ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

هیدینک: پاریسی‌ها جاه طلب هستند


سرمربی چلسی، پا‌ر‌ی ‌سن‌ ژر‌من را تیمی جاه طلب عنوان کرد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از آس، چلسی سه‌شنبه شب در دیدار رفت در مرحله یک هشتم نهایی اروپا، مهمان پا‌ر‌ی ‌سن‌ ژر‌من است.

گاس هیدینک در نشست خبری پیش از بازی گفت: باید با تمام قوا برابر پا‌ر‌ی ‌سن‌ ژر‌من به میدان برویم چون آنها فصل گذشته چلسی را حذف کردند و فکر می‌کنم در مرحله گروهی، تنها یک بازی را واگذار کردند. آنها در مرحله گروهی تنها یک بازی را واگذار کردند که آن هم مقابل رئال مادرید بود. باید از لحاظ تکنیکی خیلی قدرتمند باشیم چون جاه طلبی پاریسی‌ها در لیگ قهرمانان اروپا خیلی زیاد است.

سرمربی چلسی در ادامه افزود: آنها می‌خواهند به هر نحوی که شده یک روز فاتح لیگ قهرمانان اروپا شوند. کار سختی خواهد بود ولی ما تمام بازیکنان خود را در اختیار داریم و می‌خواهیم نتیجه‌ بهتری را نسبت به سال گذشته کسب کنیم.


ویدیو مرتبط :
یاد بگیریم در کارمان بیشینه خواه یا جاه طلب ذهنی باشم.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هنر مربی تایلندی؛ هر ۱۲ بازی یک گل زده/ سکانداری که جاه‌طلب است



سرمربی تیم ملی تایلند ,مربی تایلندی

هنر مربی تایلندی؛ هر ۱۲ بازی یک گل زده/ سکانداری که جاه‌طلب است

سرمربی تیم ملی فوتبال تایلند در حالی جاه‌طلبانه از کسب نتیجه مقابل ایران، سخن می‌گوید که خود در روزگار جوانی برای «فیل‌های جنگی» هر ۱۲ بازی به زحمت یک گل زده است.

 «سوارچی جاتوراپاتاراپونگ» قبل از آنکه شنبه (دیروز) تیمش را به ایران برای رویارویی با تیم ملی کشورمان بیاورد، حرف‌هایی زد که بیشتر برپایه احساس بود تا منطق. این مربی 43 ساله که به تازگی جانشین «وینفرید شه‌فر»‌ آلمانی شد، برای نجات «فیل‌های جنگی» (تایلند) در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا و در رویارویی با تیم‌های همچون ایران، کویت و لبنان، اظهارات غلو‌آمیزی را بر زبان آورد.

او گفت: در دورانی که بازی می‌کردم، ‌هیچوقت به ایران نباختم. فکر می‌کنم در بازی سه‌شنبه در آزادی همین رکورد را حفظ کرده و نتیجه بگیرم.

درپی بیان این اظهارات بود که حتی مدیر ورزشی تیم آسیای شرقی نیز صحبت‌های مشابه مربی خود عنوان کرد و بدون ذکر هیچ دلیلی و ارائه سندی،‌ از وجود «مشکلات داخلی» در تیم ایران سخن گفت.

 

سرمربی تیم ملی تایلند ,مربی تایلندی

 
*راهی برای تهییج فیل‌های بدون امتیاز!
در شرایطی که تیم تایلند درگروه خود هر دو بازی‌اش را باخته و برخلاف ایران و کویت که صاحب 4 امتیاز هستند، هیچ اندوخته امتیازی در کارنامه ندارد، وقتی مربی‌ تازه وارد چنین اظهاراتی را برزبان می‌آورد، در محدوده و مرز‌های کشورش، خرده زیادی نمی‌توان به او گرفت.

چرا که او برای تهییج شاگردانش نیاز دارد تا با بیان جملات «اغواگرانه» آنها را تحریک کرده و وادار به کار و تلاش بیشتر به منظور تحقق برنامه‌های تاکتیکی‌اش در جدال روز سه‌شنبه کند.این که تیم او سرانجام موفق شود گل بزند و حتی نتیجه بگیرد.

با این حال بررسی آماری عملکرد خود وی در دورانی که جوان بوده و معترف است «هیچگاه به ایران نباخته!» نشان می‌دهد به عنوان یک بازیکن میانه‌ میدان به زحمت قادر به زدن گل برای به اصطلاح «فیل‌های جنگی» شده است.

*گلزنی با  زحمت بسیار،‌‌ آن هم به ناتوان‌های آسیا!
جاتوراپاتاراپونگ که متولد 20 نوامبر سال 1969 در بانکوک، پایتخت کشورش است، در تمام 11 سالی که برای تیم کشورش به میدان رفت و 86 بازی کرد، به عنوان هافبک هجومی بازی کرد.

اما همین «مهاجم کاذب و دروغین» تنها 7 گل زده ملی را در کارنامه دارد.

بر این اساس او به زحمت هر 12 بازی ملی، یک بار موفق به گلزنی شده است.

نکته جالب در این میان 7 گل زده ملی وی به تیم‌های ضعیف قاره آسیا یعنی امثال اندونزی (2 بار)، میانمار (2بار)، ‌ترکمنستان، قطر و فیلیپین بوده است.

 

سرمربی تیم ملی تایلند ,مربی تایلندی

 
*قهرمانی فقط در جنوب شرق آسیا
جاتوراپاتاراپونگ که در دوران ورزشی خود بازیکن تیم‌های تای‌فارمرز بانک، استوک‌اکسچنچ، کومباک یونایتد و هوم‌یونایتد تایلند بوده، اوج افتخارات ملی‌اش 4 دوره قهرمانی مسابقات جنوب شرق آسیا در سال‌های 1993، 1995، 1997 و 1999 بوده است.

*4 سال ثمره مربیگری
وی از سال 2009 به جرگه مربیان وارد شد و در بدو ورود به مدت یک سال مربیگری تیم‌های بانکوک‌گلاس را برعهده داشت.

در سال 2011 به مدت چند ماه دستیار تیم ملی کشورش شد اما سال 2012 دومرتبه به تیم بانکوک‌گلاس بازگشت.

در سال 2012 نیز هدایت تیم چاینات را در اختیار داشت.

ثمره 4 سال فعالیت مربیگری وی قهرمانی سوپرکاپ تایلند در سال 2009  و کویین کاپ 2010 بوده است./فارس