خسرو حیدری)، احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، قاسم حدادی‌فر (58-پژمان نوری)، مسعود شجاعی (77-هادی نوروزی)، رضا نوروزی (66-محمد غلامی) و محمدرضا خلعتبری (64-غلامرض رضایی)

تیم‌های ایران و قطر فردا با یاران ذخیره خود و پشت درهای بسته در دیدار دوستانه دیگری با هم دیدار می‌کنند.